Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Wauw, SDB, Mie er en stor pige :O Leonora er i str 68/74 :) I er også begge høje, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

EJ for pokker altså :kiss :kram2

Stakkels Storm og forældre - håber virkelig det ændre sig snart :kram :kram :kram

Tak :kram

Håber godt nok også snart, at det vender, for jeg bliver da sindssyg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( :kram :kram2 :kram

Tak for kram.. Han faldt endelig i søvn kl 5 og er først vågnet nu. Men det er sgi ikke meget søvn jeg har fået :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva søren...er Mie str 80/86 ? ;-) så har hun sq da overhalet Tobias som er gået i 80 nu...hold op en stor pige der vil frem i verden da ;-)

Nogle ting er hun i 80/86, heldragter og nogle bodyer. Og hendes bukser er begyndt at små stumpe haha

Hun vil frem kan du tro. I nat måtte jeg ind til en hys baby som i søvn prøvede at kravle (og det kan hun altså ikke). Det lille hoved og krop har travlt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, SDB, Mie er en stor pige :O Leonora er i str 68/74 :) I er også begge høje, ikke?

Jo vi er vel høje - henholdsvis 181 og 186. Altså den eneste lave i min familie var min mormor på 152 resten er mindst 175 og alle mænd på min fars side er over 190 ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe Liff på snart 9mdr. Er en str. 68! :D

Hold nu op! Så er det jo ikke helt skudt ved siden af, at han er stor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op! Så er det jo ikke helt skudt ved siden af, at han er stor :D

Albert er også på vej ind i 68.. Han har stadig nogle ting han kan passe i 62, men det meste har jeg lagt væk :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op! Så er det jo ikke helt skudt ved siden af, at han er stor :D

Nu er Liff altså også lille :p men ja, di har dig vist en stor dreng... sådan var Luna også! :) (hun sprang næsten str. 62 Over)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er også på vej ind i 68.. Han har stadig nogle ting han kan passe i 62, men det meste har jeg lagt væk :huh

Nu er Liff altså også lille :p men ja, di har dig vist en stor dreng... sådan var Luna også! :) (hun sprang næsten str. 62 Over)

Så tænker jeg altså mere, at det er helt forfejlet, når man siger, at str 68 svarer til 6 mdr :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tænker jeg altså mere, at det er helt forfejlet, når man siger, at str 68 svarer til 6 mdr :blink

Liff er jo 7mdr korrigeret... så tror faktisk at str 68 svarer til en gennemsnitsbaby på 6mdr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er forskellen på MME 1 og 2? Jeg har lige opdaget, at vi de sidste dage har brugt nr 2. :O

Hvilken betydning har det? Der må være noget næringsmæssig forskel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tænker jeg altså mere, at det er helt forfejlet, når man siger, at str 68 svarer til 6 mdr :blink

Det passede meget godt med Edith, mener jeg, men Albert er altså også en basse sammenlignet med hende :D

Mon ikke det helt gennemsnitligt passer :chin: Der er jo også bare mega stor forskel på de forskellige mærker. A passer stadig i nogle mærker og andre er blevet alt for små :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er forskellen på MME 1 og 2? Jeg har lige opdaget, at vi de sidste dage har brugt nr 2. :O

Hvilken betydning har det? Der må være noget næringsmæssig forskel?

Så vidt jeg har forstået inde på facebooksiden flaskebarn, så skulle 1'eren mætte bedre og 2'eren er blot et supplement til når de begynder på fast føde.

Kan du mærke nogen forskel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået inde på facebooksiden flaskebarn, så skulle 1'eren mætte bedre og 2'eren er blot et supplement til når de begynder på fast føde.

Kan du mærke nogen forskel?

Mej, overhovedet ikke. Han har spist fuldstændig, som han plejer, og der har ikke været noget som helst med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mej, overhovedet ikke. Han har spist fuldstændig, som han plejer, og der har ikke været noget som helst med ham.

Tror bare jeg vil sige ups, smide resten ud og hente en 1'er med det samme. Han har formentlig bedst af 1'eren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare jeg vil sige ups, smide resten ud og hente en 1'er med det samme. Han har formentlig bedst af 1'eren ;)

Hermed gjort ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det, der er med komælk eller ej det første år?

Storm er 9,5 måned og bliver ammet morgen og aften, men aner ikke, hvor meget han får der, men der bliver spist godt.

Til formiddag laver vi grød på mme og det samme om eftermiddagen.

Ud over det får han ingen mælk, for han gider ikke drikke det af kop, og flaske brugte vi kun den første uge.

Idag har vi så prøvet at bruge sødmælk i stedet i grøden, og det vil han rigtig gerne drikke af koppen.

Er det virkelig så stort et no go med det mælk?

Er det ikke vigtigst, at han får mælken?

Og hvor meget skal de egentlig have?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A kan rulle fra mave til ryg nu! :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det, der er med komælk eller ej det første år?

Storm er 9,5 måned og bliver ammet morgen og aften, men aner ikke, hvor meget han får der, men der bliver spist godt.

Til formiddag laver vi grød på mme og det samme om eftermiddagen.

Ud over det får han ingen mælk, for han gider ikke drikke det af kop, og flaske brugte vi kun den første uge.

Idag har vi så prøvet at bruge sødmælk i stedet i grøden, og det vil han rigtig gerne drikke af koppen.

Er det virkelig så stort et no go med det mælk?

Er det ikke vigtigst, at han får mælken?

Og hvor meget skal de egentlig have?

De seneste anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen går på at de små ikke får komælk før 1 år og da letmælk eller de andre lette typer (mini og skummet). Det er ikke fordi de ikke MÅ få det men man har fundet ud af at der er meget protein i som kan medføre overvægt og måske er årsagen til det øgede antal overvægtige børn. Derfor anbefaler man mme til 1 år :)

Jeg mener anbefalingen er omk 1/2 liter pr dag.

EDIT: her er link til en FAQ fra SST om netop mælk: https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/ernaering/~/media/95768E2BB49D4D72B1DB08E1B314B05F.ashx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A kan rulle fra mave til ryg nu! :yay :glad

Sejt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A kan rulle fra mave til ryg nu! :yay :glad

Hvor er det vildt!!! :yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt :super

Hvor er det vildt!!! :yay :loveshower

Ja, det er mega vildt! Han er altså bare en sej, lille basse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er mega vildt! Han er altså bare en sej, lille basse :loveshower

Du har jo for pokker da lige født altså :O

Kan slet slet ikke forstå A allerede er SÅ stor og dygtig :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De seneste anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen går på at de små ikke får komælk før 1 år og da letmælk eller de andre lette typer (mini og skummet). Det er ikke fordi de ikke MÅ få det men man har fundet ud af at der er meget protein i som kan medføre overvægt og måske er årsagen til det øgede antal overvægtige børn. Derfor anbefaler man mme til 1 år :)

Jeg mener anbefalingen er omk 1/2 liter pr dag.

EDIT: her er link til en FAQ fra SST om netop mælk: https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/ernaering/~/media/95768E2BB49D4D72B1DB08E1B314B05F.ashx

Ahr, det er sådan, det er :)

Tusind tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har jo for pokker da lige født altså :O

Kan slet slet ikke forstå A allerede er SÅ stor og dygtig :wub

Enig! Var det ikke i sidste uge, han kom til verden? :lolhit

Han er bare vildt stor og dygtig. Men nu må han også godt lige sætte farten ned. Min søster joker med, at han selv kan gå til døbefonden om en måned, og der er sguda snart ikke meget galt :lol Jeg er faktisk seriøst bekymret for, om han kan passe kjolen :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.