SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

David, som ellers har klaret det SÅ fint at blive storebror, udtalte i dag "Jeg vil ik' ha' lillebror mere. Jeg vil ha' han skal dø." :boo

Jeg VED jo godt, at det ikke er det han mener, men det gjorde ondt alligevel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

David, som ellers har klaret det SÅ fint at blive storebror, udtalte i dag "Jeg vil ik' ha' lillebror mere. Jeg vil ha' han skal dø." :boo

Jeg VED jo godt, at det ikke er det han mener, men det gjorde ondt alligevel :(

Årh lille mand! :( Han kæmper og det er helt normalt. Giv ham en masse krammere :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David, som ellers har klaret det SÅ fint at blive storebror, udtalte i dag "Jeg vil ik' ha' lillebror mere. Jeg vil ha' han skal dø." :boo

Jeg VED jo godt, at det ikke er det han mener, men det gjorde ondt alligevel :(

:kram åh det må være svært :kram2 Han skal nok blive glad for ham igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At have lyst til at smide sig på sofaen og slappe af men vores nye brugte sofa er bare ikke skabt til afslapning :rolleyes

Man kan sidde pænt med benene på gulvet eller ligge helt ned på ryggen.

Siderne er for lave til at støtte sig op af, og hvis man lægger sig på siden for at se tv eller lignende så kan man mærke at sædet hælder lidt -så jeg føler at jeg langsomt glider ned :rolleyes

Totalt luksus-problem men altså :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft jeg er træt af det her søvnhelvede! Det er sgu til at blive sindssyg af at sidde på en skide pilatesbold med meget vågen og sur baby på den her tid af døgnet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David, som ellers har klaret det SÅ fint at blive storebror, udtalte i dag "Jeg vil ik' ha' lillebror mere. Jeg vil ha' han skal dø." :boo

Jeg VED jo godt, at det ikke er det han mener, men det gjorde ondt alligevel :(

Det ville jeg også blive ked af :( :kram

Har du mulighed for at inddrage ham lidt omkring lillebror, fx ved bleskift eller lign.? Måske det kan hjælpe ved at David også får opmærksomhed og kan hjælpe lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David, som ellers har klaret det SÅ fint at blive storebror, udtalte i dag "Jeg vil ik' ha' lillebror mere. Jeg vil ha' han skal dø.Jeg VED jo godt, at det ikke er det han mener, men det gjorde ondt alligevel :(

Puha, den er hård at høre :(

Han skal nok bare lige vænne sig til den store omvæltning og finde sin nye rolle, så skal det nok blive godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg også blive ked af :( :kram

Har du mulighed for at inddrage ham lidt omkring lillebror, fx ved bleskift eller lign.? Måske det kan hjælpe ved at David også får opmærksomhed og kan hjælpe lidt.

Han får allerede meget opmærksomhed, og er en stor del af de praktiske ting. Han er med til alle de bleskift han har lyst til, hjælper med at hente ting når jeg ammer, har holdt lillebror et utal af gange, og lader også til at trives med det hele 99,9% af tiden. Han har fået flere fridage, og er blevet hentet tidligt en del gange. Ham og M har været i Dinos legelegeland og svømmehallen siden fødslen, og så bruger de rigtig mange timer på at spille fodbold i haven. Så snart jeg har mulighed for det, er jeg sammen med ham, og har både afleveret ham i børnehaven uden lillebror var med, og har puttet ham ca lige så mange gange som M, siden fødslen. Vi har desuden tumlet en del, som han under graviditeten udtrykte at han savnede, og så har vi leget alverdens tossede lege.

Så jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal gøre mere. Jeg vil selvfølgelig snakke med ham om det, og sige at det er helt i orden, at synes det er hårdt at blive storebror, men samtidig gøre det klart at lillebror jo er kommet for at blive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får allerede meget opmærksomhed, og er en stor del af de praktiske ting. Han er med til alle de bleskift han har lyst til, hjælper med at hente ting når jeg ammer, har holdt lillebror et utal af gange, og lader også til at trives med det hele 99,9% af tiden. Han har fået flere fridage, og er blevet hentet tidligt en del gange. Ham og M har været i Dinos legelegeland og svømmehallen siden fødslen, og så bruger de rigtig mange timer på at spille fodbold i haven. Så snart jeg har mulighed for det, er jeg sammen med ham, og har både afleveret ham i børnehaven uden lillebror var med, og har puttet ham ca lige så mange gange som M, siden fødslen. Vi har desuden tumlet en del, som han under graviditeten udtrykte at han savnede, og så har vi leget alverdens tossede lege.

Så jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal gøre mere. Jeg vil selvfølgelig snakke med ham om det, og sige at det er helt i orden, at synes det er hårdt at blive storebror, men samtidig gøre det klart at lillebror jo er kommet for at blive.

I har gjort rigtig meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får allerede meget opmærksomhed, og er en stor del af de praktiske ting. Han er med til alle de bleskift han har lyst til, hjælper med at hente ting når jeg ammer, har holdt lillebror et utal af gange, og lader også til at trives med det hele 99,9% af tiden. Han har fået flere fridage, og er blevet hentet tidligt en del gange. Ham og M har været i Dinos legelegeland og svømmehallen siden fødslen, og så bruger de rigtig mange timer på at spille fodbold i haven. Så snart jeg har mulighed for det, er jeg sammen med ham, og har både afleveret ham i børnehaven uden lillebror var med, og har puttet ham ca lige så mange gange som M, siden fødslen. Vi har desuden tumlet en del, som han under graviditeten udtrykte at han savnede, og så har vi leget alverdens tossede lege.

Så jeg har svært ved at se, hvordan jeg skal gøre mere. Jeg vil selvfølgelig snakke med ham om det, og sige at det er helt i orden, at synes det er hårdt at blive storebror, men samtidig gøre det klart at lillebror jo er kommet for at blive.

I havde et større skænderi (du og din mand), ikke?

Kobler han det måske til lillebror og er utryg ved fremtiden..? :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I havde et større skænderi (du og din mand), ikke?

Kobler han det måske til lillebror og er utryg ved fremtiden..? :unsure

:kram

Udtalelsen var inden skænderiet, så det kan nok ikke kobles...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At have muligheden for at sove igennem, og så vågner jeg med den mest knaldende hovedpine kl 1 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KÆMPE skænderi med M :boo :boo

Har lyst til at skride fra det hele...

Det har du vist slet ikke brug for :kiss

Håber I får løst det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David, som ellers har klaret det SÅ fint at blive storebror, udtalte i dag "Jeg vil ik' ha' lillebror mere. Jeg vil ha' han skal dø." :boo

Jeg VED jo godt, at det ikke er det han mener, men det gjorde ondt alligevel :(

Kæmpe kæmpe :kram

Selvom det er svært at høre, tænker jeg at det er et "sundhedstegn" på at han reagerer.. Han savner jo bare alt det han havde alene før.. Jeg tror altid det er svært at give afkald på noget som man var glad for, for at dele med andre.. Det er jo en ny situation for jer alle, og I skal lige finde den nye plads i den konstellation. Du gør det godt :kiss

Her hos os hjalp det at få sat ord på de følelser:

Du synes at det er svært at lillebror er kommet.. - det kan jeg godt forstå. Nu hjælper vi hinanden med finde ud af det nye her..

Det kan måske hjælpe ham lidt med at tage noget af "gassen" ud af de følelser ham tumler med.. Og dermed kommer lidt lettere igennem omvæltningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At skulle erkende at jeg er deprimeret For allerede i morgen at skulle vrænge indersiden ud...

Sejt at du har erkendt.. :kiss det er første og vigtigste skridt..

Pøj pøj i morgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, eksamen i morgen og dermed store læsedag i dag, og jeg har så meget hovedpine, at jeg slet ikke kan lave noget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at du har erkendt.. :kiss det er første og vigtigste skridt..

Pøj pøj i morgen..

Hver gang jeg får er barn vælter det hele åbenbart bare.... Det er godt jeg ved det kan rettes op... Havde bare et håb om at klare det selv denne gang, men desværre er der for mange svære ting på en gabg i det lille hjem hos os:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kæmpe :kram

Selvom det er svært at høre, tænker jeg at det er et "sundhedstegn" på at han reagerer.. Han savner jo bare alt det han havde alene før.. Jeg tror altid det er svært at give afkald på noget som man var glad for, for at dele med andre.. Det er jo en ny situation for jer alle, og I skal lige finde den nye plads i den konstellation. Du gør det godt :kiss

Her hos os hjalp det at få sat ord på de følelser:

Du synes at det er svært at lillebror er kommet.. - det kan jeg godt forstå. Nu hjælper vi hinanden med finde ud af det nye her..

Det kan måske hjælpe ham lidt med at tage noget af "gassen" ud af de følelser ham tumler med.. Og dermed kommer lidt lettere igennem omvæltningen.

Vi tog en snak om det her til morgen, hvor han stejlede fuldstændigt over at skulle have tøj på og i børnehave. Jeg spurgte ham, om det var lidt svært at have fået en lillebror, hvortil han grædende svarede, at det var svært at blive storebror :boo Så tog vi os en lille tudetur sammen, og jeg sagde til ham, at jeg også synes at det er svært. Vi fik krammet en hel del og grædt færdigt inden M kørte i børnehave med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ bekymret for min mor efter den blodprop. Hendes helbred skranter. Hun har fået konstateret graves syndrom! Nu er jeg bare så bekymret fordi hun er syg.... :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang jeg får er barn vælter det hele åbenbart bare.... Det er godt jeg ved det kan rettes op... Havde bare et håb om at klare det selv denne gang, men desværre er der for mange svære ting på en gabg i det lille hjem hos os:(

Jeg synes også det er svært at få et nyt barn. Og vi har ikke en gang haft de udfordringer I har. Vi er åbenbart nogle der ikke trives særlig godt med spædbørn. Heldigvis bliver de større og mor får det bedre.

Stor :respekt for du gør noget for at få det bedre! Det er mega-sejt! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en snak om det her til morgen, hvor han stejlede fuldstændigt over at skulle have tøj på og i børnehave. Jeg spurgte ham, om det var lidt svært at have fået en lillebror, hvortil han grædende svarede, at det var svært at blive storebror :boo Så tog vi os en lille tudetur sammen, og jeg sagde til ham, at jeg også synes at det er svært. Vi fik krammet en hel del og grædt færdigt inden M kørte i børnehave med ham.

Rart at læse at I fik jer en god snak og tudeture kan være forløsende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog en snak om det her til morgen, hvor han stejlede fuldstændigt over at skulle have tøj på og i børnehave. Jeg spurgte ham, om det var lidt svært at have fået en lillebror, hvortil han grædende svarede, at det var svært at blive storebror :boo Så tog vi os en lille tudetur sammen, og jeg sagde til ham, at jeg også synes at det er svært. Vi fik krammet en hel del og grædt færdigt inden M kørte i børnehave med ham.

Forandring er svært.. Men heldigvis guider du ham fint igennem :kiss

Det skal nok gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver gang jeg får er barn vælter det hele åbenbart bare.... Det er godt jeg ved det kan rettes op... Havde bare et håb om at klare det selv denne gang, men desværre er der for mange svære ting på en gabg i det lille hjem hos os:(

Og for hver gang du rejser dig, bliver du stærkere :kiss

Og jeg tænker bare, når du er igennem er du blevet så meget klogere på dig selv.. Selvom vejen dertil er hård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ bekymret for min mor efter den blodprop. Hendes helbred skranter. Hun har fået konstateret graves syndrom! Nu er jeg bare så bekymret fordi hun er syg.... :-(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.