TroldeMor

Vægt og længde ved fødsel

27 indlæg i dette emne

Et ret simpelt spørgsmål egentlig :)

Hvad vejede og målte jeres børn ved fødslen, og hvilken størrelse brugte de?

(i må da også gerne lige skrive hvor længe der gik inden de små skulle op i en større str. også)

Ja, kan jo ikke selv bidrage endnu... men snart bliver det aktuelt, og jeg er lidt i tvivl om jeg har købt nok tøj i de helt små str.... (eller også leder jeg bare desperat efter en undskyldning for at shoppe lidt mere :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har nok :P

3450g. og 50cm hun brugte str. 50 i 2 uger og kunne snildt bruge str 56 også. kan faktisk ikk huske hvornår hun rykkede til 62

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. barn: 4070 g og 55 cm, brugte str. 50 i 3 uger ca.

Kan ikke huske hvor længe han brugte 56, men 62 blev brugt i lang tid.

68 0g 74 blev ikke brugt i lang tid.

80 brugte han også længe.

86 og 92 brugte han stort set ikke, gik fra september til februar, fra en str. 80 til en str. 98.

98 brugte han i næsten 2 år

104 kiggede han lige på

110 et år tid

nu er han i 116

2. barn: 4570 g og 55 cm, brugte str. 50 i 2-3 uger

56 i nogle måneder

62 i lang tid

68 og 74 brugte hun ikke rigtig

80 brugte hun et års tid

86 og 92 var en blandning på en gang og ikke i lang tid

hun er nu en 98, men lidt over i 104

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3900 gram og 51 cm. Hun brugte str. 50 og 56 i 2-3 uger, str. 62 i 5 dage(!) og så sprang hun i str. 68. Rimelig træls, for jeg havde købt mest i str. 62, som hun så stort set sprang over ;)

Køb endelig ikke for meget til at starte med. Butikkerne har også åbent når du har født, hvis det endelig skulle være :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ret meget i str 56 og 62.... Men faktisk kun 1 sparkedragt i str 50.... For jeg troede slet ikke jeg skulle bruge noget så småt...

Derfor blev jeg pludselig lidt i tvivl om jeg måske skulle have fat i lidt mere str. 50 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ret meget i str 56 og 62.... Men faktisk kun 1 sparkedragt i str 50.... For jeg troede slet ikke jeg skulle bruge noget så småt...

Derfor blev jeg pludselig lidt i tvivl om jeg måske skulle have fat i lidt mere str. 50 :)

Jeg ville nok købe en dragt eller to mere, 56 kan jo også bruges med et opsmøg på ærmer og ben

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke købe noget i str. 50.

Faktisk er der flere større babybutikker der ikke sælger 50 da det går under 'prematur' (eller også har de en speciel afdeling til tøj fra str. 50 og nedefter).

Vent og se hvor stor / lille den bliver og nyd så at tage på shopping :)

Jeg kan sige at Xander kun var i str. 56 lidt over en uge. Linus og Frida passede str. 56 i 2 - 4 uger (alt efter tøjmærket)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke var 3410 gram og 50 cm. Vi brugte kun str 56 fra start godt med opsmøg på arme og ben. Hun kom først i str 62 da hun var 4 mdr. Og nu i en alder af 14 mdr (i morgen) bruger hun str 74 - hvor noget stadig er for stort :) Så hun er ikke vokset ret hurtigt den lille trold ;) har kunnet bruge tøjet meeeeeeeeeget længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke købe noget i str. 50. Begge mine børn vejede 3000 g og målte 48 og 49 cm. Str. 56 var en smule stort, men ikke noget problem. Der gik ikke mere end 3-4 uger før de var i str. 62. Fik en body i str. 50 til den ene kan jeg huske. Den passede perfekt i størrelsen, men passede den til gengæld kun en uges tid. Så var glad for at jeg ikke havde købt noget i str 50 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke var 3410 gram og 50 cm. Vi brugte kun str 56 fra start godt med opsmøg på arme og ben. Hun kom først i str 62 da hun var 4 mdr. Og nu i en alder af 14 mdr (i morgen) bruger hun str 74 - hvor noget stadig er for stort :) Så hun er ikke vokset ret hurtigt den lille trold ;) har kunnet bruge tøjet meeeeeeeeeget længe :)

Frida er 10 mdr og bruger str. 80 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida er 10 mdr og bruger str. 80 ;)

Annika brugte str. 80 på sin et års fødselsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4060/55 cm og 4075/57 cm de har begge brugt str 50 - den første dog i noget længere tid end nummer 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var faktisk et fint indlæg!

Jeg har selv gået med samme spørgsmål, og tror jeg har nok bodystockings i str. 56, 62 og 68 10 stk. i hver str.! :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Christina var 52 cm ved fødslen og vejede 3826 gram.

Jeg fik at vide af min jordemoder at hun ville blive en ordentlig basse og at hun nok kun ville bruge str. 56 få uger... Hun havde skudt hende til at veje 3800-4000 til mit sidste jordemoderbesøg.

Til vores held fik vi et sæt tøj i str. 50 inden vi tog hjem fra hospitalet.

Hun brugte str. 50 i 2-3 uger. Derefter brugte hun str. 56 i et par måneder.

Hvis jeg var dig ville jeg købe 1 sæt mere i str. 50, så du har noget den lille kan passe uden store opsmøg på fra start. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida er 10 mdr og bruger str. 80 ;)

:lol Silke ER også en lille én :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VHan var 53 cm og 3608 gr og vi brugte 50/56 i en god blanding, han kom i str. 62 a han var 1½ mdr ca. Vi bruger stadig noget af 56-tøjet da det var lidt stort i det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Käthe Maja startede i str 44/48 og hun er idag 7½år og bruger en str 122 /128

Julius startede i 50/56 og han er idag næsten 4år og bruger str 110.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville hente en dragt mere i str 50... men jeg synes også det er pænest når de kan passe tøjet ;) Er ikke så god til det med opsmøg op til albuer og knæ :D

Min datter var 2801 gram og 47 cm og var i str 50 i 4 uger... så længe at se på opsmøg synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var 54cm og 3980gram Hun brugte str 50 den først uge, og inden der var gået en måned så var hun også ude af str 56.

Kan evt. anbefale bodyerne fra ByJezz, de har en størrelse der hedder 0 til 6 mdr - og så kan de udvides. Synes det er rigtig smart når man ikke ved hvilken størrelse man skal bruge når de er helt små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille vejede 3600 gram og var 50 cm :loveshower Da vi tog hjem fra sygehuset havde hun en dragt på i str 56, men havde enkelte dragter i str 50, men mener ikke det var meget mere end 14 dage hun kunne passe dem..

Denne gang har vi vist nok 3 dragter i str 50 ellers er det str 56 og 62 vi har mest af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lauge var 4200 g og 58 cm, så han startede i str. 56, men kom lynhurtigt over i en str. 62..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus var 2886 g og 47 cm bruget str. 44 som var alt for stort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thea var 52 cm og vejede 3700 og kunne snilt være i str 50 den første uge.. Derefter brugte hun str 56 i over en måned..

Mille vejede 3542g og var 51 cm og passede str. 50 i 14 dage :) Mille tog vildt hurtigt på og sprange ret hurtigt op i 62 da hun blev vildt tyk og ikke kunne passe bukser i str 56 ha ha min lille sumobryder :)

Alberte vejede 3100 og var 52 cm og brugte str 50 i 3 uger.. Derefter str 56 til hun var 2 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alberte er 15 mdr. of bruger str 86/92 og er altså hverken ekstra lang eller tyk så I må have nogen tynde børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mick : 2971 og 51 cm, så brugte str. 50 i et lille stykke tid, 62 brugte han i kort tid. pt er han 101,4 cm og bruger 110 i tøj bedst. store dreng med str. 28 i vinterstøvlerne

Freja : noget omkring 2500 (hun er præmatur og blev ikke vejet før sen eftermiddag, hun er født 10.21) og 44 cm, så her blev str. 50 faktisk for stort den første månedstid, men hun er langsomt voksende og har brugt alle numre i et stykke tid af gangen. hun er omsider røget op i 92 dagen før hun blev 2 år. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER