NytLiv

Blødning... åh nej!

83 indlæg i dette emne

Jeg har lige været på toilet og der var blod i mine trusser og på papiret, da jeg tørrede mig!   :( 
Mængde svarende til en femkrone, vil jeg tro... Jeg gik lige lidt i panik og registrerede ikke helt optimalt, tror jeg!

Jeg oplevede også at bløde i min 2. graviditet. Men det var sådan noget lyserødt udflåd, der kom og gik hele tiden, og så en enkelt reel blødning i uge 8 ca. der hvor jeg skulle have haft menstruation. Jeg blev scannet i uge 8 og alt så fint ud og vi fik den skønneste datter, der nu er 1,5 år! 

Men en blødning med mørkt rødt blod allerede nu...?! Jeg er 5+5 idag.
Hvad gør man lige, når det er weekend. Ringer til vagtlægen? Men vil de ikke bare bede mig om at se tiden an? 

Jeg er så ked af det! Det må ikke være slut nu!  :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Du venter og ser tiden an. Har du ondt ringer du til vagtlægen. Men det behøver ikke betyde noget som helst og gør det sikkert ikke. Usikkerheden er frygtelig! Men det skal nok løse sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må vente og se tiden an.

Jeg styrtblødte mørkt blod 4-6 gange med min datter og den første blødning kom i uge 5.

Du ka jo prøve vagtlægen - det er bare ikk alle der er lige venlig og gider at lytte til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har ret. Jeg venter og ser tiden an - der er jo alligevel ingen der kan gøre hverken til eller fra! Men tak for jeres svar...  :kiss 
Jeg har ondt, men har svært ved at vurdere, om det blot er fordi jeg tænker mig til det, fordi jeg bløder... Sådan var det i hvert fald i min sidste graviditet - hver gang jeg havde opdaget pletblødning, fik jeg ondt kort tid efter!

Ihh... man mister virkelig retten til en ubekymret graviditet, lige så snart man har oplevet det mindste! Jeg drømmer mig tilbage til min første graviditet hvor alt gik efter bogen og hvor jeg ikke rigtig tænkte over, at jeg pludselig kunne abortere eller lignende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blødte on/off til uge 9. Det vsr både lys og mørk blod. Så længe du ikke styrtbløder eller der er klumper i, tror jeg ikke du skal være (alt for) nervøs. Nemt for mig at sige, for blod vil altid gøre en nervøs. Hvis det fortsætter, kan du overveje at betale for en scanning evt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart råde dig til en tidlig scanning. Blod sætter de værste bekymringer i gang og det eneste der kan forsikre en for at alt er ok er en scanning. Efter 6+0 er der chance for hjerteblink og 8+0 falder abortrisikoen til ca 3%

Vi ventede til 8+ og det var en LAAAANG usikker periode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte on/off til uge 9. Det vsr både lys og mørk blod. Så længe du ikke styrtbløder eller der er klumper i, tror jeg ikke du skal være (alt for) nervøs. Nemt for mig at sige, for blod vil altid gøre en nervøs. Hvis det fortsætter, kan du overveje at betale for en scanning evt?

 

 

Jeg vil helt klart råde dig til en tidlig scanning. Blod sætter de værste bekymringer i gang og det eneste der kan forsikre en for at alt er ok er en scanning. Efter 6+0 er der chance for hjerteblink og 8+0 falder abortrisikoen til ca 3%

Vi ventede til 8+ og det var en LAAAANG usikker periode.

 

Ja, I har ret mht. scanning. Jeg tror, jeg ringer til lægen i morgen og spørger om han vil henvise mig. Ellers kan det godt være, vi selv må betale for en. For jeg synes godt nok det er svært ikke at vide, om det er en abort eller blot en blødning. Igår stilnede det hurtigt af. Idag har der været lidt frisk blødning igen. Jeg synes det føles helt forkert. Øv! Men tak for jeres svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ringede til lægen idag. Han ville ikke henvise til en scanning, da han ikke mener den vil kunne vise så meget, når jeg kun er 6+0. Jeg synes nu, jeg har læst om utrolige mange, der har set hjerteblink osv. fra 6 uger. Nå, men i stedet var jeg forbi og få taget en blodprøve og skal så igen på onsdag. Håber så inderligt tallene stiger! I dag har der desværre været lidt blødning igen, så min tro på at det er harmløst er efterhånden dalende...  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hos Cyclusklinik i Aarhus/København kan du få lavet en tryghedsscanning fra 5+5. Hjertet begynder at slå omkring starten af 6. uge, altså fra 5+x. Men godt at du kan få taget blodprøver i det mindste. Det er en hård ventetid :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til lægen idag. Han ville ikke henvise til en scanning, da han ikke mener den vil kunne vise så meget, når jeg kun er 6+0. Jeg synes nu, jeg har læst om utrolige mange, der har set hjerteblink osv. fra 6 uger. Nå, men i stedet var jeg forbi og få taget en blodprøve og skal så igen på onsdag. Håber så inderligt tallene stiger! I dag har der desværre været lidt blødning igen, så min tro på at det er harmløst er efterhånden dalende...  :(

 

Hjertet begynder at slå sidst i sjette uge, dvs når man er 5+4-6 stykker. Hvis man ikke er lige så langt henne, som man havde regnet med, så kan man selvfølgelig ikke se ret meget, hvilket er grunden til man anbefaler at skanne senere.

Jeg blev skannet 6+3, hvor vi så et fint hjerteblink. Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville købe mig til en privat skanning, så jeg kunne få vished.

 

Jeg blødte også en anelse dagen inden jeg blev skannet, så jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan det føles. Det kan måske hjælpe at vide, at 20-25% bløder i en helt normal graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige et ekstra råd, hvis I vælger at købe jer til en skanning, så kan det være en fordel, at købe den et sted, hvor de kan henvise direkte til et sygehus, hvis der er noget galt. Det er ikke alle steder, der er i stand til det, og jeg tænker det er lidt ærgerligt at skulle igennem din egen læge igen, når han er så afvisende.

 

Krydser selvfølgelig fingre for, at alt er i sin skønneste orden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige et ekstra råd, hvis I vælger at købe jer til en skanning, så kan det være en fordel, at købe den et sted, hvor de kan henvise direkte til et sygehus, hvis der er noget galt. Det er ikke alle steder, der er i stand til det, og jeg tænker det er lidt ærgerligt at skulle igennem din egen læge igen, når han er så afvisende.

Krydser selvfølgelig fingre for, at alt er i sin skønneste orden :)

Synes nu ikke TS's læge virker afvisende. Hun får taget blodprøver, hvilket giver det bedste og mest sikre svar på nuværende tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes nu ikke TS's læge virker afvisende. Hun får taget blodprøver, hvilket giver det bedste og mest sikre svar på nuværende tidspunkt :)

 

Jeg vil til en hver tid mene at skanningen er det bedste og sikreste svar, da man kan se, hvad der er i livmoderen og evt. rester efter en abort (hvilket jeg selvfølgelig ikke håber er tilfældet i Nytlivs tilfælde). Det er klart at hvis man ikke er så langt henne, som man regner med, så kan man ikke se helt ligeså meget på skanningen, men så kan man evt supplere med et par blodprøver og skanne igen en uge senere.

Må indrømme, at jeg ikke havde set, at der var blevet taget blodprøver :) Så har han jo ikke været helt afvisende ;) Det ændrer dog ikke på min holdning om, at en skanning er det mest optimale, men de er jo naturligvis også dyrere end blodprøver. Derudover er det min oplevelse, at det ikke er alle praktiserende læger, der er helt fortrolige med ultralyd, og dens anvendelser, da det er jo er en relativt "ny" teknik, som er under rivende udvikling i mange specialer (ikke bare gyn/obs).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en scanning fordi jeg blødte. Så fint hjerteblink. Det endte i abort :) så scanningen så tidligt kan ikke rigtig bruges til så meget - medmindre de kan konstatere der er en abort igen..

Hvis man skal kunne sige noget positivt, så skal der blodprøver til - så kan man nemlig se om der er en udvikling i graviditeten :)

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået scanning pga flere blødninger. De kunne se at blødningen ikke var fra fostersækken med med babyen i. Det gav ro. Fik hos Cyclus klinik. Graviditeten inden den blev jeg også scannet cirka samme tid 6+ noget grundet mistanke om baby var gået til, uden blødning og det var den så. De var meget professionelle og bad mig kontakte lægen.

Så du kan nok læse der er forskellige erfaringer og meninger. Men gør noget der giver dig ro på! Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begyndte også at bløde omkring 5+5. Blev scannet, men uden svar. De kunne se at jeg blødte fra livmoderen, men jeg måtte vente og se om det stoppede. Fik så en ny blødning 4 dage senere og blev scannet igen. Her kunne de nu se en større blodansamling i livmoderen, men seperat, så det havde ingen indflydelse for bassen.

Så umiddelbart vil jeg tro at blodprøve er det bedste lige nu, men som sagt kan en scanning måske allerede hjælpe med opklaring om nogle få dage. Så tror du skal vælge hvad der gør dig mest tryg :kram2 Kunne jo være en kombi?

Håber alt det bedste for dig og spiren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget nyt hos dig? Håber alt er ok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle. Tak for jeres svar! Det betyder så meget, at I har taget jer tid til at fortælle om jeres oplevelser og komme med opmuntrende ord...

Desværre er det vist ikke så godt. Jeg var ved lægen idag for at få taget 2. blodprøve. Han fortalte mig, at den første måling af hCG var lav i forhold til at jeg er 6+2 idag. Vi tog dog blodprøve nr. 2, og jeg får højst sandsynligt svar i morgen eftermiddag, men han er ret overbevist om at fosteret er dødt. Jeg pletbløder også lidt igen.

Jeg er ked af det! Sidder midt i bachelor skrivning, men kan overhovedet ikke koncentrere mig. Det var så godt. Tænk at jeg lige nu højst sandsynligt er ved at abortere. Jeg har lyst til at kravle under min dyne og først kigge frem igen, når alt er ovre og glemt!

Hvordan foregik det for de af jer, der har prøvet at abortere 6-7 uger henne? Hvor meget blødte I? Og hvor længe tog det?

Endnu en gang tak for jeres svar og tanker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget nyt hos dig? Håber alt er ok :kram

Tak fordi du tænkte på mig! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle. Tak for jeres svar! Det betyder så meget, at I har taget jer tid til at fortælle om jeres oplevelser og komme med opmuntrende ord...

Desværre er det vist ikke så godt. Jeg var ved lægen idag for at få taget 2. blodprøve. Han fortalte mig, at den første måling af hCG var lav i forhold til at jeg er 6+2 idag. Vi tog dog blodprøve nr. 2, og jeg får højst sandsynligt svar i morgen eftermiddag, men han er ret overbevist om at fosteret er dødt. Jeg pletbløder også lidt igen.

Jeg er ked af det! Sidder midt i bachelor skrivning, men kan overhovedet ikke koncentrere mig. Det var så godt. Tænk at jeg lige nu højst sandsynligt er ved at abortere. Jeg har lyst til at kravle under min dyne og først kigge frem igen, når alt er ovre og glemt!

Hvordan foregik det for de af jer, der har prøvet at abortere 6-7 uger henne? Hvor meget blødte I? Og hvor længe tog det?

Endnu en gang tak for jeres svar og tanker!

:kram

Det er så hårdt at miste. Og kan sagtens følge dine tanker om bare at kravle under dynen til man blir glad igen (selv om det virker umuligt i øjeblikket)

Jeg håber meget for dig, at svaret på blodprøverne er positive i morgen. :kram2

Min baby døde i uge 6, men det blev først opdaget i uge 10. Jeg blødte meget i starten. Mere end en normal kraftig mens, men det tog så stille og roligt af til det stoppede efter 10-12 dage. 3 dage senere havde jeg sex med min mand og begyndte at bløde igen efter det i ca 8 dage.

Det der var langt det sværeste var at komme ovenpå igen psykisk. En kommentar der dengang virkelig satte sig fast, var en kolega der sagde "det er første gang du smiler, siden..." Og det var 4 uger efter aborten.

Men krydser alt hvad krydses kan i håb om at HCG er steget. Og bebs har det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle. Tak for jeres svar! Det betyder så meget, at I har taget jer tid til at fortælle om jeres oplevelser og komme med opmuntrende ord...

Desværre er det vist ikke så godt. Jeg var ved lægen idag for at få taget 2. blodprøve. Han fortalte mig, at den første måling af hCG var lav i forhold til at jeg er 6+2 idag. Vi tog dog blodprøve nr. 2, og jeg får højst sandsynligt svar i morgen eftermiddag, men han er ret overbevist om at fosteret er dødt. Jeg pletbløder også lidt igen.

Jeg er ked af det! Sidder midt i bachelor skrivning, men kan overhovedet ikke koncentrere mig. Det var så godt. Tænk at jeg lige nu højst sandsynligt er ved at abortere. Jeg har lyst til at kravle under min dyne og først kigge frem igen, når alt er ovre og glemt!

Hvordan foregik det for de af jer, der har prøvet at abortere 6-7 uger henne? Hvor meget blødte I? Og hvor længe tog det?

Endnu en gang tak for jeres svar og tanker!

Jeg håber du er en slowstarter og blødningen er fra andet sted. Da jeg aborterede 8+0 havde den været død derinde 1,5-2 uger. Jeg fik en almindelig mens der var ovre på fem dage som den plejer. Det hele kom dog ikke med så fik pletblødbinger og brunt mellem mens og sådan opdagede de det ikke var helt ude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Åh nej dog! Det er ikke spor sjovt!

Jeg håber at der stadig er en voksende baby derinde :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER