lpd

Offentliggøre graviditet på Facebook

26 indlæg i dette emne

Hvordan gjorde I? Jeg synes scanningsbilleder er en privat ting som ikke skal deles med "alle mulige", jeg kan ellers se at mange viser scanningsbillede frem på Facebook og offentliggør det i den forbindelse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

N7lLowL.jpg

Vi lagde det her billede op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sunes satte en tegning på af en stork med en baby og tag'et mig i teksten, jeg har ikke selv sat noget op....

Andre ideer

Sko (et par fra jer hver og et par babysko)

Rebus (brød + ovn + kalender med rette måned for termin)

T-shirt (baby loading eller lign)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv planlagt at lave den helt store Facebook announcement.

 

Vi har dog planer om at lave en lukket gruppe for de nærmeste og så poste ting der. Meget af vores familie bor i udlandet, så det er også en god måde for dem at følge med på. Der kan man også bedre ligge billeder op af den lille både under graviditeten og efter fødslen.  :baby3

 

Men jeg synes de overordnede har mange gode forslag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi uploadede et skobillede som begge vores coverbilleder og taggede hinanden. Ellers skrev vi ikke noget, folk måtte selv regne den ud :)

 

Det var det her billede:

 

xmodbm.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg Overvejer 2 forskellige:

Enten:

-ligger jeg et billede ud som cover billede af vores tørresnor med en af Anders T-shirts, en af mine, en af Mies og så en lille body (eller noget mere køns bestemt, vi offentliggør ikke før efter kønsscanning, de nærmeste ved det!

-eller et billede af mig med en hvid top/T-shirt med tallene 1-39 skrevet og så en lille illustration af en baby som nr. 40 og så en rød streg over de uger af graviditeten der ER gået.

Måske vil jeg bruge det ene som coverbillede, og det andet som profil men jeg ved ikke lige hvor "højt" jeg har lyst til st råbe det :unsure jeg regner med at jeg inden offentligrørelsen lige finkæmmer vennelisten. Der er MANGE jeg ikke har noget at gøre med og de ryger altså lige af listen inden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog et billede af mit scanningsbillede og beskar så cpr nummer var væk.

Det fik M så lov til at lægge på facebook og offentliggøre det og tagge mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi uploadede et skobillede som begge vores coverbilleder og taggede hinanden. Ellers skrev vi ikke noget, folk måtte selv regne den ud :)

 

Det var det her billede:

 

xmodbm.jpg

hvor er det en god ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde det her billede som coverbillede uden nogen tekst :)

BDZb5es.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt på at poste et billede af en nystrikket nissehue som har kyseform "til min lille julenisse".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Første gang fandste FB ikke, så det var opkald.

Sidste gang skrev vi det bare, det var så den 1. april, men det havde vi ikke tænkt over. Så ingen troede på det, det var bare en masse ha ha kommentarer.

Et par dage senere måtte vi så ligge et scanningsbillede op med "det er ikke en nar" tekst.

Denne gang bruger vi ikke længere FB, så alle relevante fik et opkald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed bare NF billedet op :) Havde ikke tanker til at være så kreativ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

27yqvs9.jpg

Vi gjorde det med dette og skrev en lille tekst til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lidt inspiration: http://www.boredpanda.com/creative-pregnancy-announcements/

Som det 80er barn jeg er, synes jeg #9 er sjov :D

Åh jeg har set den med barnet i sengen før! Den syntes jeg er ond!!! Grædebillleder skal ikke på facebook og så er der forældre der BEVIDST gør noget der for deres barn til at græde OG gør grin med det OG offentliggør det på nettet!!! Uh ha mine gravid hormoner får mig til at tænke at hvis de ikke kan behandle det første barn ordentligt, så giv nr 2 til en der kan!

Men ellers er der nogle sjove imellem :D jeg er vild med "every super hero Needs A sidekick" og "promotet to Big sister"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh jeg har set den med barnet i sengen før! Den syntes jeg er ond!!! Grædebillleder skal ikke på facebook og så er der forældre der BEVIDST gør noget der for deres barn til at græde OG gør grin med det OG offentliggør det på nettet!!! Uh ha mine gravid hormoner får mig til at tænke at hvis de ikke kan behandle det første barn ordentligt, så giv nr 2 til en der kan!

Men ellers er der nogle sjove imellem :D jeg er vild med "every super hero Needs A sidekick" og "promotet to Big sister"

:ditto

Men alle de andre er så fine! Pludselig virker vores offentliggørelse meget kedelig. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har I mange søde og sjove forslag, tak for det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har set den med barnet i sengen før! Den syntes jeg er ond!!! Grædebillleder skal ikke på facebook og så er der forældre der BEVIDST gør noget der for deres barn til at græde OG gør grin med det OG offentliggør det på nettet!!! Uh ha mine gravid hormoner får mig til at tænke at hvis de ikke kan behandle det første barn ordentligt, så giv nr 2 til en der kan!

Men ellers er der nogle sjove imellem :D jeg er vild med "every super hero Needs A sidekick" og "promotet to Big sister"

K er helt vild med den med Super Mario :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

K er helt vild med den med Super Mario :D

Ha hævder kunne jeg godt forestille mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg offentlige gjode det først da jeg havde født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her lagde manden et billede af en kanin-bamse op som han havde fået på arbejdet som tak for hjælpen ved et arrangement og han skrev "bare 6 måneder til den møder sin nye ejer" eller sådan noget lignende.

Jeg fandt et screenshot fra Disney filmen Aladin,hvor Genie liger kommet ud af lampen og siger "se mig lige fra siden, synes du jeg har taget på?" På billedet har han en rigtig stor mave.

Så skrev jeg selv hans replik og tilføjede "tænk engang, for en gangs skyld er det tilladt at sige ja"

Synes det er sjovt at det ikke er Mega indlysende og samtidig også lidt sjovt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand bad mig finde på noget, for han var så spændt på at afsløre vores hemmelighed.

Så jeg lavede denne her med vores udtrådte og mest brugte sko og skrev "Vi glæder os til efteråret"  :7himmel

post-6991-0-12633000-1428659667_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde denne op i et tag sammen med min mand- nogle regnede den ud, mange gjorde ikke :D

OpQBcr7.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde denne op i et tag sammen med min mand- nogle regnede den ud, mange gjorde ikke :D

OpQBcr7.png

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER