somummy

Scanninger og lægebesøg

157 indlæg i dette emne

Lige en update herfra. Var til jordemoder i dag, og fik i kraftige vendinger fortalt hende at jeg ikke skal føde, men have planlagt kejsersnit. Hun forstod heldigvis med min forhistorie.

Så skal vente på at snakke med en læge engang i foråret. Vandt så til gengæld hele to glykosebelastninger, fordi bedste havde sukkersyge og jeg har PCO. Ved de to andre var der kun én omgang glykose, æv - er så brækfremkaldende og kan slet ikke tåle at faste :mam

Hørte hjertelyd :kuller  Og så er der ellers nedtælling til på lørdag hvor vi ved hvad kønnet er :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en update herfra. Var til jordemoder i dag, og fik i kraftige vendinger fortalt hende at jeg ikke skal føde, men have planlagt kejsersnit. Hun forstod heldigvis med min forhistorie.

Så skal vente på at snakke med en læge engang i foråret. Vandt så til gengæld hele to glykosebelastninger, fordi bedste havde sukkersyge og jeg har PCO. Ved de to andre var der kun én omgang glykose, æv - er så brækfremkaldende og kan slet ikke tåle at faste :mam

Hørte hjertelyd :kuller  Og så er der ellers nedtælling til på lørdag hvor vi ved hvad kønnet er :loveshower

Skønt når der bliver lyttet. Tror også jeg skal have lavet glykosebelastning denne gang. Slap sidst men har ikke tabt de sidste babykilo. Hvordan er det sådan en foregår?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså spiren var ikke stor nok til nakkefoldsscanning. Jeg havde ellers gjort min læge opmærksom på min lange cyklus og at jeg derfor formentlig var mindst en uge kortere henne, men det fik hun ikke lige taget hensyn til. Det betyder så også at blodprøverne er taget for tidligt, så nu skal jeg have fri igen for at få dem taget og vi skal begge tage fri til en ny scanning. Men det var nu en fin spire og nu kan man også begynde at se ansigtet :7himmel

Altså det pokkers sundhedsvæsen. Fik endelig hul i gennem i går efter at have gået fra møde på arbejde 2 gange. Hvad sker der for telefontid på kun 2 timer? Og ja de havde selvfølgelig glemt at jeg skal have en ny nakkefoldsscanning. Hun mente ikke lige at de havde flere tider inden jul, hvilket jo så betød at vi ikke ville få en nakkefoldsscanning. Nøj jeg blev arrig og fik så en tid i dag. Men har ikke fået nye blodprøver da jeg var syg i sidste uge, så nu ved jeg ikke hvornår jeg så rent faktisk kan få svar på den scanning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det pokkers sundhedsvæsen. Fik endelig hul i gennem i går efter at have gået fra møde på arbejde 2 gange. Hvad sker der for telefontid på kun 2 timer? Og ja de havde selvfølgelig glemt at jeg skal have en ny nakkefoldsscanning. Hun mente ikke lige at de havde flere tider inden jul, hvilket jo så betød at vi ikke ville få en nakkefoldsscanning. Nøj jeg blev arrig og fik så en tid i dag. Men har ikke fået nye blodprøver da jeg var syg i sidste uge, så nu ved jeg ikke hvornår jeg så rent faktisk kan få svar på den scanning :(

I guder altså! Godt du fik en tid i dag, det andet er sq da heller ikke holdbart. Da hosp. ikke kunne finde mine blodprøvesvar fra lægen, fik jeg taget nye blodprøver deroppe efter scanningen og fik svar på brev 1 uges tid senere. Held og lykke i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt når der bliver lyttet. Tror også jeg skal have lavet glykosebelastning denne gang. Slap sidst men har ikke tabt de sidste babykilo. Hvordan er det sådan en foregår?

Der hvor jeg skal bliver alle gravide den dag samlet og får udleveret ½ liter sukkervand som vi skal drikke, efter at have fastet. Så skal du forsøge ikke at kaste op den næste time, mener jeg det er, måske det er en halv time. Kan ikke huske det. Og så får man taget en blodprøve og så er man færdig. Det er vældig underholdende for til sidst sidder alle og stirrer intenst på håndvasken, og der er altid en enkelt eller to der bukker under. Det er ret skidt, for så skal du bare komme en anden dag og starte forfra. :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I guder altså! Godt du fik en tid i dag, det andet er sq da heller ikke holdbart. Da hosp. ikke kunne finde mine blodprøvesvar fra lægen, fik jeg taget nye blodprøver deroppe efter scanningen og fik svar på brev 1 uges tid senere. Held og lykke i dag :)

1 uge som i 5 hverdage? Så kan det med lidt god vilje nås inden jul :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor jeg skal bliver alle gravide den dag samlet og får udleveret ½ liter sukkervand som vi skal drikke, efter at have fastet. Så skal du forsøge ikke at kaste op den næste time, mener jeg det er, måske det er en halv time. Kan ikke huske det. Og så får man taget en blodprøve og så er man færdig. Det er vældig underholdende for til sidst sidder alle og stirrer intenst på håndvasken, og der er altid en enkelt eller to der bukker under. Det er ret skidt, for så skal du bare komme en anden dag og starte forfra. :shooter

Åh kan lige forestille mig nederlaget :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 uge som i 5 hverdage? Så kan det med lidt god vilje nås inden jul :)

Desværre omkring syv her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der hvor jeg skal bliver alle gravide den dag samlet og får udleveret ½ liter sukkervand som vi skal drikke, efter at have fastet. Så skal du forsøge ikke at kaste op den næste time, mener jeg det er, måske det er en halv time. Kan ikke huske det. Og så får man taget en blodprøve og så er man færdig. Det er vældig underholdende for til sidst sidder alle og stirrer intenst på håndvasken, og der er altid en enkelt eller to der bukker under. Det er ret skidt, for så skal du bare komme en anden dag og starte forfra. :shooter

Det er 2 timer man skal vente på blodprøve efter man har drukket sukkervandet. Det er ikke rart :puke Uff jeg skal have bestilt til til midt januar :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det pokkers sundhedsvæsen. Fik endelig hul i gennem i går efter at have gået fra møde på arbejde 2 gange. Hvad sker der for telefontid på kun 2 timer? Og ja de havde selvfølgelig glemt at jeg skal have en ny nakkefoldsscanning. Hun mente ikke lige at de havde flere tider inden jul, hvilket jo så betød at vi ikke ville få en nakkefoldsscanning. Nøj jeg blev arrig og fik så en tid i dag. Men har ikke fået nye blodprøver da jeg var syg i sidste uge, så nu ved jeg ikke hvornår jeg så rent faktisk kan få svar på den scanning :(

Sidst jeg var gravid blev min termin rykket en hel uge ved NF, så mine blodprøver var taget alt for tidligt... Så de blev taget samme dag som jeg blev scannet og der gik omkring en uge (mener jeg) så skulle jeg ringe ind og få svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er 2 timer man skal vente på blodprøve efter man har drukket sukkervandet. Det er ikke rart :puke Uff jeg skal have bestilt til til midt januar :(

Jeg har fået en tid i marts. Ville bare gerne have det overstået i januar ligesom dig :( Gad vide om man kan rykke sin tid :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en tid i marts. Ville bare gerne have det overstået i januar ligesom dig :( Gad vide om man kan rykke sin tid :chin:

Jeg skal 2 gange. Både omkring uge 18 og uge 28 :prik Den første fordi jeg har en BMI over 27 og den 2. fordi min bedstemor havde sukkersyge. Så desværre er det ikke overstået til januar :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal 2 gange. Både omkring uge 18 og uge 28 :prik Den første fordi jeg har en BMI over 27 og den 2. fordi min bedstemor havde sukkersyge. Så desværre er det ikke overstået til januar :(

Jeg har aldrig forstået, hvorfor man skal to gange, bare fordi der er to årsager :unsure

Jeg kan virkelig mærke, jeg er nervøs for det :(

Var der noget i din første graviditet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er nakkefoldsscanning overstået. Kom ind til en ret ubehagelig og meget irriteret jordemoder. Hun blev ved med at brokke sig over at baby lå, så det var svært at lave scanningen og over at jeg havde for lidt i blæren selvom jeg var lige ved at tisse i bukserne. Hun maste rundt med proben og lagde alle krafter i så jeg lå med tårer i øjnene. Efter 40 min meget ubehagelig scanning besluttede hun sig endelig for at kalde på en voksen.

 

Det tog den garvede jordemoder under 10 min at få målene og jeg blev med det samme bedt om at tømme blæren da den var alt for fuld.

 

De sagde så at de kun ringer hvis der er noget galt og jeg kunne regne med, at hvis jeg ikke havde hørt noget d. 23 så var alt i orden. Yearh right hvis de altså ikke glemmer mig igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er nakkefoldsscanning overstået. Kom ind til en ret ubehagelig og meget irriteret jordemoder. Hun blev ved med at brokke sig over at baby lå, så det var svært at lave scanningen og over at jeg havde for lidt i blæren selvom jeg var lige ved at tisse i bukserne. Hun maste rundt med proben og lagde alle krafter i så jeg lå med tårer i øjnene. Efter 40 min meget ubehagelig scanning besluttede hun sig endelig for at kalde på en voksen.

 

Det tog den garvede jordemoder under 10 min at få målene og jeg blev med det samme bedt om at tømme blæren da den var alt for fuld.

 

De sagde så at de kun ringer hvis der er noget galt og jeg kunne regne med, at hvis jeg ikke havde hørt noget d. 23 så var alt i orden. Yearh right hvis de altså ikke glemmer mig igen :unsure

Sikke dog en øv oplevelse til nf idag :kram hvad blev din termin? Håber ikke de glemmer dig igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er nakkefoldsscanning overstået. Kom ind til en ret ubehagelig og meget irriteret jordemoder. Hun blev ved med at brokke sig over at baby lå, så det var svært at lave scanningen og over at jeg havde for lidt i blæren selvom jeg var lige ved at tisse i bukserne. Hun maste rundt med proben og lagde alle krafter i så jeg lå med tårer i øjnene. Efter 40 min meget ubehagelig scanning besluttede hun sig endelig for at kalde på en voksen.

Det tog den garvede jordemoder under 10 min at få målene og jeg blev med det samme bedt om at tømme blæren da den var alt for fuld.

De sagde så at de kun ringer hvis der er noget galt og jeg kunne regne med, at hvis jeg ikke havde hørt noget d. 23 så var alt i orden. Yearh right hvis de altså ikke glemmer mig igen :unsure

fantastisk dårlig behandling!!!! Lige meget om resultatet er godt eller ej skal man have svaret. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem alligevel, de virker ikke helt skarpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er 2 timer man skal vente på blodprøve efter man har drukket sukkervandet. Det er ikke rart :puke Uff jeg skal have bestilt til til midt januar :(

Arg neeeeej det havde jeg glemt. Wiii og så hele to gange. For fire år siden skulle jeg kun en gang men det er så åben bart skærpet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog en øv oplevelse til nf idag :kram hvad blev din termin? Håber ikke de glemmer dig igen...

Håber jordemoderbesøg i dag bliver bedre :-) Termin er sat til d. 22/6

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snupper en tidlig julegave i dag i form af en scanning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fantastisk dårlig behandling!!!! Lige meget om resultatet er godt eller ej skal man have svaret. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem alligevel, de virker ikke helt skarpe

Enig og havde også planlagt at ringe d. 23 hvis vi ikke havde hørt noget. Telefonen ringede så med hemmeligt nummer her kl 19 og da jeg har haft en del problemer med sælgere og heller ikke regnede med at de ville ringe fra sygehuset så sent, tog jeg den ikke. Der lå så en besked som vi hørte med hjertet HELT oppe i halsen og der gik længe før hun kom til sagen. Baby fejler ikke noget, men hun ringede for at fortælle at de havde beregnet terminsdato forkert, så nu er jeg flyttet til 1/7, men har nu tænkt at blive i denn gruppe alligevel. Hold nu magle hvor blev jeg bange - de havde jo sagt at de kun ville ringe hvis der var noget galt. Men under alle omstændigheder så er det jo en fantastisk julegave :loveshower  Bare rigelig spændende efter min smag :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig og havde også planlagt at ringe d. 23 hvis vi ikke havde hørt noget. Telefonen ringede så med hemmeligt nummer her kl 19 og da jeg har haft en del problemer med sælgere og heller ikke regnede med at de ville ringe fra sygehuset så sent, tog jeg den ikke. Der lå så en besked som vi hørte med hjertet HELT oppe i halsen og der gik længe før hun kom til sagen. Baby fejler ikke noget, men hun ringede for at fortælle at de havde beregnet terminsdato forkert, så nu er jeg flyttet til 1/7, men har nu tænkt at blive i denn gruppe alligevel. Hold nu magle hvor blev jeg bange - de havde jo sagt at de kun ville ringe hvis der var noget galt. Men under alle omstændigheder så er det jo en fantastisk julegave :loveshower Bare rigelig spændende efter min smag :blink

Dejligt at baby har det godt!!! Det er ikke altid de er lige gode til at komme til sagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til MD scanning. Og det er sørme en lillebror der ligger og hygger sig inde i varmen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til MD scanning. Og det er sørme en lillebror der ligger og hygger sig inde i varmen

Tillykke med lillebror :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er MD vel overstået. Trods en genstridig lille pige som ikke ville filmes, men efter 2½ times lykkes det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er MD vel overstået. Trods en genstridig lille pige som ikke ville filmes, men efter 2½ times lykkes det!!

2,5 time?!! Wow! Men tillykke med det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER