HippieSoul

Termin november 2015 - SMALLTALK

1,494 indlæg i dette emne

Jeg har lige lånt bogen "Graviditet og motion" af Bente Klarlund Pedersen, og den er SÅ god! Hun lavede for 10 år siden de danske anbefalinger omkring graviditet og motion baseret på videnskabelig forskning. Tænk, før 2004 var der ingen retningslinjer i DK! Men der er bl.a. et afsnit og styrketræning i bogen og man kan gøre stort set alt, stort set med undtagelse af løft over hovedet da det lægger for meget pres på bækkenbunden, og øvelser liggende på ryggen efter 20.uge da barnet der kan afklemme en pulsåren. Nåh, men hvis du er interesseret kan du jo gå på bib og låne den  :)

Der står også meget om højt trænede kvinder...

Tak for fiffet, jeg har også fundet meget hjælp i crossfitmom.com og lignende sider. Det allervigtigste er at man under en graviditet skal lytte ekstra meget til sin krop, og så ellers lade være at være overmodig. Og så skal man også passe på med at squatte under knæene, da det kan sætte unødigt pres på bækkenbunden også (y)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fået taget blodprøve i dag og skal igen fredag for at tjekke om mit hCH stiger som det skal. Håber på det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frisk blod igen i nat, men kun gammel blod til morgen. Jeg håber altså det bare er noget der driller! :(

Det havde jeg også da jeg var 5+5, nøjagtig som du beskriver, men der var ikke noget :rolleyes  Blødning i graviditeten er helt normalt for mange, er sikker på dit snefnug har det helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg også da jeg var 5+5, nøjagtig som du beskriver, men der var ikke noget :rolleyes Blødning i graviditeten er helt normalt for mange, er sikker på dit snefnug har det helt fint :)

Jeg håber på det bedste! Jeg er glad for at jeg får taget blodprøver for at tjekke op på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen godaften :)

- så fandt min googlesøgning frem til dette forum. Håber, der er god aktivitet herinde. Under min første graviditet brugte jeg Netbaby rigtig meget, og var rigtig glad for samhørrigheden, dog virker den side ret død nu, så prøver her!

 

Jeg er 31 år (navn venter jeg lidt med) og mor til en søn på 8,5 år. Jeg venter mit andet barn med min kæreste, der ikke er far til min søn. Vi glæder os rigtig meget til lillebror/søster :loveshower  Storebror ved det ikke endnu, da jeg kun er ca. 4+6, og han får det nok heller ikke at vide før efter NF. Alt skal helst lige tjekkes igennem inden den store afsløring. Indtil videre ved min kærestes bror og svigerinde det samt to venner (og deres kærester). Min kæreste kunne slet ikke vente med at fortælle det til NOGEN, så vi blev enige om at forsigtigt åbne op for et par stykker.

 

Vi hører til på Frederiksberg og til daglig er jeg folkeskolelærer. Desværre sygemeldt med stress pt.

 

Det var lidt om mig. Nu vil jeg glæde mig til at læse lidt flere præsentationer :gravid

 

Mvh.

Piximouse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge det med at graviditeten foregår i tankeverdenen. Altså min graviditet er stadig hemmelig, kun min mand og jeg kender til den, man kan ikke se det på mig og jeg kan ikke mærke den (ud over ømme  :hophop og øm lænd) Det eneste bevis er II på en gt. Det kan lidt føles som noget jeg bare har fundet på  :rolleyes

 

Sådan har jeg det virkelig også!

Siden torsdag, hvor jeg testede positiv første gang, har jeg taget yderligere 4 test. Det burde være nok med de ømme og allerede voksende :hophop - men nej nej! Jeg kan ikke huske, at jeg havde så svært ved at tro på det, da jeg var gravid med mit første barn for 9 år siden, men der var tingene også en del anderledes :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg det virkelig også!

Siden torsdag, hvor jeg testede positiv første gang, har jeg taget yderligere 4 test. Det burde være nok med de ømme og allerede voksende :hophop - men nej nej! Jeg kan ikke huske, at jeg havde så svært ved at tro på det, da jeg var gravid med mit første barn for 9 år siden, men der var tingene også en del anderledes :rolleyes

Velkommen til! Jeg bor også i KBH, og er ca. lige så langt som dig  :) og mine  :hophop er ømme og voksende! Selv manden kunne mærke at de blevet hårde  :P

Vi har ikke fortalt nogen om graviditeten endnu, tror vi har brug for at sige det til hinanden lidt endnu indtil det siver rigtig ind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! Jeg bor også i KBH, og er ca. lige så langt som dig  :) og mine  :hophop er ømme og voksende! Selv manden kunne mærke at de blevet hårde  :P

Vi har ikke fortalt nogen om graviditeten endnu, tror vi har brug for at sige det til hinanden lidt endnu indtil det siver rigtig ind ;)

Samme her... Min kæreste sagde også. WOW, de er godt nok blevet tunge!!!  :bunny

Hyggeligt med flere fra KBH. Så kan det være vi i fremtiden skal arrangere et møde. Det gjorde jeg med min forrige netgruppe, og flere har jeg fortsat kontakt med den dag i dag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her... Min kæreste sagde også. WOW, de er godt nok blevet tunge!!!  :bunny

Hyggeligt med flere fra KBH. Så kan det være vi i fremtiden skal arrangere et møde. Det gjorde jeg med min forrige netgruppe, og flere har jeg fortsat kontakt med den dag i dag!

Ja det kunne da være  :) Vi har dog planer om at flytte ud af byen inden længe og vores lejlighed er sat salg  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. lægebesøg i dag! :D

Har aldrig mødt min læge da jeg skiftede læge for et års tid siden (fordi jeg gerne ville have en kvinde), men den ene gang jeg har været der siden var hos en ung turnuslæge. Så det blir spændende. Håber jeg kan få lov at vælge Riget selvom jeg hører til Herlev, for arbejder på Riget og bor tæt på, så det er bare nemmere end at komme til Herlev. Jeg håber dog på at føde på Hillerød da vi gerne skulle flytte snart! 

Blir man mon vejet hos lægen eller spørger hun bare hvad man vejer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kunne da være  :) Vi har dog planer om at flytte ud af byen inden længe og vores lejlighed er sat salg  :rolleyes

 

1. lægebesøg i dag! :D

Har aldrig mødt min læge da jeg skiftede læge for et års tid siden (fordi jeg gerne ville have en kvinde), men den ene gang jeg har været der siden var hos en ung turnuslæge. Så det blir spændende. Håber jeg kan få lov at vælge Riget selvom jeg hører til Herlev, for arbejder på Riget og bor tæt på, så det er bare nemmere end at komme til Herlev. Jeg håber dog på at føde på Hillerød da vi gerne skulle flytte snart! 

Blir man mon vejet hos lægen eller spørger hun bare hvad man vejer?

 

Selvom du flytter, kan vi sagtens lave KBH/sjællandsmøder  :loveshower

 

Jeg er også tilknyttet Herlev, men bor også tættere på Riget og har ikke hørt sindssygt godt om Herlev, så jeg tænker også, jeg gerne vil flytte. Er det lægen man skal gå til om det? Tænker, man jo har frit sygehusvalg, sååå... Ved det ikke.

 

Hvis du har bestilt en tid til graviditetsundersøgelse, så er det nok en 45 min. undersøgelse med opstart af vandrejournal, vægt, blodtryk, indvending undersøgelse m.m. Hele sundhedsmøllen. Og vupti, så er du officielt i systemet som gravid  :kuller  Håber, det bliver et godt besøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom du flytter, kan vi sagtens lave KBH/sjællandsmøder  :loveshower

 

Jeg er også tilknyttet Herlev, men bor også tættere på Riget og har ikke hørt sindssygt godt om Herlev, så jeg tænker også, jeg gerne vil flytte. Er det lægen man skal gå til om det? Tænker, man jo har frit sygehusvalg, sååå... Ved det ikke.

 

Hvis du har bestilt en tid til graviditetsundersøgelse, så er det nok en 45 min. undersøgelse med opstart af vandrejournal, vægt, blodtryk, indvending undersøgelse m.m. Hele sundhedsmøllen. Og vupti, så er du officielt i systemet som gravid  :kuller  Håber, det bliver et godt besøg!

 

Jeg bestilte faktisk tiden før jeg vidste jeg var gravid (skulle snakke om allergi), men ringede op og sagde jeg var blevet gravid så lægen sagde at så måtte vi jo hellere lave de første graviditetsundersøgelser af mig. Så ved ikke om hun har forlænget tiden... 

Så vidt jeg ved vælger man fødested når man laver vandre journal, så regner med at jeg kan gøre det idag, og har læst om hvad de forskellige fødesteder tilbyder af fødsels forberedelse osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte faktisk tiden før jeg vidste jeg var gravid (skulle snakke om allergi), men ringede op og sagde jeg var blevet gravid så lægen sagde at så måtte vi jo hellere lave de første graviditetsundersøgelser af mig. Så ved ikke om hun har forlænget tiden... 

Så vidt jeg ved vælger man fødested når man laver vandre journal, så regner med at jeg kan gøre det idag, og har læst om hvad de forskellige fødesteder tilbyder af fødsels forberedelse osv. 

Spændende!

Skriv, når du har været af sted  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh lægen lavede ikke graviditetsundersøgelse på mig men gav mig en henvisning til TS så nu prøver jeg at komme igennem til en gyn på telefonen. Så skal jeg derop igen når jeg har fået sat en termin. Det er fint nok  :) Håber der er en gyn som har tid SNART  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh lægen lavede ikke graviditetsundersøgelse på mig men gav mig en henvisning til TS så nu prøver jeg at komme igennem til en gyn på telefonen. Så skal jeg derop igen når jeg har fået sat en termin. Det er fint nok  :) Håber der er en gyn som har tid SNART  :P

Jeg netop lige fået en tid til TS d. 27 (ca. 6+1). Så det bliver to scanninger på en uge  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg netop lige fået en tid til TS d. 27 (ca. 6+1). Så det bliver to scanninger på en uge  :wub

 

Jeg fik tid til TS på onsdag d. 25 hos gyn og så skal jeg ugen efter hos lillekbh  :wub  Var heldig at tiden hos gyn ligger så sent om eftermiddagen at manden kan komme med  :) Gætter på jeg er ca. 5+5 og 6+5 hhv. Hvis jeg ikke er så langt at jeg kan se hjerteblink ugen efter vil jeg nok flytte scanningen, men tror nu mere på jeg er længere end jeg gætter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sige jeg fødte på riget i november og jeg hører til Hvidovre. Min læge spurgte om jeg ville på Herlev, Hvidovre eller riget. De kan dog sige nej hvis de har for mange fødende omkring jeres termin når i ikke høre til, men jeg ville bare sige det til lægen.

Stort tillykke til jer alle sammen med graviditeterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sige jeg fødte på riget i november og jeg hører til Hvidovre. Min læge spurgte om jeg ville på Herlev, Hvidovre eller riget. De kan dog sige nej hvis de har for mange fødende omkring jeres termin når i ikke høre til, men jeg ville bare sige det til lægen.

Stort tillykke til jer alle sammen med graviditeterne

Mange tak  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tid til TS på onsdag d. 25 hos gyn og så skal jeg ugen efter hos lillekbh  :wub  Var heldig at tiden hos gyn ligger så sent om eftermiddagen at manden kan komme med  :) Gætter på jeg er ca. 5+5 og 6+5 hhv. Hvis jeg ikke er så langt at jeg kan se hjerteblink ugen efter vil jeg nok flytte scanningen, men tror nu mere på jeg er længere end jeg gætter. 

 

HERLIGT  :loveshower Glæder mig til at høre om det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har blødt nu for anden gang, og denne gang kom der en tyk "tråd" med ud. Har ingen smerter, så jeg går ikke ud fra der er noget galt, men sygeplejersken rådede mig alligevel til at tage til lægen. Så det skal jeg så. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har blødt nu for anden gang, og denne gang kom der en tyk "tråd" med ud. Har ingen smerter, så jeg går ikke ud fra der er noget galt, men sygeplejersken rådede mig alligevel til at tage til lægen. Så det skal jeg så. :unsure

Håber ikke det er nogrt alvorligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har blødt nu for anden gang, og denne gang kom der en tyk "tråd" med ud. Har ingen smerter, så jeg går ikke ud fra der er noget galt, men sygeplejersken rådede mig alligevel til at tage til lægen. Så det skal jeg så. :unsure

Sender positive tanker og krydser hvad der krydses kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det var hurtigt, jeg snakkede med lægen, som sagde at når der ingen smerter var og blødningen ikke er større, så er der ingen grund til at være bekymret. Men jeg skulle ringe igen hvis blødningen bliver kraftig eller hvis jeg får smerter :huh

Glæder mig godt nok til første scanning, det hele virker så uvirkeligt stadig. Gid man kunne få en test der kunne måle HCG niveau :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke det er nogrt alvorligt :kram

 

 

Sender positive tanker og krydser hvad der krydses kan

Tak skal I have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER