Guest

smalltalk for tg januar 2015

728 indlæg i dette emne

Jeg har det vel ok :) har ømme (og tydelig større bryster) så det gør ondt at give kram, hvilket er bøvlet, når min familie lige har været på besøg og ikke ved noget (shhhh hemmelighed ;) ) med jævne og mellemrum stikken/kramper i maven

Ellers har jeg en blanding af kvalme og vanvittig sult ... (Kunne godt beslutte sig for en af tingene :) )

Nåh jo, render på toilettet i tide og utide (hvilket jeg altid har mobbet min kære kæreste med, så nu giver han lidt igen :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså bortset fra at jeg stadig er syg går det godt :( Har lidt stikken i siden en gang i mellem og lidt murren også. Kvalmen er mild denne gang og heldigvis ikke konstant. Har nok haft 2 dage hvor jeg har haft svær kvalme.

Svimmelhed døjer jeg dog en del med, og også hovedpine. Nogen der har en forklaring på det?

Har booket tid til 1. graviditetsundersøgelse hos lægen d. 3/6. Der er godt nok lang tid til synes jeg, men nok fint nok, at jeg kan nå at blive frisk inden :)

Vi har fortalt det til de fleste i familien, mangler faktisk kun min storebror. Behøver jeg at sige at de blev glade ;)

De fleste af vores venner får det at vide i morgen, da vi skal til koncert sammen (hvis jeg er frisk nok), og gider ikke at skulle finde på undskyldninger for at jeg ikke drikker :)

Hovedpine er normalt i en graviditeten :P skyldes typisk en vildsom stigning i hormoner, hvilket kroppen skal vænne sig til, hvorved "hormonhovedpine" typisk kommer i første (nogen gange også tredje) trimester, øget blodtrykkets unde graviditeten er også en faktor. Ellers kan det jo være alm. ting som væskemangel, stress, opspænding i nakkemuskelaturen (giver spændingshovedpine)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er pt i Frankrig.. Har det lidt træls i dag, synes ikke jeg har de store symptomer - føler mig ikke særligt gravid. Ved ikke om det er normalt? Mit sidste hcg for en uge siden lå på 859, hvilket de sagde var fint. Er i dag 5+4. Jeg skal først scannes D. 12/6, da det skulle passe med min mands arbejde. Synes lige nu der er viiiildt lang tid til. Suk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Humøret bliver nok også præget af at man burde føle "sådan og sådan.." :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Humøret bliver nok også præget af at man burde føle "sådan og sådan.." :-)

Nyd det i stedet for der er ikke 2 graviditeter der er ens, jeg havde stort set ingen symptomer ved førstegraviditet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg hos min nabo igår, og hendes barnebarn var der. Min datter og barnebarnet legede sammen. Idag får jeg så af vide af naboen, at barnebarnet har lussingesyge. Har ringet til min mor, for at høre om jeg har haft lussingesyge. Det mener min mor, at jeg IKKE har haft. Øv, altså! Den bekymring kunne jeg godt undvære. Har læst på nettet om det, og når udslæt kommer smitter det ikke mere. Håber at hverken min datter eller jeg bliver smittet. Allermest håååber jeg at min mor tager fejl, og jeg har haft lussingesyge, så der ingen risiko er for spiren i maven. Øv, hvor er det irriterende :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan der mon ske noget med spire, når moderen har haft høj feber i 4 dage, eller ligger den trygt og godt uden at blive påvirket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan der mon ske noget med spire, når moderen har haft høj feber i 4 dage, eller ligger den trygt og godt uden at blive påvirket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan der mon ske noget med spire, når moderen har haft høj feber i 4 dage, eller ligger den trygt og godt uden at blive påvirket?

Den ligger trygt og godt, uden at blive påvirket. Har lige læst om en undersøgelse på Statens serums institut,- og der kan ikke påvises nogle sammenhæng i første trimester mellem feber hos mor og SA el.a.. Så din lille spire har det godt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg hos min nabo igår, og hendes barnebarn var der. Min datter og barnebarnet legede sammen. Idag får jeg så af vide af naboen, at barnebarnet har lussingesyge. Har ringet til min mor, for at høre om jeg har haft lussingesyge. Det mener min mor, at jeg IKKE har haft. Øv, altså! Den bekymring kunne jeg godt undvære. Har læst på nettet om det, og når udslæt kommer smitter det ikke mere. Håber at hverken min datter eller jeg bliver smittet. Allermest håååber jeg at min mor tager fejl, og jeg har haft lussingesyge, så der ingen risiko er for spiren i maven. Øv, hvor er det irriterende :-(

Er lige på besøg.

Mange har haft det uden det er opdaget. Få lægen til at tjekke det i en blodprøve :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg hos min nabo igår, og hendes barnebarn var der. Min datter og barnebarnet legede sammen. Idag får jeg så af vide af naboen, at barnebarnet har lussingesyge. Har ringet til min mor, for at høre om jeg har haft lussingesyge. Det mener min mor, at jeg IKKE har haft. Øv, altså! Den bekymring kunne jeg godt undvære. Har læst på nettet om det, og når udslæt kommer smitter det ikke mere. Håber at hverken min datter eller jeg bliver smittet. Allermest håååber jeg at min mor tager fejl, og jeg har haft lussingesyge, så der ingen risiko er for spiren i maven. Øv, hvor er det irriterende :-(

Ej det er godt nok ærgerligt at du ikke fik det at vide!

Du kan få taget en blodprøve hos lægen for at få undersøgt om du har haft det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg.

Mange har haft det uden det er opdaget. Få lægen til at tjekke det i en blodprøve :kram2

Tak for din kommentar:-) Jeg håber at det er tilfældet for mig. Kontakter lægen idag:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ligger trygt og godt, uden at blive påvirket. Har lige læst om en undersøgelse på Statens serums institut,- og der kan ikke påvises nogle sammenhæng i første trimester mellem feber hos mor og SA el.a.. Så din lille spire har det godt :kram

Dejligt at høre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg har været sølle i dag. I morges kastede jeg så meget op at jeg tissede i bukserne og det var selvfølgelig lige inden vi skulle ud af døren så vi kom for sent afsted i dag. Og Simon kunne ikke forstå hvorfor han ikke også måtte få tøjet af og komme med i bad igen.

På arbejdet har jeg så været halvsløj og faldt næsten i søvn til et af møderne :ups Så nu vil jeg gå i seng og håbe på at i morgen bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg har været sølle i dag. I morges kastede jeg så meget op at jeg tissede i bukserne og det var selvfølgelig lige inden vi skulle ud af døren så vi kom for sent afsted i dag. Og Simon kunne ikke forstå hvorfor han ikke også måtte få tøjet af og komme med i bad igen.

På arbejdet har jeg så været halvsløj og faldt næsten i søvn til et af møderne :ups Så nu vil jeg gå i seng og håbe på at i morgen bliver bedre.

Stakkels dig,- det lyder godt nok til at du har haft en hård dag :kram2 Respekt for at du overhovedet tog på arbejde. Håber at du får en god dag i morgen:-)

Jeg skal til lægen i morgen og have taget blodprøve for om jeg har haft lussingesyge. Håber at jeg har haft det, og min mor bare ikke har været klar over det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er godt nok ærgerligt at du ikke fik det at vide!

Du kan få taget en blodprøve hos lægen for at få undersøgt om du har haft det :)

Havde slet ikke set din kommentar:-) Barnet fik først udslæt på kvinderne morgen efter vi var sammen, så de havde slet ikke tænktl lussingesyge. Så det var bare uheldigt! Skal til lægen i morgen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ude at gå en tur med min hund. Et spædbarn græder, og vups så begynder jeg at græde. Fuldstændig som at trykke på en knap, nåede ikke at tænke en tanke. Det er vildt hvad hormoner kan gøre :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ude at gå en tur med min hund. Et spædbarn græder, og vups så begynder jeg at græde. Fuldstændig som at trykke på en knap, nåede ikke at tænke en tanke. Det er vildt hvad hormoner kan gøre :-D

Wauw - hvor vildt!

Her er det mere 'nogen' der skælder ud...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg har været sølle i dag. I morges kastede jeg så meget op at jeg tissede i bukserne og det var selvfølgelig lige inden vi skulle ud af døren så vi kom for sent afsted i dag. Og Simon kunne ikke forstå hvorfor han ikke også måtte få tøjet af og komme med i bad igen.

På arbejdet har jeg så været halvsløj og faldt næsten i søvn til et af møderne :ups Så nu vil jeg gå i seng og håbe på at i morgen bliver bedre.

Øv, hvor synd.

Og også respekt herfra, at du tog på arbejde.

Håber du er bedre i dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dig,- det lyder godt nok til at du har haft en hård dag :kram2 Respekt for at du overhovedet tog på arbejde. Håber at du får en god dag i morgen:-)

Jeg skal til lægen i morgen og have taget blodprøve for om jeg har haft lussingesyge. Håber at jeg har haft det, og min mor bare ikke har været klar over det!!

  

Øv, hvor synd.

Og også respekt herfra, at du tog på arbejde.

Håber du er bedre i dag :-)

Tak, i dag er Simon halvsløj, så vi har taget en hjemmedag, det tror jeg både han og jeg har rigtig godt af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw - hvor vildt!

Her er det mere 'nogen' der skælder ud...;-)

Den med at skælde ud/være irriteret, der er jeg desværre også leveringsdygtig :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det mig der hænger med næbet - kvalmen har taget over en stor del af dagen.

Kvalmen er rigtig slem i perioder, men heldigvis kaster jeg ikke op mere end en gang daglig.

Så jeg har ligget på sofaen det meste af dagen, med en pose ved siden af mig til hvis jeg nu skal kaste op. Sulten er enorm, men jeg kan ikke spise så meget for kvalmen.

Gode råd til at tage toppen af kvalmen? Frugt og stærke bolcher er afprøvet, og virker ikke mere. . .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det mig der hænger med næbet - kvalmen har taget over en stor del af dagen.

Kvalmen er rigtig slem i perioder, men heldigvis kaster jeg ikke op mere end en gang daglig.

Så jeg har ligget på sofaen det meste af dagen, med en pose ved siden af mig til hvis jeg nu skal kaste op. Sulten er enorm, men jeg kan ikke spise så meget for kvalmen.

Gode råd til at tage toppen af kvalmen? Frugt og stærke bolcher er afprøvet, og virker ikke mere. . .

Stakkels dig.

Jeg svinger også meget for tiden med madlede/kvalme - men jeg har dog ikke kastet op.

Jeg drikker lidt cola/ginger ale, når det er slemt.

Ellers er der nogen, der siger kiks.

De helt slemme har en pakke kiks stående ved sengen, som de tager et par stykker af, inden de rejser sig. Har jeg hørt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det mig der hænger med næbet - kvalmen har taget over en stor del af dagen.

Kvalmen er rigtig slem i perioder, men heldigvis kaster jeg ikke op mere end en gang daglig.

Så jeg har ligget på sofaen det meste af dagen, med en pose ved siden af mig til hvis jeg nu skal kaste op. Sulten er enorm, men jeg kan ikke spise så meget for kvalmen.

Gode råd til at tage toppen af kvalmen? Frugt og stærke bolcher er afprøvet, og virker ikke mere. . .

Kiks og vand og evt. Lidt kakao.

Hvis du kan have smagen så er ingefær også kvalmestillende, du kan skrælle og hakke et stykke og hælde varmt vand over, og så drikke det som te, smager faktisk ok, især hvis man søder med honning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig været sart før.... Men er du vimmer mand min næse kan lugte ALT... Jeg vrænger næse af de underligste ting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER