SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Øv. Kan I ikke få de uåbnede pakker byttet?

Vi bruger engangsvaskeklude som vi klipper over i halve. Måske det er billigere end vådservietter?

Vi bruger skumklude hjemme og vådservietter på farten :)

 

Skumklude er vist ikke så dyre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For filan altså! Vi købte et kæmpe lager af vådservietter i lidl fordi økonomien måske er lidt mere presset end normalt pga brylluppet så vi ville sikre os at nova hvertfald kunne få skiftet sin ble. Så vi købte ind til hele måneden og nu når jeg åbner pakken opdager jeg at der er masser af parfume i!!! Det havde jeg ikke skænket en tanke da jeg købte dem for der var jo en baby på pakken.... Øv at det var penge ud af vinduet :( men så må Nichlas afsted efter nogle andre

Klip et gammelt håndklæde i stykker og overloyale/zigzag kanten = gratis vaskeklude uden kemi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at trække stikket.

Orker ikke at læse om hvordan man "bør" være og gøre for at være en ideel mor. Nogengange er det sgu lidt som om der er en bestemt opskrift for de gode, og hvis vi andre ikke lige følger den, så gør vi altså bare ikke det bedste for vores børn. Og det er sgu noget bæ! Der burde da være en overordnet forståelse for forskelle.

Og så orker jeg simpelthen ikke at læse om de her lykkelige og harmoniske to-børns-familier, hvor alt er fryd og gammen og de to børn elsker hinanden og der ALDRIG er problemer. Altså det er da dejligt for jer, men vi er åbenbart de eneste med problemer.

Og undskyld, det var lige dagens trætte søndagsbøvs

:kram

Jeg er helt sikker på I ikke er de eneste der har problemer. Altså vi har kun et barn, og jeg er ved at brække mig over andre folks (åbenbart) nemme børn nogle gange.

Men ved du hvad, dem jeg kender med to (eller flere) børn, de kæmper dælme nogle kampe. Og der er ingen opskrift på at være en god mor, og der er ikke noget der er mere rigtigt end andet, for det er jo individuelt fra familie til familie!

Øv at du føler sådan, men jeg kan godt forstå dig. Er det fordi det stadig er svært at være Aksel lige nu, eller er det nogle andre ting? Hvis du altså har lyst til at snakke/skrive om det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at trække stikket.

Orker ikke at læse om hvordan man "bør" være og gøre for at være en ideel mor. Nogengange er det sgu lidt som om der er en bestemt opskrift for de gode, og hvis vi andre ikke lige følger den, så gør vi altså bare ikke det bedste for vores børn. Og det er sgu noget bæ! Der burde da være en overordnet forståelse for forskelle.

Og så orker jeg simpelthen ikke at læse om de her lykkelige og harmoniske to-børns-familier, hvor alt er fryd og gammen og de to børn elsker hinanden og der ALDRIG er problemer. Altså det er da dejligt for jer, men vi er åbenbart de eneste med problemer.

Og undskyld, det var lige dagens trætte søndagsbøvs

Der findes ikke familier hvor alting altid er perfekt! Selv med nemme børn er der dage hvor tingene ikke går som ønsket.. Så når nogen siger det modsatte så husk lige det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pfff! Kan man hyre en lagermand til sit liv? Jeg synes, jeg er ret god til at rydde op, men nogle gange er jeg "for god" og så forsvinder til <_< Lige nu er det 8 fribilletter til svømmehallen, der er væk. Øv! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at trække stikket.

Orker ikke at læse om hvordan man "bør" være og gøre for at være en ideel mor. Nogengange er det sgu lidt som om der er en bestemt opskrift for de gode, og hvis vi andre ikke lige følger den, så gør vi altså bare ikke det bedste for vores børn. Og det er sgu noget bæ! Der burde da være en overordnet forståelse for forskelle.

Og så orker jeg simpelthen ikke at læse om de her lykkelige og harmoniske to-børns-familier, hvor alt er fryd og gammen og de to børn elsker hinanden og der ALDRIG er problemer. Altså det er da dejligt for jer, men vi er åbenbart de eneste med problemer.

Og undskyld, det var lige dagens trætte søndagsbøvs

:kram :kram

Har du brug for at snakke siger du lige til!!! ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre idag har Aksel sparket Herman i hovedet, slået ham op til flere gange, bidt og kradset.

Jeg er træt. Og jeg frygter den dag, hvor det går virkelig galt, for det er jeg bange for at jeg aldrig vil kunne tilgive Aksel.

Jeg kender ingen der har stået med det samme som os. Et eller andet sted må vi jo gøre noget fuldstændig forkert så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre idag har Aksel sparket Herman i hovedet, slået ham op til flere gange, bidt og kradset.

Jeg er træt. Og jeg frygter den dag, hvor det går virkelig galt, for det er jeg bange for at jeg aldrig vil kunne tilgive Aksel.

Jeg kender ingen der har stået med det samme som os. Et eller andet sted må vi jo gøre noget fuldstændig forkert så

Det lyder virkelig hårdt :(

Selvfølgelig er der andre, der har stået i samme situation :kram2 Har du prøvet at Google? Snakke med SP?

Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre idag har Aksel sparket Herman i hovedet, slået ham op til flere gange, bidt og kradset.

Jeg er træt. Og jeg frygter den dag, hvor det går virkelig galt, for det er jeg bange for at jeg aldrig vil kunne tilgive Aksel.

Jeg kender ingen der har stået med det samme som os. Et eller andet sted må vi jo gøre noget fuldstændig forkert så

Åh, det lyder godtnok hårdt! :( I gør helt sikkert ikke noget forkert. Jeg er sikker på, I gør det allerbedste, I kan! :kiss

Har du lyst til inputs eller vil du helst bare rase ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder virkelig hårdt :(

Selvfølgelig er der andre, der har stået i samme situation :kram2 Har du prøvet at Google? Snakke med SP?

Kæmpe :kram

Jep, begge dele. Ingen har rigtig kunnet give mig nogen hjælpemiddel.

Vi har læst en masse om søskendejalousi og gjort en masse, men intet virker tilsyneladende. Det er ikke alle dage der er lige slemme i det mindste.

Det værste er at jeg bliver så skide mavesur af at læse om alle jer andres lykke. Jeg er jo vildt jaloux. Og det orker jeg ikke. Så er det nemmere bare at lade være med at læse med mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det lyder godtnok hårdt! :( I gør helt sikkert ikke noget forkert. Jeg er sikker på, I gør det allerbedste, I kan! :kiss

Har du lyst til inputs eller vil du helst bare rase ud?

Jeg vil meget gerne have inputs, men jeg lover ikke at have overskud til at svare. Jeg skal dog helt sikkert nok læse det. Tænk hvis det lige kunne være løsningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre idag har Aksel sparket Herman i hovedet, slået ham op til flere gange, bidt og kradset.

Jeg er træt. Og jeg frygter den dag, hvor det går virkelig galt, for det er jeg bange for at jeg aldrig vil kunne tilgive Aksel.

Jeg kender ingen der har stået med det samme som os. Et eller andet sted må vi jo gøre noget fuldstændig forkert så

Vi gør allesammen ting forkert. Jeg kan slet ikke følge med på pædagogisk korrekthed. Men jeg gør også mange ting godt. Det samme gælder sikkert hos jer :)

Men jeg kan godt forstå du er skræmt over Aksels opførsel, og hvis jeg var dig, ville jeg lede efter en kyndig som DU har tillid til, lægge mig fladt ned og spørge: hva fa'en er det jeg gør galt?

Jeg tænker der nok er et eller andet banalt, som kan ændres, og som du ikke kender til, for du har jo ikke prøvet det før. Det er helt ok.

Der er en dreng i min søns børnehave, som også er noget voldsommere og mere "udspekuleret" end hans jævnaldrende. Og jeg ville sådan ønske at vi allesammen fik nogle værktøjer til at håndtere det, mer vi må ikke rigtigt snakke om det for pædagogerne. Det er ærgerligt, for jeg synes vi er ved at grave en unødvendig kløft, og jeg kan egentlig godt lide forældrene. Det er bare for at sige, at søde forældre får børn der er svære at styre, og jeg har kun mangel på forståelse, hvis forældrene nægter at arbejde med det. Og det lyder på mig, som om, du ganske simpelt mangler nogle værktøjer...

Når det er sagt, så skal storebror ikke slå og bide lillebror, og JEG synes det er mere end okay, at sige tydeligt fra OG ar blive rigtigt vred, hvis det er nødvendigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne have inputs, men jeg lover ikke at have overskud til at svare. Jeg skal dog helt sikkert nok læse det. Tænk hvis det lige kunne være løsningen

Du har sikkert prøvet alt, men jeg ville lige brainstorme alligevel:

Har du nogle gange alenetid med ham? Hvor I overhovedet ikke bliver forstyrret?

Hjælper han til med Hermann? Altså feks ved pusling.

Hvad laver han, når du ammer? Der er jo rigtig mange, der har god glæde af at gøre noget sammen imens. Feks at læse en bog eller spise kiks.

Sætter han ord på? Eller hjælper I ham med at sætte ord på?

Er det nogle bestemt situationer, han bliver voldsom i?

I virkeligheden var det bare en masse spørgsmål, men det er lidt svært, når ma ikke ved, hvad I gør/har gjort.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, begge dele. Ingen har rigtig kunnet give mig nogen hjælpemiddel.

Vi har læst en masse om søskendejalousi og gjort en masse, men intet virker tilsyneladende. Det er ikke alle dage der er lige slemme i det mindste.

Det værste er at jeg bliver så skide mavesur af at læse om alle jer andres lykke. Jeg er jo vildt jaloux. Og det orker jeg ikke. Så er det nemmere bare at lade være med at læse med mere

Jeg havde det på samme måde, da jeg prøvede at blive gravid med Storm.. Synes bare alle blev gravide om ørene på mig, og jeg holdt mig helt væk de sidste 3-4 mdr. inden jeg blev gravid.. Man har jo ikke lyst til at blive sur, man føler sig som en dum kælling! :( Men det er fuldt forståeligt, og jeg er med garanti en af dem du synes er totalt nederen. Og det er jeg ked af, men jeg forstår dig virkelig virkelig godt! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, begge dele. Ingen har rigtig kunnet give mig nogen hjælpemiddel.

Vi har læst en masse om søskendejalousi og gjort en masse, men intet virker tilsyneladende. Det er ikke alle dage der er lige slemme i det mindste.

Det værste er at jeg bliver så skide mavesur af at læse om alle jer andres lykke. Jeg er jo vildt jaloux. Og det orker jeg ikke. Så er det nemmere bare at lade være med at læse med mere

Camille elsker Leah. Men hun sparker, slår og er ond ved hende.. Lavede på et tidspunkt en tråd om det herinde.

Hun er ikke nær så slem mere - men jeg ved faktisk ikke hvad der har ændret sig...

Det er bare pisse hårdt - og jeg har også virkelig frygtet at Camille ville gøre Leah fortræd.. Sådan rigtigt fortræd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhhh hjælp mig lige.

Ved godt at det ikke burde ligge her, men er altså lidt urolig nu.

C har byld lignede buler I hver side I munden hvor der på et tidspunkt kommer kindtænder.

Tænkte først at det nok er kindtænder der er på vej men de er helt bløde begge 2

Med en lille hvid prik på begge.

Er det normalt

Er det virkelig en byld i hver side ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk skumklude men jeg synes bare hun bliver så rød af dem :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk skumklude men jeg synes bare hun bliver så rød af dem :unsure

Vi har et vennepar, der vaskede deres datter med store stykker vat? Men det er selvfølgelig en anden pris.

Ellers er vi glade for Tibellys vådeservietter. De er fra netto og koster 10,- pr. pakke. Jeg mener også at Remas var gode, men kan ikke huske, hvad de koster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk skumklude men jeg synes bare hun bliver så rød af dem :unsure

Man kan få nogen der er ret bløde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et vennepar, der vaskede deres datter med store stykker vat? Men det er selvfølgelig en anden pris.

Ellers er vi glade for Tibellys vådeservietter. De er fra netto og koster 10,- pr. pakke. Jeg mener også at Remas var gode, men kan ikke huske, hvad de koster :)

Vi bruger de store vatrondeller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et vennepar, der vaskede deres datter med store stykker vat? Men det er selvfølgelig en anden pris.

Ellers er vi glade for Tibellys vådeservietter. De er fra netto og koster 10,- pr. pakke. Jeg mener også at Remas var gode, men kan ikke huske, hvad de koster :)

Vi elsker faktas, minirisk/365 vådservietter... De koster omkring 8 kr pr pakke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk skumklude men jeg synes bare hun bliver så rød af dem :unsure

Vi har altid bare brugt vådeservietter. Dog vil jeg til min kommende baby bruge babypads og olivy, olivy har virkelig fået gode anmeldelser mod rød numse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

N skriger og skriger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

N skriger og skriger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lollerberg :kram2 øv hvor lyder det hårdt! Jeg kan mega godt forstå at du er ked af det.

Handler det om at han er vred på lillebror? For så kan i måske øve hvordan han kan håndtere vreden? Vi øver med William at han siger at han er sur, har armene over kors og stamper i jorden. Det virker til at det letter ham at vide hvordan han kropsligt skal håndtere de følelser.

Hvis det handler om jalousi, så tænker jeg at den bedste løsning er super meget alene tid med storebror. En masse fokus på ham (også når du er sammen med lillebror), fx lige husk at sige 'ej hvor du bygger et højt tårn', hvis han leger med LEGO i mens du pusler eller whatever. Så du ligesom viser ham at du ser ham også når du har opmærkesomhed på lillebror.

Jeg tror også at det er en god ide at lade lillebror være den der venter en gang i mellem (selvom jeg HADER at lade Nohr græde!), og så sig 'nu hjælper jeg lige dig færdig, så må jeg hjælpe lillebror bagefter'. Det er rart at føle sig som førsteprioritet i en tid hvor man tit er nummer 2.

Handler det om at det er sjovt? Så skal han måske guides til hvordan man kan lave sjov med lillebror på en anden måde. William har 100% grine garanti hvis han hopper i sengen foran Nohr og jeg kan ligefrem se kærligheden vokse mellem dem! Fjollede ansigter, tittebøh og at kaste med bold er også ret grine sikre.

I kan også lege sammen hvor du hjælper lillebror med at kaste bold, grave sandkasse, bygge LEGO eller hvad i synes er sjovt.

Det er på ingen måde nogle bedrevidende råd! Det er bare de ting jeg selv har tænkt på, fordi William også har haft (har?) det meget svært med sin lillebror, godt nok på en hel anden måde men det tror jeg faktisk er irrelevant.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.