Amber

Efterfødselsgener

153 indlæg i dette emne

Der er mælkesyrebakterier i plus det er lavet på solsikkeolie. Vi bruger dem pga Laura ikke tåler de alm d-dråber.

Blot lige på besøg.

Okay, så det er faktisk D-dråber også?

Her får Julius bio-gaia dråber. Det er også mælkesyrebakterier, men uden D-dråber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak, Kami ☺️ :) Jeg spurgte vagtlægen, om der var noget, jeg kunne give Elvira, fordi hun fik så dårlig mave pga den forrige penicillinkur. Og så sagde han Lactocare til så tarmfloraen ikke ødelægges. Jeg kender ikke til noget, man kan give så små børn, men jeg håber sådan, at vi kan afhjælpe den dårlige mave denne gang. Det er så synd, når de har ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh okay, hvor synd for hende og dig!

Ja, det er nemlig så synd. Vi giver bio-gaia dråber som er med mælkesyrebakterier og også er gode for immunforsvaret generelt.

Lyder skørt med kapsler I skal åbne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også, jeg vil se, om jeg kan få dem byttet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg blevet scannet. Der sidder stadig lidt rester tilbage fra fødslen og det er det min krop arbejder på at få ud naturligt.

Det burde ku ske naturligt og indtil videre slipper jeg for udskrabning.

Hvordan går det med blødningen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med blødningen?

Tak fordi du spørger :)

Det går rigtig fint. Bløder lidt ind imellem, hvilket så er godt, når nu der stadig sad noget tilbage.

Jeg kan tydeligt mærke, når min livmoder arbejder for at få noget væk og at jeg så bløder noget tid efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :)

Det går rigtig fint. Bløder lidt ind imellem, hvilket så er godt, når nu der stadig sad noget tilbage.

Jeg kan tydeligt mærke, når min livmoder arbejder for at få noget væk og at jeg så bløder noget tid efter.

 

Hvor er det godt at høre, at det går fint med blødningen, og at din krop arbejder på den rigtige måde :)

Og tak for hjælpen med dråberne. Jeg får manden til at smutte forbi apoteket i dag og spørger så også lige til Bio-Gaia. Synes dog, det er ret meget for dårligt, at der er så så dårlig råd og vejledning på Apoteket, og så endda så centralt et apotek som Løveapoteket på Store Torv!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre, at det går fint med blødningen, og at din krop arbejder på den rigtige måde :)

Og tak for hjælpen med dråberne. Jeg får manden til at smutte forbi apoteket i dag og spørger så også lige til Bio-Gaia. Synes dog, det er ret meget for dårligt, at der er så så dårlig råd og vejledning på Apoteket, og så endda så centralt et apotek som Løveapoteket på Store Torv!!

De af alle burde da ha styr på det!! Jeg har købt bio-gaia i Matas og også på løveapoteket. Bare hvis det ene sted evt er udsolgt :)

Og hey, jeg havde helt overset, at du er fra Århus.!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De af alle burde da ha styr på det!! Jeg har købt bio-gaia i Matas og også på løveapoteket. Bare hvis det ene sted evt er udsolgt :)

Og hey, jeg havde helt overset, at du er fra Århus.!?

 

Super, så får jeg ham til at kigge forbi Matas, hvis ikke apoteket har noget :)

Ja, jeg er egentlig oprindeligt fra Risskov, men nu er vi flyttet på landet ca. 20 km fra Ebeltoft. Men det er stadig Århus, der er tættest på med vaglæge og sådan, og så er det jo stadig "min" by ;) Alligevel skulle jeg føde i Randers, selvom der er længere, men det er vel bare for at fordele lidt......

Jeg hæftede mig ved, at du skulle på Skejby, så du er vel også fra Århus? :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så får jeg ham til at kigge forbi Matas, hvis ikke apoteket har noget :)

Ja, jeg er egentlig oprindeligt fra Risskov, men nu er vi flyttet på landet ca. 20 km fra Ebeltoft. Men det er stadig Århus, der er tættest på med vaglæge og sådan, og så er det jo stadig "min" by ;) Alligevel skulle jeg føde i Randers, selvom der er længere, men det er vel bare for at fordele lidt......

Jeg hæftede mig ved, at du skulle på Skejby, så du er vel også fra Århus? :)

Ah okay, smart :)

Jeg forstår ik helt fordeling til fødesteder så, hvis du er tættere på Skejby.. Havde du jordemoder i Randers også så??

Ja, jeg bor i Hasselager, så ca 10 km ind til midtbyen :) Og kun 20 min til Skejby..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay, smart :)

Jeg forstår ik helt fordeling til fødesteder så, hvis du er tættere på Skejby.. Havde du jordemoder i Randers også så??

Ja, jeg bor i Hasselager, så ca 10 km ind til midtbyen :) Og kun 20 min til Skejby..

 

Det er også et dejligt sted :)

Ja, jordemoderen var også i Randers. Jeg forstår heller ikke fordelingen og tænker, det må være noget med antal. Det tager næsten en time at køre til Randers herfra, men kun godt en halv til Skejby. Men skidt pyt, nu skal jeg ikke have flere børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også et dejligt sted :)

Ja, jordemoderen var også i Randers. Jeg forstår heller ikke fordelingen og tænker, det må være noget med antal. Det tager næsten en time at køre til Randers herfra, men kun godt en halv til Skejby. Men skidt pyt, nu skal jeg ikke have flere børn ;)

Ja, måske.. Eller også har de en klar geografisk fordeling. Hmm.. Jeg vil spørge min jordemoder veninde en dag, hun er på Skejby. Synes da det er lidt spøjst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da være rigtig interessant at høre :) Men du har nok ret i, at det et geografisk opdelt, så det også kommer til at passe med det antal, det cirka kan rummes hvert sted. Og så er Skejby jo rimelig hurtigt 'fyldt op', da der bor en del i Århus og omegn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne da være rigtig interessant at høre :) Men du har nok ret i, at det et geografisk opdelt, så det også kommer til at passe med det antal, det cirka kan rummes hvert sted. Og så er Skejby jo rimelig hurtigt 'fyldt op', da der bor en del i Århus og omegn :)

Præcis. Plus at alle de "specielle" graviditeter også ender på Skejby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for info :) Men det er flydende, ikke? Apoteket har givet os kapsler, som så skal åbnes, og det er jeg da ikke ret meget for :/

Jo lactocare baby er flydende og fås som en lyseblå pakke. Har i måske fået d-pearls eller en anden udgave af lactocare?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så det er faktisk D-dråber også?

Her får Julius bio-gaia dråber. Det er også mælkesyrebakterier, men uden D-dråber :)

Ja det er d-dråber og mælkesyrebakterier i et. Du slipper for bio gaia ved at bruge lactocare baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo lactocare baby er flydende og fås som en lyseblå pakke. Har i måske fået d-pearls eller en anden udgave af lactocare?

Nu har vi fået sådan en lyseblå pakke, hvor der også er tilsat d-vitamin. Nu håber jeg så bare, de er gode, og at det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi fået sådan en lyseblå pakke, hvor der også er tilsat d-vitamin. Nu håber jeg så bare, de er gode, og at det hjælper :)

Det lyder vel nok hårdt med brystbetændelsen!

Vi er begyndt at bruge Lactocare til Felix, og jeg synes det har gjort at der er kommet bedre styr på hans mave. Han havde lidt bøvl med den hvor hans afføring blev nærmest græsgrøn og slimet, men nu er den blevet gul igen og han kommer af med 1-2 store portioner hver dag. Håber det virker for jer også. Synes du har skullet døje med meget :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder vel nok hårdt med brystbetændelsen!

Vi er begyndt at bruge Lactocare til Felix, og jeg synes det har gjort at der er kommet bedre styr på hans mave. Han havde lidt bøvl med den hvor hans afføring blev nærmest græsgrøn og slimet, men nu er den blevet gul igen og han kommer af med 1-2 store portioner hver dag. Håber det virker for jer også. Synes du har skullet døje med meget :-(

 

Tusind tak :) Ja, det er bare så træls med den brystbetændelse. Det har godt nok været svært at opretholde ammegejsten, så nu håber jeg altså, at denne omgang penicillin virker, og at der ikke kommer mere  :(

Dejligt at høre, at Felix reagerer godt på Lactocare :) Så er der håb for Elviras mave. For hun reagerede i hvert fald på sidste penicillinkur, og det er altså så synd.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har en anderledes krops temperering her efter fødslen?

Før jeg blev gravid og også mens jeg var gravid, havde jeg det med at blive rigtig varm når jeg sov. Så meget så jeg nogen gange svedte om natten..

Nu kan jeg slet ikke holde varmen! Jeg har nu flere nætter oplevet at jeg fryser. Og jeg kan bare ikke få varmen. Heller ikke selvom jeg putter mig ind til min mand som ellers plejede at være et sikkert hit.. så nu ligger jeg med et tæppe under dynen for at holde varmen.. helt vildt.. og da også ret irriterende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har en anderledes krops temperering her efter fødslen?

Før jeg blev gravid og også mens jeg var gravid, havde jeg det med at blive rigtig varm når jeg sov. Så meget så jeg nogen gange svedte om natten..

Nu kan jeg slet ikke holde varmen! Jeg har nu flere nætter oplevet at jeg fryser. Og jeg kan bare ikke få varmen. Heller ikke selvom jeg putter mig ind til min mand som ellers plejede at være et sikkert hit.. så nu ligger jeg med et tæppe under dynen for at holde varmen.. helt vildt.. og da også ret irriterende!

Jeg er modsat.

Plejede altid at fryse, men under især slutningen af graviditeten svedte jeg meget, og gør jeg også stadig nu, så Lea og jeg bliver helt våde og svedige når hun ligger hos mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er modsat.

Plejede altid at fryse, men under især slutningen af graviditeten svedte jeg meget, og gør jeg også stadig nu, så Lea og jeg bliver helt våde og svedige når hun ligger hos mig.

Det samme her. Plejer at være et forfrossen væsen, der altid fryser. Selvom vi har det koldere i soveværelset, kan jeg vågne badet i sved. Tror det er meget normalt at kroppen skal finde sig selv igen, hvis man kan kalde det, det.

Et andet spørgsmål. Hvor lang tider har i andre blødt efter fødslen? Her 2 uger efter er jeg ved at være godt træt af at bløde. Det er ikke i store mængder, bare lidt hele tiden. Normalt bløder jeg kun 3-4 dage, da jeg havde menstruation, så dette her begynder at gå mig på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er modsat.

Plejede altid at fryse, men under især slutningen af graviditeten svedte jeg meget, og gør jeg også stadig nu, så Lea og jeg bliver helt våde og svedige når hun ligger hos mig.

Det er egentlig også kun når jeg lægger mig til at sove jeg fryser. Hvis jeg sidder med Freya bliver vi også begge meget varme... måske hun har taget min varme funktion og så varmer hun mig når vi sidder sammen.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her. Plejer at være et forfrossen væsen, der altid fryser. Selvom vi har det koldere i soveværelset, kan jeg vågne badet i sved. Tror det er meget normalt at kroppen skal finde sig selv igen, hvis man kan kalde det, det.

Et andet spørgsmål. Hvor lang tider har i andre blødt efter fødslen? Her 2 uger efter er jeg ved at være godt træt af at bløde. Det er ikke i store mængder, bare lidt hele tiden. Normalt bløder jeg kun 3-4 dage, da jeg havde menstruation, så dette her begynder at gå mig på.

Jeg blev også virkelig træt af at bløde.. jeg blødte også kun 3-4 dage når jeg havde menstruation... jeg tror jeg blødte omkring 5 uger efter fødslen.. det sidste stykke tid var kun meget lidt, men det var stadig nok til at jeg skulle have et lille trusseindlæg på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der har en anderledes krops temperering her efter fødslen?

Før jeg blev gravid og også mens jeg var gravid, havde jeg det med at blive rigtig varm når jeg sov. Så meget så jeg nogen gange svedte om natten..

Nu kan jeg slet ikke holde varmen! Jeg har nu flere nætter oplevet at jeg fryser. Og jeg kan bare ikke få varmen. Heller ikke selvom jeg putter mig ind til min mand som ellers plejede at være et sikkert hit.. så nu ligger jeg med et tæppe under dynen for at holde varmen.. helt vildt.. og da også ret irriterende!

Hold øje med om du har/får mælkeknuder! Og så få dem masseret væk under bruseren inden det evt bliver brystbetændelse.

Ved min datter frøs jeg sygt meget om natten i 3 uger og var til sidst til læge pga smerter i brysterne og helt ind i brystet. Det var pga en helt masse små mælkeknuder i brysterne og lægen (som havde være sundhedsplejerske) sagde, at jeg havde noget man kalder mælkefeber om natten - det er vist bare alm feber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER