SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Just now, Barbamama said:

 

Man kan købe bind i stof, altså ligesom stofbleer, men formet som bind :)

Men kan de suge nok :unsure Jeg har nemlig lidt liggende fra før jeg gik over til kop :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, skruk said:

Men kan de suge nok :unsure Jeg har nemlig lidt liggende fra før jeg gik over til kop :blush

 

Pas, jeg har aldrig prøvet dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Barbamama said:

 

Pas, jeg har aldrig prøvet dem :)

Jeg tænker umiddelbart nej, men det er forsøget værd :tak om end ikke andet, hvis jeg skifter hver time :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, skruk said:

Men kan de suge nok :unsure Jeg har nemlig lidt liggende fra før jeg gik over til kop :blush

Du kan købe ekstra sugende efterfødselsbind... er du på fb? så kan jeg give dig navnet på nogle forskellige grupper hvor de produceres og.sælges

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, lpd said:

Du kan købe ekstra sugende efterfødselsbind... er du på fb? så kan jeg give dig navnet på nogle forskellige grupper hvor de produceres og.sælges

Det vil jeg rigtig gerne :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, skruk said:

Det vil jeg rigtig gerne :tak

Kigger lige på det senere når Arthur (måske) sover ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36 minutes ago, lpd said:

Kigger lige på det senere når Arthur (måske) sover ;)

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg søgt julehjælp i kirken. Det føles sådan lidt... på den ene side har vi virkelig brug for det for det er svært at finde penge til noget ekstra i julen, vores rådighedsbeløb (som jeg skulle regne ud og påføre, dog ikke dokumentere, men alligevel) er virkelig ikke imponerende syns jeg... på den anden side føler jeg mig lidt ussel og tiggeragtig. Men altså jeg blir super taknemmelig hvis vi får noget hjælp, ingen tvivl om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Saga74 said:

Så fik jeg søgt julehjælp i kirken. Det føles sådan lidt... på den ene side har vi virkelig brug for det for det er svært at finde penge til noget ekstra i julen, vores rådighedsbeløb (som jeg skulle regne ud og påføre, dog ikke dokumentere, men alligevel) er virkelig ikke imponerende syns jeg... på den anden side føler jeg mig lidt ussel og tiggeragtig. Men altså jeg blir super taknemmelig hvis vi får noget hjælp, ingen tvivl om det.

:kram jeg tror langt de fleste, der får julehjælp føler sådan :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, skruk said:

:kram jeg tror langt de fleste, der får julehjælp føler sådan :kiss

Tak for kram søde. Jeg ville ønske jeg en dag ku være den som uddeler julehjælpen. Men jeg kan ikke lige se det i nærmeste fremtid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Saga74 said:

Tak for kram søde. Jeg ville ønske jeg en dag ku være den som uddeler julehjælpen. Men jeg kan ikke lige se det i nærmeste fremtid...

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups 1300kr på nyt undertøj :whistling:blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Pigemor said:

Ups 1300kr på nyt undertøj :whistling:blush 

 

Jeg har en stærk fornemmelse, der siger, at du fortjener det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Saga74 said:

Så fik jeg søgt julehjælp i kirken. Det føles sådan lidt... på den ene side har vi virkelig brug for det for det er svært at finde penge til noget ekstra i julen, vores rådighedsbeløb (som jeg skulle regne ud og påføre, dog ikke dokumentere, men alligevel) er virkelig ikke imponerende syns jeg... på den anden side føler jeg mig lidt ussel og tiggeragtig. Men altså jeg blir super taknemmelig hvis vi får noget hjælp, ingen tvivl om det.

 

:kram Håber I får hjælpen. :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, Barbamama said:

 

:kram Håber I får hjælpen. :kiss 

Enig! 

 

Og måske kan det hjælpe lidt at tænke på julehjælp som et slags legat? Jeg ved godt det ikke kan sammenlignes på mange punkter, men alligevel. Julehjælp er noget som nogle der har noget til overs ønsker at give, til nogle der har mindre til overs, ligesom nogle legater. Man ansøger, og måske er man heldig at få:)

 

Jeg synes dog at det er lidt strengt at man skal påføre sit rådighedsbeløb i ansøgningen. Tænker at det ikke er for sjov at man ansøger, og at det ikke føles rart at ansøge om i forvejen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

49 minutes ago, Barbamama said:

 

Jeg har en stærk fornemmelse, der siger, at du fortjener det :kiss

Det føler jeg virkelig også at jeg gør :D

og tak :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, millivanilli said:

Enig! 

 

Og måske kan det hjælpe lidt at tænke på julehjælp som et slags legat? Jeg ved godt det ikke kan sammenlignes på mange punkter, men alligevel. Julehjælp er noget som nogle der har noget til overs ønsker at give, til nogle der har mindre til overs, ligesom nogle legater. Man ansøger, og måske er man heldig at få:)

 

Jeg synes dog at det er lidt strengt at man skal påføre sit rådighedsbeløb i ansøgningen. Tænker at det ikke er for sjov at man ansøger, og at det ikke føles rart at ansøge om i forvejen...

Mon ikke det er en af de oplysninger de bruger til at beslutte hvor stort et beløb de vil give. Jeg skulle skrive hvem vi er i husstanden, indtægter, husleje og rådighedsbeløb, samt en kort begrundelse hvor jeg har skrevet at vi holder jul med mine to ældste som er flyttet hjemmefra sidste år, samt at der er en lille på vej og vi har svært ved at få råd til noget ekstra i julen. Man kan jo i princippet skrive lige hvad man vil for de kan ikke tjekke det, men samvittighedsfuld som jeg er har jeg siddet og tjekket bankoversigt og føler mig lidt beklemt ved det... Jeg tænker måske de kigger på om det ser realistisk ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, JustMe said:

Det kommer lidt an på formålet med julehjælpen, vil jeg sige. Hvis man ikke har nok til alle ansøgere, så kan det jo være nødvendigt med nogle kriterier at vurdere udefra hvem der har størst behov. 

 

Der er jo kææææmpe forskel på hvornår man føler sig presset. Der er familier med et rådighedsbeløb på 20.000 kr til mad og fornøjelser som slet ikke kan få det til at løbe rundt, mens andre har 5.000 og føler de har rigeligt..

Meget, meget enig! Jeg kan da også have svært ved at få det til at løbe rundt, men de fleste ville nok synes, jeg var uforskammet, hvis jeg søgte julehjælp :D

 

Derudover tænker jeg, at de måske starter "nedefra"? Så dem, der har mindst, får først? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt begrundelserne for at man skal oplyse rådighedsbeløb, og er helt enig i at man godt kan føle sig økonomisk presset selv om man har et højt rådighedsbeløb.

 

Jeg ved ikke om man kan komme udenom at det skal oplyses, jeg tænkte bare at det måske kunne være svært følelsesmæssigt at skulle udfylde, for dem der har aller mindst og/eller har aller mest brug for julehjælp. Jeg forestillede mig at man nok godt kunne tænke "Ånej, tænk hvis vi egentligt ikke har stort nok behov for julehjælp, måske har vi bare ikke styr på det" e.l. Men det er måske bare mig der overdriver, måske er det slet ikke ubehageligt at skulle udfylde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk :( William reagerer i dag helt ondsvagt på at vi er flyttet. Som i: tissede i sengen i nat, bryder ulykkeligt sammen over det mindste, er suuuuuur, vrisser, snager og har for første gang nogensinde sagt 'dumme mor'.

 

Han er glad for huset, for sit værelse, trampolinen og han synes det er sjovt. Men det er godt nok også svært i dag :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saga, jeg ved godt at det ikke er rart men du søger jo for dine børns skyld :kram

Hvis der er noget som helst i mangler (chokolade, guf og lignende som kan sendes) så skal du ikke være bange for at spørge :kram2 vi kan hvertfald godt få sendt noget afsted hvis der mangler 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, NSEllekilde said:

Saga, jeg ved godt at det ikke er rart men du søger jo for dine børns skyld :kram

Hvis der er noget som helst i mangler (chokolade, guf og lignende som kan sendes) så skal du ikke være bange for at spørge :kram2 vi kan hvertfald godt få sendt noget afsted hvis der mangler 

Tak for tanken :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/11/2016 at 8:10 PM, Stephi-moren said:

Suk :( William reagerer i dag helt ondsvagt på at vi er flyttet. Som i: tissede i sengen i nat, bryder ulykkeligt sammen over det mindste, er suuuuuur, vrisser, snager og har for første gang nogensinde sagt 'dumme mor'.

 

Han er glad for huset, for sit værelse, trampolinen og han synes det er sjovt. Men det er godt nok også svært i dag :( 

 

Selvom det er svært lige nu, skal det nok blive godt :kiss 

Silke Elia var jo kun 14 mdr da vi flyttede, men reagerede egentlig også ret voldsomt en stund. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gider ikke at være voksen i dag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Girl Next Door said:

Jeg gider ikke at være voksen i dag <_<

:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER