NytLiv

Blødning... åh nej!

83 indlæg i dette emne

Lige en hurtig opdatering fra tlf mens jeg kører i bus; jeg så hjerteblink og et fint lille foster der blev målt til at jeg er ca 7 uger henne, hvilket passer ok med mine 7+3. Jeg er så glad og lettet! Men også lidt bekymret stadigvæk... Håber bekymringen fordufter med tiden!

Pyh....

Hjerteblink, skønt!!

Skal du mon følges op på igen... måske inden NF?

Håber det kan give dig lidt ro, så du også kan nyde tiden..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det fine hjerteblink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det fine hjerteblink!!!

Du kan jo evt købe\få en scanning om to uger igen, for at få bekymringerne væk. Så længe der ikke et blod og du nu har set liv så kan der ikke ske så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en hurtig opdatering fra tlf mens jeg kører i bus; jeg så hjerteblink og et fint lille foster der blev målt til at jeg er ca 7 uger henne, hvilket passer ok med mine 7+3. Jeg er så glad og lettet! Men også lidt bekymret stadigvæk... Håber bekymringen fordufter med tiden!

 

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, jeg er bare så glad!

Deres forklaring på den lidt lave stigning; Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og fra graviditet til graviditet. Måske er det bare en langsom starter.

Jeg fik besked på ikke at bekymre mig!

Jeg synes, der er lidt lang tid til NF, men starter med at se tiden an. Hvis jeg begynder at bløde igen eller bliver for bekymret tager jeg fat i lægen, eller købet en scanning...

Lige nu vil jeg bare være glad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay tillykke :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe stort tillykke, hvor er det dejlige nyheder! :kram Håber du slipper for flere bekymringer resten af graviditeten ud! (dem skal man nok nå at få massere af senere hen, når først baby er kommet ud ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg lettet på jeres vejne :loveshower

TILLYKKE med det lille ❤️ det er fantastisk!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har slet ikke fået skrevet tak for jeres lykkeønskninger, men tak... Glæden og alle de gode tanker er lige så stille vendt tilbage. Det er rart!

Og nu har jeg også fået kvalme/madlede, som jeg husker det fra mine andre graviditeter... hvilket lige nu er en god ting! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige opdatere denne tråd. Efter scanningen 7+3 havde jeg ca. 3 gode uger, hvor symptomerne tog til og jeg ikke så skyggen af blod. Dejligt! I weekenden pletblødte jeg så desværre igen og havde fat i vagtlægen, der bad mig se tiden an pga. pinse og travlhed. Blødningen stilnede af og jeg ringede derfor ikke til egen læge i tirsdags.

Men i dag til middag begyndte jeg så at styrtbløde - det varede et kvarters tid, så stilnede det af. Jeg var så bekymret og fik fat i lægen, der sendtd mig til scanning i eftermiddags. Jeg så den fineste lille baby med hjerteblink og små arme, der klappede og vinkede. Jeg er 11+3 og skal til NF på mandag.

Blødningen vurderes til at stamme fra slimhinderne og altså ikke fra livmoderen. Jeg forsøger at tage den med ro og tro på det bedste. Er stadig lidt rystet over at bløde så voldsomt - er glad for at jeg var hjemme!

God aften til alle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram godt du slap med forskrækkelsen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt alt så godt ud, da du blev scannet! Det er altså bare ikke sjovt med blod i en graviditet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang :kram dejligt en scanning bekræftede den lille har det godt og hvad blødningen kom fra :glad håber på ro i resten af graviditeten for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blod skal bare holde sig væk. Godt baby har det godt og det ikke stammer fra den. Man bliver bare så forskrækket. Jeg har selv blødt af flere omgange og skal nu føde næste uge, er sikker på alt går godt med dig også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh. Begyndte at bløde kraftigt igen igår og bløder stadig... Mandag føles som langt væk luge nu! Håber sådan spiren overlever alle de blødninger. Snøft!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke bruge det til spor, men vil fortælle at jeg har blødt i 2 graviditeter, nogle gange lidt, andre meget og i meget kraftig grad - og jeg har alligevel fået min 2 guldklumper. Det er hårdt og man er evigt nervøs og bange, men det er gode historier :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åhh. Begyndte at bløde kraftigt igen igår og bløder stadig... Mandag føles som langt væk luge nu! Håber sådan spiren overlever alle de blødninger. Snøft!

Puha var det ikke noget at tage forbi fødegangen og blive tjekket. Der et lang tid til mandag med sådan en omgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke bruge det til spor, men vil fortælle at jeg har blødt i 2 graviditeter, nogle gange lidt, andre meget og i meget kraftig grad - og jeg har alligevel fået min 2 guldklumper. Det er hårdt og man er evigt nervøs og bange, men det er gode historier :kram2

Tak for dit svar. Du har selvfølgelig ret i, jeg ikke kan bruge det til noget i forhold til, hvad der sker i min krop og med min baby... men jeg er nu glad for at læse din erfaring alligevel!

Det hjælper mig med at bevare håbet, hvilket jeg tænker er vigtigt, så jeg ikke ryger helt ned i kulkælderen de næste dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha var det ikke noget at tage forbi fødegangen og blive tjekket. Der et lang tid til mandag med sådan en omgang.

Tjo, men det er vel ikke fødegangen, når jeg ikke er længere henne!?

Ringede til lægen igår, der sagde jeg skulle tage den med ro og vente til NF på mandag, med mindre jeg begyndte at styrtbløde eller fik voldsomme smerter. I så fald skulle jeg ringe til vagtlægen.

Han sagde også, at det måske ikke var så smart at komme ind og blive scannet igen igår, hvis blødningen virkelig stammer fra slimhinderne, da de så bare bliver mere irriteret af scanningen...

Jeg synes, det er så svært at vurdere, hvornår det er okay at ringe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blødningen er blevet væsentlig mindre idag, men er der stadig. Jeg har ikke decideret smerter, men jeg føler mig tung i underlivet og øm...

Igår aftes havde jeg sådan en stikkende smerte - nogle gange sådan om i numsen - når jeg fx satte mig. Det kender jeg fra mine menstruationer, men har først oplevet det i graviditeten nu...

Jeg registrerer virkelig også alt lige nu, fordi jeg er så bekymret... og måske skyldes min ømhed at jeg sikkert går og spænder lidt! Ihh...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Tak for kram! De gør godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjo, men det er vel ikke fødegangen, når jeg ikke er længere henne!?

Ringede til lægen igår, der sagde jeg skulle tage den med ro og vente til NF på mandag, med mindre jeg begyndte at styrtbløde eller fik voldsomme smerter. I så fald skulle jeg ringe til vagtlægen.

Han sagde også, at det måske ikke var så smart at komme ind og blive scannet igen igår, hvis blødningen virkelig stammer fra slimhinderne, da de så bare bliver mere irriteret af scanningen...

Jeg synes, det er så svært at vurdere, hvornår det er okay at ringe...

Tja ved det faktisk ikke. Men det ville de kunne oplyse dig. Jeg har også haft meget svært ved at ringe. Men har nu mange gange fået afvide at deres job er at være der for os gravide og hjælpe med hvad der nu er. Det har givet god ro på. Du har så meget grund til at ringe og få vejledning. Og fødegangen har altså mere erfaring end ens læge. Ved godt du skal til NF mandag men hvis du er utryg så ring da og få vejledning af hospitalet dem overgår du alligevel snart til. Pøj pøj håber alt er godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER