SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Vi har altid bare brugt vådeservietter. Dog vil jeg til min kommende baby bruge babypads og olivy, olivy har virkelig fået gode anmeldelser mod rød numse :)

Vi bruger Olivy - og er kæmpe fans! Vi bruger de store vareindleverings fra normal til kun 9 kr pr pakke. Vi tager dog altid "det grove" med våd skumklud, inden vi tørrer efter med Olivy :)

Vi bruger forresten en stor flaske på ca 3 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

N skriger og skriger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger Olivy - og er kæmpe fans! Vi bruger de store vareindleverings fra normal til kun 9 kr pr pakke. Vi tager dog altid "det grove" med våd skumklud, inden vi tørrer efter med Olivy :)

Vi bruger forresten en stor flaske på ca 3 måneder.

Vareindlevering? :D

Ja, jeg tænker også at der skal lidt vand/serviet til "det grove", men har kun hørt godt om det, og dejligt at I også synes godt om det! :) synes ikke det lyder dyrt ift forbrug af fx vådeservietter (som vi jo brugte til vores første)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:(

Er det ovre nu?

Ja (håber jeg). Jeg spurgte om han ville have en drikkeyoghurt. Svaret bar NEJ, men 5 minutter efter kaldte han og sagde han ville have drikkeyoghurt. Ikke det sundeste, men det virkede og det var det vigtigste!

Så ville han rigne til farmor og nu prøver vi at putte ham... Humøret er sådan ok, men meget pjevset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er så hårdt :( :kram2

Min erfaring fortæller mig at det er bedst at jeg ikke gør så meget. Jeg sætter mig i nærheden af William og fortæller ham jævnligt at jeg gerne vil hjælpe ham, at jeg gerne vil kramme ham og sådan trøstende ord. Han kan snildt skrige i mere end 30-40 minutter :( men det gør ondt værre når jeg prøver altmuligt.

Lyder som det samme med N. De har vist generelt også nogen af de samme udfordringer med søvn også ;)

Men ja, al kontakt til ham gjorde det bare værre :( åh det er svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lollerberg: sådan var mine brødre også ifølge min mor. Den yngste blev i perioder slået i hovedet med diverse legsager og min mor havde det så skidt og vidste slet ikke hvad hun skulle stille op.

I dag er mine brødre voksne. Den yngste helt uden skader ;) den ældste er pacifist og den mest fredelige mand man kan forestille sig :) og de er bedste venner og har et rigtigt godt forhold. De

var også gode venner som små med det samme den yngste var forbi babystadiet.

Selv har jeg en søn som er dejlig kærlig med lillesøster, men kan godt finde på at teste grænser mod sine forældre. I dag tror jeg helt seriøst jeg næsten har fået hjernerystelse af ham, da han hamrede en tyk glasfigur i baghovedet af mig. Men hvis jeg ikke havde læst dit brok, så havde jeg nok valgt at dele en af de gode historier fra dagen i stedet for den dårligste, og sådan er det nok mange der har det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at trække stikket.

Orker ikke at læse om hvordan man "bør" være og gøre for at være en ideel mor. Nogengange er det sgu lidt som om der er en bestemt opskrift for de gode, og hvis vi andre ikke lige følger den, så gør vi altså bare ikke det bedste for vores børn. Og det er sgu noget bæ! Der burde da være en overordnet forståelse for forskelle.

Og så orker jeg simpelthen ikke at læse om de her lykkelige og harmoniske to-børns-familier, hvor alt er fryd og gammen og de to børn elsker hinanden og der ALDRIG er problemer. Altså det er da dejligt for jer, men vi er åbenbart de eneste med problemer.

Og undskyld, det var lige dagens trætte søndagsbøvs

:kram

Herhjemme kæmper vi også. Julius får også mange slag, men det gør vi også. Marius kan ikke forklare hvorfor. Men det er ikke sjovt at have den lille på armen, den store løbende efter en igennem huset fordi han vil slå, og man kan virkelig se han har trangen til at slå, og så forsvare sig selv. Det ender altid i kaos, frustrationer og gråd :( Det er ikke sjovt. Hvis du finder den gyldne løsning, hører jeg gerne

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de store vatrondeller

Rettelse: vi har TO vennepar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer at trække stikket.

Orker ikke at læse om hvordan man "bør" være og gøre for at være en ideel mor. Nogengange er det sgu lidt som om der er en bestemt opskrift for de gode, og hvis vi andre ikke lige følger den, så gør vi altså bare ikke det bedste for vores børn. Og det er sgu noget bæ! Der burde da være en overordnet forståelse for forskelle.

Og så orker jeg simpelthen ikke at læse om de her lykkelige og harmoniske to-børns-familier, hvor alt er fryd og gammen og de to børn elsker hinanden og der ALDRIG er problemer. Altså det er da dejligt for jer, men vi er åbenbart de eneste med problemer.

Og undskyld, det var lige dagens trætte søndagsbøvs

:kram

Tror mig vi har bestemt også problemer herhjemme engang imellem! Jeg synes det er mega hårdt engang imellem hele tiden at skulle holde øje med dem og sørge for der ikke bliver ballade. De elsker hinanden men kan bestemt også være stride overfor hinanden og det går begge veje!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lollerberg :kram2 :kram2 :kram2

Jeg håber ikke, at du trækker stikket!

Ingen er perfekt, og mange vil helst dele de gode historier. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lovet at bage boller til 19 personer i morgen. Udover det skal jeg aflevere børn, køre en på sygehuset, vente ved sygehuset(med den lille) kører retur igen, hente børn, købe gave... Bage boller. Se pæn ud til fødselsdag. Komme til fødselsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vareindlevering? :D

Ja, jeg tænker også at der skal lidt vand/serviet til "det grove", men har kun hørt godt om det, og dejligt at I også synes godt om det! :) synes ikke det lyder dyrt ift forbrug af fx vådeservietter (som vi jo brugte til vores første)

Åh, kære autokorrektur :D :rolleyes Der skulle selvfølgelig så vatrondeller ;)

Ja, det er lidt dyrt, men virkelig det værd! Til at starte med brugte vi skumklude med vand til Oliver, og sørgede for at han var godt tør. Men han fik lynhurtigt rød og hudløs numse :( Vi brugte kort inotyol, som kun hjalp lidt. Allerede efter første gang med Olivy blev det bedre, og hurtigt havde jeg glemt den røde numse. Da vi tog på ferie fik han rød numse allerede inden for det første døgn - der brugte vi vådservietter :( Inden for et døgn efter vi kom hjem var alt fint igen. Så vi er overbevist ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lollerberg:

Herhjemme er der også problemer mellem Carl Emil og Mathilde. CE er hård ved hende. Skubber, prikker, driller. Har også taget ham i at holde hendes hoved ned i madrassen. Jeg ved han elsker hende vildt for hun er den første han spørger efter når hun vågner og han vil så gerne være hos hende og kysse og kramme. Men man kan ikke vende rykken til ham et eneste øjeblik. Han prøver virkelig grænser. Somme tider tager jeg ham i lige at kigge over mod os om vi nu også kigger på ham inden han laver et eller andet ballade. Møgunge altså.

Vi prøver meget at give ham al den opmærksomhed vi kan men det er godt nok svært en gang imellem når man bare har lyst til at råbe af ham hvad fanden han tænker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, kære autokorrektur :D :rolleyes Der skulle selvfølgelig så vatrondeller ;)

Ja, det er lidt dyrt, men virkelig det værd! Til at starte med brugte vi skumklude med vand til Oliver, og sørgede for at han var godt tør. Men han fik lynhurtigt rød og hudløs numse :( Vi brugte kort inotyol, som kun hjalp lidt. Allerede efter første gang med Olivy blev det bedre, og hurtigt havde jeg glemt den røde numse. Da vi tog på ferie fik han rød numse allerede inden for det første døgn - der brugte vi vådservietter :( Inden for et døgn efter vi kom hjem var alt fint igen. Så vi er overbevist ;)

Hvad er olivy? Vi bruger altid vådservietter.. Vi brugte skumklude i starten med Storm, men det kunne hans numse slet ikke med, så vi gik over til svanemærkede servietter, og har siden kun haft rød numse hvis en ad-ble sad lidt for længe. Og det har vi lissom bare fortsat med Nohr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er olivy? Vi bruger altid vådservietter.. Vi brugte skumklude i starten med Storm, men det kunne hans numse slet ikke med, så vi gik over til svanemærkede servietter, og har siden kun haft rød numse hvis en ad-ble sad lidt for længe. Og det har vi lissom bare fortsat med Nohr..

Det er hvad jeg vil kalde en creme. Det består af olivenolie, kalk, og så mener jeg at den sidste ingrediens er aloe vera. Du køber det på apoteket. Når vi pusler, tører vi først med skumklud med vand til der ikke umiddelbart er noget synligt tilbage. Så tager vi en vatrondel med Olivy i en mængde svarende til en 5'er, og tører med. Olien skulle ligge et beskyttende lag på huden, mens kalken neutraliserer den syre som er i urin og afføring og aloe veraen heler eventuelle skader på huden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her udløser enhver form for voldelig adfærd altså en time-out!

Vi tolererer det ikke - og ja.. Gu fanden slås mine unger også. De er søskende, det er en uskreven regel - åbenbart :rolleyes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh tak for alle råd :) det var egentlig ikke fordi at vi ikke havde råd til nye, det var bare ærgerligt at have brugt penge på ift brylluppet :rolleyes men jeg er blevet interesseret i det der creme :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hvad jeg vil kalde en creme. Det består af olivenolie, kalk, og så mener jeg at den sidste ingrediens er aloe vera. Du køber det på apoteket. Når vi pusler, tører vi først med skumklud med vand til der ikke umiddelbart er noget synligt tilbage. Så tager vi en vatrondel med Olivy i en mængde svarende til en 5'er, og tører med. Olien skulle ligge et beskyttende lag på huden, mens kalken neutraliserer den syre som er i urin og afføring og aloe veraen heler eventuelle skader på huden.

Er det dyrt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er hvad jeg vil kalde en creme. Det består af olivenolie, kalk, og så mener jeg at den sidste ingrediens er aloe vera. Du køber det på apoteket. Når vi pusler, tører vi først med skumklud med vand til der ikke umiddelbart er noget synligt tilbage. Så tager vi en vatrondel med Olivy i en mængde svarende til en 5'er, og tører med. Olien skulle ligge et beskyttende lag på huden, mens kalken neutraliserer den syre som er i urin og afføring og aloe veraen heler eventuelle skader på huden.

 

Sad egentlig og tænkte vi har meget godt styr på det her med at pusle babyer her i huset... men det der lyder smart og lækkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Olivy er fantastisk, vi har brugt det siden Leonora blev født og hun har aldrig haft bare skyggen af en rød numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, vækket hver time/ hver anden time... Det bliver en lang dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men der skal penge til, og finder jeg ikke læreplads, skal jeg have et job..

Mener vores elev snart er færdig på min arbejdsplads i Støvring så tænker at de vil ha en ny umiddelbart :)

Seritronic hedder virksomheden..

Men vil ikke hænges op på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, vækket hver time/ hver anden time... Det bliver en lang dag

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber virkelig at der er noget med de øre på den dreng. Håber der bare er et eller andet der gør at den nattesøvn ikke er god.

Hvis det her er standarden, så flytter jeg hjemmefra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener vores elev snart er færdig på min arbejdsplads i Støvring så tænker at de vil ha en ny umiddelbart :)

Seritronic hedder virksomheden..

Men vil ikke hænges op på det ;)

Mediegrafiker elev? Firmaet bliver noteret i hvert fald. Tak! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.