Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvordan ser jeres dag ud fra morgen til aften med en baby og imens i går på barsel ? :-)

Tobias bliver 8 mdr i morgen og jeg synes dagene bliver lidt lange og jeg synes de er meget ens i forhold til hvad dagene bringer...morgenmad...leg...evt bad..lur...mad igen...leg og lur osv...

En anden ting hvornår går i over til to delt tøj altså bukser og bluser ? Vi har ikke brugt det så meget da det jo skiller på maven...så hellere body...men har han begge dele på er det alt alt for varmt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan ser jeres dag ud fra morgen til aften med en baby og imens i går på barsel ? :-)

Tobias bliver 8 mdr i morgen og jeg synes dagene bliver lidt lange og jeg synes de er meget ens i forhold til hvad dagene bringer...morgenmad...leg...evt bad..lur...mad igen...leg og lur osv...

En anden ting hvornår går i over til to delt tøj altså bukser og bluser ? Vi har ikke brugt det så meget da det jo skiller på maven...så hellere body...men har han begge dele på er det alt alt for varmt ;-)

Suk ja, barselsdagene er lange efterhånden :)

Vores dag starter ved 6 tiden med amning.

Så leger vi en times tid, og så en lur til os begge to ;)

Han vågner som regel efter 1 time og 15 min, og så står den på grød og mere leg.

Middagsmad er 11.30 og så ud i barnevogn ved 12 tiden.

Hvis jeg er heldig sover han tæt på 2 timer.

Så op og lege og grød igen ved 15 tiden og måske også en kort lur.

Aftensgrød er ved 17.30-18 tiden, og hvis alt går godt, bliver han ammet ved 19.15 tiden og lagt i seng.

Nu starter han dog snart i dagpleje, så der kommer et andet skema, hvilket han vist trænger til.

Jeg har kun haft ham i to delt de dage, hvor det var rigtig varmt, fordi han for det meste bare havde t shirt og ble på.

Ellers kan jeg nemlig heller ikke lide, at han deler på midten.

Men tror, det er en smagssag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum er i den grad billigt til salg lige nu. Jeg kæmper med at putte ham. I går tog det 2 1/2 time og i dag 2 timer. Han er så træt og ligger bare og kæmper imod.

Synes det er rigtig hårdt at være alene med ham og vide at jeg er alene med ham de næste to måneder (manden arbejder i udlandet pt)

Har på ingen måde overskud til at stoppe natamningen selvom at jeg rigtig gerne vil - mor her har brug for at sove! (Og så gør det ondt når

Lillemanden bider )

Men der er vel ikke andet for end at bide i det sure æble og nægte ham brystet om natten og så holde skrigeriet ud. (Måske jeg skulle advare naboerne så de ikke tror jeg slår ham ihjel ;-) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer med nyfødte :-)

 

Hvad sover de i?

har termin den 22/8 og det betyder han kan komme fra 2/8 til 1/9, så overvejer at købe en køredragt, meeen aner ikke hvor tyk eller tynd den skal være!

 

Vh Line

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer med nyfødte :-)

Hvad sover de i?

har termin den 22/8 og det betyder han kan komme fra 2/8 til 1/9, så overvejer at købe en køredragt, meeen aner ikke hvor tyk eller tynd den skal være!

Vh Line

Pt får han bare en hjelm på og er så viklet i dynen. Hvis det er meget køligt, får han en fleece jakke på...

En dragt får han bestemt ikke på endnu. Så ville han kampsvede. Han er 3,5 uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt får han bare en hjelm på og er så viklet i dynen. Hvis det er meget køligt, får han en fleece jakke på...

En dragt får han bestemt ikke på endnu. Så ville han kampsvede. Han er 3,5 uge...

Tak Anita :-)

 

Jeg tænkte også det ville være voldsomt, men så læser man jo, at de har svært ved at holde varmen selvom det er varmt...

 

det er 7½ år siden jeg sidst havde en lille og han var vinter barn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vååååågn oooooop, baby!!! Mors bryster er ved at eksplodere! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm har lært at rejse sig op i hans seng, og nu nægter han meget bedtemt at lægge sig ned og sove om aftenen.

Han skriger og græder, indtil han står op igen.

Det er en fase, det er en fase, det er en fase....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm har lært at rejse sig op i hans seng, og nu nægter han meget bedtemt at lægge sig ned og sove om aftenen.

Han skriger og græder, indtil han står op igen.

Det er en fase, det er en fase, det er en fase....

Det er en fase, men en af de rigtig trælse af slagsen. Krydser fingre for at han snart er igennem! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase, men en af de rigtig trælse af slagsen. Krydser fingre for at han snart er igennem! :kram2

Ja, det håber jeg godt nok også.

Til gengæld har han så præsteret at kravle rigtigt idag i stedet for hans mave kryb.

Så putningen bliver nok ikke meget nemmere idag, for han er meget aktiv, når han har lært noget nyt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan forklare, hvorfor Storm konsekvent vpgner en time efter, han er puttet og græder og nægter at sove.

Hvis vi putter ham senere, så tager det en time at putte af samme årsag.

Det er pisse belastende :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der kan forklare, hvorfor Storm konsekvent vpgner en time efter, han er puttet og græder og nægter at sove.

Hvis vi putter ham senere, så tager det en time at putte af samme årsag.

Det er pisse belastende :klap

Kan det være et tigerspring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser jeres dag ud fra morgen til aften med en baby og imens i går på barsel ? :-)

Tobias bliver 8 mdr i morgen og jeg synes dagene bliver lidt lange og jeg synes de er meget ens i forhold til hvad dagene bringer...morgenmad...leg...evt bad..lur...mad igen...leg og lur osv...

En anden ting hvornår går i over til to delt tøj altså bukser og bluser ? Vi har ikke brugt det så meget da det jo skiller på maven...så hellere body...men har han begge dele på er det alt alt for varmt ;-)

Husk baby godt kan lide forudsigelighed ;)

Vores dag starter ml 5.30 og 7. Morgenmad (evt flaske hvis hun vågner tidligt og så grød sammen med os), aflevere storesøster, puttes til lur når vi kommer hjem (får flaske inden lur hvis hun vågner sent). Leg, mad mv og evt hente storesøster inden lur igen. Leg og aftensmad, leg, natflaske og i seng ml 19 og 20. Det hele rykkes afhængig af lurernes længde. En dag om ugen er der mg, en anden kommer mormor og så var der babysvømning en periode.

Mht tøj bruger Leonora pt body og bukser. I vinter bluse udover body.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum er i den grad billigt til salg lige nu. Jeg kæmper med at putte ham. I går tog det 2 1/2 time og i dag 2 timer. Han er så træt og ligger bare og kæmper imod.

Synes det er rigtig hårdt at være alene med ham og vide at jeg er alene med ham de næste to måneder (manden arbejder i udlandet pt)

Har på ingen måde overskud til at stoppe natamningen selvom at jeg rigtig gerne vil - mor her har brug for at sove! (Og så gør det ondt når

Lillemanden bider )

Men der er vel ikke andet for end at bide i det sure æble og nægte ham brystet om natten og så holde skrigeriet ud. (Måske jeg skulle advare naboerne så de ikke tror jeg slår ham ihjel ;-) )

Det lyder godt nok træls :kram Har desværre ingen gode råd.

Kommer din mand slet ikke hjem i 2 måneder :unsure :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være et tigerspring?

Det ved jeg faktisk ikke.

Har slettet app'en, så læser ikke om springene længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu smutter Liv og jeg over til 1-3 år :) vi ses :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi skal til aktivt at se om vi kan få indført mere rytme igen hos Tobias...for idag var han vågen 7 timer før han på nogen måde ville sove...det er for lang tid og halv ti om aftenen er sq for sent!

Når jeres babyer vågner fx kl 6 står i så op med dem og giver morgenmad med det samme eller ?

Jeg stoppede med morgenmad så tidligt fordi han begyndte at levne halve flasker og da vi startede med havregrød ville han ikke have det så tidligt....så begyndte jeg at tage ham ind til mig og hygge eller sove videre...så nu spiser han mellem 7.30 og 9 alt efter om han er træt eller frisk om morgenen.....

Nogen gode råd ? For tænker at vores start på dagen måske kan have indflydelse på den træls slutning vi har nogle dage....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-9-13 Bank under bordet og alt det der!

jeg tror sq Tigeren er skredet fra Kvædevej :yay

Håber det giver bedre nætter med mere sammenhængende søvn!!! PLEASE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA DA!!!! :loveshower

Kun 1! Amning i nat :glad :glad og er lige blevet vækket her kl. 08.05 :Blink af en frisk og glad tyttebøvs der var klar til at stå op :p - Ingen baby i sengen i nat.... :7himmel SKØNT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA DA!!!! :loveshower

Kun 1! Amning i nat :glad :glad og er lige blevet vækket her kl. 08.05 :Blink af en frisk og glad tyttebøvs der var klar til at stå op :p - Ingen baby i sengen i nat.... :7himmel SKØNT!

Ih hvor fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok træls :kram Har desværre ingen gode råd.

Kommer din mand slet ikke hjem i 2 måneder :unsure :O

Nej det er bare Willum og mig, hvilket er hyggeligt nok men nøj det er hårdt til tider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA DA!!!! :loveshower

Kun 1! Amning i nat :glad :glad og er lige blevet vækket her kl. 08.05 :Blink af en frisk og glad tyttebøvs der var klar til at stå op :p - Ingen baby i sengen i nat.... :7himmel SKØNT!

Dejligt :-) hvor gammel er din tyttebøvs nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor fantastisk

VIRKELIG skønt! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :-) hvor gammel er din tyttebøvs nu?

8Mdr (6 korrigeret) og er lige hoppet ud af 5. tigerspring! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå jeg synes Julius bliver tung. Han har næsten taget 1 kg på, på ca 2,5 uge :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.