PS1980

Hårfarve !!!

21 indlæg i dette emne

Hejsa

Er der andre som er gravide og overvejer at farve hår??

Jeg plejer at lysne bund selv, ca hver 5. uge.... Overvejer nu at farve det min egen hårfarve, altså bare denne ene gang i min graviditet.... Ville ikke komme farve i min hovedbund, da jeg jo har min egen farve der.... Vil også prøve at finde en farve uden for meget kemi...altså alt er relativt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har farvet hår 1 gang i graviditeten. Der er flere i min terminsgruppe på facebook der farver hår i graviditeten. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok :-) farvede også mit hår en enkelt gang sidste gang jeg var gravid....jeg tænker lidt alt med måde... Hvis man gør det en enkelt gang eller to, sker der vel ikke noget... Ku ikke finde på at gøre det hver 5. Uge som før jeg blev gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel bare at lufte godt ud. Og så alt med måde, ja. Nogle ryger, nogle nyder et glas vin eller andet alkohol et par gange, nogle bruger parfume osv osv osv. Jeg skal da også have et glas champagne til nytår regner jeg med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke gravid endnu, men da jeg farver hår (har normalt mørkblond/leverpostej - farver det brunt) har jeg selvfølgelig gjort mig nogle tanker omkring det. 

Jeg snakkede med min frisør omkring det da jeg var til frisør sidst. Det er svært at sige om det kan skade fosteret eller ej - men som hun siger, er det ikke for sjov sundshedsstyrelsen anbefaler en at lade være. En - forholdsvis - stor del af anbefalingen om at lade være, er også risikoen for selv at udvikle allergi. Hun kunne altså berette om flere, der har udviklet allergi, selvom de farvede med det samme som de altid har gjort. Det har vist noget med horminbalancen og gøre :)

 

- når det så er sagt så har jeg (tror jeg - man ved sgu aldrig om jeg ombestemmer mig når baby først er i maven), besluttet mig for, i samråd med min frisør, lade udgroningen blive mindst en 5 cm lang. Så går hun ind og ligger lidt farve i længderne, af min egen farve, således at overgangen ikke bliver for voldsom. På den måde holder vi farven væk fra hovedbunden. Jeg vil være så ked af at have udgroning ned til midt på hovedet, men jeg vil også gerne passe på mig selv og den lille spire. Min frisør bruger så kun økologiske hårfarver, hvilket da i det mindste er et skridt på vejen ifht at mindske risikoen for allergi.. Og som en sidste precaution, har vi talt om at der skal dobbeltudsugning på, just in case :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lavet den regel for mig selv, at hvis jeg blev fuldstændig deprimeret og trist af at ligne udskidt grød, så ville jeg farve mit hår, hvis jeg mente at det ville hjælpe.

Men nu har jeg snart klaret mig hele vejen igennem uden overhovedet at skænke det en tanke :) Jeg tænker at det kun er i mine graviditeter at jeg kommer til at mangle hårfarvning "mod min vilje" (altså, medmindre at jeg en dag vælger at få naturligt hår), og man undlader sgu alligevel så meget som parfume osv, så hvorfor ikke også hårfarven :)

 

Edit: og jeg får alligevel så ofte at vide at jeg jo bare følger den der "ombre"-mode der kører lige pt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farvede ikke mit hår under graviditeten.. Måske kan man ikke følge alle råd der er omkring "god graviditetsopførsel", men for mig var det nu engang et af de nemmere råd at følge. Jo, bevares, så var jeg da ikke til forsiden af Costume mens jeg var gravid, men det var heller ikke så vigtigt for mig. 
Jeg tænker du skal mærke efter om du synes det er vigtigt for dig.. Men jeg vil råde dig til at lade være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft samme overvejelser omkring hårfarvning. 

Er der nogen der har erfaring med økologisk hårfarve? Har det samme negative indvirkning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde egentlig givet mig selv "lov til" at få reflekser en gang eller to i løbet af graviditeten, da striber jo ikke kommer i direkte kontakt med hovedbunden. Og så ville jeg helt klart vælge nogle naturfarver, men jeg synes, at økofarver har det med ikke at holde så godt i mit hår (i hvert fald dem, jeg har prøvet), og egentlig er mine udvoksninger ikke så slemme, som jeg frygtede....så jeg har kun momentvis haft en trang til at farve hår, men altså ikke været frustreret nok til at jeg har bestilt tid til at få lavet reflekser :) Jeg synes, det er en fin pointe, at man ideelt set nok ikke "bør" farve hår, men at det på den anden side kan være rart at give sig selv lov til at "synde" lidt med nogle ting, når man er gravid...så længe man stadigvæk ikke går all in med kemi osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig farve mit hår under graviditeten og heller ikek når jeg ammer. Et er at vi udsætter os selv for det men jeg synes ikke man skal gøre det hvis det kan påvirke ens lille skrøbelige foster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må så komme i kategorien af de dårlige mødre her ;) Jeg farvede mit hår en 3-4 gange i sidste graviditet og har farvet håret (striber) 2 gange allerede og jeg er halvvejs i denne.. 

 

Jeg har et arbejde, hvor jeg udover at skulle have mine kompetencer på plads også skal fremstå præsentabel hver eneste dag. Jeg sidder i utallige møder med "toppen af dansk erhvervsliv", så graviditetstøj er ikke eksisterende. Her står den på stilletter, nylonstrømper og som ofte kjoler med en blazer over, dagligt. Er så også typen, der aldrig går i bukser, så det passer mig fint. :)

 

Der kommer makeup i ansigtet hver eneste dag, ligesom at håret bliver sat, og dertilhørende striber bliver lavet, når håret trænger til det. :badgirl

 

Jeg er heller ikke typen, som kaster mig i det afslappende tøj, når jeg kommer hjem. Jeg gider ikke kigge på min mand i "hygge-tøj" og løst tøj til daglig, og synes ærligt heller ikke, at han fortjener at kigge på mig i det samme. Gravid eller ej. Vi har været gift i snart 8 år, og tror han ville få et chok, hvis jeg pludselig begyndte at ændre min adfærd, blot fordi jeg er gravid.  :bunny

 

Vi har en søn på snart 4 år. Han fejler intet, ikke så meget som en snert af allergi. De gange han har været syg (forkølelse inkl. børnesygdomme som skoldkopper, som han har haft) kan tælles på knap 2 hænder. 

Jeg er meget skeptisk omkring alt det, som vi gravide får påduttet os af holdninger til, hvad vi må og ikke må. Jeg tror på, at hvis du lever sundt INDEN du bliver gravid, dvs. har en sund krop, dyrker motion og spiser rigtigt, så har du lavet de bedste forudsætninger for, at "baby-hulen" er sund og klar. 

 

Jeg har INGEN holdning til, om du skal farve dit hår eller ej. Jeg synes, at du skal gøre det, som DU har det bedst med, og så vær ligeglad med, hvad andre mener om det :) 

 

Held og lykke med det hele  :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke farve mit hår under graviditet, eller ved amning.  ^_^ 
Men sådan er vi jo alle forskellige 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med min frisør om det. Hun siger at Sundhedsstyrelsens anbefalinger (indtil videre) kun gælder mørk farvning.

Afblegning med fx striber, der ikke rør hovedbunden må man stadig gerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snakkede med min frisør om det. Hun siger at Sundhedsstyrelsens anbefalinger (indtil videre) kun gælder mørk farvning.

Afblegning med fx striber, der ikke rør hovedbunden må man stadig gerne.

 

Det lyder spøjst at afblegning ikke skulle være et problem - det er da mere voldsomt end en toning fx. Men ja, striber, der ikke er i kontakt med hovedbunden er der vist nogenlunde givet grønt lys for, selvom jeg har holdt mig fra det. Men det er lige så meget fordi det er dyrt at vedligeholde ;) Det slog mig dog, da jeg blev klippet for en måned siden, at man jo også under amning skal tænke over den slags. Hmmmm....ved ikke, om jeg kan blive ved med at holde mig fra at putte noget i håret, så måske kommer der lidt striber eller toning med naturfarve her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spøjst at afblegning ikke skulle være et problem - det er da mere voldsomt end en toning fx. Men ja, striber, der ikke er i kontakt med hovedbunden er der vist nogenlunde givet grønt lys for, selvom jeg har holdt mig fra det. Men det er lige så meget fordi det er dyrt at vedligeholde ;) Det slog mig dog, da jeg blev klippet for en måned siden, at man jo også under amning skal tænke over den slags. Hmmmm....ved ikke, om jeg kan blive ved med at holde mig fra at putte noget i håret, så måske kommer der lidt striber eller toning med naturfarve her...

Ja, det tænkte jeg også :chin:

Men det er noget med at afblegning er en kemisk proces, hvor man trækker farven ud af håret, mens farvning er, at man tilsætter noget til håret, der kan være allergifremkaldende.

Ej, jeg kan ikke helt huske hvordan hun forklarede det. Men i hvert fald siger Sundhedsstyrelsen ikke noget om afblegning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid fik jeg farvet hår hos min øko frisør.. efter vi begyndte på PB kunne jeg aldrig finde på det og nu er jeg egentlig ved at vænne mig til min egen hårfarve som er lidt mørkere end det jeg fik farvet. Jeg vil ikke risikere noget.. der er jo en årsag til at det frarådes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget skeptisk omkring alt det, som vi gravide får påduttet os af holdninger til, hvad vi må og ikke må. Jeg tror på, at hvis du lever sundt INDEN du bliver gravid, dvs. har en sund krop, dyrker motion og spiser rigtigt, så har du lavet de bedste forudsætninger for, at "baby-hulen" er sund og klar. 

 

Jeg har INGEN holdning til, om du skal farve dit hår eller ej. Jeg synes, at du skal gøre det, som DU har det bedst med, og så vær ligeglad med, hvad andre mener om det :)

 

Held og lykke med det hele  :balloons

Synes godt om

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, I skal tænke på, at den farve I farver jeres hår kommer til at smitte af på barnet. Så inden I tager hul på hårfarveflasken, så tænk på om I virkelig har lyst til at få et afbleget, mørkerødt eller cyclamenfarvet barn ud!

 

(ha ha :D. Jeg tror ikke, det overhovedet skader barnet at I farver hår nogle gange under graviditeten. Bare undgå de allergiftigste)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også vælge at gå til en grøn frisør som har farver uden alt det dårlige i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også vælge at gå til en grøn frisør som har farver uden alt det dårlige i :)

Det gjorde jeg..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farvede ikke selv hår under nogen af mine graviditeter, men synes det er op til en selv..

 

Der hvor jeg synes folk misforstår noget, er øko dillen.. Hvis du har et produkt der er økologisk med økologisk duftstoffer i f.eks. og du har allergi overfor parfume, så er det fuldstændig ligegyldigt om det er økologisk eller ej, så slår du ud af produktet.. Jeg går ind for økologiske madvarer, men parfumer, cremer osv. der bruger jeg kun produkter der er svanemærket og allergimærket.. Hvis det "kun" er økologisk så må der gerne kommes ting i, som måske kan udvikle allergi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER