Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Det går heldigvis godt :) Har fået et par status-SMS fra min mor.

Det skal nok gå godt. Hvem skal passe?

Farmor og farfar. Tror dog de bliver bedt om at sove her så hun er i vante omgivelser. Vi skal til fest hos min søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I dag skal Leonora på første overnatning ude :O :) Spændende hvordan det går.

Puha hvor spændende. Håber det er gået godt. Hvor gammel er hun? Freya er bare slet ikke klar til at blive passet hverken aften eller nat.. hun er 8 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farmor og farfar. Tror dog de bliver bedt om at sove her så hun er i vante omgivelser. Vi skal til fest hos min søster.

Det lyder som en god ide hvis I sover ude. Og lad dem se hende et par gange op så hun er tryg ved dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor spændende. Håber det er gået godt. Hvor gammel er hun? Freya er bare slet ikke klar til at blive passet hverken aften eller nat.. hun er 8 måneder...

Hun er 10,5 måned. Ved ikke hvordan natten er gået men godt håber og tror jeg.

Sådan er det jo for nogle børn. På den anden side skal det jo prøves på et tidspunkt tænker jeg - men selvfølgelig når barn og forældre er klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god ide hvis I sover ude. Og lad dem se hende et par gange op så hun er tryg ved dem.

Hun er helt tryg ved dem. Vi ser dem flere gange om ugen (de bor 1,5 km fra os), og farmor henter både i dagpleje og passer og putter hvis vi ikke er hjemme, eller skal ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor spændende. Håber det er gået godt. Hvor gammel er hun? Freya er bare slet ikke klar til at blive passet hverken aften eller nat.. hun er 8 måneder...

Jeg tror også 8 mdr er den værste alder at forsøge i. Der bliver de virkelig bevidste om, at mor/far kan gå væk. Og der ligger et tigerspring oveni der omkring :)

Måske er Freya klar om en eller to mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er utroligt så effektiv man pludselig bliver når baby sover. Jeg tror jeg når mere på en time nu, end jeg nogle gange gjorde på en hel dag før :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på hvordan Eigil tager at skulle med til håndboldkamp idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ude at trille med barnevognen i dag :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias har været på overnatning hos sin farmor og farfar fra fredag til lørdag og det gik så fint :-)

Dog en forfærdelig aften og nat til idag efter jeg kom derop og skulle sove til idag sammen med ham.

Men dejligt han bare elsker sin farmor og farfar så højt så vi ikke skal bekymre os :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, gad vide om det er den første tiger vi har fået besøg af.. Den står til at komme om 2 dage men den kan vel godt komme lidt tidligt eller hvad?

Jeg håber i hvert fald ikke det skal til at være normalt at hun græder så meget og kun kan sove når vi går rundt med hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh M er blevet en søvnbandit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel er bare blevet SÅ god til at sove i sin barnevogn :yay (anti-jinx)

Har stillet ham ud omkring frokost hver dag e den her uge, hvilket har resulteret i min. 2 timers lur. I dag og igår tog han 3,5 time :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor har Eigil et godt sovehjerte. Han sov fra indløbsmusik, speaker og larm nede i hallen i barnevognen idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, gad vide om det er den første tiger vi har fået besøg af.. Den står til at komme om 2 dage men den kan vel godt komme lidt tidligt eller hvad?

Jeg håber i hvert fald ikke det skal til at være normalt at hun græder så meget og kun kan sove når vi går rundt med hende..

Det har de gjort her hvertfald. Tænker ikke at de tigere kan klokken helt præcist ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh M er blevet en søvnbandit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har de gjort her hvertfald. Tænker ikke at de tigere kan klokken helt præcist ;)

Hehe nej det kan de nok ikke :D

Et eller andet er der i hvert fald i vejen. Krydser fingre for at det enten er tigeren eller at det er noget som kiropraktoren kan hjælpe med på tirsdag så det snart bliver bedre igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en periode har vi også haft med J. Det stod på reet længe, men er (7-9-13) vist endelig ved at vende :)

Åh dejligt i er ved enden af det.

Har i gjort noget specielt?

M er mere pyller og har lettere til gråd.. Men han kommer af med afføring, sover jo fine lange stræk i vores arme mm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh dejligt i er ved enden af det.

Har i gjort noget specielt?

M er mere pyller og har lettere til gråd.. Men han kommer af med afføring, sover jo fine lange stræk i vores arme mm..

Både og.. Vi har langt hen af vejen accepteret at det var hans behov lige nu - men særligt det at svøbe ham i dynen har begrænset det - tror tryghed spiller en stor rolle..

Han er stadig lidt en lille prut der ikke gerne vil sove om dagen, men vi har pt stor succes med at svøbe, give sut og spille White noise. En hånd på maven og så nusser vi lidt mellem øjnene, det har haft ret god effekt og har gjort han sov lidt længere stræk.. Om natten er det helt anderledes, der kan vi som regel bare ligge ham efter hans flasker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe nej det kan de nok ikke :D

Et eller andet er der i hvert fald i vejen. Krydser fingre for at det enten er tigeren eller at det er noget som kiropraktoren kan hjælpe med på tirsdag så det snart bliver bedre igen :)

Mon ikke det er af de to ting der trykker? Måske en kombi :) håber i får en god oplevelse ved kiropraktor. Vi har som sagt været meget glade for det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både og.. Vi har langt hen af vejen accepteret at det var hans behov lige nu - men særligt det at svøbe ham i dynen har begrænset det - tror tryghed spiller en stor rolle..

Han er stadig lidt en lille prut der ikke gerne vil sove om dagen, men vi har pt stor succes med at svøbe, give sut og spille White noise. En hånd på maven og så nusser vi lidt mellem øjnene, det har haft ret god effekt og har gjort han sov lidt længere stræk.. Om natten er det helt anderledes, der kan vi som regel bare ligge ham efter hans flasker :)

Det er nemlig også kun et problem her om dagen..

Men når han er i vores arme falder han i søvn efter lidt vuggen og sover så 2-3 timer.. Han kan også falde i søvn i barnevognen, men sover maks 45 min (hvor han plejer at sove 2-3 timer)!

Måske det er noget tryghedssøgende efter et appetitspring.. For kan ikke rigtig komme i tanke om, hvad det ellers kan være.. Og det er jo helt okay at have behov for tryghed, når man er en lille knap 3 måneder gammel baby.. Og tænker at han jo bliver mere bevidst, hvilket vel også kan forårsage større behov for tryghed..

Men ja, håber snart han bliver bedre til søvnen om dagen igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha så har vi endnu engang en række opvågninger denne nat...og nu da vi ville tage ham ind til os så er han sq brand varm og har 39,5 i feber altså :-(

Vi har givet ham noget at drikke taget hans nat dragt af og givet en kort ærmet uld body på og nu sover han hos os uden dyne....håber ikke han er ved at blive syg nu vi skal på ouh og have hans gips af idag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har gode tips til hovedbeklædning til lur i barnevognen til 2,5 måned gammel baby, der NÆGTER at have hue på.

I dag lykkedes det ham at få en elefanthue af, ikke 1, men 2 gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha så har vi endnu engang en række opvågninger denne nat...og nu da vi ville tage ham ind til os så er han sq brand varm og har 39,5 i feber altså :-(

Vi har givet ham noget at drikke taget hans nat dragt af og givet en kort ærmet uld body på og nu sover han hos os uden dyne....håber ikke han er ved at blive syg nu vi skal på ouh og have hans gips af idag....

Håber det gik godt!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har gode tips til hovedbeklædning til lur i barnevognen til 2,5 måned gammel baby, der NÆGTER at have hue på.

I dag lykkedes det ham at få en elefanthue af, ikke 1, men 2 gange

Imponerende :O :D

Ingen tips desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.