Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg synes da, det er reelt nok. Man skal jo ikke få børn for andres skyld :) Jeg har da også nogle gange tænkt på, at det bliver rigtig hårdt at skulle det samme en gang til, men med en tumling i hjemmet også. Jeg er dog stadig ikke O tvivl om en toer ;)

Hvis du ikke har tvivlen, så er valget "lettere" at tage, tænker jeg.

Jeg kan mærke i hele min krop, at jeg ikke magter en mere, og vi har ellers et virkelig nemt og glad barn :D

Jeg er bare ikke mentalt skabt til at rumme 2 børn.

Kommer dog til at savne at være gravid og den første tid med den lille bylt, der helst sover på ens bryst, men så stopper det også der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du ikke har tvivlen, så er valget "lettere" at tage, tænker jeg.

Jeg kan mærke i hele min krop, at jeg ikke magter en mere, og vi har ellers et virkelig nemt og glad barn :D

Jeg er bare ikke mentalt skabt til at rumme 2 børn.

Kommer dog til at savne at være gravid og den første tid med den lille bylt, der helst sover på ens bryst, men så stopper det også der :)

Det har du helt sikkert ret i :)

Haha, man kan desværre ikke nøjes med det og så aflevere dem videre :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du helt sikkert ret i :)

Haha, man kan desværre ikke nøjes med det og så aflevere dem videre :lolhit

Haha, nej ville heller ikke kunne give ham eller hende videre trods alt.

Selvom jeg er balret af en mor-syg unge for tiden, så elsker jeg at hente ham ind fra lur og til det dejlige smil og kram, jeg får :kuller ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun 1, ja.

Det er rigeligt til mig :)

Jeg vil slet ikke kunne fungere med flere børn, og det er ikke fordi jeg har et travlt liv med karriere og masser af fritidsinteresser.

Det dræner mig bare virkelig mentalt, aldrig at have et øjebliks fred for mig selv, så jeg har ikke lyst til at få flere.

Jeg vil hellere nyde ham, jeg har fuldt ud :)

Uha, det er aldrig populært at sige :D

Jeg er vokset op som enebarn og jeg kommer aldrig til at forstå de forældre der kun ønsker et barn. Som min mor siger at have et barn er lige så hårdt/slemt som at have 2-3 børn, fordi hvis man har flere børn så kan de lege med hinanden og dermed skal de ikke hele tiden aktiveres af forældrene. Jeg følte mig ensom mest når vi var på ferie (mine bedste forældre bor i udlandet så vi besøgte dem 2-3 gange om året og det var kedeligt, de samme mennesker (voksne), det samme legetøj, ingen at snakke med). Men jeg respektere folks holdninger, jeg kan bare ikke altid forstå dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vokset op som enebarn og jeg kommer aldrig til at forstå de forældre der kun ønsker et barn. Som min mor siger at have et barn er lige så hårdt/slemt som at have 2-3 børn, fordi hvis man har flere børn så kan de lege med hinanden og dermed skal de ikke hele tiden aktiveres af forældrene. Jeg følte mig ensom mest når vi var på ferie (mine bedste forældre bor i udlandet så vi besøgte dem 2-3 gange om året og det var kedeligt, de samme mennesker (voksne), det samme legetøj, ingen at snakke med). Men jeg respektere folks holdninger, jeg kan bare ikke altid forstå dem :)

Jeg forstår også udmærket din grund for at synes, det er synd.

Det er også den grund alle giver, når de hører, jeg ikke vil have flere, og det er det eneste, der piner mig lidt ved tanken om, at han ikke får søskende.

Men hellere at han har en glad mor med masser af overskud end en søskende og en mor, der er træt konstant.

Han ved ikke, hvad han går glip af, og der er jo ingen der siger, at to unger ville have det store gavn af hinanden, som alle snakker om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår også udmærket din grund for at synes, det er synd.

Det er også den grund alle giver, når de hører, jeg ikke vil have flere, og det er det eneste, der piner mig lidt ved tanken om, at han ikke får søskende.

Men hellere at han har en glad mor med masser af overskud end en søskende og en mor, der er træt konstant.

Han ved ikke, hvad han går glip af, og der er jo ingen der siger, at to unger ville have det store gavn af hinanden, som alle snakker om :)

Fuldstændig enig! Min mand er f.eks. stort set enebarn (to halvsøskende der er 14 og 16 år ældre), han synes det har været helt super. Så har hans forældre f.eks. taget på camping i DK og udlandet, hvor der var masser andre børn, eller de har haft en kammerat med på ferie. Med et enebarn, skal man vel i bund og grund "bare" leve udfra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig! Min mand er f.eks. stort set enebarn (to halvsøskende der er 14 og 16 år ældre), han synes det har været helt super. Så har hans forældre f.eks. taget på camping i DK og udlandet, hvor der var masser andre børn, eller de har haft en kammerat med på ferie. Med et enebarn, skal man vel i bund og grund "bare" leve udfra det :)

Præcis også min tanke :)

Det er så bare vores store opgave at sørge for legekammerater til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft, en sur baby jeg har idag! (Og i øvrigt også pisse sur mand, fordi han har aflastet lidt, da sure baby vågnede kl 5 og ville ikke sove mere og Edith synes, at det er en fest, at far er hjemme og derfor flyver rundt..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold kæft, en sur baby jeg har idag! (Og i øvrigt også pisse sur mand, fordi han har aflastet lidt, da sure baby vågnede kl 5 og ville ikke sove mere og Edith synes, at det er en fest, at far er hjemme og derfor flyver rundt..)

Årh, din stakkel :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer jeg mon nogensinde over min fødsel? Jeg er SÅ ked af det stadig, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre noget ved det?

Jeg har haft en efterfødselssamtale og har talt rigtig meget om det, men det fylder stadig rigtig meget. Jeg føler, at jeg ikke har født lige så "rigtigt" som en almindelig fødsel, og jeg omtaler det aldrig som en fødsel. Jeg er ked af den måde, det hele foregik på den morgen, og lige nu føles det som om jeg aldrig kommer videre. Er det bare fordi det kun er tre mdr siden?

Jeg hader, at jeg ikke ser tilbage på den dag som en lykkelig begivenhed, men dag fyldt med nedladenhed og ingen der hørte mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer jeg mon nogensinde over min fødsel? Jeg er SÅ ked af det stadig, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre noget ved det?

Jeg har haft en efterfødselssamtale og har talt rigtig meget om det, men det fylder stadig rigtig meget. Jeg føler, at jeg ikke har født lige så "rigtigt" som en almindelig fødsel, og jeg omtaler det aldrig som en fødsel. Jeg er ked af den måde, det hele foregik på den morgen, og lige nu føles det som om jeg aldrig kommer videre. Er det bare fordi det kun er tre mdr siden?

Jeg hader, at jeg ikke ser tilbage på den dag som en lykkelig begivenhed, men dag fyldt med nedladenhed og ingen der hørte mig.

Ingen klog ord overhovedet - er så ked af du havde den oplevelse :kram2 :kiss

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer jeg mon nogensinde over min fødsel? Jeg er SÅ ked af det stadig, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre noget ved det?

Jeg har haft en efterfødselssamtale og har talt rigtig meget om det, men det fylder stadig rigtig meget. Jeg føler, at jeg ikke har født lige så "rigtigt" som en almindelig fødsel, og jeg omtaler det aldrig som en fødsel. Jeg er ked af den måde, det hele foregik på den morgen, og lige nu føles det som om jeg aldrig kommer videre. Er det bare fordi det kun er tre mdr siden?

Jeg hader, at jeg ikke ser tilbage på den dag som en lykkelig begivenhed, men dag fyldt med nedladenhed og ingen der hørte mig.

Vil det måske hjælpe dig at tænke på hvilken fantastisk søn du har født og dermed vende det om til at selvom du har en træls følelse omkring oplevelsen så har du alligevel formået at gøre det mest muligt rigtigt for ellers var han jo ikke hos dig...?

Ved ikk om det giver mening ? Men tænker bar du ikke skal slå dig selv i hovedet over en fødsel du ikke selv var herre over hvordan skulle forløbe...

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag er min alm glade dreng tilbage indtil videre....vi har hygget en masse og han har ikke været hysterisk og ked som igår..håber dagen fortsætter på denne måde ;-)

Dog skete det mest forfærdelige her for lidt tid siden...Han faldt ud af skrå stolen altså bukkede sig forover og slog dermed en kolbøtte og har nu en bule i panden....avs for en ulykkelig dreng da det stod på...og puha for et chok jeg fik mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil det måske hjælpe dig at tænke på hvilken fantastisk søn du har født og dermed vende det om til at selvom du har en træls følelse omkring oplevelsen så har du alligevel formået at gøre det mest muligt rigtigt for ellers var han jo ikke hos dig...?

Ved ikk om det giver mening ? Men tænker bar du ikke skal slå dig selv i hovedet over en fødsel du ikke selv var herre over hvordan skulle forløbe...

Kram herfra

Tak, søde :kiss Jeg tænker på det på den måde hele tiden, ellers tror jeg sgu ikke, jeg kunne holde det ud. Jeg er så taknemlig for min fantastisk søn, men jeg har det bare stadig rigtig skidt med den dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag er min alm glade dreng tilbage indtil videre....vi har hygget en masse og han har ikke været hysterisk og ked som igår..håber dagen fortsætter på denne måde ;-)

Dog skete det mest forfærdelige her for lidt tid siden...Han faldt ud af skrå stolen altså bukkede sig forover og slog dermed en kolbøtte og har nu en bule i panden....avs for en ulykkelig dreng da det stod på...og puha for et chok jeg fik mig!

Ih, jeg har også en vildt glad dreng i dag :loveshower

Åh nej, en forskrækkelse! Jeg håber, I er ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, jeg har også en vildt glad dreng i dag :loveshower

Åh nej, en forskrækkelse! Jeg håber, I er ok?

Tak vi er ok men nøj han græd og måtte trøstes i stor stil...men altså han får nok flere buler med tiden. Er glad for der ikke skete mere trods alt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak vi er ok men nøj han græd og måtte trøstes i stor stil...men altså han får nok flere buler med tiden. Er glad for der ikke skete mere trods alt :-)

Det kan jeg godt forstå! :) Så lærte han også at lave kolbøtter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bange for, at A har fået fladt baghoved :( Han ligger stort set altid på maven, men alligevel ser det fladt ud :boo

Willum var også flad selvom vi skiftede side og han lå på maven men det har rettet sig. Keep up the good work :-)

Så længe du er OBS på det så skal det nok blive pænt igen.

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Willum begyndt at rejse sig op af ALT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søde JM ringede idag og spurgte om jeg havde brug for en efterfødselssamtale :) Måtte pænt fortælle jeg havde en tid om en uge, men vi fik en hurtig snak over telefonen og så er min tid på fredag blevet aflyst ;)

Julius bliver 5 uger idag og har allerede oplevet meget, bl.a. Aalborg zoo, Jesperhus, Aqua mv. Vi kan godt mærke vi har et ældre barn denne gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver aldrig fan af tigerspring. Udviklingen jo tak - den gnavne, morsyge, søvn og mad hadene baby jeg har i perioden, ellers tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver aldrig fan af tigerspring. Udviklingen jo tak - den gnavne, morsyge, søvn og mad hadene baby jeg har i perioden, ellers tak.

:kram til dig.

Hilsen en lidelsesfælle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til dig.

Hilsen en lidelsesfælle :)

Tak :kiss

Og :kram retur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det på mandag Simon starter i vs! :O Jeg er SLET ikke klar, synes han er alt for lille!

 

Men jeg tror nu nok det skal gå godt... han er jo en forholdsvis nem og udadvendt baby... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det på mandag Simon starter i vs! :O Jeg er SLET ikke klar, synes han er alt for lille!

Men jeg tror nu nok det skal gå godt... han er jo en forholdsvis nem og udadvendt baby... :unsure

:kram :kiss

Håber det går godt for både Simon og mor :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.