Linomus

taske til sygehuset

56 indlæg i dette emne

Fantastisk :) det må jeg have fat i..

Hjælper det mon noget på ømme dutter her i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på riget og der havde de det altså ikke, så tror ikke man kan være sikker. Jeg har apotekets egen og den er i hvert fald også god. Jeg har ikke en gang brugt halvdelen og nu er den ikke nødvendig længere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :) det må jeg have fat i..

Hjælper det mon noget på ømme dutter her i graviditeten?

Det ved jeg ik. Det lindrer hvert fald.. Det ka ik skade at prøve :)

Ellers sku ekstra tilskud af zink både lidt tid før og så også efter fødslen gøre godt for revnede og ømme brystvorter. Det skal jeg hvert fald forsøge med denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ik. Det lindrer hvert fald.. Det ka ik skade at prøve :)

Ellers sku ekstra tilskud af zink både lidt tid før og så også efter fødslen gøre godt for revnede og ømme brystvorter. Det skal jeg hvert fald forsøge med denne gang.

Prøver med salven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Emilie skal du ikke være indlagt i nogle dage oppe på sygehuset? Eller tager i hurtigt hjem?

Tænker bare at 1 Body måske lige er i underkanten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Emilie skal du ikke være indlagt i nogle dage oppe på sygehuset? Eller tager i hurtigt hjem?

Tænker bare at 1 Body måske lige er i underkanten?

Jo det skal jeg, men vi er blevet enige om at vi nok vil bruge deres tøj til ham mens vi er på afdelingen. Så sparer vi lidt tøjvask :D

Med mindre det viser sig at det ikke passer, så må manden køre hjem efter noget af vores eget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det skal jeg, men vi er blevet enige om at vi nok vil bruge deres tøj til ham mens vi er på afdelingen. Så sparer vi lidt tøjvask :D

Med mindre det viser sig at det ikke passer, så må manden køre hjem efter noget af vores eget :)

Nårh... Der er mulighed for at låne deroppe.. Ja okay.. Vi skal selv have tøj med til hende, så derfor skal vi i hvert fald have noget mere med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist meget forskelligt fra sygehus til syge om de stille tøj til rådighed, så måske er det en ide at undersøge om man selv skal medbringe tøj til bebsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til rundvisning i onsdags :) blev meget overrasket over at de stadig udleverer så mange ting. Synes ellers at man hører tit, at man nærmest skal have alt med selv :)

Men ja rigtig god idé at undersøge forholdene ved ens eget sygehus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som udgangspunkt skal vi kun være på sygehuset i 4-6 timer efter fødslen.. Det er kun hvis der opstår komplikationer at vil kan få lov at blive længere.. Også selvom man er førstegangs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som udgangspunkt skal vi kun være på sygehuset i 4-6 timer efter fødslen.. Det er kun hvis der opstår komplikationer at vil kan få lov at blive længere.. Også selvom man er førstegangs..

øj.. vi kan være der næsten lige så længe vi har lyst.. puh, ville slet ikke kunne overskue at blive sendt hjem så tidligt som førstegangs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er heller ikke en favorit-nyhed her kan jeg love dig.. Godt nok tilstræbes det at der så kommer en jordemoder hjem på besøg dagen efter men alligevel.. Ville gerne blive bare ét døgn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre fået pakket hospitalstasken nu?:)

 

vi fik lidt stress med at få den pakket færdig onsdag aften efter vi havde været på sygehuset og de begynde at overveje igangsætning, men de kom da heldigvis på bedre tanker. (har så endnu intet af det spiselige som vi burde have haft i den, men vi kom til at spise de pølsehorn jeg havde bagt hehe) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre fået pakket hospitalstasken nu?:)

 

vi fik lidt stress med at få den pakket færdig onsdag aften efter vi havde været på sygehuset og de begynde at overveje igangsætning, men de kom da heldigvis på bedre tanker. (har så endnu intet af det spiselige som vi burde have haft i den, men vi kom til at spise de pølsehorn jeg havde bagt hehe)

Nej er slet ikke begyndt at tænke på den endnu men har os først termin 27/3, så i dag er jeg kun i 33+0, så tænker der er tid nok. Jeg har dog fundet lidt tøj frem til bette pigen i str 50 og 56 men derudover har slet ikke tænkt over hvad vi skal have med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre fået pakket hospitalstasken nu?:)

 

vi fik lidt stress med at få den pakket færdig onsdag aften efter vi havde været på sygehuset og de begynde at overveje igangsætning, men de kom da heldigvis på bedre tanker. (har så endnu intet af det spiselige som vi burde have haft i den, men vi kom til at spise de pølsehorn jeg havde bagt hehe)

Har lige pakket hendes færdig i dag, da jm gav mig stress i går og spurgte om jeg ikke havde fået pakket den.. så den er klaret nu :) har dog ikke pakket min egen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre fået pakket hospitalstasken nu?:)

vi fik lidt stress med at få den pakket færdig onsdag aften efter vi havde været på sygehuset og de begynde at overveje igangsætning, men de kom da heldigvis på bedre tanker. (har så endnu intet af det spiselige som vi burde have haft i den, men vi kom til at spise de pølsehorn jeg havde bagt hehe)

Jeg har også fået pakket tasken helt færdig. :) med undtagelse af oplader og vandrejournal self. Er i begyndt at have vandrejournal med jer rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået pakket tasken helt færdig. :) med undtagelse af oplader og vandrejournal self. Er i begyndt at have vandrejournal med jer rundt?

 

Har haft den med rundt når jeg var længere væk hele gravidliteten :) (havde den også med på bryllupsrejse til Paris i november for stod der et sted at man skulle, men synes at det var så dumt for de kan jo ikke ligefrem læse dansk) 

 

Men nu har jeg den med i håndtasken hvis jeg har håndtasken med mig, men hvis ikke så bliver den hjemme :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke pakket min..

Men er begyndt at have vandrejournalen med når jeg er nogle steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kribler også lidt i mig nu, for at få den pakket.... Så glæder mig til at der forhåbenligt bliver tid til at hygge med det i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået pakket endnu. Men det skal jeg virkelig snart have gjort. Tror bare det hele kommer til at føles så virkeligt hvis jeg begynder. Synes bare det er så stort alt det her, og jeg aner jo stadig intet om at være forælder.. Og den der fødsel... Pff! Den er da stadig langt ude i fremtiden ikke? ;-) ej, jeg begynder nok at pakke den her i den kommende uge. Nu har jeg også endelig fået vasket alt det nye (og gamle vi har fået) babytøj, så det skal bare lægges pænt på plads og jeg skal vælge hvad der skal med i tasken. Godt man har så god en liste herinde. :-)

Vandre journalen har heller ikke været med rundt endnu, men tror jeg vil til at tage den i tasken fra nu af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg endelig gået på barsel, så det kan være at jeg skal se at få pakket den taske, efter jeg var ved lægen i dag så blev jeg enig med manden om at VJ nok skal blive liggende i bilen nu hvor vi er så tæt på terminen....

Nu er der jo nogle der allerede har født hvad var det bedste/vigtigste i havde med til jer selv....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige det eneste jeg tænker på som var vigtigt Var.

Rent tøj til mig... mit vand gik lige da vi var kommet på sygehuset.

Tøj til den lille

Kamera

Jeg ku slet ikke overskue at spise noget af det vi havde med.

Men fik vand via sugerør, så ville jeg ikke havde undværet.

Og var glad for min badekåbe når man sku mellem forskellige rum:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. synes vi havde en mase ting med vi ikke havde brug for..

Men vigtigt var:

En læbepomade

et tæppe vi brugte til at svøbe Freya i

tøj til Freya

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der har født, skal man selv have bleer med i tasken? Får man ikke dem der er behov for på sygehuset eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER