somummy

Scanninger og lægebesøg

157 indlæg i dette emne

Det var smart med trøjen! Godt tænkt!

Det er også frygten for ny blødning, hvis jeg på noget tidspunkt bliver nødt til at løfte på, eller svinge rundt med drengen. Ville ærge mig, hvis jeg ikke passede godt nok på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var til NF i går, som var helt magisk.. Det var så vildt at se at spiren ikke bare er en spire længere, men er en baby - wow  :7himmel  :loveshower  vi glæder os så meget til vores første  :kuller og på torsdag venter første visit hos JM, spædende spændende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nakkefold på mandag og kønsscanning d. 23/12. Hele familien hepper på en pige for vi er ved at drukne i drenge og folk får ikke tilfredsstillet deres trang til at købe tyl, neglelak og barbiedukker  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nakkefold på mandag og kønsscanning d. 23/12. Hele familien hepper på en pige for vi er ved at drukne i drenge og folk får ikke tilfredsstillet deres trang til at købe tyl, neglelak og barbiedukker  :D

Uh spændende jeg skal til NF på tirsdag. Glæder mig til at se spunken igen og forhåbentlig gå derfra med et godt resultat.

 

Der er også kun drenge på min side af familien og der heppes vist mest på endnu en dreng. Jeg er nu lige glad. Bare det er sundt og raskt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var smart med trøjen! Godt tænkt!

Det er også frygten for ny blødning, hvis jeg på noget tidspunkt bliver nødt til at løfte på, eller svinge rundt med drengen. Ville ærge mig, hvis jeg ikke passede godt nok på.

Det kan jeg godt forstå. Der er jo heller ikke nogen grund til at fremprovokere noget, hvis det kan undgås.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på fra mobilen, det gik godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på fra mobilen, det gik godt!!!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Det var!

Scanningssygeplejersken fik mig godt og grundig beroliget ift. de læger der har scannet mig tidligere. Så det var dejligt.

Derudover er jeg lidt længere end de har regnet ud de sidste par gange, så jeg har (som jeg regnede med fra start ift. sidste mens. dag) termin 11. Juni.

Baby og moderkage så fin ud og der var lav risiko for Downs.

Hæmatomet er der stadig og er ikke blevet mindre, men er så lille i forhold til resten, at hun ikke mente der for forhøjet risiko for abort ift. andre, når jeg nu var så langt henne.

Var SÅ nervøs og fældede da også en enkelt tåre, og rystede den første halve time efter.

Skønt at det er overstået og at alt gik rigtig godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For resten, hun sagde jeg var 13+2, og har termin 11.Juni. Stemmer det overens?

Kan se at Marts85 var 8+2 d 1.Nov, men der var jeg kun 7+5??? Og vi har begge termin 11. Juni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt og hvor er det skønt at hun kunne berolige dig. Det trængte du vist også til :kiss

Vi var også inde ved det sødeste og rareste sygeplejerske deroppe i sidste uge. Og som havde tid ej at forglemme. Spurgte også pænt om det var hende der skulle scanne mig, næste gang men det kunne hun desværre ikke svare på...

Men hvor er jeg glad på dine vegne :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Anita, det er en stooor lettelse må jeg sige.

Og mht hvor langt jeg er og termin, så må det være en fejl at der på scanningsbillederne står 13+2. Så nu er min ticker også opdateret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja! Det var!

Scanningssygeplejersken fik mig godt og grundig beroliget ift. de læger der har scannet mig tidligere. Så det var dejligt.

Derudover er jeg lidt længere end de har regnet ud de sidste par gange, så jeg har (som jeg regnede med fra start ift. sidste mens. dag) termin 11. Juni.

Baby og moderkage så fin ud og der var lav risiko for Downs.

Hæmatomet er der stadig og er ikke blevet mindre, men er så lille i forhold til resten, at hun ikke mente der for forhøjet risiko for abort ift. andre, når jeg nu var så langt henne.

Var SÅ nervøs og fældede da også en enkelt tåre, og rystede den første halve time efter.

Skønt at det er overstået og at alt gik rigtig godt :loveshower

Fedt stort tillykke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak. Så langt, så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nakkefold på mandag og kønsscanning d. 23/12. Hele familien hepper på en pige for vi er ved at drukne i drenge og folk får ikke tilfredsstillet deres trang til at købe tyl, neglelak og barbiedukker  :D

Øv altså spiren var ikke stor nok til nakkefoldsscanning. Jeg havde ellers gjort min læge opmærksom på min lange cyklus og at jeg derfor formentlig var mindst en uge kortere henne, men det fik hun ikke lige taget hensyn til. Det betyder så også at blodprøverne er taget for tidligt, så nu skal jeg have fri igen for at få dem taget og vi skal begge tage fri til en ny scanning. Men det var nu en fin spire og nu kan man også begynde at se ansigtet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså spiren var ikke stor nok til nakkefoldsscanning. Jeg havde ellers gjort min læge opmærksom på min lange cyklus og at jeg derfor formentlig var mindst en uge kortere henne, men det fik hun ikke lige taget hensyn til. Det betyder så også at blodprøverne er taget for tidligt, så nu skal jeg have fri igen for at få dem taget og vi skal begge tage fri til en ny scanning. Men det var nu en fin spire og nu kan man også begynde at se ansigtet :7himmel

Vi skal også til NF nr. 2 idag. Min læge var enig med mig omkring terminen men det var sygehuset åbenbart ikke. Så spiren var 0,5 cm for lille sidst. Men det var nu dejligt at se liv. Men mine blodprøver er så taget inden for det korrekte tidspunkt. Så idag skal vi til risikovurdering :O Er nervøs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også til NF nr. 2 idag. Min læge var enig med mig omkring terminen men det var sygehuset åbenbart ikke. Så spiren var 0,5 cm for lille sidst. Men det var nu dejligt at se liv. Men mine blodprøver er så taget inden for det korrekte tidspunkt. Så idag skal vi til risikovurdering :o Er nervøs.

Pudsigt vores var også 5 mm for lille. Kan god forstår du er nervøs, der kan hurtigt løbe nogle tanker igennem hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt nf med en rigtig flot risikovurdering (vi får ingen tal i Viborg). Min termin blev rykket igen og denne gang med 3 dage og totalt en uge. Termin hedder nu D. 15. Juni. 2 dage før min egen fødselsdag, så det bliver rigtig spændende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt nf med en rigtig flot risikovurdering (vi får ingen tal i Viborg). Min termin blev rykket igen og denne gang med 3 dage og totalt en uge. Termin hedder nu D. 15. Juni. 2 dage før min egen fødselsdag, så det bliver rigtig spændende :D

Tillykke med den gode NF!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså spiren var ikke stor nok til nakkefoldsscanning. Jeg havde ellers gjort min læge opmærksom på min lange cyklus og at jeg derfor formentlig var mindst en uge kortere henne, men det fik hun ikke lige taget hensyn til. Det betyder så også at blodprøverne er taget for tidligt, så nu skal jeg have fri igen for at få dem taget og vi skal begge tage fri til en ny scanning. Men det var nu en fin spire og nu kan man også begynde at se ansigtet :7himmel

Det er sjovt som lægerne er klogere på ens krop end man selv er. Tsk. Nå men hvornår vil de så prøve igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt nf med en rigtig flot risikovurdering (vi får ingen tal i Viborg). Min termin blev rykket igen og denne gang med 3 dage og totalt en uge. Termin hedder nu D. 15. Juni. 2 dage før min egen fødselsdag, så det bliver rigtig spændende :D

Tillykke. Skønt at få den overstået med godt resultat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt som lægerne er klogere på ens krop end man selv er. Tsk. Nå men hvornår vil de så prøve igen?

De vil indkalde mig igen. Hvornår ved jeg ikke. Det kræver godt nok en fleksibel arbejdsplads at være gravid :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejlig NF idag og blev rykket til 27/6 :) og et rigtig flot højet tal 1:12.000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejlig NF idag og blev rykket til 27/6 :) og et rigtig flot højet tal 1:12.000

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vil indkalde mig igen. Hvornår ved jeg ikke. Det kræver godt nok en fleksibel arbejdsplads at være gravid :huh

 

Ja, det gør det sørme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom det allerede indkaldelse til MD. Der bliver D. 27/1 og en time efter er der reserveret tid til lægesamtale...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER