HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Tusind tak, iih vi glæder os utroligt meget :loveshower Vejret dufter af forår,der er stadig masser af sne, men det er blevet lunere, lige omkring -5/-10 grader, som er dejligt crispy, og så er solen her mere :yay Jeg har lige købt hans morgengave, et par manchetknapper med hans initialer. Han går ganske vist kun i hans politiskjorter, men så kan han tage dem frem til de særlige begivenheder :loveyou

Årh :biglove

Synes det er virkelig spændende, at du bor i Grønland. Er det på ubestemt tid? (Undskyld hvis du har skrevet det før :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg hentet en pose peanutchips :D :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh :biglove

Synes det er virkelig spændende, at du bor i Grønland. Er det på ubestemt tid? (Undskyld hvis du har skrevet det før :blush)

Jeg er opvokset i Grønland de første 10 år, og har så boet i Danmark i omkring 17 år før jeg vendte hjem igen, så har boet her siden 2010. Vi har aftalt at vi bor her indtil barnet når skolealderen, så vil vi flytte til Danmark. Skolesystemet er utroligt ringe her, og der er mange ting der ikke fungerer, så det er vi heldigvis meget enige om. Han har stort set altid boet her, men er meget åben for at bo i Danmark, hvis han kan få arbejde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset i Grønland de første 10 år, og har så boet i Danmark i omkring 17 år før jeg vendte hjem igen, så har boet her siden 2010. Vi har aftalt at vi bor her indtil barnet når skolealderen, så vil vi flytte til Danmark. Skolesystemet er utroligt ringe her, og der er mange ting der ikke fungerer, så det er vi heldigvis meget enige om. Han har stort set altid boet her, men er meget åben for at bo i Danmark, hvis han kan få arbejde :)

Nåå okay :) Jeg troede måske, at I var flyttet dertil pga. arbejde.

Ærgerligt med skolesystemet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt tid til VJ :)

Fedt! Det er en stor ting ❤️ Jeg har også bestilt tid i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! Det er en stor ting ❤ Jeg har også bestilt tid i dag

Hvordan så dine hcg tal ud? Det har jeg helt glemt at spørge om!

Åh det står i min graviditetstråd. Kan ikke huske dem lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå okay :) Jeg troede måske, at I var flyttet dertil pga. arbejde.

Ærgerligt med skolesystemet <_<

 

Nej vi er begge "halvblods", begge med en dansk far :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hele sundhedssystemet er maks belastet og der er forholdsvist begrænset kapacitet fordi vi befolkningsmæssigt er spredt over så stor et geografisk område. Det tillagt at vi ikke har veje mellem byer og bygder, betyder at alle patienter med større behov (heriblandt gravide) skal flyves ind til Nuuk for at blive behandlet eller fx for at føde. Dem der bor udenfor Nuuk har det værre, de får slet ingen scanninger overhovedet. Så ja, I er super heldige i Danmark, jeg ville blive fattig som en lus på ingen tid hvis jeg kunne købe mig til tryghedsscanninger :D

 

Ja, det giver selvfølgelig rigtig god mening. Det er vildt at tænke på!

Min veninde har været sygeplejerske i Grønland. Kan godt huske, hun fortalte det var et meget slidt og hårdt ramt system. Derfor det var vildt lærerigt at være der og få en masse hands-on arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det giver selvfølgelig rigtig god mening. Det er vildt at tænke på!

Min veninde har været sygeplejerske i Grønland. Kan godt huske, hun fortalte det var et meget slidt og hårdt ramt system. Derfor det var vildt lærerigt at være der og få en masse hands-on arbejde.

Ja, er sikker på at både læger, sygeplejersker og jordemødre får en værdifuld bagage med sig når de har været her for en tid. Men når det så er sagt, så har jeg hørt fra både jordmødre og læger fra Danmark, at på trods af forholdene, så er Grønland et af de bedste og sikreste steder at føde. Hvorfor aner jeg ikke helt præcist, men det har vist noget med børnedødelighed og angivne fødsler med komplikationer at gøre, og det er i det mindste dejligt betryggende :) Det har også noget at gøre med at der er et forholdsvist stort antal personale pr. gravid ift. andre lande. Så når man endelig skal føde så er der også hjælp og omsorg i overflod :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg alligevel preggo i dag :) Stod op med kvalme og madlede, skulle møde på arbejde 6.30 og plejer at spise musli som jeg tager med hjemmefra. Men havde bare ikke lyst til det! Tanken om min medbragte frokost var heller ikke rar... Så da netto endelig åbner kl.7 tog jeg ned for at finde et eller andet som ikke gav kvalme. Det blev til brik juice og kakao, tuc kiks, emmentaler og chili peanuts! Nåh den juice var god! Fantastisk at indtage noget helt uden kvalmefornemmelse :)

Frokosten blev så et par oste bjælker og kiks. Super sundt eller? Og totalt ulig mig :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg alligevel preggo i dag :) Stod op med kvalme og madlede, skulle møde på arbejde 6.30 og plejer at spise musli som jeg tager med hjemmefra. Men havde bare ikke lyst til det! Tanken om min medbragte frokost var heller ikke rar... Så da netto endelig åbner kl.7 tog jeg ned for at finde et eller andet som ikke gav kvalme. Det blev til brik juice og kakao, tuc kiks, emmentaler og chili peanuts! Nåh den juice var god! Fantastisk at indtage noget helt uden kvalmefornemmelse :)

Frokosten blev så et par oste bjælker og kiks. Super sundt eller? Og totalt ulig mig :blush

Jeg har levet på KISS kost siden 1/1, og måtte i dag køre forbi Statoil og købe et rundstykke, en crossaint og en Cocio - det var himmelsk og har ikke haft kvalme siden indtagelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg alligevel preggo i dag :) Stod op med kvalme og madlede, skulle møde på arbejde 6.30 og plejer at spise musli som jeg tager med hjemmefra. Men havde bare ikke lyst til det! Tanken om min medbragte frokost var heller ikke rar... Så da netto endelig åbner kl.7 tog jeg ned for at finde et eller andet som ikke gav kvalme. Det blev til brik juice og kakao, tuc kiks, emmentaler og chili peanuts! Nåh den juice var god! Fantastisk at indtage noget helt uden kvalmefornemmelse :)

Frokosten blev så et par oste bjælker og kiks. Super sundt eller? Og totalt ulig mig :blush

 

Meget apropros juice, så fik jeg også lige købt til den tørstige craving, jeg har mig. Nøj, hvor jeg elsker 'Innocent' (især på tilbud)  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, er sikker på at både læger, sygeplejersker og jordemødre får en værdifuld bagage med sig når de har været her for en tid. Men når det så er sagt, så har jeg hørt fra både jordmødre og læger fra Danmark, at på trods af forholdene, så er Grønland et af de bedste og sikreste steder at føde. Hvorfor aner jeg ikke helt præcist, men det har vist noget med børnedødelighed og angivne fødsler med komplikationer at gøre, og det er i det mindste dejligt betryggende :) Det har også noget at gøre med at der er et forholdsvist stort antal personale pr. gravid ift. andre lande. Så når man endelig skal føde så er der også hjælp og omsorg i overflod :wub

 

Ja, det lyder da super dejligt! Både med mange hænder og omsorg og de gode statistikker  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til træning i går og kørte en træning som jeg ellers vil kalde en skånetræning. Jeg blev opereret i trommehinden den 10. februar og har derfor været på absolut skånetræning siden, for ikke at briste den. Men efter jeg fandt ud af jeg var gravid, så har jeg selvfølgelig også været opmærksom på at lytte til kroppen da det er tunge vægte jeg træner med. Før jeg blev opereret løftede jeg 75 kg i squat og det samme i dødløft. Jeg bænkede normalt 35 kg, og 40 kg i en såkaldt clean and jerk, som er en vægtstang jeg løfter op til skuldrene og derefter op over hovedet. Nu har jeg ca halveret vægtene. I går lavede jeg så en træning hvor jeg squattede 40 kg 50 gange, og lavede 50 clean and Jerks med 25 kg. Normalt easy breasy :box Kun sølle 150 gentagelser, hvor jeg nogen gange før i tiden lavede næsten 1000 gentagelser. Men nøj hvor var det hårdt!!! :o  og efterfølgende da jeg gik hjem kunne jeg mærke at det trak i underlivet omkring min livmoder, hvilket jo fortæller mig at jeg overanstrengte mig. Der er ikke andet for end at jeg må regulere min træning så jeg enten nedskalerer vægtene eller lavere færre gentagelser. Lidt slukøret status, men jeg er dog glad for at min krop er så god til at "snakke" med mig. En positiv ting jeg fik ud af det, var dog at efter træningen har jeg ikke følt mig så oppustet som jeg plejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til træning i går og kørte en træning som jeg ellers vil kalde en skånetræning. Jeg blev opereret i trommehinden den 10. februar og har derfor været på absolut skånetræning siden, for ikke at briste den. Men efter jeg fandt ud af jeg var gravid, så har jeg selvfølgelig også været opmærksom på at lytte til kroppen da det er tunge vægte jeg træner med. Før jeg blev opereret løftede jeg 75 kg i squat og det samme i dødløft. Jeg bænkede normalt 35 kg, og 40 kg i en såkaldt clean and jerk, som er en vægtstang jeg løfter op til skuldrene og derefter op over hovedet. Nu har jeg ca halveret vægtene. I går lavede jeg så en træning hvor jeg squattede 40 kg 50 gange, og lavede 50 clean and Jerks med 25 kg. Normalt easy breasy :box Kun sølle 150 gentagelser, hvor jeg nogen gange før i tiden lavede næsten 1000 gentagelser. Men nøj hvor var det hårdt!!! :o  og efterfølgende da jeg gik hjem kunne jeg mærke at det trak i underlivet omkring min livmoder, hvilket jo fortæller mig at jeg overanstrengte mig. Der er ikke andet for end at jeg må regulere min træning så jeg enten nedskalerer vægtene eller lavere færre gentagelser. Lidt slukøret status, men jeg er dog glad for at min krop er så god til at "snakke" med mig. En positiv ting jeg fik ud af det, var dog at efter træningen har jeg ikke følt mig så oppustet som jeg plejer :)

Hvor er det vildt at graviditeten kan gøre så meget  :o Men fedt at det hjalp på oppustethed. 

Det ville måske være en ide at læse afsnittet om styrketræning i Bente Klarlunds bog "Graviditet og motion"? Der står lidt "Do's and don'ts" om styrketræning i graviditeten, selvom der ikke er ret meget forskning på området....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning i aften  :glad

Håber selvfølgelig på at få at vide at alt ser fint ud, og glæder mig til at få en termin :wub Og så håber jeg at de vil give mig et billede med hjem - også selvom der ikke er mere end en lille klat at se  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt at graviditeten kan gøre så meget  :o Men fedt at det hjalp på oppustethed. 

Det ville måske være en ide at læse afsnittet om styrketræning i Bente Klarlunds bog "Graviditet og motion"? Der står lidt "Do's and don'ts" om styrketræning i graviditeten, selvom der ikke er ret meget forskning på området....

Ja, jeg blev også ret forundret, og forskrækket over at jeg først mærkede det bagefter. Men nu giver det pludselig mening at der flere steder står at nåe man træner skal man holde flere pauser end normalt, simpelthen fordi kroppen og maven lige skal følge med. Så det ved jeg nu :)  Der er mange steder man kan finde om do's and don'ts, men det er meget individuelt hvad man kan klare, og det væsentlige er ikke at overbelaste bækkenet :)  Men jeg satser altså på at jeg kan lave pull ups (kropshævninger) selv med stor mavse, kunne være sjovt at filme det i en montage måned for måned :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning i aften  :glad

Håber selvfølgelig på at få at vide at alt ser fint ud, og glæder mig til at få en termin :wub Og så håber jeg at de vil give mig et billede med hjem - også selvom der ikke er mere end en lille klat at se  ;)

Uh held og lykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 uger :loveshower  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brunt udflåd og ingen symptomer længere :(

Tror ikke at scanningen i morgen bliver en rar oplevelse :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brunt udflåd og ingen symptomer længere :(

Tror ikke at scanningen i morgen bliver en rar oplevelse :boo

Jeg har oplevet begge dele. Det kan svinge fra dag til dag med symptomerne. Hold modet oppe, og tænk positive tanker, selvom jeg ved det kan være svært :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet begge dele. Det kan svinge fra dag til dag med symptomerne. Hold modet oppe, og tænk positive tanker, selvom jeg ved det kan være svært :kram2

Det er rigtig svært :(

Især fordi det ligner mit forløb sidst jeg blev gravid :unsure

Hvor mange dage har du haft brunt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brunt udflåd og ingen symptomer længere :(

Tror ikke at scanningen i morgen bliver en rar oplevelse :boo

Mine symptomer er også små i dag :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig svært :(

Især fordi det ligner mit forløb sidst jeg blev gravid :unsure

Hvor mange dage har du haft brunt?

Den første gang kun i 3-4 dage, men her den sidste gang var der to dage med blod, hvor det var meget klumpet, og så 4 dage med brunt udflåd. Tænkte at det måske var en SA, men så kom min symptomer tilbage og jeg kunne mærke murren igen i underlivet. Lægen sagde at så længe det ikke gjorde ondt, så havde jeg ikke noget at være bekymret for. I går havde jeg fx overhovedet ingen symptomer, i dag kun ganske lidt kvalme i morges og nu kun lidt spænding i underlivet og kløe omkring brystvorterne. På trods af de lidt skræmmende blødninger og dage uden symptomer, så tænker jeg at alt er nok som det skal være :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første gang kun i 3-4 dage, men her den sidste gang var der to dage med blod, hvor det var meget klumpet, og så 4 dage med brunt udflåd. Tænkte at det måske var en SA, men så kom min symptomer tilbage og jeg kunne mærke murren igen i underlivet. Lægen sagde at så længe det ikke gjorde ondt, så havde jeg ikke noget at være bekymret for. I går havde jeg fx overhovedet ingen symptomer, i dag kun ganske lidt kvalme i morges og nu kun lidt spænding i underlivet og kløe omkring brystvorterne. På trods af de lidt skræmmende blødninger og dage uden symptomer, så tænker jeg at alt er nok som det skal være :wub

Ej det er jeg faktisk glad for at høre :blush

Da jeg mistede i sidste cyklus havde jeg også brunt udflåd, som så stoppede i 3 dage, men så kom tilbage igen og endte med menstruation :(

Denne her gang har jeg haft 4 dage uden brunt, og nu er det kommet igen. Derfor frygter jeg bare, at blodet er lige om hjørnet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER