Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Så springer barselsboblen - jobbet kalder i morgen tidlig. Laura får lige en uge sammen med far og så hedder det dp.

Håber det er gået fint i går og ikke er for hårdt at komme retur til job :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så smeltede jeg da lige sammen.

Manden og jeg skulle i haven, fordi JEG gerne ville gøre klar til nye blomster.

Manden går igang, selvom Storm ikke sover endnu, og endnu engang ender det med, at jeg skal bævle med en pjevset unge, og så er vaskemaskinen da også lige klar.

Da manden så kommer ind og brokker sig over havearbejdet, hopper kæden af, og tårerne triller på mig.

Jeg har bare vrug for ét sekund til boget, JEG har lyst til, uden at det er med mopset mine fra andre.

Så da manden siger, at han ville da hellere oasse baby end i haven, går det først helt galt.

Derudover var han nede og handle imorges, men han har intet købt til vores frokost.

Det har han glemt..

Ihh, savner at føle mig en smule værdsat og ikke bare moren, der skal ordne alt med baby.

Det var vist en hård miniferie, vi var på i Berlin de sidste 3 dage, for mit væger er da fyldt helt op :boo

:Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt han ikke får mere flaske :O Får han så mme i kop? Leonora er en måned yngre men får gerne 3-4 flasker stadig.

Hun får havregrød med sveskemos til morgen (de dage hun vågner tidligt får hun en flaske først og de andre dage en flaske inden første lur)

Øllebrød eller hirsegrød til frokost - så småt begyndt på rugbrød.

Flaske inden lur.

Flaske når hun står op.

Mos til aften med frugtmos til dessert. Så småt smagsprøver af vores mad.

Godnatflaske

Det hele ændrer sig når hun sover anderledes som i disse dage hvor hun kun sover 30-max 1 time af gangen.

Mi. Får imellem 1-3 flasker dagligt, det svinger meget for eks. I går fik han 4 flasker, men efter et besøg ved lægen var sulttoget kørt og han kunne slet ikke samle sig om at spise sin rugbrød, så det blev en flaske. Og resten af dagen var påvirket af det lægebesøg, hvor flasken var hvad han ville spise.

Hvis han vågner kl. Tidligt (om natten) får han en flaske - drikker alt mellem hele flasken og 100 ml.

Vores dag starter som regel mellem 6-7 hvor vi med det samme står op og laver morgengrød til Mi.

Nogle dage får han en flaske inden eller efter luren han tager omkring kl.8-10, men det er sjældent. Jeg er begyndt at give ham lidt frugtmos ved denne tid istedet hvis han virker til at efterspørge mad altså.

Kl. 11 får han rugbrød og et par agurkestønger at gnaske i bagefter.

Kl. 14 Nogle dage en flaske dog mest hvis han har spist sparsomt til frokost. Ellers får han igen lidt frugt eller frugtmos mellem 14-15.

Kl. 17-17.30 tiden er det aftensmad.

Natflaske mellem 18.30-19.30 (240 ml men han spiser som regel kun omkring 150-200 ml.) Det er den eneste flaske som han får med sikkerhed.

Han får primært vand i løbet af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi nede på at give Tobias 1 flaske i døgnet pt...det er sq dejligt nemt nu hvor han får mere af vores mad og smager flere ting...

Morgenmad består af havregrød...

Så til formiddag/middag et halvt stykke rugbrød evt agurk eller ostehaps ved siden af...

Eftermiddag lidt frugt idag en halv banan.

Aftensmad enten vores mad eller grød/mos og smagsprøver af vores mad.

Og så nat flaske inden putning...

Hvordan ser jer andres dag ud ?

I wish ;)

Her er flasken desværre stadigvæk det primære. S er super fremme motorisk, men maden går kun langsomt fremad, så hun smager lidt mad hos os og får tilbudt grød og mos nogle gange i løbet af dagen, men hun spiser som regel meget lidt og får brug for flaske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget spiser jeres babyer af fast føde i form af grød og mos og hvor meget spiser de af mælk?. Klaudia er bare helt vild med sveskemos og hun er simpelthen så glad og tilpas og snakker helt vildt når hun får mos/grød. Men selvom hun ikke spiser en andet end 2-3 alm tsk så mætter det jo godt for hun har drukket en del mindre MME idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget spiser jeres babyer af fast føde i form af grød og mos og hvor meget spiser de af mælk?. Klaudia er bare helt vild med sveskemos og hun er simpelthen så glad og tilpas og snakker helt vildt når hun får mos/grød. Men selvom hun ikke spiser en andet end 2-3 alm tsk så mætter det jo godt for hun har drukket en del mindre MME idag.

Storm bliver ammet tidlig morgen og inden sengetid.

Om formiddagen spiser han havregrød lavet med mme og nogle gange med lidt hj lavet frugtmos.

Vil gætte på, han spiser halvanden dl.

Til middag får han pulvergrød med hj grøntsagsmos.

Her får han ca det samme.

Nogle gange får han rugbrød med smørepålæg først, men han spiser max 10 stykker, så han får altid grød bagefter.

Om eftermiddagen får han lige knap en dl grød.

Til aften får han 1,5 dl pulvergrød med grøntsagsmos, og som regel får han lidt af vores mad også, men han gider kun spise et par mundfulde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Tobias får grød er det 1 dl vand og så pulver eller 1 dl havregryn og så tilsvarende vand til...og får han rugbrød kan jeg endnu ikke få mere end et halvt stykke bonde brød i ham og så lidt agurk eller en ostehaps...

.Når han får frugt så er det oftest et halvt stykke...enkelte gange lidt mere...

Og af vores mad varierer mængden meget da han endnu ikke er vant til alt vores mad :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det bliver en lang dag idag...Tobias er bare bund hysterisk og bliver lyn hurtigt ked af det og hyler hvis det mindste er galt...shit man det har vi ikke prøvet før på den måde her...en time tog det at få hans havregrød i ham og det var med mange trøste pauser osv under vejs...håber efter hans lur nu at det bliver lidt bedre da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det bliver en lang dag idag...Tobias er bare bund hysterisk og bliver lyn hurtigt ked af det og hyler hvis det mindste er galt...shit man det har vi ikke prøvet før på den måde her...en time tog det at få hans havregrød i ham og det var med mange trøste pauser osv under vejs...håber efter hans lur nu at det bliver lidt bedre da...

Det lyder som vores hverdag i øjeblikket.

Er ved at blive idiot af Storms klynkeri, for det ene øjeblik leger han og er glad, og så går det i modsatte grøft lige pludselig :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare drøn hårdt når de græder og man ikke aner hvad pokker der er galt...jeg ender med selv at sidde og blive ked af det...øv...håber der er en kort fase...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket rugbrød giver i jeres små ?

Tobias gider næsten ikke det rugbrød...har forsøgt mange gange med lever postej...og nu med makrel...

Han smager på det og efter nogle mundfulde gider han bare ikke....

Andet brød i kan anbefale ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare drøn hårdt når de græder og man ikke aner hvad pokker der er galt...jeg ender med selv at sidde og blive ked af det...øv...håber der er en kort fase...

  

Hvilket rugbrød giver i jeres små ?

Tobias gider næsten ikke det rugbrød...har forsøgt mange gange med lever postej...og nu med makrel...

Han smager på det og efter nogle mundfulde gider han bare ikke....

Andet brød i kan anbefale ?

Det er møghårdt med en ulykkelig baby.

Jeg tror på, det er en fase.

Synes jeg kan mærke, at han oftere søger mig i løbet af dagen, og igår måtte manden ikke give ham aftensmad.

Han skreg, indtil vi byttede plads.

Vi gav bondebrød i starten, men det sad fast i ganen, så det gad han ikke rigtigt.

Nu giver vi bare mørkt rugbrød.

Schwartzbrot hedder det vist.

Der er en smule hakkede kerner i.

Det er nemmere for ham at spise, og det mætter nok ogaå bedre, men han spiser alligevel ikke engang en halv skive.

Han gider bare ikke rugbrød :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter halvanden times kamp med rugbrød og noget pølse fra i aftes har jeg lavet en semper grød som han har spist uden problemer.,..men nøj han blir hurtigt hys og ked idag....øv for en møg dag sys jeg :-(

Han vil bare ingenting idag altså...sidde i skrå stol nej..sidde ved mor nej...sidde i høj stol nej...ligge og lege nej...

Osv....:-/ synes sq det er pænt træls og føler mig som en dårlig mor for aner ikke hvad jeg skal stille op pt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså... Føler mig allerede skruk igen... Og kan ikke helt slippe tanken om at Ava måske (sikkert) er den sidste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså... Føler mig allerede skruk igen... Og kan ikke helt slippe tanken om at Ava måske (sikkert) er den sidste :(

Skruk allerede?? ;)

Det må jeg nok sige :D

Så kan det da være, der skal én mere til :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom opringningen, jeg har forventet i mange år efterhånden: min gamle morfar på 87 er her ikke mere.

Det kom ikke som en overraskelse, for han fejlede så mange ting, men han klarede den altid. Indtil nu.

Lige nu kan jeg godt fortryde, at jeg aldrig tog sønnen med på besøg, så de kunne møde hinanden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih altså... Føler mig allerede skruk igen... Og kan ikke helt slippe tanken om at Ava måske (sikkert) er den sidste :(

:ditto Min krop var så god til at være gravid, så jeg kan næsten ikke holde ud, at der går 14 mdr, før vi skal i gang igen :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom opringningen, jeg har forventet i mange år efterhånden: min gamle morfar på 87 er her ikke mere.

Det kom ikke som en overraskelse, for han fejlede så mange ting, men han klarede den altid. Indtil nu.

Lige nu kan jeg godt fortryde, at jeg aldrig tog sønnen med på besøg, så de kunne møde hinanden..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Min krop var så god til at være gravid, så jeg kan næsten ikke holde ud, at der går 14 mdr, før vi skal i gang igen :blush

Hvorfor lige 14 måneder?

Hvis det er ok, jeg spørger? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor lige 14 måneder?

Hvis det er ok, jeg spørger? :)

Jeg vil have min. to år i mellem vores børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil have min. to år i mellem vores børn :)

Ha ha, ja ok så må du væbne dig lidt endnu :)

Jeg kan se i de forskellige grupper, at der er flere, der allerede tænker på baby nr 2 eller 3..

Jeg kan slet ikke følge den tanke, men jeg har heller aldrig været skruk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja ok så må du væbne dig lidt endnu :)

Jeg kan se i de forskellige grupper, at der er flere, der allerede tænker på baby nr 2 eller 3..

Jeg kan slet ikke følge den tanke, men jeg har heller aldrig været skruk :D

Vil du da kun have et barn? (Undskyld, hvis du allerede har flere end et :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du da kun have et barn? (Undskyld, hvis du allerede har flere end et :blush)

Jeg har kun 1, ja.

Det er rigeligt til mig :)

Jeg vil slet ikke kunne fungere med flere børn, og det er ikke fordi jeg har et travlt liv med karriere og masser af fritidsinteresser.

Det dræner mig bare virkelig mentalt, aldrig at have et øjebliks fred for mig selv, så jeg har ikke lyst til at få flere.

Jeg vil hellere nyde ham, jeg har fuldt ud :)

Uha, det er aldrig populært at sige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun 1, ja.

Det er rigeligt til mig :)

Jeg vil slet ikke kunne fungere med flere børn, og det er ikke fordi jeg har et travlt liv med karriere og masser af fritidsinteresser.

Det dræner mig bare virkelig mentalt, aldrig at have et øjebliks fred for mig selv, så jeg har ikke lyst til at få flere.

Jeg vil hellere nyde ham, jeg har fuldt ud :)

Uha, det er aldrig populært at sige :D

Jeg synes da, det er reelt nok. Man skal jo ikke få børn for andres skyld :) Jeg har da også nogle gange tænkt på, at det bliver rigtig hårdt at skulle det samme en gang til, men med en tumling i hjemmet også. Jeg er dog stadig ikke O tvivl om en toer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.