Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Æv for en nat med endnu mindre søvn end i går, fordi Augusts sygdom er blusset op igen og er begyndt at hoste ... Og efter ik at have fået noget søvn, andet end en halv time måske var jeg bare sur og ked kl 2.30... Og så kommer Torben bare med den værste kommentar EVER! Og så diskuterer vi midt om natten - fedt!

Men nu er det endt med at Torben er blevet hjemme - på lidt ulovlig vis. For jeg vil ik ud med August når han har det sådan... Jeg er nok lidt nervøs når nu han ik er ældre...

Åh sikke da en skod nat!

:kram2

Håber snart ham August bliver frisk igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Idag er officielt den bedste dag herhjemme i lang tid - og det tør jeg godt sige selvom klokken knap er 19 endnu :yay

J har været til at få til at sove i løbet af dagen og har derfor været glad og opmærksom når han var vågen. Jeg har virkelig nydt min lille mand idag - og det er dejligt :loveshower

Fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke da en skod nat!

:kram2

Håber snart ham August bliver frisk igen!

Ja det håber jeg også.. Jeg synes at det har stået på længe nok for sådan en lille str ... Men det er mærkeligt for det er som om det kommer og går med det feber værk... I går troede jeg at han var helt frisk men over middag var den gal igen...

Tak fordi du er så go til at gi kram - Det får du lige et kram for :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kører sguda bare hjemme hos jer :yay Sådan, Liff! :super

Det er sq-da oss på tide :p - hun vågnede 5Min efter jeg postede, men det er nok det længste søvn-stræk hun har taget i mands minde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sq-da oss på tide :p - hun vågnede 5Min efter jeg postede, men det er nok det længste søvn-stræk hun har taget i mands minde!

Mon det er fordi hun har fået lidt fast føde, der mætter bedre? For så skal hun da bare forsætte i samme stil med det grød og rugbrød! Dejligt er det da i hvert fald!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sq-da oss på tide :p - hun vågnede 5Min efter jeg postede, men det er nok det længste søvn-stræk hun har taget i mands minde!

Haha, ja. Men skønt for jer :yay

Hvordan ved du, at hun er unoden mundmotorisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv for en nat med endnu mindre søvn end i går, fordi Augusts sygdom er blusset op igen og er begyndt at hoste ... Og efter ik at have fået noget søvn, andet end en halv time måske var jeg bare sur og ked kl 2.30... Og så kommer Torben bare med den værste kommentar EVER! Og så diskuterer vi midt om natten - fedt!

Men nu er det endt med at Torben er blevet hjemme - på lidt ulovlig vis. For jeg vil ik ud med August når han har det sådan... Jeg er nok lidt nervøs når nu han ik er ældre...

Øv os :kram2 godt at Torben er endt med at blive hjemme. Det er hårdt at passe sygt barn - endnu hårdere når man opererer på ingen søvn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon det er fordi hun har fået lidt fast føde, der mætter bedre? For så skal hun da bare forsætte i samme stil med det grød og rugbrød! Dejligt er det da i hvert fald!

Jeg håber det er derfor! :)

dejligt er det i hvert fald ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld fokus på dagslurene fortsat - det tog en time før han endelig overgav sig, men nu sover han. 

Får helt dårlig samvittighed - er bange for at tidligere dårlig søvn om dagen delvist er fordi at vi ikke har været gode nok til at læse ham :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv os :kram2 godt at Torben er endt med at blive hjemme. Det er hårdt at passe sygt barn - endnu hårdere når man opererer på ingen søvn :(

Det jeg synes er mest svært, det er hvad jeg sku gøre med syg barn og så sku aflevere den anden i bhv... For hun har selv lige været syg og sku bare have lov til at sove... Sku Torben ha afleveret så er det allerede kl 7.15 og så hentes kl 16... Det ville jeg bare ik byde hende.. Så kommer børnene altså fremfor arbejde...

Jeg synes ind i mellem at det er skod at faren ik kan få barnets første sygedag, bare det første år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld fokus på dagslurene fortsat - det tog en time før han endelig overgav sig, men nu sover han. 

Får helt dårlig samvittighed - er bange for at tidligere dårlig søvn om dagen delvist er fordi at vi ikke har været gode nok til at læse ham :(

Fuld fokus på dagslurene fortsat - det tog en time før han endelig overgav sig, men nu sover han. 

Får helt dårlig samvittighed - er bange for at tidligere dårlig søvn om dagen delvist er fordi at vi ikke har været gode nok til at læse ham :(

Jeg synes ik at du skal dunke dig selv i hovedet - for det er skisme svært at læse dem. Specielt i starten hvor man ik kan forvente nogen rytme. Nu er jeg begyndt at holde øje med tiden - blir han pylret efter 45 min skærmer jeg ham af i dynen og med hans sut - så får han lige en pause fra alle indtryk - og det hjælper, for bagefter er han lige klar igen. Og så passer det nogen gange med at når han har været vågen 11/2 - 2 timer, og blir pylret, så prøver jeg at putte i bv.

Men det er altså på gode dage... De dage hvor det virker til at han er tigerbaby får han lov til at sove ved mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor forpustede bliver jeres små af ar ligge på maven. Julius pruster som jeg ved ikke hvad efter 5 minutter....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor forpustede bliver jeres små af ar ligge på maven. Julius pruster som jeg ved ikke hvad efter 5 minutter....

A stønner med det samme næsten, men han brokker sig ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det håber jeg også.. Jeg synes at det har stået på længe nok for sådan en lille str ... Men det er mærkeligt for det er som om det kommer og går med det feber værk... I går troede jeg at han var helt frisk men over middag var den gal igen...

Tak fordi du er så go til at gi kram - Det får du lige et kram for :kram2

Ja så er det da ikke til at blive klog på om han er ved at blive frisk eller ej, hvis det kan vende så hurtigt. Øv.

Tak ☺️ Nogle gange er der bare brug for et kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuld fokus på dagslurene fortsat - det tog en time før han endelig overgav sig, men nu sover han.

Får helt dårlig samvittighed - er bange for at tidligere dårlig søvn om dagen delvist er fordi at vi ikke har været gode nok til at læse ham :(

Det er også bare vildt svært at aflæse, når de ikke er ældre. Men godt i har fokus på det, så i kan finde et mønster i det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha min dreng faldt idag ned fra vores seng til morgen....sikke forskrækket jeg og han blev så nu kan han ikke længere ligge der uden opsyn som hidtil....er bare glad for der ikke skete noget alvorligt når nu det skulle ske.

Han græd ikke meget og var hurtigt glad igen bagefter.

Men puha hvis der var sket noget havde jeg slet ikke kunnet holde ud da.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meeeh <_< Tror Tullen har fået trøske <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ik at du skal dunke dig selv i hovedet - for det er skisme svært at læse dem. Specielt i starten hvor man ik kan forvente nogen rytme. Nu er jeg begyndt at holde øje med tiden - blir han pylret efter 45 min skærmer jeg ham af i dynen og med hans sut - så får han lige en pause fra alle indtryk - og det hjælper, for bagefter er han lige klar igen. Og så passer det nogen gange med at når han har været vågen 11/2 - 2 timer, og blir pylret, så prøver jeg at putte i bv.

Men det er altså på gode dage... De dage hvor det virker til at han er tigerbaby får han lov til at sove ved mig...

 

 

Det er også bare vildt svært at aflæse, når de ikke er ældre. Men godt i har fokus på det, så i kan finde et mønster i det

Men pludselig kommer det. M's sovelyd kom fra den ene dag til den anden.

 

tak piger :kiss

I har helt ret - fokus på ham, hans signaler og ikke mindst holde lidt øje med klokken, som du Tina er inde på er vejen frem. Og så ud til højre med de tanker om hvad der har været - vi har været forældre i 7 uger og 1 dag, og vi lærer hver dag - ligesom hans rytme og behov jo ændrer sig helt vild her i de første måneder :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meeeh <_< Tror Tullen har fået trøske <_<

Øv  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meeeh <_< Tror Tullen har fået trøske <_<

Hvad er det nu, det er? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det nu, det er? :unsure

Svamp i munden. ;) Sådan noget candida-fidus, det samme som hvis man har svamp i underlivet (eller en mund-version af det i hvert fald).

Jeg har ingen erfaring med det, men såvidt jeg har forstået, er det ret normalt og findes i alle sværhedsgrader fra "ikke generende og går væk af sig selv" til "blødende, amme-ødelæggende og medicinkrævende". Det viser sig ved sådan nogle hvide belægninger i munden, men hvide belægninger kan også bare være mælkerester.

Grunden til, at jeg mistænker at Elisabeth har det, er at de hvide belægninger (som lægen tidligere har sagt IKKE var trøske) lissom har samlet sig til nogle hvide "øer" i munden på hende + der er lidt hvidt på indersiden af læberne også.

Så nu prøver vi lige at være ekstra striks med at koge sutter, lufte bryster (:lolhit Altså så de ikke får lov at være fugtige, hvilket svamp jo godt kan lide) og forsøger måske at rense med en smule danskvand imorgen og så spørger jeg lægen, når hun skal vaccineres på tirsdag (gisp!).

Heldigvis virker hun ikke generet :)

Og det er totalt umuligt at få et billede af, jeg har prøvet :lolhit

A1rTbru.jpg

ZoTkG3Y.jpg

GEtdtPW.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk dag i mødregruppe idag :yay

Eigil var godt nok træt bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svamp i munden. ;) Sådan noget candida-fidus, det samme som hvis man har svamp i underlivet (eller en mund-version af det i hvert fald).

Jeg har ingen erfaring med det, men såvidt jeg har forstået, er det ret normalt og findes i alle sværhedsgrader fra "ikke generende og går væk af sig selv" til "blødende, amme-ødelæggende og medicinkrævende". Det viser sig ved sådan nogle hvide belægninger i munden, men hvide belægninger kan også bare være mælkerester.

Grunden til, at jeg mistænker at Elisabeth har det, er at de hvide belægninger (som lægen tidligere har sagt IKKE var trøske) lissom har samlet sig til nogle hvide "øer" i munden på hende + der er lidt hvidt på indersiden af læberne også.

Så nu prøver vi lige at være ekstra striks med at koge sutter, lufte bryster ( :lolhit Altså så de ikke får lov at være fugtige, hvilket svamp jo godt kan lide) og forsøger måske at rense med en smule danskvand imorgen og så spørger jeg lægen, når hun skal vaccineres på tirsdag (gisp!).

Heldigvis virker hun ikke generet :)

Og det er totalt umuligt at få et billede af, jeg har prøvet :lolhit

A1rTbru.jpg

ZoTkG3Y.jpg

GEtdtPW.jpg

 

Haha, billedeforsøgene er da så fine  :biglove

 

Men tak for den gode beskrivelse! Det er godt at være opmærksom på - også det med brysterne og svamp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Mads også knækket koden til selv at sætte sig op. Og han bliver siddende også når Tobias forsøger at vælte ham :p

ohQuuzu.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, billedeforsøgene er da så fine :biglove

Men tak for den gode beskrivelse! Det er godt at være opmærksom på - også det med brysterne og svamp :)

Haha tak, jeg synes også, de er lidt hyggelige, og hun fattede bare hat og prøvede at snuppe telefonen :D

Men selv tak. Altså jeg er overhovedet ikke ekspert, men det er sådan, jeg har forstået det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.