Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Enig! Var det ikke i sidste uge, han kom til verden? :lolhit

Han er bare vildt stor og dygtig. Men nu må han også godt lige sætte farten ned. Min søster joker med, at han selv kan gå til døbefonden om en måned, og der er sguda snart ikke meget galt :lol Jeg er faktisk seriøst bekymret for, om han kan passe kjolen :o

Haha kan faktisk godt forstå du er bekymret over kjolen med den fart han har på :) har han også spist en raket :P 

 

Haha ej hvis han kan gå til dåben så er det alligevel utroligt ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha kan faktisk godt forstå du er bekymret over kjolen med den fart han har på :) har han også spist en raket :P

Haha ej hvis han kan gå til dåben så er det alligevel utroligt ;)

Hahahaha, så flyver han nol afsted om lidt! :lolhit

Ja, det ville man nok blive overrasket over, haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe må de små gå uden afførring? :Unsure

Liff er på det seneste begyndt at have dage uden bonus... hun virker ikke generet, men moderen her er lidt bekymret!

hun har ikke haft en seriøs bonusble siden torsdag aften. Der var dog aftegninger i bleen i går morges, men ikke en "rigtig" bonusble. Hun har fint med våde bleer, bliver 95% ammet og får smagsprøver af grød/mos to gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer jeg mon nogensinde over min fødsel? Jeg er SÅ ked af det stadig, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre noget ved det?

Jeg har haft en efterfødselssamtale og har talt rigtig meget om det, men det fylder stadig rigtig meget. Jeg føler, at jeg ikke har født lige så "rigtigt" som en almindelig fødsel, og jeg omtaler det aldrig som en fødsel. Jeg er ked af den måde, det hele foregik på den morgen, og lige nu føles det som om jeg aldrig kommer videre. Er det bare fordi det kun er tre mdr siden?

Jeg hader, at jeg ikke ser tilbage på den dag som en lykkelig begivenhed, men dag fyldt med nedladenhed og ingen der hørte mig.

Et meget forstående kram :kram2 fra en der netop i dag har skrevet i egen tråd - at jeg 28 måneder efter fødslen stadig er ked af "fødslen" (jeg bruger aldrig det ord!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et meget forstående kram :kram2 fra en der netop i dag har skrevet i egen tråd - at jeg 28 måneder efter fødslen stadig er ked af "fødslen" (jeg bruger aldrig det ord!)

Tak, søde. Jeg læste det, og kunne ikke overskue at forfatte noget klogt :unsure

Har du gjort noget for at bearbejde det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LIFF HAR TRILLET FRA RYG TIL MAVE.... HELT SELV FOR ALLER FØRSTE GANG!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LIFF HAR TRILLET FRA RYG TIL MAVE.... HELT SELV FOR ALLER FØRSTE GANG!!!!

:glad :yay godt gået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LIFF HAR TRILLET FRA RYG TIL MAVE.... HELT SELV FOR ALLER FØRSTE GANG!!!!

Seje Liff! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LIFF HAR TRILLET FRA RYG TIL MAVE.... HELT SELV FOR ALLER FØRSTE GANG!!!!

:yay Store dygtige pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! :)

jeg så desværre ikke hvordan hun gjorde... opdagede det først da hun begyndte at brokke sig! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malou bed mig i brystet gentagne gange, da jeg ville amme hende i går :( det gjorde faktisk ret ondt, så hver gang hun gjorde det tog jeg hende fra og sagde til hende, at hun ikke må bide. Det resulterede så i, at hun slet ikke ville ammes og at hun kun er blevet ammet en enkelt gang siden, nemlig i nat. Tænker at det er en ammestrejke hun har gang i, så nu er jeg altså spændt på om overhovedet vil ammes mere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LIFF HAR TRILLET FRA RYG TIL MAVE.... HELT SELV FOR ALLER FØRSTE GANG!!!!

Sådan liff :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe må de små gå uden afførring? :Unsure

Liff er på det seneste begyndt at have dage uden bonus... hun virker ikke generet, men moderen her er lidt bekymret!

hun har ikke haft en seriøs bonusble siden torsdag aften. Der var dog aftegninger i bleen i går morges, men ikke en "rigtig" bonusble. Hun har fint med våde bleer, bliver 95% ammet og får smagsprøver af grød/mos to gange om dagen.

Jeg ved ikke om smagsprøverne på grød/mos gør en forskel, men ellers siger man at ammebørn må gå op til 14 dage uden bonusble. Og når det ikke er mere grød/mos den lille får så tænker jeg det stadig gælder.. børn der får mme skal have en bonusble om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om smagsprøverne på grød/mos gør en forskel, men ellers siger man at ammebørn må gå op til 14 dage uden bonusble. Og når det ikke er mere grød/mos den lille får så tænker jeg det stadig gælder.. børn der får mme skal have en bonusble om dagen.

Når hun ikke får grød/mos har hun bonus minimum to gange i døgnet.. ofte mere!

men hun får nok hvad der minder om 1/2dl grød/mos i aæt pr. Dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius vil også med på trille holder idag og har vendt sig fra mave tik ryg :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange dygtige babyer, der er herinde i de her dage :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julius vil også med på trille holder idag og har vendt sig fra mave tik ryg :glad

Det er også fedest, at de allesammen følges lidt ad :D

Seje Julius! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, bk tøser jeg har brug for et råd...

Sagen er den at Klaudia blev født med lav fødselsvægt (2400 g i uge 39+3), hun tager ikke så meget på ved de sidste par SP besøg (sp besøg i juni var ved en vikar og det sidste vi var til for 14 dage siden var ved en helt 3. Som vi kom til da vores egen holdt ferie og inden ferien havde hun haft orlov). For 14 dage siden snakkede vi med den 3. SP som vejede Klaudia (åben konsultation var vi til) snakkede vi jo bl.a. Om det at hun er på ren MME og vi udregnede i forhold til vægten hendes daglig indtag til at være 835 ml (hun spiser mellem 650-750 ml pr dag, derfor er vi begyndt på grød da hun er 4 mdr fordi min store frygt er at hun ikke får næring nok og dermed ikke tager nok på.

Mit store spørgsmål til er at jeg vil gerne have hende vejet noget mere og kører lidt mere kontrol med det altså fx en gang pr mdr, men manden tager det lidt mere afslappet og siger jamen hun spiser som hun gør og du kan jo ikke tvangs fodre hende, plus hun følger jo sin egen vægt kurve. Jeg begynder på arbejde om en uge og det er derfor manden der går hjemme og han er bare ikke fan af SP, så derfor vil han ikke have hende kontrol vejet, men det vil jeg jo gerne så mit mor gen kan slappe lidt mere af. What to do?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, bk tøser jeg har brug for et råd...

Sagen er den at Klaudia blev født med lav fødselsvægt (2400 g i uge 39+3), hun tager ikke så meget på ved de sidste par SP besøg (sp besøg i juni var ved en vikar og det sidste vi var til for 14 dage siden var ved en helt 3. Som vi kom til da vores egen holdt ferie og inden ferien havde hun haft orlov). For 14 dage siden snakkede vi med den 3. SP som vejede Klaudia (åben konsultation var vi til) snakkede vi jo bl.a. Om det at hun er på ren MME og vi udregnede i forhold til vægten hendes daglig indtag til at være 835 ml (hun spiser mellem 650-750 ml pr dag, derfor er vi begyndt på grød da hun er 4 mdr fordi min store frygt er at hun ikke får næring nok og dermed ikke tager nok på.

Mit store spørgsmål til er at jeg vil gerne have hende vejet noget mere og kører lidt mere kontrol med det altså fx en gang pr mdr, men manden tager det lidt mere afslappet og siger jamen hun spiser som hun gør og du kan jo ikke tvangs fodre hende, plus hun følger jo sin egen vægt kurve. Jeg begynder på arbejde om en uge og det er derfor manden der går hjemme og han er bare ikke fan af SP, så derfor vil han ikke have hende kontrol vejet, men det vil jeg jo gerne så mit mor gen kan slappe lidt mere af. What to do?

Jeg synes du skal lytte til manden - hvis Klaudia trives så gør det efter min mening ikke noget at hun ligger under gennemsnittet vægtsmæssigt...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, bk tøser jeg har brug for et råd...

Sagen er den at Klaudia blev født med lav fødselsvægt (2400 g i uge 39+3), hun tager ikke så meget på ved de sidste par SP besøg (sp besøg i juni var ved en vikar og det sidste vi var til for 14 dage siden var ved en helt 3. Som vi kom til da vores egen holdt ferie og inden ferien havde hun haft orlov). For 14 dage siden snakkede vi med den 3. SP som vejede Klaudia (åben konsultation var vi til) snakkede vi jo bl.a. Om det at hun er på ren MME og vi udregnede i forhold til vægten hendes daglig indtag til at være 835 ml (hun spiser mellem 650-750 ml pr dag, derfor er vi begyndt på grød da hun er 4 mdr fordi min store frygt er at hun ikke får næring nok og dermed ikke tager nok på.

Mit store spørgsmål til er at jeg vil gerne have hende vejet noget mere og kører lidt mere kontrol med det altså fx en gang pr mdr, men manden tager det lidt mere afslappet og siger jamen hun spiser som hun gør og du kan jo ikke tvangs fodre hende, plus hun følger jo sin egen vægt kurve. Jeg begynder på arbejde om en uge og det er derfor manden der går hjemme og han er bare ikke fan af SP, så derfor vil han ikke have hende kontrol vejet, men det vil jeg jo gerne så mit mor gen kan slappe lidt mere af. What to do?

 

Forhåbentlig har hun det godt og alt er fint, men jeg kan godt genkende trangen til liiiiiige at få vejet. Hvis din mand ikke er fan er SP, kan I så ikke evt. lave en aftale med jeres praktiserende læge om, at I kigger forbi til en kontrolvejning en gan i mellem for at få ro i sindet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, bk tøser jeg har brug for et råd...

Sagen er den at Klaudia blev født med lav fødselsvægt (2400 g i uge 39+3), hun tager ikke så meget på ved de sidste par SP besøg (sp besøg i juni var ved en vikar og det sidste vi var til for 14 dage siden var ved en helt 3. Som vi kom til da vores egen holdt ferie og inden ferien havde hun haft orlov). For 14 dage siden snakkede vi med den 3. SP som vejede Klaudia (åben konsultation var vi til) snakkede vi jo bl.a. Om det at hun er på ren MME og vi udregnede i forhold til vægten hendes daglig indtag til at være 835 ml (hun spiser mellem 650-750 ml pr dag, derfor er vi begyndt på grød da hun er 4 mdr fordi min store frygt er at hun ikke får næring nok og dermed ikke tager nok på.

Mit store spørgsmål til er at jeg vil gerne have hende vejet noget mere og kører lidt mere kontrol med det altså fx en gang pr mdr, men manden tager det lidt mere afslappet og siger jamen hun spiser som hun gør og du kan jo ikke tvangs fodre hende, plus hun følger jo sin egen vægt kurve. Jeg begynder på arbejde om en uge og det er derfor manden der går hjemme og han er bare ikke fan af SP, så derfor vil han ikke have hende kontrol vejet, men det vil jeg jo gerne så mit mor gen kan slappe lidt mere af. What to do?

Du skal trække vejret dybt og gøre som din mand, hvis din datter trives så er alt godt hun skal nok vokse :)

Vi havde samme problem med vores datter, og sp piskede en stemning op om mængder af mme hun skulle spise så jeg forsøgte næsten at tvansfodre og det kommer der ikke en skidt godt ud af. Med det resultat at jeg får nærmest røde knopper når vi snakker sp i dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må flaskebørn gerne ammes også? Skal man så justere mængden af MME for de ikke får for meget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må flaskebørn gerne ammes også? Skal man så justere mængden af MME for de ikke får for meget?

Kender flere som både har ammet og givet flaske...fx hvis de ikke kunne fuld amme...tror selv de små regulerer mængden i forhold til deres appetit ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gid Leah sov bedre om dagen. 30 mins formiddagslur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Julius været til 5 ugers tjek. 5 kg og 57 cm. Han er ikke vokset i cm de sidste 3 gange :huh Der er blevet taget ny prøve af øjenbetændelsen og han skrev at navlebeokken er aftagende. Jeg synes nu det er tiltagende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.