somummy

Scanninger og lægebesøg

157 indlæg i dette emne

Mange tak :-)

Vi har ikke andre børn, så på den måde er det okay... Men alligevel bare ikke, hvad vi havde regnet med, og der er så meget praktisk jeg allerede er begyndt at tænke på, selvom jeg egentlig bare burde slappe af og glæde mig over min graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Har lige været til tidlig scanning, og fik at vide der er 2!!!

Har lyst til at grine, græde, råbe og alt muligt andet på samme tid. Jeg var slet ikke forberedt på det... Grunden til vi ville have en tidlig scanning var fordi, at vi havde tænkt os at fortælle familien det i weekenden, men nu ved vi slet ikke, hvad vi skal gøre af os selv.

Der er bare 1000 tanker som flyver rundt i hovedet!!!

Sikke en nyhed :o Stoer tillykke :loveshower Kan godt forstå nyhed lige skal sluges ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at tænke på alle de ting i får overstået på én gang, hvor vi andre skal igennem det flere gange; bleer, søvnløse nætter, tænder. Det kan godt være det bliver hårdere i den periode, men måske ikke. Det kan være det er forholdsvis nemme tvillinger, og det er sikkert nemmere end ét kolikbarn :)

I skal heller ikke stresse over hvornår I skal have nr. 2 barn, om I nu bliver for gamle inden nr. 2 kommer osv. Der er fordele og ulemper ved alt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha 2 på en gang :D dobbelt lykke ;) men kan godt forstå det er et chok, og det bliver noget helt andet end at få en enkelt mus :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhh der er da ikke noget mere fantastisk (og krævende) end tvillinger. Mit bedste råd.....tag i mod alt den hjælp du kan få og prøv ikke på at være en superhelt, så skal det nok gå alt sammen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Har lige været til tidlig scanning, og fik at vide der er 2!!!

Har lyst til at grine, græde, råbe og alt muligt andet på samme tid. Jeg var slet ikke forberedt på det... Grunden til vi ville have en tidlig scanning var fordi, at vi havde tænkt os at fortælle familien det i weekenden, men nu ved vi slet ikke, hvad vi skal gøre af os selv.

Der er bare 1000 tanker som flyver rundt i hovedet!!!

Hvor er det fantastisk! Jeg tænker, det er vildt hårdt, men samtidig er jeg ret misundelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til scanning igen på onsdag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Har lige været til tidlig scanning, og fik at vide der er 2!!!

Har lyst til at grine, græde, råbe og alt muligt andet på samme tid. Jeg var slet ikke forberedt på det... Grunden til vi ville have en tidlig scanning var fordi, at vi havde tænkt os at fortælle familien det i weekenden, men nu ved vi slet ikke, hvad vi skal gøre af os selv.

Der er bare 1000 tanker som flyver rundt i hovedet!!!

Min veninde har tvillinger (Hilde herinde fra) der vidste de dog godt der var en chance for det da hun fik to æg op da de var i behandling.

Jeg tror også jeg vil gå i chock, for det er jo dobbelt op med alt, måske endnu mere skræmmende når man ikke har prøvet det med baby før, og det er første gang. Er de kommet til på helt naturlig vis ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde allesammen :-)

Det er delvist naturligt. Pga pco fik jeg hormoner for at få ægløsning, men blev scannet inden, og der var med sikkerhed kun 1 æg, så det er enæggede og burde derfor ikke have noget med hormonerne at gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde allesammen :-)

Det er delvist naturligt. Pga pco fik jeg hormoner for at få ægløsning, men blev scannet inden, og der var med sikkerhed kun 1 æg, så det er enæggede og burde derfor ikke have noget med hormonerne at gøre...

Hvor er det vildt :) er I ved at have slugt den nyhed ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået lavet scanningstiden om da jeg fandt ud af der er kommet en klinik i Herning hvilket er halvt så langt for os som til Silkeborg. Så på onsdag skal jeg se hvad der gemmer sig. Må erkende jeg har en rigtig træls mave fornemmelse for at få et træls svar. Graviditeten startede med at jeg troede det vil ende i en BIO pga blødning med klumper og teste der ikke udviklede sig :( men blødningen stoppede og endelig skete der udvikling på trstene. Blødte 3+4 til 3+5 Tirsdag fik jeg to tests med teststreger der var tydeligere end kontrol stregen men både onsdag og torsdag har stregerne været mindre tydelige end kontrol stregen. Faktisk en del og ligner dem jeg tog da jeg var 4+5 :( Jeg frygter det får sen forkerte vej. Har ikke flere tests nu, men må bare håbe og bede til det er fordi hcg nu er så højt testene ikke kan måle det, og begynder at blive svagere. Selvom jeg synes ændringen er sket meget hurtigt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på scanning i dag. Tre centimeters perfekt lille baby der sprællede. Wiiiiii.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på scanning i dag. Tre centimeters perfekt lille baby der sprællede. Wiiiiii.

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nf om ti dage :glad :loveshower :yay

 

Der skal jeg også til NF  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag 10+5, været på Kolding sygehus for at snakke med en speciallæge. Da jeg har fået lavet en gastric bypass for snart 5 år siden, og ikke kan få lavet glukosebelastning, skal jeg måle blodsukker 2 dage i 2. og 3. trimester. Og så fik jeg lige en snak med lægen omkring næste tid (på mandag) da jeg har antistof-E i blodet... Hun syntes det var tosset at jeg skulle komme da vi lige komme få styr på det med det samme.. Og så ville jeg få brev hvis der skal ske mere omkring det.

Blev "oplært" i at måle blodsukker med en diabetessygeplejerske..Skal til kontrol senere i graviditeten, hvor vi også bliver scannet for at se hvordan den lille vokser :loveshower  Og så gik turen hjem. 

Skal lige have taget kontrolblodprøver næste torsdag når vi skal til NF. Glæder mig rigtig meget til at se vores lille fnug  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt misundelig på at I snart skal til nf. Jeg har ikke engang været til første lægebesøg endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt misundelig på at I snart skal til nf. Jeg har ikke engang været til første lægebesøg endnu...

Er jeg godt nok også :) der er knap to uger til mit første lægebesøg endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt misundelig på at I snart skal til nf. Jeg har ikke engang været til første lægebesøg endnu...

Det kan jeg godt forstå! Men som det ser ud for mig nu, hører jeg kun lige akkurat til herinde - termin 1/6. Det er derfor, jeg er så hurtig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NF 5. Dec -endelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at få lavet vandrejournal på onsdag, så jeg også kan få mine indkaldelser til JM og scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at få lavet vandrejournal på onsdag, så jeg også kan få mine indkaldelser til JM og scanning :)

:loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet vandrejournal og skal nu bare have tålmodighed til at vente på, at der kommer indkaldelse til JM og NF :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet vandrejournal og skal nu bare have tålmodighed til at vente på, at der kommer indkaldelse til JM og NF :glad

Jubii! Tillykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg allerede indkaldelse til nf :Yay Men der er på onsdag :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER