SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

1 hour ago, Camils said:

 

Haha! Og så bliver jeg bare nysgerrig på, hvad der ellers ligger på den der top-3 liste, for den kompliment er ret mærkelig :lolhit

 

Hmm. Godt spørgsmål. Jeg kunne bare mærke, at jeg ikke var helt sikker på, at det var den ALLERmærkeligste, for jeg kan huske før at have tænkt "Det var lige godt en mærkelig kompliment, det der".

 

Jeg har engang fået at vide, at når jeg snorkede lød jeg som en sød, glad, lille gris. Dén studsede jeg også lidt over :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Camils said:

 

Haha! Og så bliver jeg bare nysgerrig på, hvad der ellers ligger på den der top-3 liste, for den kompliment er ret mærkelig :lolhit

 

Fejl qoute...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, Barbamama said:

Har btw fået det, der nok kommer ind på top-3 over mit livs mærkeligste komplimenter idag:

 

(Ved tandlægen)

Assistenten: Mette har nogle utroligt flotte dybe furer.

M: Hvad betyder det?

Tandlægen: Det betyder, at dine tænder er gode at tygge maden med.

Assistenten: Det er ikke så tit, man ser dem SÅ dybe.

 

(Jeg konkluderede for mig selv, at jeg må være skabt til at spise. Så i virkeligheden er det faktisk mine tænders skyld, at jeg er sådan lidt chubby :lol )

 

Ha ha ha ha :lol Sikke et scoretrick! 'Jeg har mega dybe furer ;););) '

 

Åh jeg har også fået et virkelig mystisk kompliment, af en JM faktisk. Men det er altså lidt pinligt at skrive om :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

15 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Ha ha ha ha :lol Sikke et scoretrick! 'Jeg har mega dybe furer ;););) '

 

Åh jeg har også fået et virkelig mystisk kompliment, af en JM faktisk. Men det er altså lidt pinligt at skrive om :blush 

Jeg har også en at smide i puljen. Lad os lave en tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, Barbamama said:

 

Stemmesedlen kommer i ens E-boks, så det er vel derfor :chin:

 

Omvendt kunne de selvfølgelig godt have sendt link til samme stemmeseddel i begge forældres E-bokse. :chin:

 

Jeg synes bare det er meget uheldigt :rolleyes

Vi skal bare stemme elektronisk, så her er det hvem der er hurtigst til at logge på :D Dejligt nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, AnitaFH said:

Vi skal bare stemme elektronisk, så her er det hvem der er hurtigst til at logge på :D Dejligt nemt :)

Nemlig :D 

 

(men jeg frygtet til gengæld sådan at der er mange der ikke stemmer eller stemmer ja, for en kommende madordning vil være ret ødelæggende for børnehavens pædagogik/dagligdag og desuden ved jeg, at vi for en datter der intet vil spise i børnehaven og vil komme i mistrivsel og det har jeg sindsygt ondt i maven over :( ) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, Fru.Mor said:

Jeg har også en at smide i puljen. Lad os lave en tråd :D

 

Må jeg høre? Du har jo ikke oprettet en tråd :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, louisevibe said:

Nemlig :D 

 

(men jeg frygtet til gengæld sådan at der er mange der ikke stemmer eller stemmer ja, for en kommende madordning vil være ret ødelæggende for børnehavens pædagogik/dagligdag og desuden ved jeg, at vi for en datter der intet vil spise i børnehaven og vil komme i mistrivsel og det har jeg sindsygt ondt i maven over :( ) 

 

Jeg er også glad for at der ikke er madordning i Williams børnehave! Er der stemning for det fornemmer du? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 minutes ago, louisevibe said:

Nemlig :D 

 

(men jeg frygtet til gengæld sådan at der er mange der ikke stemmer eller stemmer ja, for en kommende madordning vil være ret ødelæggende for børnehavens pædagogik/dagligdag og desuden ved jeg, at vi for en datter der intet vil spise i børnehaven og vil komme i mistrivsel og det har jeg sindsygt ondt i maven over :( ) 

 

16 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg er også glad for at der ikke er madordning i Williams børnehave! Er der stemning for det fornemmer du? 

Meganysgerrig efter at høre hvorfor :kiss Der var madordning i den gamle institution, og i den nye er der dømt madpakker og så medbring-frugt/grønt/brød-til-puljen. Foreløbig den eneste ulempe, jeg kan komme på ved institutionen, som vi ellers er megaglade for :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, Stephi-moren said:

 

Jeg er også glad for at der ikke er madordning i Williams børnehave! Er der stemning for det fornemmer du? 

 

Ledelsen og pædagogerne er imod. De sidste 2 år har der været i vuggestuen (det blev indført fordi folk ikke stemte, dvs automatisk ja :prik) og frygter alle de forældre, som nu har fået børnehavebørn, stemmer ja :( 

Hvis det bliver indført vil jeg gøre alt i min magt for at Silke Elia stadig kan få sin madpakke med (også selvom hun så bliver udelukket for madfællesskabet - mad skal hun have!!) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

3 minutes ago, Lady H said:

 

Meganysgerrig efter at høre hvorfor :kiss Der var madordning i den gamle institution, og i den nye er der dømt madpakker og så medbring-frugt/grønt/brød-til-puljen. Foreløbig den eneste ulempe, jeg kan komme på ved institutionen, som vi ellers er megaglade for :) 

 

Jeg har set og arbejdet som pædagog i flere institutioner med madordning og personligt synes jeg, at maden er alt for dårlig - både ift hvad jeg selv giver med på madpakke (synes fx der serveres alt for meget brød og 'brunt' mad) og så ift den høje pris (vi har råd, men bruger langt under halvdelen på Silke Elia' Madpakke) 

 

I Viborg Kommune er formiddags- og eftermiddags mad gratis. 

 

Desuden fungerer en del af pædagogiken i Silke Elia' børnehave sådan, at man ALTID må tage sin madpakke og spise. De er funktionsopdelt og der er altid en voksen i køkkenet. Det fungerer SÅ godt. Det vil ikke være muligt med madordning. 

De kører derudover skovgrupper, på den måde at hver gruppe skiftes til at være 4-8 uger i skoven hver formiddag tirsdag-fredag. Det vil også blive en stor udfordring med madordning. En sidste ting er at køkkenet skal ombygges og det vil ødelægge deres store fællesrum. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Lady H said:

Men - virkeligt ikke for at være på tværs, jeg vil rigtig gerne have det belyst - hvorfor? :unsure 

 

Jeg ved at mange elsker madordning. Det vil bare ikke være optimalt i Silke Elia' børnehave og for hende. Slet ikke. 

 

Desuden ligger børnehaven i et område med forholdsvis velfungerende familie, så jeg ser ikke mange børn med dårlige madpakker (for i meget belastede områder vil madordning være rigtig godt, fordi det sikrer bedre mad end 2 skiver toastbrød med marmelade til en 8 timers børnehavedag) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, louisevibe said:

 

Jeg ved at mange elsker madordning. Det vil bare ikke være optimalt i Silke Elia' børnehave og for hende. Slet ikke. 

 

Desuden ligger børnehaven i et område med forholdsvis velfungerende familie, så jeg ser ikke mange børn med dårlige madpakker (for i meget belastede områder vil madordning være rigtig godt, fordi det sikrer bedre mad end 2 skiver toastbrød med marmelade til en 8 timers børnehavedag) 

Jeg nåede at få skrevet, inden træt mor så, at det ikke var svaret til mig :blush 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Lady H said:

Jeg nåede at få skrevet, inden træt mor så, at det ikke var svaret til mig :blush 

:kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, jeg kan snildt se fordelen i, at junior kan tilgå sin madpakke, når han har lyst - han starter i hvert fald ofte dagen med at sidde med den om morgenen, og jeg sørger så for, at der er noget lidt lækkert og morgen-egnet i den :) 

 

Jeg syntes egentlig, at maden i den gamle institution var okay fin, og køkkendamen gik i hvert fald meget op i at forsøge at gøre det lækkert og at variere. Jeg kunne godt lide, at junior på den måde klart fik smagt nogen ting, der ikke kommer med herhjemmefra. 

 

Jeg har også altid tænkt, at det måtte være en fin lille social begivenhed og en fin måde at arbejde med madmod.

 

Jeg er også lidt doven, og synes, at det er lidt besværligt at lave madpakke og at huske de ting til puljen, vi skal medbringe. Hvad det angår, vil jeg heller hoste op.

 

På den gode side, så er der klart noget rart og kærligt iver at stå og pakke madkassen med forskellige ting, som ungerne godt kan lide, og som de kan hygge sig med i løbet af dagen. Den kærlige hilsen hjemmefra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har madordning og er super glade for det, men vi har også mulighed for at tage egen madpakke med,  det er helt op til os. Vi har dog valgt madordningen da den ikke er forfærdelig dyr også får børnene noget andet mad end hjemme og lærer det bayerske køkken at kende :)  jeg kan godt lide det er frivilligt for ville være ked af at blive tvunget ind i noget hvis jeg ikke syntes det var godt. 

 

Vi slipper dog ikke for at lave madpakke, da de skal have formiddagsmad med hjemmefra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at vores børnehave har madordning. De får en masse lækre og spændende ting og der er altid masser af grønsager til. Og de søde køkkendamer er altid klar til at smøre en leverpostejsmad, hvis børnene ikke bryder sig om maden. Ingen går sultne fra bordet. 

 

Vi kan mærke herhjemme at Aksel er startet der. Han er blevet så meget bedre til at spise og smage forskellige ting. Jeg er bare virkelig vild med det :biglove 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 hours ago, lollerberg said:

Jeg elsker at vores børnehave har madordning. De får en masse lækre og spændende ting og der er altid masser af grønsager til. Og de søde køkkendamer er altid klar til at smøre en leverpostejsmad, hvis børnene ikke bryder sig om maden. Ingen går sultne fra bordet. 

 

Vi kan mærke herhjemme at Aksel er startet der. Han er blevet så meget bedre til at spise og smage forskellige ting. Jeg er bare virkelig vild med det :biglove 

Vi er også vilde med vores madordning. Jeg ved ikke, hvordan man klarer sig uden? Det er så dejligt ikke at skulle tænke på madpakker, og så at vide, at sønnike hver dag får mange gode og økologiske måltider i vuggestuen. Så er det ok hvis han ikke altid spiser så meget til aftensmad. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 minutes ago, JustMe said:

Skal læderstøvler imprægneres??? :chin::chin:

 

Der står bare læder på både kasse og nettet vedr. støvlen, men overfladen virker lidt ruskinds-agtig. Det eneste jeg derudover kan finde er at det skulle være 'leather cuir' som jeg kan finde oversat til hærdet læder...

 

Hvordan plejer man nogle sådan?

Jeg vil anfefale at imprægnere alle vinterstøvler af læder eller "tech-materiale". Gør det grundigt og lad dem stå henover natten inden de tages i brug. Gentages flere gange henover sæsonen. Hvis du ikke gør det, så risikerer du salt- og fugtmærker på læderstøvlerne. "Tech-støvler" holder meget bedre tæt ved imprægnering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 hours ago, JustMe said:

Skal læderstøvler imprægneres??? :chin::chin:

 

Der står bare læder på både kasse og nettet vedr. støvlen, men overfladen virker lidt ruskinds-agtig. Det eneste jeg derudover kan finde er at det skulle være 'leather cuir' som jeg kan finde oversat til hærdet læder...

 

Hvordan plejer man nogle sådan?

 

Ecco har en super imprægnering, samt sådan en nubucksrens, så når det alligevel er gået galt, så kan man rette op på det. De har også nogle gode plejeprodukter til læderet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der nogen der ved om man kan få noget samtale halløj gennem fx kommunen hvor det foregår hjemme hos en selv? jeg er så tæt på at knække helt. Vi har ikke råd til psykolog og jeg ville heller ikke kunne overskue at skulle køre så langt for at komme til en. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, lpd said:

Er der nogen der ved om man kan få noget samtale halløj gennem fx kommunen hvor det foregår hjemme hos en selv? jeg er så tæt på at knække helt. Vi har ikke råd til psykolog og jeg ville heller ikke kunne overskue at skulle køre så langt for at komme til en. 

:kram2 

 

Jeg ved det ikke men har du overvejet at spørge din SP?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Saga74 said:

:kram2 

 

Jeg ved det ikke men har du overvejet at spørge din SP?

Ja. Det vil jeg gerne undgå. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER