Guest

Anjas "marathon"

146 indlæg i dette emne

Jeg er blevet inspireret af en virkelig sej kvinde herinde fra - Lone Engel! Hun har simpelthen trænet sig op til at løbe 5 km på 12 uger og nu fortsætter hun ufortrødent med halvmarathon - :respekt

Så nu har jeg besluttet at jeg fandme skal i gang. Jeg er ked af min krop, min kondition, mit immunforsvar og mit energiniveau.

Jeg VIL virkelig gerne kunne lide at løbe. Jeg VIL så gerne have følelsen af, at det gør mig godt, at jeg ikke kan undvære min løbetur, at jeg har det godt med mig selv, fordi jeg gør noget godt for min krop.

Generelt er jeg alt for god til at droppe ting på halvvejen - især motion. Jeg synes det er kedeligt :blush Men nu skal der ske noget, så jeg kan få mit gamle 'før-Adam' selvværd tilbage. Graviditet og barsel har været hårdt for min krop og min hjerne. Jeg tog 25 kilo på og med en førvagt på 42 kilo, kan alle nok regne ud, at 25 kilo er en overordentlig stor vægtstigning. Årsagen var en sygemelding i uge 14 og besked på at lave INTET resten af graviditeten, fordi min livmoderhals allerede da var forkortet. Hele vejen igennem graviditeten døjede jeg med smertefulde og hyppige plukveer, så jeg var inaktiv. Og jeg kedede mig, så jeg spiste og så serier.

Så kom Adam og jeg fandt ud af, at det der barsel bare SLET ikke er mig. Samtidig har vi købt og renoveret hus og Adam har aldrig været en god dag-sover, J er blevet færdiguddannet og har brugt det sidste halve år på at bevise sit værd på arbejdspladsen, så Anja er blevet sat aller-nederst på listen over prioriteter.

I januar valgte jeg at deltage i Taberdysten og det har bestemt gjort noget. Vi har gjort op med vores dårlige vaner herhjemme og jeg har mistet nogle centimeter - især på hængebugen. Men hver fjerde uge op til mens stiger min vægt voldsomt, og jeg kan ikke længere bevare motivationen og være i stand til at ignorere bundplacering på Taberdyst-listen, så jeg holder pause fra vægten og fra Taberdysten og finder de andre bevæggrunde frem, for at gøre noget ved dét!

Løb it is....... :rolleyes Spændende!

Jeg har tilmeldt mig Alt for damerne løbet d. 7. juni. Jeg følger samme løbeprogram som Lone gjorde (hvis hun har haft succes med det, må det indebære noget god karma at følge netop dét program :P ). Jeg har betalt for premium-udgaven af Endomondo (det forpligter). Jeg har lavet en aftale med J om, hvornår jeg skal træne og at han i de tidsrum har ansvaret for alt herhjemme - han bakker 100 % op. Vi har også aftalt at hvis jeg synes det er sjovt (eller, hvis jeg ikke HADER det) om 6 uger, må jeg købe løbetøj til mig selv i fødselsdagsgave. Indtil da har jeg lånt af en veninde. Jeg har målt fire forskellige ruter op, på Endomondo, på hhv. 2, 3, 4 og 5 km.

Målet er 5 km d. 7. juni uden at dø og uden at hoste blod op (eller føle at jeg hoster blod op). Og nej, det er IKKE et marathon, men det er det gudhjælpemig for mig :O

Indtil nu, er målet at komme ud i dag. Første dag. Here we go!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du er pisse sej Anja. Jeg heppe alt hvad jeg kan. 5 km vil også være et marathon for mig. Jeg hader at løber. Det er så kedeligt og møg hamrende hårdt. Sender god løbe karma til dig og tusind hep.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hepper alt hvad jeg kan! - you can do it! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Org altså! Jeg elsker hep :glad

Jeg har været af sted - stolt!

Da jeg var lidt over halvvejen, sagde den flinke dame i mit øre at programmet var slut (altså planlagte distance med planlagte gå-løbe intervaller), men hjem skulle jeg jo, så jeg fortsatte intervallerne og endte på 2,78 km på 23 min - mere stolt!

Det føltes fantastisk da jeg stod hjemme ved min hoveddør og trykkede stop på Endomondo og mine kinder var varme. Jeg gjorde det - meget stolt!

Måske jeg er blevet en lille bitte mikro smule mindre pessimistisk efter i dag!

Dag 1 ud af 36 - tjek!!

RmLyLwA.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Anja - jeg bliver helt rørt over at læse starten :Kiss

Det er så sejt du er i gang og du skal nok komme igennem og få løbet de 5 km d. 7. juni.

Super fedt at din mand bakker dig op - Det betyder bare så meget!

Jeg skal nok heppe på dig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan godt gået at du har været afsted på første tur OG kunne lide det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da for sejt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, I er bare så søde! :lovebk

Det betyder mere end I aner, at vide at nogle følger med - så kan man jo ikke bare give op! :P

Og :kiss Lone

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAAAH! Du er sej, godt løbet og rigtigt meget hep herfra. Løbe-apps er guld værd; jeg var også helt overbevist om, at løb ikke var for mig, og selvom jeg aldrig er nået helt op på 5 km, så har appsne været lige præcis det der skulle til, for at jeg kom afsted og blev bedre uden at få dumme skader, eller blive nedtrykt over at jeg ikke "bare" kunne løbe 4 kilometer "ligesom alle de andre" (sådan kan jeg i hvert fald godt forfalde til at tænke). 

 

Et lille fif du kan have i baghånden, hvis nu din krop begynder at brokke sig: jeg fik altid rigtigt ondt i skinnebenene af at løbe, og min krop blev også øm (jeg tænkte at sådan skulle det jo være), men så begyndte jeg at løbe med fivefingers-sko. De er ikke kønne, men det gør at min krop har det 20 gange bedre. Tænker bare, at der kan være rart at vide, hvis du møder lidet modstand på øm-krop-kontoen. 

 

OG så har din endomondo-app afsløret, at du bor ved Ugandavej. Må jeg spørge, om I er glade for det? Og om I tænker at blive dér, imens barn/børn vokser op? Vi går og kigger efter noget større og er ikke helt sikre på, hvornår man "kommer for langt ud" på Amager. Vi har ikke råd til to biler nemlig, og kender ikke området, da vi begge er vokset op udenfor København, men vi er bare så glade for at være i byen og har etableret et netværk herinde (+et par bedsteforældre i Ørestaden). Sidespring - håber det er ok:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAAAH! Du er sej, godt løbet og rigtigt meget hep herfra. Løbe-apps er guld værd; jeg var også helt overbevist om, at løb ikke var for mig, og selvom jeg aldrig er nået helt op på 5 km, så har appsne været lige præcis det der skulle til, for at jeg kom afsted og blev bedre uden at få dumme skader, eller blive nedtrykt over at jeg ikke "bare" kunne løbe 4 kilometer "ligesom alle de andre" (sådan kan jeg i hvert fald godt forfalde til at tænke).

Et lille fif du kan have i baghånden, hvis nu din krop begynder at brokke sig: jeg fik altid rigtigt ondt i skinnebenene af at løbe, og min krop blev også øm (jeg tænkte at sådan skulle det jo være), men så begyndte jeg at løbe med fivefingers-sko. De er ikke kønne, men det gør at min krop har det 20 gange bedre. Tænker bare, at der kan være rart at vide, hvis du møder lidet modstand på øm-krop-kontoen.

OG så har din endomondo-app afsløret, at du bor ved Ugandavej. Må jeg spørge, om I er glade for det? Og om I tænker at blive dér, imens barn/børn vokser op? Vi går og kigger efter noget større og er ikke helt sikre på, hvornår man "kommer for langt ud" på Amager. Vi har ikke råd til to biler nemlig, og kender ikke området, da vi begge er vokset op udenfor København, men vi er bare så glade for at være i byen og har etableret et netværk herinde (+et par bedsteforældre i Ørestaden). Sidespring - håber det er ok:)

Tak! For hep og fif :kram2

Altså, jeg er jo opvokset 500 meter fra hvor vi nu har slået os ned. Jeg arbejder på den skole der ligger lige rundt hjørnet og er nu vendt tilbage til min hjemstavn. Jeg elsker det og især som børnefamilie. Du skal være så velkommen til en kop kaffe og en rundvisning i "mit hood" en dag? :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! For hep og fif :kram2

Altså, jeg er jo opvokset 500 meter fra hvor vi nu har slået os ned. Jeg arbejder på den skole der ligger lige rundt hjørnet og er nu vendt tilbage til min hjemstavn. Jeg elsker det og især som børnefamilie. Du skal være så velkommen til en kop kaffe og en rundvisning i "mit hood" en dag? :yay

 

Åh tak - det tager jeg gerne imod:) Tak.  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh tak - det tager jeg gerne imod:) Tak. :kram2

Du siger bare til hvornår det passer, jeg har barsel april ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt. Jeg kan så godt som alle mandag/tirsdag/onsdage i dagtimerne:) Bare ikke i den dejlige næste påskeuge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt. Jeg kan så godt som alle mandag/tirsdag/onsdage i dagtimerne:) Bare ikke i den dejlige næste påskeuge

Skal vi sige onsdag efter påske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt! Det bliver superhyggeligt:) Vi skal lige skrives ved på pm, når det nærmer sig. 

 

Hvor skønt! Og så er du på uge 3 i løbeprogrammet når vi ses. Go go go :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt! Det bliver superhyggeligt:) Vi skal lige skrives ved på pm, når det nærmer sig.

Hvor skønt! Og så er du på uge 3 i løbeprogrammet når vi ses. Go go go :D

Det er en aftale! :)

Det er da lige det jeg er :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 2 af 36 - tjek!

Hold op det var svært at komme af sted. Jeg var SÅ kvæstet da klokken slog 15, mødregruppen var været her og Adam stod op kl 5 i morges, jeg gjorde rent i hele huset kl 6.30 og bagte brød kl 7. Altså en lidt hård dag.

Men jeg klædte om, så jeg var klar til at smutte når J kom ind ad døren og af sted kom jeg.

Ruten er ikke prangende, men jeg fuldførte dagens program!

T5WOB9X.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STÆRKT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Så sejt du kom afsted selvom det har været en hård dag!  :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandme i orden hvis du sys det var hårdt at komme afsted i dag.. men hvor er det bare SÅ godt gået at du gjorde! :yay

:glad hep hep hep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bøjer mig i støvet af respekt. Det er SÅ godt gået Anja. Når du kom afsted efter sådan en dag, så mad du har jern vilje. Du skal nok klare den. Hep hep hep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(På fra mobil, så kan ikke multi-quote)

Hold nu kæft, hvor er I altså søde!!

Og helt alvorligt, så var halvdelen af motivationen for at komme af sted, at kunne skrive herinde og få fornyede hep til næste gang, så tak tak tak! I er så gode! :yay

Planen er at jeg skal af sted igen i morgen, men jeg skal til lægen og have skiftet spiral kl 14.30, og sidste gang var jeg pænt smerteplaget bagefter, så nu må jeg se hvordan jeg har det. Ellers kan jeg heldigvis løbe fredag i stedet og stadig have en dags pause til næste løbetur, som er søndag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du kom af sted alligevel :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 3 af 36!

Ja, nu er der pres på! Jeg SKAL løbe hver anden dag de næste to måneder, hvis jeg ifølge programmet, skal blive klar til 5 km d. 7. juni - som je i øvrigt HAR meldt mig til! :O

Jeg har lige haft en yderst ufrivillig pause på over en uge, fordi vi igen blev sygdomsramte og denne gang blev jeg sendt til tælling med høj feber i intet mindre end 6 dage! :rolleyes så er man sgu lidt slatten.

Så i dag blev dagen hvor jeg kom i gang igen. Det var ikke kønt, men det var der!

NfeFpbx.png

Jeg skal så løbe igen i morgen og herfra hver anden dag indtil 7. juni. Det gør jeg da bare lige :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER