Guest

smalltalk for tg januar 2015

728 indlæg i dette emne

Tak for rådene :-)

Jeg har især svært ved at drikke - kan ikke engang have vand. Det som jeg drikker/spiser den ene dag, kan jeg slet ikke ha dagen efter - så det er efterhånden ved at være lidt svært. Jeg forsøger mig med mange små måltider i løbet af dagen, og i går forelskede jeg mig i de der sukker lakrids som er formet som en fisk :-) de er nu på køl så de er rigtig hårde og gode, og så håber jeg at jeg har smag for dem i dag osse ;-)

Var der forresten ikke en der skulle scannes i går?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan lige se at det var fairy - hvordan gik det :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara, her spottes også alt - men især parfume, sæbe, shampoo osv - det lugter forfærdeligt!!

Tænker at jeg i dag vil bage boller til min datters fødselsdag, det tror jeg lige kan gå an ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er godt nok nogle, der er hårdt ramt med kvalme - øv.

 

Jeg glæder mig sådan til at skulle til læge på tirsdag, så hele møllen ligesom bliver sat i sving. Tid til nakkefoldsscanning kan blive bestilt osv.

 

Fordi jeg allerede er så stor, håber jeg, at hun mærker, at min livmoder også er stor og derfor får en scanning akut. Jeg har sådan en eller anden mystisk fornemmelse af, at der er tvillinger derinde. Ikke at jeg håber - en ville være så fint.

 

Så egentlig håber jeg jo bare, at alt er normalt, men vil også bare snart gerne vide om, der er en eller to - eller om der overhovedet er nogen, det har jeg jo desværre også prøvet før.

 

Mest af alt også fordi jeg er så tyk. Jeg kan under ingen omstændigheder skjule det nu, medmindre jeg har meget løst tøj på.

 

Åh, jeg vil bare gerne se hjertelyd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er godt nok nogle, der er hårdt ramt med kvalme - øv.

 

Jeg glæder mig sådan til at skulle til læge på tirsdag, så hele møllen ligesom bliver sat i sving. Tid til nakkefoldsscanning kan blive bestilt osv.

 

Fordi jeg allerede er så stor, håber jeg, at hun mærker, at min livmoder også er stor og derfor får en scanning akut. Jeg har sådan en eller anden mystisk fornemmelse af, at der er tvillinger derinde. Ikke at jeg håber - en ville være så fint.

 

Så egentlig håber jeg jo bare, at alt er normalt, men vil også bare snart gerne vide om, der er en eller to - eller om der overhovedet er nogen, det har jeg jo desværre også prøvet før.

 

Mest af alt også fordi jeg er så tyk. Jeg kan under ingen omstændigheder skjule det nu, medmindre jeg har meget løst tøj på.

 

Åh, jeg vil bare gerne se hjertelyd...

 

Held og lykke, jeg tror bare at man bliver hurtigere stor anden gang, jeg har også allerede mave og problemer med at ligge på maven...

Men det bliver spændende. Har i tvillinger ellers i din familie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke, jeg tror bare at man bliver hurtigere stor anden gang, jeg har også allerede mave og problemer med at ligge på maven...

Men det bliver spændende. Har i tvillinger ellers i din familie?

Årh tak, Leras. Der blev jeg glad :-)

Det er min 4. graviditet (har dog haft en spontan abort), så hvis alt går vel, bliver det her mit 3. barn.

Så ja - jeg er bare stor.

Jeg tror ikke, at vi har tvillinger i min familie. Så skal det være langt ude - måske i min mors familie langt tilbage, men jeg vil ikke ringe og spørge hende, for så lugter hun jo lunten :-)

Men jo ældre man er, jo større bliver sandsynligheden, så jeg tænkte mere, at det var der, den skulle ligge.

Men der er nok bare fordi det er 4. gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at jeg er ved at være stor - så stor var jeg ikke på nuværende tidspunkt sidst jeg var gravid. Det er også min 4. Graviditet hvor jeg er så langt som jeg er nu.

Jeg har allerede taget et par kg på, men jeg tror også at det skyldes progesteron som ved bivirkning også kan give lidt vægtøgning ( men det skulle så forsvinde når man stopper med det ) - er der nogen af jer der kender til det? Og så er mine bryster og underliv også vokset, så måske passer det meget godt?

Jeg er en pige med et bmi på 19 inden jeg blev gravid, så jeg tror også det er derfor at det er derfor at det er tydelig at se. .

I dag går det bedre, men jeg går også og småspiser cherrytomater hele tiden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hov forresten, jeg bestiller tid til vandrejorunal og blodprøve i næsten uge, og ville egentlig høre lægen af, men synes der er lidt længe til - ved i om det er okay at steppe på sådan en hjemmestepper jeg har stående, nu hvor blødningen næsten er væk? Jeg har ikke gjort det i lang tid, men trænede hver dag inden jeg blev gravid. Vil selvfølgelig passe på med ikke at overanstrenge mig, og at pulsen ikke bliver for høj ( har jeg læst mig til ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara, her spottes også alt - men især parfume, sæbe, shampoo osv - det lugter forfærdeligt!!

Tænker at jeg i dag vil bage boller til min datters

fødselsdag, det tror jeg lige kan gå an ;-)

her er røg pt. Det værste. Jeg er tidligere ryger og min mand ryger stadig.... Den røglugt der sidder i tøjet lige efter. Kan jeg næsten ikke holde ud... Og så smager kaffe underligt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hov forresten, jeg bestiller tid til vandrejorunal og blodprøve i næsten uge, og ville egentlig høre lægen af, men synes der er lidt længe til - ved i om det er okay at steppe på sådan en hjemmestepper jeg har stående, nu hvor blødningen næsten er væk? Jeg har ikke gjort det i lang tid, men trænede hver dag inden jeg blev gravid. Vil selvfølgelig passe på med ikke at overanstrenge mig, og at pulsen ikke bliver for høj ( har jeg læst mig til ).

 

Hvis du gjorde det inden du blev gravid, tror jeg ikke at der er nogen problemer ved det. Bare start langsomt op og lyt til din krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er røg pt. Det værste. Jeg er tidligere ryger og min mand ryger stadig.... Den røglugt der sidder i tøjet lige efter. Kan jeg næsten ikke holde ud... Og så smager kaffe underligt! :(

Alt smager underligt! Kaffe har jeg ikke drukket i et par uger,cola kan jeg heller ikke ha - og selv min favoritfrugt, banan, smager ikke godt :-)

Men alle de lugte, som der jo er over det hele - puha! I går havde min datter besøg af en veninde, og hun lugtede helt vildt af skyllemiddel - det var lige før jeg skulle kaste op. Min mands parfume er forfærdelig, og jeg selv bruger sådan en neutral roll-on. Der er ingen der ryger herhjemme, men når mine forældre er på besøg og ryger udenfor, ja så kan jeg bestemt også lugte det i deres tøj - men utrolig nok, når jeg ikke er vant til lugten, så er det faktisk værre at lugte til skyllemiddel :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gjorde det inden du blev gravid, tror jeg ikke at der er nogen problemer ved det. Bare start langsomt op og lyt til din krop.

Tak! Også det jeg har læst, men vil bare gerne være helt sikker ;-)

Jeg har været helt afhængig af min stepper,og steppet hver dag i et par år - men ikke i en måneds tid nu. Jeg prøver lige så stille ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været helt afhængig af min stepper,og steppet hver dag i et par år - men ikke i en måneds tid nu. Jeg prøver lige så stille ;-)

Du må ha' en god numse :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slår i øvrigt ud som en anden teenager. Bumser på hagen især - det må sgu også være hormonerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var mig der skulle scannes i går :-) Vi så det fineste hjerteblink og alt så helt fint ud. Hun satte også termin til 18/1-15, som jeg også selv mente. Det var helt fantastisk at se - og gjorde det hele meget mere virkeligt.

Ellers døjer jeg også med kvalme. On and off hele dagen. Puha. Hjælper lidt med kiks ellers yoghurt og kærnemælk. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt, fairy :loveshower

 

Og guddi :lol jeg har ingen numse! :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle.

Jeg vågnede i nat ved, at jeg blødte.

Ret så kraftigt endda.

Så jeg er ret sikker på, at jeg ikke er gravid længere.

Blødningen stoppede ligeså pludseligt, som den var kommet. Efter 5 min.

Skal den ikke fortsætte som en menstruation?

Jeg har ikke prøvet spontan abort på den måde før.

En tanke ( et håb?) slog mig.

Hvis nu, det var tvillinger, og det så 'blot' var den ene, der var gået til, ville blødningen så stoppe i stedet for at fortsætte?

Jeg har en lægetid på tirsdag, dom jeg beholder for at tale med hende om SA og hun lige undersøger mig.

Men bør jeg tage til læge før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, guddi - jeg ville helt sikkert kontakte lægen og høre hvordan du skal forholde dig - også så du kan få ro.

Har du ondt? Jeg vil mene at du burde have ondt, og bløde kraftigt med store klumper, hvis det er en abort ( som jeg ikke synes at det lyder som )

Det kan jo være at du også har haft en blodansamling som der har tømt sig, og det så bare var det.

Knus og knus og knus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle.

Jeg vågnede i nat ved, at jeg blødte.

Ret så kraftigt endda.

Så jeg er ret sikker på, at jeg ikke er gravid længere.

Blødningen stoppede ligeså pludseligt, som den var kommet. Efter 5 min.

Skal den ikke fortsætte som en menstruation?

Jeg har ikke prøvet spontan abort på den måde før.

En tanke ( et håb?) slog mig.

Hvis nu, det var tvillinger, og det så 'blot' var den ene, der var gået til, ville blødningen så stoppe i stedet for at fortsætte?

Jeg har en lægetid på tirsdag, dom jeg beholder for at tale med hende om SA og hun lige undersøger mig.

Men bør jeg tage til læge før?

Åh Guddi,- sikke noget møg at du har blødt i

nat:-( Jeg havde en spontan abort for ca 10-11 mdr siden. Jeg blødte konstant, som en mens i 8-10 dage. Først lidt, og efter to dage meget. Der var ingen klumper i blodet og havde ingen smerte. Men som sagt, jeg blødte konstant. Jeg tror derfor at der stadig er håb for at spiren har det ok i din mave. Jeg synes du skal ringe til vagtlægen, og du vil så formentlig blive tilbudt en scanning. Det kan give noget ro at få afklaring. Xxxxxx rigtig meget for at spiren er ok, og :kram2 til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var mig der skulle scannes i går :-) Vi så det fineste hjerteblink og alt så helt fint ud. Hun satte også termin til 18/1-15, som jeg også selv mente. Det var helt fantastisk at se - og gjorde det hele meget mere virkeligt.

Ellers døjer jeg også med kvalme. On and off hele dagen. Puha. Hjælper lidt med kiks ellers yoghurt og kærnemælk. :-)

Dejligt med en god scanning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for omsorgen.

Jeg har ringet til vagtlægen og så længe, jeg ikke har smerter, vil de ikke se mig. Og der er under ingen omstændigheder ressourcer til en scanning på en helligdag :-(

Så jeg må vente til imorgen og se, hvad min egen læge siger. Hvis de da har åbent imorgen.

Jeg tror nu, at det er en SA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for omsorgen.

Jeg har ringet til vagtlægen og så længe, jeg ikke har smerter, vil de ikke se mig. Og der er under ingen omstændigheder ressourcer til en scanning på en helligdag :-(

Så jeg må vente til imorgen og se, hvad min egen læge siger. Hvis de da har åbent imorgen.

Jeg tror nu, at det er en SA.

Øv, at der ikke er ressourcer til det pga helligdag. Håber ikke at det er en SA !!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

guddi - jeg krydser fingre for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I altså søde. <3

Men jeg tror nu mest på SA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det mig der hænger med næbet - kvalmen har taget over en stor del af dagen.

Kvalmen er rigtig slem i perioder, men heldigvis kaster jeg ikke op mere end en gang daglig.

Så jeg har ligget på sofaen det meste af dagen, med en pose ved siden af mig til hvis jeg nu skal kaste op. Sulten er enorm, men jeg kan ikke spise så meget for kvalmen.

Gode råd til at tage toppen af kvalmen? Frugt og stærke bolcher er afprøvet, og virker ikke mere. . .

Jeg drikker danskvand (udover kiwi og nektariner), og ellers prøver jeg at spise lidt ofte, selvom jeg egentlig ikke har lyst, det får jeg det bedre af... (Og sove, det kan man alligevel hele tiden også har man det ikke dårligt mens man sover :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER