HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Her har vi besluttet at vi ikke vil vide kønnet. Vi er måske lidt gammeldags anlagt, men vi kan godt lide overraskelser. Og vi vil elske baby uanset om det er en lille babypige eller en lille babydreng. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha.... kvalme er begyndt at indfinde sig ligeså snart jeg ikke spiser regelmæssigt... Når den så kommer er det for fulde brag og lysten til mad er der slet ikke... men når jeg så endelig spiser forsvinder den med det samme... hmmm...

Og i nat... neeeeej... jeg vågnede med bryst dutter der bare brændte og sved... kunne slet ikke finde ro... :( andre der har prøvet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.... kvalme er begyndt at indfinde sig ligeså snart jeg ikke spiser regelmæssigt... Når den så kommer er det for fulde brag og lysten til mad er der slet ikke... men når jeg så endelig spiser forsvinder den med det samme... hmmm...

Og i nat... neeeeej... jeg vågnede med bryst dutter der bare brændte og sved... kunne slet ikke finde ro... :( andre der har prøvet det?

Jeg skal også have lidt at spise indenfor rækkevidde så straks kvalmen sniger sig ind på mig. Og bum så er den væk.

Jeg havde sindsyg kløende på brysterne og varme i sidste uge, så måtte sidde med bare bryster efter aftensmaden. Men kløen varerede blot en aften/nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5+3 :-D

Kvalmen bliver mere og mere uudholdelig.

Jeg har valgt at få en Tryghedsscanning omkring uge 7, til blink.

Vil i vide hvilket køn i venter,når chancen byder sig? Er selv i tvivl,inden jeg var gravid ville jeg have det skulle være en overraskelse.

Vi vil gern kende kønnet på forhånd  :) Det gør forberedelserne lidt nemmere og mere virkeligt, synes jeg. Og så er jeg for nysgerrig og min mand lige så! Det er jo en overraskelse lige meget hvad, om man finder ud af det ved scanning eller fødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Murren og "værken" i maven, har I prøvet det? Det føles som menstruationssmerter som bare blir ved og ved. Jeg har haft det i et par uger og troede derfor mens var på vej, så blev mere og mere irriteret over at den ikke bare kunne komme igang! Indtil jeg så tog en gt... :blush Kan det være ligamentsmerter? Det er som om der blir omrokeret dernede ;)

 

Og en anden ting - er der nogen af jer der har pollen allergi? Jeg lider rigtig meget af det i hele foråret, men har ikke turde tage min medicin  :unsure Jeg får hvert år en binyrebarkhormon sprøjte for at tage det værste, men det har jeg ikke lyst til i år! Men hvad med antihistaminer? piller, øjendråber, næsespray?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Murren og "værken" i maven, har I prøvet det? Det føles som menstruationssmerter som bare blir ved og ved. Jeg har haft det i et par uger og troede derfor mens var på vej, så blev mere og mere irriteret over at den ikke bare kunne komme igang! Indtil jeg så tog en gt... :blush Kan det være ligamentsmerter? Det er som om der blir omrokeret dernede ;)

 

Og en anden ting - er der nogen af jer der har pollen allergi? Jeg lider rigtig meget af det i hele foråret, men har ikke turde tage min medicin  :unsure Jeg får hvert år en binyrebarkhormon sprøjte for at tage det værste, men det har jeg ikke lyst til i år! Men hvad med antihistaminer? piller, øjendråber, næsespray?

Murren og værken har jeg også haft en del, af hvad jeg ved så er dette en naturlig ting, da det er et tegn på at livmoderen er ved at gøre klar til at udvide sig. Det er stadig ubehageligt, men tag det som noget posetivt

Ang. Pollenallergi kan jeg kun anbefale dig at tage kontakt til din læge, og fortæl om dine bekymringer. Så kan i sikkert komme frem til en fælles beslutning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Murren og værken har jeg også haft en del, af hvad jeg ved så er dette en naturlig ting, da det er et tegn på at livmoderen er ved at gøre klar til at udvide sig. Det er stadig ubehageligt, men tag det som noget posetivt

Ang. Pollenallergi kan jeg kun anbefale dig at tage kontakt til din læge, og fortæl om dine bekymringer. Så kan i sikkert komme frem til en fælles beslutning

Jeg nu heller ikke nervøs over murren osv., ville bare høre om I havde prøvet det  :rolleyes Det føles meget normalt for mig, fordi det er samme følelse som når mens er på vej. Sætter sig også i lænden. Faktisk troede jeg mens var på vej, og var faktisk pisse sur og irritabel (stakkels min mand), indtil jeg tog en positiv gt.

 

Jeg har talt med lægen, men det fik jeg ikke meget ud af! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls det med lægen :-/

Har du været inde og læse omkring det medicin du nævne? Så kan du eventuelt selv tage initiativ til hvad for en behandling du kan få?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls det med lægen :-/

Har du været inde og læse omkring det medicin du nævne? Så kan du eventuelt selv tage initiativ til hvad for en behandling du kan få?:-)

Jeg spurgte BK til råds, læste på medicin.dk og gik på apoteket og købte en næsespray. Men det er tydeligt at der er usikkerhed og ingen generel konsensus på området, så man skal selv være opsøgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I tænkt på om I vil gå til en form for gravid-træning? Jeg overvejer yoga, kan forestille mig det er rart og godt for en gravid krop, selvom jeg normalt synes det er død kedeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Vi vil gerne vide kønnet, når det kan lade sig gøre, og vi har allerede fundet navne til ham eller hende :wub I Grønland kan man ikke komme til kønsscanning, så vi må vente til vi skal på ferie i DK til juli, så vil vi prøve en af de der 3D-4D scanninger :) Men skal foreløbigt til almindelig scanning den 31. marts, som er dagen inden vores bryllup, så jeg håber virkelig det er gode nyheder :baby1

Jeg har sindssygt meget aktivitet i underlivet, det niver, jager og bobler. Jeg går ud fra det er almindeligt, men må sige at jeg er lidt overrasket. Har også ret meget bøvl med maven, men det skulle også være normalt. Kvalmen tager til men det går når jeg får mad (helst syrligt :) ). Kl 21.00 er jeg fuldstændig flad og falder i søvn nærmest uanset hvad jeg foretager mig på tidspunktet og så sover jeg igennem indtil kl 7, hehe, den må have et godt sovehjerte ;)

 

Jeg må sige jeg tænker meget over graviditeten. Jeg prøver at lade være med at tænke for meget på det, men det er svært når det for det første er uplanlagt og for det andet er første gang. Blander man det sammen med en kontrol-freak, så bliver det til ret meget tankevirksomhed :P  Min bedste veninde er i sidste trimester og har termin om 3 uger. Hun fortalte mig at hun også i første trimester havde en oplevelse af at graviditeten var meget i tankeverdenen. Det har jeg studset lidt over. Hvordan tænker I om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I tænkt på om I vil gå til en form for gravid-træning? Jeg overvejer yoga, kan forestille mig det er rart og godt for en gravid krop, selvom jeg normalt synes det er død kedeligt!

 

 

Jeg dyrker crossfit og har tænkt mig at fortsætte med det, men vil prøve at holde tilbage med at lave pr og øge vægt på de olympiske løft. Jeg tænker at det kun vil gavne både før, under og efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: Jeg har MEGA meget lyst til friske søde ærter og McDonalds-burgere (I know, mærkelig kombi)  :D  og uanset om så kunne få nogen ærter på denne årstid, så findes de helt sikkert ikke et eneste sted i Grønland <_< og vi har ingen MCDonalds i Grønland  :chin: Hmmm.. Grønland er virkelig ikke et godt sted at have graviditets-cravings :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: Jeg har MEGA meget lyst til friske søde ærter og McDonalds-burgere (I know, mærkelig kombi) :D og uanset om så kunne få nogen ærter på denne årstid, så findes de helt sikkert ikke et eneste sted i Grønland <_< og vi har ingen MCDonalds i Grønland :chin: Hmmm.. Grønland er virkelig ikke et godt sted at have graviditets-cravings :D

Er der virkelig ingen macdonalds i Grønland? Øv! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der virkelig ingen macdonalds i Grønland? Øv! ;)

Ingen McDonalds, ingen Burger King eller KFC. Men det er nok godt det samme, må bare spise en cheeseburger fra grillen i ny og næ, det er heller ikke så ringe´ :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen McDonalds, ingen Burger King eller KFC. Men det er nok godt det samme, må bare spise en cheeseburger fra grillen i ny og næ, det er heller ikke så ringe´ :rolleyes

Nej det er det ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Vi vil gerne vide kønnet, når det kan lade sig gøre, og vi har allerede fundet navne til ham eller hende :wub I Grønland kan man ikke komme til kønsscanning, så vi må vente til vi skal på ferie i DK til juli, så vil vi prøve en af de der 3D-4D scanninger :) Men skal foreløbigt til almindelig scanning den 31. marts, som er dagen inden vores bryllup, så jeg håber virkelig det er gode nyheder :baby1

Jeg har sindssygt meget aktivitet i underlivet, det niver, jager og bobler. Jeg går ud fra det er almindeligt, men må sige at jeg er lidt overrasket. Har også ret meget bøvl med maven, men det skulle også være normalt. Kvalmen tager til men det går når jeg får mad (helst syrligt :) ). Kl 21.00 er jeg fuldstændig flad og falder i søvn nærmest uanset hvad jeg foretager mig på tidspunktet og så sover jeg igennem indtil kl 7, hehe, den må have et godt sovehjerte ;)

 

Jeg må sige jeg tænker meget over graviditeten. Jeg prøver at lade være med at tænke for meget på det, men det er svært når det for det første er uplanlagt og for det andet er første gang. Blander man det sammen med en kontrol-freak, så bliver det til ret meget tankevirksomhed :P  Min bedste veninde er i sidste trimester og har termin om 3 uger. Hun fortalte mig at hun også i første trimester havde en oplevelse af at graviditeten var meget i tankeverdenen. Det har jeg studset lidt over. Hvordan tænker I om det?

 

Uuuh! Det bliver spændende med scanning d. 31.  :yay  Jeg skal selv på fredag og jeg kan slet ikke vente! 

I forhold til det med træthed, så er det jo et godt tegn! Har selv haft fri i dag, gik i seng i går kl 22.00 sov til kl 11.00 (Yep 13 timer) var vågen til kl 15.00 hvor jeg sov til kl 17.00 og nu venter jeg bare på at kunne gå i seng igen :D  Det er helt overvældende.. 

 

Du skriver om at du har tankemylder, hvad går tankerne ud på?  :) 

 

Så lige hvad du skrev med at i ikke har en Mcdonalds  :blink  Det er Synd for dig!!  <_<  Synes selv det pt er ekstremt svært at spise sundt selv om jeg normalt gør det til alle måltider. Men som det er lige nu er den eneste grønsag jeg kan li' løg  :huh 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg dyrker crossfit og har tænkt mig at fortsætte med det, men vil prøve at holde tilbage med at lave pr og øge vægt på de olympiske løft. Jeg tænker at det kun vil gavne både før, under og efter fødslen :)

 

Jeg har lige lånt bogen "Graviditet og motion" af Bente Klarlund Pedersen, og den er SÅ god! Hun lavede for 10 år siden de danske anbefalinger omkring graviditet og motion baseret på videnskabelig forskning. Tænk, før 2004 var der ingen retningslinjer i DK! Men der er bl.a. et afsnit og styrketræning i bogen og man kan gøre stort set alt, stort set med undtagelse af løft over hovedet da det lægger for meget pres på bækkenbunden, og øvelser liggende på ryggen efter 20.uge da barnet der kan afklemme en pulsåren. Nåh, men hvis du er interesseret kan du jo gå på bib og låne den  :)

Der står også meget om højt trænede kvinder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Vi vil gerne vide kønnet, når det kan lade sig gøre, og vi har allerede fundet navne til ham eller hende :wub I Grønland kan man ikke komme til kønsscanning, så vi må vente til vi skal på ferie i DK til juli, så vil vi prøve en af de der 3D-4D scanninger :) Men skal foreløbigt til almindelig scanning den 31. marts, som er dagen inden vores bryllup, så jeg håber virkelig det er gode nyheder :baby1

Jeg har sindssygt meget aktivitet i underlivet, det niver, jager og bobler. Jeg går ud fra det er almindeligt, men må sige at jeg er lidt overrasket. Har også ret meget bøvl med maven, men det skulle også være normalt. Kvalmen tager til men det går når jeg får mad (helst syrligt :) ). Kl 21.00 er jeg fuldstændig flad og falder i søvn nærmest uanset hvad jeg foretager mig på tidspunktet og så sover jeg igennem indtil kl 7, hehe, den må have et godt sovehjerte ;)

 

Jeg må sige jeg tænker meget over graviditeten. Jeg prøver at lade være med at tænke for meget på det, men det er svært når det for det første er uplanlagt og for det andet er første gang. Blander man det sammen med en kontrol-freak, så bliver det til ret meget tankevirksomhed :P  Min bedste veninde er i sidste trimester og har termin om 3 uger. Hun fortalte mig at hun også i første trimester havde en oplevelse af at graviditeten var meget i tankeverdenen. Det har jeg studset lidt over. Hvordan tænker I om det?

 

Jeg kan godt følge det med at graviditeten foregår i tankeverdenen. Altså min graviditet er stadig hemmelig, kun min mand og jeg kender til den, man kan ikke se det på mig og jeg kan ikke mærke den (ud over ømme  :hophop og øm lænd) Det eneste bevis er II på en gt. Det kan lidt føles som noget jeg bare har fundet på  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frisk blod igen i nat, men kun gammel blod til morgen. Jeg håber altså det bare er noget der driller! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frisk blod igen i nat, men kun gammel blod til morgen. Jeg håber altså det bare er noget der driller! :(

Det er nervepirrende! Godt du får taget nogle blodprøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nervepirrende! Godt du får taget nogle blodprøver.

Ja det er jeg også glad for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh! Det bliver spændende med scanning d. 31.  :yay  Jeg skal selv på fredag og jeg kan slet ikke vente! 

I forhold til det med træthed, så er det jo et godt tegn! Har selv haft fri i dag, gik i seng i går kl 22.00 sov til kl 11.00 (Yep 13 timer) var vågen til kl 15.00 hvor jeg sov til kl 17.00 og nu venter jeg bare på at kunne gå i seng igen :D  Det er helt overvældende.. 

 

Du skriver om at du har tankemylder, hvad går tankerne ud på?  :)

 

Så lige hvad du skrev med at i ikke har en Mcdonalds  :blink  Det er Synd for dig!!  <_<  Synes selv det pt er ekstremt svært at spise sundt selv om jeg normalt gør det til alle måltider. Men som det er lige nu er den eneste grønsag jeg kan li' løg  :huh 

 

Uh hvor dejligt med scanning med på fredag :) Nyd det :loveshower

Mine tanker er delt op i to verdener. Den ene verden er den hvor jeg ikke er gravid, har min frihed til at rejse (skal lige sige, jeg har rejst utroligt meget, bare sidste år var jeg i USA, Canada, Rusland, Australien, Tasmanien, Arabiske Emirater, Danmark, England og Island) og gøre alt det der lige passer mig, og så den anden verden hvor jeg er ustyrligt glad for at jeg er gravid (at jeg kan blive gravid, da jeg egentlig havde en mistanke om jeg ikke kunne få børn), den del der føler et stort ansvar og glæde over at jeg nu ikke længere kun skal tænke på mig selv og at vores liv bliver beriget med ægte og betingelsesløs kærlighed i form af et barn. De to verdener kolliderer nogle dage, og så bliver jeg lidt ked af det og fortvivlet. Det er nok meget normalt, men synes alligevel det er lidt træls at have sådan nogle følelser, når det nu er så stor en gave :kuller Jeg kan ikke rigtig snakke med min kommende mand om det, for han er enormt følsom omkring det, og han er så ufatteligt glad for det, så vil ikke gøre ham ked af det. Jeg har dog heldigvis en veninde jeg kan snakke om det med, som forstår og som også er god til få mit perspektiv på ret køl når det vandrer lidt :unsure  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge det med at graviditeten foregår i tankeverdenen. Altså min graviditet er stadig hemmelig, kun min mand og jeg kender til den, man kan ikke se det på mig og jeg kan ikke mærke den (ud over ømme  :hophop og øm lænd) Det eneste bevis er II på en gt. Det kan lidt føles som noget jeg bare har fundet på  :rolleyes

Ja lige præcis! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh :loveshower  :7himmel  :balloons 7 ugers milepæl :yay  :biglove  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER