Guest

Anjas "marathon"

146 indlæg i dette emne

Puha, så vander jeg høns - igen! Tusind tak for dine ord, Alura! De rammer mig hårdt (positivt), på en dag hvor jeg synes at det for en gangs skyld skulle være andre der gjorde noget for mig!

Jeg skriver det i denne tråd, fordi jeg ved at der er ganske få der kigger med - det er nemlig ikke for at blive set eller hørt, men bare for at få luft!

Jeg har fødselsdag i dag og har brugt størstedelen af dagen på at græde. Jeg lavede mit eget morgenbord i morges, jeg fik ingen fødselsdagsgaver eller kort, jeg har været alene hele dagen, mine forældre har valgt mig fra til fordel for en kasse af plast, og Adam vil ikke sove til lur, fordi han er mega overtræt efter en dag i vuggestue! Indtil nu har jeg ikke fået en eneste lykønskning af dem jeg havde troet ville huske mig!

Jeg er skuffet og føler mig ensom!

Ahhhh, luft!!

Åh mand, det er bare ikke i orden... :klap

Ekstra kram til dig :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh piger. Jeg vil så gerne give jer noget ordentlig respons på jeres søde hilsner, men tiden har ikke været til det. Derfor får I en fælles KÆMPE tak! Så søde ord og tanker varmede virkelig på dagen, hvor mine nærmeste var nogle båtnakker. Min mand gjorde dog hvad han kunne, for at redde stumperne, så point til ham ;)

Tilbage til løbet:

Mit skinneben sucks, så jeg har lige holdt tre dages pause, i håbet om at det ville gøre godt. Det har bare slet ikke hjulpet, tværtimod synes jeg næsten det er værre ku <_< pausen har betydet at jeg har sprunget en træning over i programmet og derfor er vi nu nået til dag 24 af 35:

V528DtX.png 16 minutter i et stræk! Puha, det trak tænder ud til sidst, men mest fordi jeg synes mit flow blev ødelagt af et smertende ben. Jeg føler mig overbevist om at jeg kunne mere og længere hvis ikke det værkede sådan - føler i hvert fald at min form er til det! I aften har Hr. Mand lovet at massere med tigerbalsam - det skulle virke godt på skinnebensbetændelse og jeg er efterhånden desperat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at manden hjælper med med massage og støtte! Jeg synes stadig, at du er mega sej :yay

Edit: se lige her, måske du kan bruge øvelserne til noget og så bider jeg mærke i at det står man skal køle benet ned efter træning :)

http://loberen.dk/om-at-lobe/skader/2012/10/26/behandling-og-forebyggelse-af-skinnebensbetaendelse?gclid=Cj0KEQjw1duqBRDPlLKsuJCUiuABEiQAxgHwJ3frdrEJyOhHec2vyYdIZFVBpbwzlo5oGKm3jFVG6C8aAi_Q8P8HAQ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss og øhh, sagde damen der lige har født barn nummer 2 og glæder sig til at skulle træne igen :P

Tak for linket! Min mavefornemmelse siger mig efterhånden at jeg (som artiklen også siger) 1. Skal kontakte en fysioterapeut der kan hjælpe mig. Både med at slippe af med betændelsen og med at undgå at den kommer igen og 2. Måske skyde en hvid (og meget meget trist) pil efter det løb om 3 uger :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss og øhh, sagde damen der lige har født barn nummer 2 og glæder sig til at skulle træne igen :P

Tak for linket! Min mavefornemmelse siger mig efterhånden at jeg (som artiklen også siger) 1. Skal kontakte en fysioterapeut der kan hjælpe mig. Både med at slippe af med betændelsen og med at undgå at den kommer igen og 2. Måske skyde en hvid (og meget meget trist) pil efter det løb om 3 uger :boo

Jaja, men jeg HADER at løbe, så jeg synes det er mega sejt at du er gået i krig med det ;)

Det er flad at måtte opgive, men altså så må du tage et løb til efteråret, når du har fået styr på det betændelse..

Jeg vil dog sige, at du ikke helt behøver at skyde en pil efter det - jeg har været med i et par 5 km løb og har altid kun nået op på ca 3 km i træningen op til det.. Og det kan du jo sagtens :super

God ide at snakke med en fys og se om de kan hjælpe dig og så se hvordan det går op til løbet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaja, men jeg HADER at løbe, så jeg synes det er mega sejt at du er gået i krig med det ;)

Det er flad at måtte opgive, men altså så må du tage et løb til efteråret, når du har fået styr på det betændelse..

Jeg vil dog sige, at du ikke helt behøver at skyde en pil efter det - jeg har været med i et par 5 km løb og har altid kun nået op på ca 3 km i træningen op til det.. Og det kan du jo sagtens :super

God ide at snakke med en fys og se om de kan hjælpe dig og så se hvordan det går op til løbet :kram2

Okay, der gav du mig lige lidt håb. For jeg har simpelthen sådan krise over kun at være nået op på 3 km, når løbet er på 5, men når du siger det sagtens kan lade sig gøre og du endda hader at løbe :chin: mon så, mon så.... Første skridt er at ringe til fysioterapeut mandag og så håååbe at jeg kan få lov at småtræne lidt de næste par uger. Jeg vil så gerne løbe det løb, det var jo mit mål <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En tanke slår mig også lige: 'må' man holde små gå-pauser når man ikke har valgt gå-ruten, i den slags løb. Eller bliver folk så bare skide sure?

For jeg tænker at de 5 km ikke er noget problem overhovedet, hvis jeg kan tage dem i feks 4 intervaller med 2 min gang i mellem (feks 10 min løb, 2 min gang osv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vi siger tak til Hr. Mand for tyve minutters smertefuld massage med rød tigerbalsam! Jeg tror det har gjort godt - det blev i hvert fald mindre og mindre ømt og jeg kunne genkende følelse af myoser der bliver 'opløst' og spændinger der forsvinder! Er spændt på hvordan det føles i morgen!zihctQy.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at jeg kunne give dig lidt håb mht om du kan klare det. Jeg tror, at ret meget af det er at man er lidt høj på adrenalin pga løbet og så kan man sagtens komme op på de 5 km..

Og så længe du tager hensyn til de andre løbere og løber ind til siden og lige tjekker om du stopper lige foran nogle andre..

Og :super til manden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en tid hos en fysioterapeut allerede i dag - jeg er virkelig spændt på hvad hun siger. Vi har masseret løs i weekenden og det har hjulpet - der hvor det gjorde ondt. Til gengæld har jeg fået en jagende smerte længere oppe af benet, så nu er jeg helt slået tilbage til start! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da kæft hvor de unger tager hårdt på kroppen!

Det viser sig at min skinnebensbetændelse er opstået fordi mit venstre ben er lidt 'løst', fordi min hofte er lidt løs - fordi jeg har været gravid og haft et ret stort barn der har presset på mig!

Så:

1. Is-behandling de næste to dage for at komme betændelsen til livs

2. Øvelser til at styrke især venstre hofte og dermed gøre benet mindre løst

3. Løbe på bløde(re) underlag. Heldigvis er Amager Fælles vores nabo, så mulighederne er rigelige!

4. Kinesiotape på skinnebenet

5. Massage når smerterne opstår

Jeg har en ny aftale med fyssen på tirsdag. Indtil da er planen; tirsdag og onsdag : isbehandling, onsdag aften : (kort) løbetur, fredag og søndag : løbe og stoppe hvis smerterne opstår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en udmelding. Håber de forskellige tiltag hjælper på det :kiss 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en udmelding. Håber de forskellige tiltag hjælper på det :kiss

Ja, det er sgu lidt et større projekt at få hold på det hele. Men jeg håber at jeg kan huske at få lavet de øvelser, så jeg rent faktisk får bedring og kan få styrket det hele - på sigt! Indtil videre har isbehandlingen og kinesiotapen virket ret ok. Jeg havde i hvert fald ikke sindssygt ondt i morges da jeg stod op - for første gang i flere uger. Og så prøver jeg virkelig at 'spænde' i benet og hoften, så det ikke "føjter" :P (jeg lyder som om jeg er virkelig yndig når jeg går, ikke? ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Men godt i fandt grunden til din skinnebensbetændelse så du kan gøre noget for at undgå det fremover :) Håber det snart bliver bedre :)  




 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag noget af noget!

Første løbetur i over en uge. Jeg er stoppet med dage, fordi jeg er hoppet på et andet program - et program der løber (høhø) helt frem til november. Så nu er målet bare at følge det. Alt for damerne løbet om 14 dage er en hyggelig begivenhed, men er ikke noget jeg formmæssigt er klar til, så det er bare 'endnu en løbedag'.

Mit nye program er lavet af Endomondo og min fysioterapeut siger, at fordi endomondo laver programmet på baggrund af mine tidligere træningspas og dermed tilpasser det min form, er der bedre muligheder for at løbe skadesfri - fordi jeg ikke presser mere end min form - og fysik - kan klare.

Så nu er denne tråd bare til mine løbepas.

24/5-15

48h3eyC.png

Jeg er faktisk helt okay tilfreds. Jeg har ikke løbet i over en uge og de tyve minutter af det er gang. Og så er det første gang jeg er kommet så langt :D

Edit: og så opdagede jeg lige at jeg åbenbart har sat ny personlig rekord : 3 km på 19.07! :D :yay :glad

Edit igen: har lige opdaget hvad der må have været en kæmpe brandert hos Endomondo. Jeg har IKKE været hverken 450 meter oppe eller nede :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Men godt i fandt grunden til din skinnebensbetændelse så du kan gøre noget for at undgå det fremover :) Håber det snart bliver bedre :)

Tak! Det er så småt ved at blive bedre, men der er et stykke vej igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26/5-15

Jeg har løbet decideret terræn i dag! Det er dæe sjovt. Det giver selvfølgelig en dårligere tid, men sådan er det bare når det er op ad bakker halvdelen af vejen. Jeg synes det er skide skægt og jeg kan samtidig mærke at det giver mig noget til selvværdet (som kæmper lidt med at komme op fra store sorte barselshul) og til nogle andre muskler end jeg bruger normalt. Så jeg vil fremover løbe terræn i hvert fald en gang i mellem :)

Dagens udsigt fra toppen af en af bakkerne på Amager Fælled b6Fgrzh.png dagens træningspas XNyc03h.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altid dejligt at komme ud i naturen :) Og sjovt at prøve kræfter med lidt bakker; glæder mig selv til nogle ordentlige vandteture her hen over sommeren. Og flot at du er i fuld gang igen; håber at der snart er fuld bedring med dit ben :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag løbet 30 minutter i streg med kun 100 meters gå-hurtigt-pause efter 20 min. Jeg endte med at løbe 4,3 km, hvor halvdelen var terræn! Jeg er stolt!

Og mit ben gør ikke ondt eller noget, så jeg er også yderst glad og lettet over endelig at være så meget ovenpå at det ikke er benet der dikterer løbet. Nu er kunsten at bevare balancen mellem træning og passer på benet, så det ikke blusser op igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag løbet 30 minutter i streg med kun 100 meters gå-hurtigt-pause efter 20 min. Jeg endte med at løbe 4,3 km, hvor halvdelen var terræn! Jeg er stolt!

Og mit ben gør ikke ondt eller noget, så jeg er også yderst glad og lettet over endelig at være så meget ovenpå at det ikke er benet der dikterer løbet. Nu er kunsten at bevare balancen mellem træning og passer på benet, så det ikke blusser op igen :)

:respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg bøjer mig dybt i støvet. Hvor er du vil Anja :kiss :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bøjer mig dybt i støvet. Hvor er du vil Anja :kiss :yay

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har i dag løbet 30 minutter i streg med kun 100 meters gå-hurtigt-pause efter 20 min. Jeg endte med at løbe 4,3 km, hvor halvdelen var terræn! Jeg er stolt!

Og mit ben gør ikke ondt eller noget, så jeg er også yderst glad og lettet over endelig at være så meget ovenpå at det ikke er benet der dikterer løbet. Nu er kunsten at bevare balancen mellem træning og passer på benet, så det ikke blusser op igen :)

Mega sejt! Måske det der løb sagtens kan lade sig gøre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER