Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Altså, jeg tænkte tanken tidligere idag, at det måske er toppet Tiger-wise. Men tør næsten ikke sige det højt (antijinx)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vil jo passe nogenlunde ift. alderen efter termin :) Jeg ved godt det er alt for tidligt til at snakke om rutiner, men jeg håber godt nok ikke de der nattemaratonamninger bliver en vane. Indtil videre har ammingerne i dag også varet over en time hver O.o

Ja det gør det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør dig selv den tjeneste at korte din amning ned til max 20-30min pr. Bryst. Så er brystet tømt. - Alt andet er hygge/tryghed. Bruger han sut? nogle børn har et enormt suttebehov, så for at du ikke bliver brugt som sut, kan det være en god mulighed.

Under appetitspring skal du selvfølgelig lægge ham til så tit han beder om det, men hold dig til 20-30 min ig så skift :) for din egen skyld!

Ja, vi bruger sut og prøver også at give ham den, men han spytter den tit ud og bliver bundulykkelig. Hvad kan jeg så gøre?

Jeg vil i hvert fald prøve at korte amningerne ned. Tit falder han i søvn ved brystet og sutter alligevel lidt videre, det kan være at sutten kan bruges der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gør det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder i sofaen, for jeg bruger suttebrikker, og har ingen anelse, om de sidder rigtigt i mørket i soveværelset :/

Puha så får du godt nok ikke meget søvn. Stakkels dig :kram2

Håber snart i får jer nogle kortere amninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha så får du godt nok ikke meget søvn. Stakkels dig :kram2

Håber snart i får jer nogle kortere amninger.

 

Ikke lige i øjeblikket, nej. Heldigvis er min mand fantastisk, så jeg får lige en time eller to om dagen, mens A alligevel sover og hvis han vågner og vil ammes, vækker min mand mig. Ellers tager han over :)

 

Men jeg håber også, amningerne bliver kortere! Tak for kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke lige i øjeblikket, nej. Heldigvis er min mand fantastisk, så jeg får lige en time eller to om dagen, mens A alligevel sover og hvis han vågner og vil ammes, vækker min mand mig. Ellers tager han over :)

Men jeg håber også, amningerne bliver kortere! Tak for kram

Det er dejligt (og vel meget tiltrængt) for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi bruger sut og prøver også at give ham den, men han spytter den tit ud og bliver bundulykkelig. Hvad kan jeg så gøre?

Jeg vil i hvert fald prøve at korte amningerne ned. Tit falder han i søvn ved brystet og sutter alligevel lidt videre, det kan være at sutten kan bruges der :)

Vug, nyn, svøb ham... og ja, prøv at snige sutten ind i stedet for babsen, hvis han falder i søvn.

Eller ville jeg prøve at bøvse af og svøbe ham i dynen, og håbe på han kan sove videre sådan... du har jo også brug for at få armene fri af og til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder i sofaen, for jeg bruger suttebrikker, og har ingen anelse, om de sidder rigtigt i mørket i soveværelset :/

Kan du måske have en lille vågelampe i soveværelset? - må jeg spørge hvorfor du bruger suttebrik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på natten efter Eigil også har været midtpunkt til fødselsdagen idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dejligt (og vel meget tiltrængt) for dig det er guld værd, når man kan sove samtidig med baby og at manden har ansvar for baby indtil det skal spise næste gang

 

Ja, det er rigtig dejligt, at han er så god. Så må vi se hvordan det går, når han skal på arbejde igen om en uge :)

 

Vug, nyn, svøb ham... og ja, prøv at snige sutten ind i stedet for babsen, hvis han falder i søvn.

Eller ville jeg prøve at bøvse af og svøbe ham i dynen, og håbe på han kan sove videre sådan... du har jo også brug for at få armene fri af og til :)

 

Tusind tak for fif, det vil jeg prøve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du måske have en lille vågelampe i soveværelset? - må jeg spørge hvorfor du bruger suttebrik?

 

Vi har snakket om det, og jeg overvejer det meget! Så behøver jeg ikke rykke mig andet end at han skal pusles.

 

Jeg har flade brystvorter :( Jeg vil så gerne af med de suttebrikker, men jeg har bare ikke rigtig modet lige nu. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CM har bare haft en dårlig sove-dag, tror det er blevet til sammenlagt 3 timer. Ved ikke om det er tigeren eller reaktion på at vi var i by i går eller måske begge dele.

Men efter et bade og en amning der var mere hyl en spisen gik hun endelig omkuld rullet ind i hendes dyne.

Nu håber jeg natten bliver nogenlunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om det, og jeg overvejer det meget! Så behøver jeg ikke rykke mig andet end at han skal pusles.

Jeg har flade brystvorter :( Jeg vil så gerne af med de suttebrikker, men jeg har bare ikke rigtig modet lige nu. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg kan sagtens følge dig! Jeg blev "spist af" med et par suttebrikker pp barselsgangen med Luna i sin tid... og jeg HADEDE dem! - det resulterede også i at jeg ikke havde mere mælk (eller nok i hver fald) da hun var 8 uger. - Jeg fik aldrig vist ordenligt hvordan jeg skulle ligge hende til uden brikker, så jeg var lost!

jeg vil råde dig til at kontakte en ammerådgiver! - hun kan give dig fifs tips og tricks til en god amning... også uden brikker!

Jeg fandt jo ud af med Liff at den bedste stilling for hende og jeg, var i tvillingestilling, altså bagud, så hun lå under min arm. - I dag ammer jeg almindeligt, og har slet ikke brugt brikker denbe gang.

Og så er ammenet FAB!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens følge dig! Jeg blev "spist af" med et par suttebrikker pp barselsgangen med Luna i sin tid... og jeg HADEDE dem! - det resulterede også i at jeg ikke havde mere mælk (eller nok i hver fald) da hun var 8 uger. - Jeg fik aldrig vist ordenligt hvordan jeg skulle ligge hende til uden brikker, så jeg var lost!

jeg vil råde dig til at kontakte en ammerådgiver! - hun kan give dig fifs tips og tricks til en god amning... også uden brikker!

Jeg fandt jo ud af med Liff at den bedste stilling for hende og jeg, var i tvillingestilling, altså bagud, så hun lå under min arm. - I dag ammer jeg almindeligt, og har slet ikke brugt brikker denbe gang.

Og så er ammenet FAB!

 

Det gjorde jeg nemlig også! Han ville ikke tage fat på fødegangen, så vores første nat var på mor/barn-afsnittet, fordi hjælpen der er bedre/der er flere til at hjælpe. Jeg blev heller aldrig ordentligt vist, hvordan jeg skulle lægge ham til uden. De prøvede ganske kort, men da han ikke tog fat efter et kort stykke tid, fik jeg bare brikkerne. Hende jeg fik dem af, viste mig ikke engang, hvordan de skulle lægges, så de danner et ordentligt vakuum. Det rettede en anden sygeplejerske dog op på.

 

En ammerådgiver kunne være en god idé. Jeg vil i hvert fald rigtig gerne kunne amme uden.

 

Ammenet har jeg luret lidt på. Det virker rigtig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit jeg er træt af at vi har haft en god dag med Tobias på trods af jeg ikke har været på toppen. Men det har os betydet at manden har fået ham helt ud af sin ellers gode rytme med mad og lure...så nu har jeg en urolig dreng her til aften som ikke kan finde ro og sove...sandsynligvis fordi han sov for sen lur plus han ikke har spist nok mad i dagens løb...øv jeg får en dårlig nat nu og manden er taget på job....og mener jo ikke det er sandt at han har ødelagt rytmen idag...suk men altså kl er snart 22 og han plejer at ha sovet 2 timer næsten nu såå noget er jo gået skævt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget godt er der da ved natamning. Jeg har fået set en delvist formørket blodmåne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget godt er der da ved natamning. Jeg har fået set en delvist formørket blodmåne :D

Ja hold op den er flot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvart over ti faldt han til ro og sov til kl 5...og har så været vågen on off og sovet uroligt til kl 7...såå det er lige lidt for få antal timer i forhold til hvad han plejer at sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skodnat.dk... Nu gik det ellers så godt.. Måske at det bare var sygdom der gav gode nætter æv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde jeg nemlig også! Han ville ikke tage fat på fødegangen, så vores første nat var på mor/barn-afsnittet, fordi hjælpen der er bedre/der er flere til at hjælpe. Jeg blev heller aldrig ordentligt vist, hvordan jeg skulle lægge ham til uden. De prøvede ganske kort, men da han ikke tog fat efter et kort stykke tid, fik jeg bare brikkerne. Hende jeg fik dem af, viste mig ikke engang, hvordan de skulle lægges, så de danner et ordentligt vakuum. Det rettede en anden sygeplejerske dog op på.

En ammerådgiver kunne være en god idé. Jeg vil i hvert fald rigtig gerne kunne amme uden.

Ammenet har jeg luret lidt på. Det virker rigtig godt!

Jeg snakkede faktisk med min SP om det... jeg bliver simpelthen ked af det på folks vejne når jeg hører om hvor hurtige personalet er til at udlevere suttebrikker på sygehuset... :(

Jeg ved at de fleste sygehuse har en ammerådgiver/vejleder, så måske du kan ringe til din JM og få et nummer? (det var min JM, der introducerede mig til en)

Jeg håber virkelig for dig at du kan komme af med dem på en god måde, for det ER sq besværligt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skodnat.dk... Nu gik det ellers så godt.. Måske at det bare var sygdom der gav gode nætter æv...

:kram2 håber det var en engangs Forestilling med skodnat og at det bliver til gode nætter fra i nat igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 amninger i nat - mod normalt en. Men jeg fik da set den smukke blodmåne så.

Og Eigil er vidst bliver forkølet, det lyder i hvert fald til at hans næse er stoppet. Hvordan hjælper man ham ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 amninger i nat - mod normalt en. Men jeg fik da set den smukke blodmåne så.

Og Eigil er vidst bliver forkølet, det lyder i hvert fald til at hans næse er stoppet. Hvordan hjælper man ham ??

Saltvandsdråber.

Hvis han er så stoppet at det giver problemer ved amning, så næsesuger.

Hæv hovedenden når han sover om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer med dårlige nætter. Håber det var fuldmånens skyld ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.