Guest

Anjas "marathon"

146 indlæg i dette emne

Hej Anja det er altså flot at du snart kan løbe 5 km :kiss tænk på hvor kort tid siden det er du startede. Det er mega flot fremskridt på både tid og distance :kram2

Men kender godt de trælse typer der :kram2

For år tilbage (vil tro 5) var jeg ude og løbe med min mand - heg HADER at løbe. Får kæmpet mig de 5 km rundt - inklusiv tudeture, gåpauser og troen på mine lunger da ville komme op - synes selv det var kamp flot klaret og Hey jeg var kommet ud ad døren. Min mand siger så bare lige så tørt da vi når jeg: jeg løber lige en tur til så jeg får noget ud af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for opbakningen søde SDB :kiss din mand er da ikke alt for sød, når han siger sådan! Min mand synes heldigvis jeg er topsej, når jeg kommer stor-svedende hjem ;)

Dag 19 af 36: 5UpMZpw.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej!!!! 3 km er jo en milepæl! Wuhuuu og mere hephep :)

(Og endnu en lille okay-så-mand-anekdote: da vi besteg kilimanjaro blev min mand nødt til at skynde sig op ad bjerget for at indhente en hurtig gruppe, fordi jeg angiveligt gik så langsomt, at han frøs... Liiiiidt svært at holde modet oppe for slapsvansen her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er sej!!!! 3 km er jo en milepæl! Wuhuuu og mere hephep :)

(Og endnu en lille okay-så-mand-anekdote: da vi besteg kilimanjaro blev min mand nødt til at skynde sig op ad bjerget for at indhente en hurtig gruppe, fordi jeg angiveligt gik så langsomt, at han frøs... Liiiiidt svært at holde modet oppe for slapsvansen her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu for 3 km det er kamp sejt :yay

Haha her er det mig der styre IKEA møbel samleriet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 20 af 36: pW9ZRV2.png

Og nu med en rimelig smertefuld skinnebensbetændelse, så jeg kontakter lige lægen i morgen og hører om jeg skal/kan gøre andet end at holde pause - hvilket passer mig ufatteligt dårligt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i øvrigt smidt 12 cm og 1,5 kg siden 14/4! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega flot løbet og cm tab :yay

Øv med skinnebensbetændelse - håber lægen kan hjælpe :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot løbet og flot vægttab :) Øv med skinnebensbetændelse! De gange jeg har haft det har det hjulpet med varme(på med benvarmerne ;) ), massage(det gør ONDT, men hjælper) og Voltaren :) Men du kommer nok ikke udenom et par dages pause.. 

Har du forresten nogle ordentlige løbesko? Det har også hjulpet en del for mig, men jeg går også skævt på fødderne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot løbet og flot vægttab :) Øv med skinnebensbetændelse! De gange jeg har haft det har det hjulpet med varme(på med benvarmerne ;) ), massage(det gør ONDT, men hjælper) og Voltaren :) Men du kommer nok ikke udenom et par dages pause..

Har du forresten nogle ordentlige løbesko? Det har også hjulpet en del for mig, men jeg går også skævt på fødderne..

Ja, skoene har jeg styr på og har også lige indkøbt kompressionsstrømper. Så et par dages pause og langsom opstart, så håber jeg på det bedste. Tak for råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega flot løbet og cm tab :yay

Øv med skinnebensbetændelse - håber lægen kan hjælpe :kram2

Tak søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 21 af 36: en dag forsinket pga skinnebenet. Har løbet lidt kortere og en del langsommere end de sidste par gange, efter råd fra fysioterapeut. Løb til gengæld 14 minutter i streg! :yay oT4JNxW.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:yay :yay

Hvordan går det med skinnebenet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at du holder ved :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandme ja, jeg holder ved! :D Jeg er simpelthen begyndt at glæde mig til mine ture og jeg har enormt lyst til også at løbe, de dage hvor jeg ikke skal! Det bliver jeg så nødt til at lade være med, fordi det faktisk ikke går så godt med skinnebenet :( det er ikke så slemt som den ene dag, hvor jeg måtte give op midt i turen, men jeg kan bestemt mærke det og jeg kan vist også mærke at det er blevet en liiiille smule værre end for to dage siden <_<

Problemet er: 26 dage til løbet - 13 træningsgange tilbage -> en længere pause vil blot give flere løbedage i streg og dét er i hvert fald ikke godt for er overbelastet skinneben!

Så indtil videre giver jeg gas med varme, massage, Voltaren, kompressionsstrømper og mega bevidsthed om mine landinger og mit tempo ! Lidt anstrengende, men forsøger egentlig bare at undgå at gøre det værre og så kan jeg holde en lidt længere pause om under en måned! Inden jeg går i træning til næste løb, som er 20. august! :P

Edit: og tak for hep og støtte, det gør mig stadig virkelig glad at have nogle med i ånden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hephep og en reminder om fivefingers herfra. De er ikke kønne med kurerede min skinnebensbetændelse med det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hephep og en reminder om fivefingers herfra. De er ikke kønne med kurerede min skinnebensbetændelse med det samme!

Jeg har dem hele tiden i baghovedet, men døjer med overpronation og mine knæ har helt klart haft glæde af at komme i et par sko der justerer lidt på det, så er bange for at fivefingers ville give mig samme skavanker som før-ordentlige-sko :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige først og fremmest at jeg synes at det er super godt, at du har valgt at prioritere dig selv lidt, og at din mand er så sød til at bakke op om det! Jeg tror altså at vi kvinder ind i mellem lider lidt for meget af "opofrings-syge". Vi gør det i en god mening, ingen tvivl om det, men vi er ind i mellem bare rigtig gode til at sætte os selv på standby til fordel for alt og alle andre. Og det tror jeg altså giver bagslag i sidste ende. Det at du vælger at prioritere dig selv lidt og gøre noget godt for dig selv, vil jo gøre dig til et gladere og sundere menneske. Og det vil jo uvilkårligt også gøre dig til en bedre kone og bedre mor i sidste ende. Nogle gange gør man faktisk noget godt for andre, ved først at gøre noget godt for sig selv :)

 

Jeg vil også gerne heppe løs og sige at jeg synes, at du gør en rigtig god indsats og at jeg synes at det er et fedt mål du har sat dig :respekt

 

Og så ville jeg lige dele nedenstående video med dig, for jeg kom til at tænke på dig, mens jeg hørte den da jeg selv løb i dag :) Nu lyder det jo ingenlunde som om du mangler motivation til at løbe, men jeg er selv så glad for den og synes at den er god, i forhold til at minde mig om, hvorfor det er at jeg gør det jeg gør og give det mening. På mange planer i øvrigt, ikke kun i forhold til at løbe. God vind!

 

Motivational video - Running in the Rain

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så vander jeg høns - igen! Tusind tak for dine ord, Alura! De rammer mig hårdt (positivt), på en dag hvor jeg synes at det for en gangs skyld skulle være andre der gjorde noget for mig!

Jeg skriver det i denne tråd, fordi jeg ved at der er ganske få der kigger med - det er nemlig ikke for at blive set eller hørt, men bare for at få luft!

Jeg har fødselsdag i dag og har brugt størstedelen af dagen på at græde. Jeg lavede mit eget morgenbord i morges, jeg fik ingen fødselsdagsgaver eller kort, jeg har været alene hele dagen, mine forældre har valgt mig fra til fordel for en kasse af plast, og Adam vil ikke sove til lur, fordi han er mega overtræt efter en dag i vuggestue! Indtil nu har jeg ikke fået en eneste lykønskning af dem jeg havde troet ville huske mig!

Jeg er skuffet og føler mig ensom!

Ahhhh, luft!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først :kiss

Stort tillykke!!! :hurra :balloons :glad :balloons :hurra

Sikke noget lort! Jeg synes, at dine forældre er nogle :numse -huller og at din mand lige skal tage sig sammen :prik

Jeg håber, at du bliver forkælet, når din mand kommer hjem :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så vander jeg høns - igen! Tusind tak for dine ord, Alura! De rammer mig hårdt (positivt), på en dag hvor jeg synes at det for en gangs skyld skulle være andre der gjorde noget for mig!

Jeg skriver det i denne tråd, fordi jeg ved at der er ganske få der kigger med - det er nemlig ikke for at blive set eller hørt, men bare for at få luft!

Jeg har fødselsdag i dag og har brugt størstedelen af dagen på at græde. Jeg lavede mit eget morgenbord i morges, jeg fik ingen fødselsdagsgaver eller kort, jeg har været alene hele dagen, mine forældre har valgt mig fra til fordel for en kasse af plast, og Adam vil ikke sove til lur, fordi han er mega overtræt efter en dag i vuggestue! Indtil nu har jeg ikke fået en eneste lykønskning af dem jeg havde troet ville huske mig!

Jeg er skuffet og føler mig ensom!

Ahhhh, luft!!

 

Ikke at det gør din situation spor bedre, men jeg har holdt mange af den slags fødselsdage, så jeg ved præcis hvad du mener! På en eller anden måde har vi jo bare en forventning om, at det er en af de få dage om året, der død og pine skal være glædelig. Den dag hvor man bliver vartet lidt op, hvor andre sætter livet lidt på pause for at fejre en osv. Og det er super skuffende, når de forventninger bliver gjort til skamme!

 

Og man kan enten sidde og tude og have ondt af sig selv (hvilket, tro mig, jeg har gjort en del gange) eller også kan man justere sine forventninger. Jeg synes at det er helt på sin plads at være skuffet over, at de folk der er tæt på en, ikke lige kan huske en på sådan en dag. Men så man man sige: "Ved du hvad? Det er muligt at alle andre har for travlt med deres eget, men så skal jeg dæleme nok fejre mig selv, for jeg har fortjent at blive fejret og hygget om." Nogle gange er man nødt til at give sig selv, hvad man ville ønske man kunne få fra andre! :kram2

 

Nu kender jeg dig ikke og jeg er der ikke, men jeg vil give dig det bedste, som jeg formår i min situation: et rigtig stort tillykke med din fødselsdag! :hurra  :balloon  Det lidt jeg kender til dig herindefra, har givet mig indtryk af at du er et dejligt menneske, og helt sikkert en dejlig mor, og du fortjener absolut at have en god dag i dag! Gør noget godt for dig selv i dag, selv hvis du bliver den eneste der gør det! Beslut dig for, at du i hvert fald vil gøre dit bedste, for at gøre det til en god dag for dig selv.

 

Sendte dig gerne en rigtig en af slagsen, men eftersom det ikke lader sig gøre, så må du nøjes med en virtuel kage i stedet :sandie  Som du nu skal ud og løbe af igen - sorry :blush :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så vander jeg høns - igen! Tusind tak for dine ord, Alura! De rammer mig hårdt (positivt), på en dag hvor jeg synes at det for en gangs skyld skulle være andre der gjorde noget for mig!

Jeg skriver det i denne tråd, fordi jeg ved at der er ganske få der kigger med - det er nemlig ikke for at blive set eller hørt, men bare for at få luft!

Jeg har fødselsdag i dag og har brugt størstedelen af dagen på at græde. Jeg lavede mit eget morgenbord i morges, jeg fik ingen fødselsdagsgaver eller kort, jeg har været alene hele dagen, mine forældre har valgt mig fra til fordel for en kasse af plast, og Adam vil ikke sove til lur, fordi han er mega overtræt efter en dag i vuggestue! Indtil nu har jeg ikke fået en eneste lykønskning af dem jeg havde troet ville huske mig!

Jeg er skuffet og føler mig ensom!

Ahhhh, luft!!

 

Søde Anja. Tillykke med din fødselsdag, smukke dig. Der er også croissanter herhjemme, når du ikke har fødselsdag, ok:) Det lyder som en lorte-dag, og jeg håber den ender godt. 

 

Jeg har heller ikke den store succes med egne fødselsdage; det er som om de aldrig rigtigt har noget med mig at gøre. Mest pga. tilfældigheder. Men det "sejeste" jeg engang har lavet, var at booke en flybillet fra LA til New Zealand, og pludselig opdage at vi skulle flyve d. 13. og først landede d. 15....Havde lige overset datolinjen, og således forsvandt min 24 års fødselsdag helt fra kalenderen  :blink Håber den lille fødselsdagshistorie kan få et lille smil frem hos dig.

 

Du er i hvert fald ikke helt alene, vel:) Og jeg kan godt forstå at du er ked af det og skuffet! Det er da vist kun naturligt. Men du er en skøn kvinde, jeg ved det jo med sikkerhed, og du er ikke glemt. 

 

Knus og kram og kager fra C

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Anja kæmpe stort tillykke med dagen :kiss

Jeg hepper fortsat på dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER