Guest

smalltalk for tg januar 2015

728 indlæg i dette emne

Virker ingefær-theen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Xxx'er for at din plan virker, Leras :kram2

Det må være hårdt at sove så dårligt...

Tak - jeg har sovet når Simon har sovet og han har kun været vågen 2-3 gange hvor han bare ligge skulle have sut eller kanin så det er dejligt.

Virker ingefær-theen?

jeg synes det, især hvis man lader den trække, jeg har gerne en flaske med afkølet ingefærte, sødet med lidt honning og tilsat et par mynteblade i køleskabet, synes det smager lidt bedre koldt.

Åh Gud! Kvalme :( Igen :( Og er på vej på arbejde. Har lige skyllet en kop hjemmelavet ingefærthe ned. Der går vist ikke lang tid, før de lugter lunten, om at jeg er gravid, på arbejdet :( Piiiv :(

Ingefær er jo godt for flere ting, så kan du ikke sige du prøver at stoppe en sommerforkølelse i opløbet?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor meget ingefær bruger man til hvor meget vand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da dramatisk at komme herind og høre din historie Guddi! Der nåede man da lige igennem en masse følelser på få sekunder. Fedt at det endte lykkeligt, også for me2!

Men Guddi, hvad var årsagen til din blødning så??

Ja, jeg synes sgi også, at det lige var en tand for dramatisk. Vi har ikke været heldige i vores graviditeter, så vi blev også enige om, at det her blødning var det, der var med den her graviditet - og så skal alt forløbe normalt fra nu af. Basta!

Lægen kunne ikke give mig en årsag til blødningen. Det kunne være mange ting. Hun kunne umiddelbart ikke se nogle polypper, der skulle kunne forårsage blødninger, så hun vidste det ikke.

Jeg har selv fundet et link, hvor der står, at man kan producere for lidt hcg-hormon til at kroppen endnu ikke er helt sikker på, at den er gravid, så den alligevel producerer menstruation på det tidspunkt, hvor den skulle komme. Især ved den første og anden menstruation, efter man er blevet gravid.

Og det passer præcist med tidspunktet. Så jeg håber, at det bare er det. :-)

Men jeg skal til mit første lægebesøg på tirsdag, og der vil jeg da lige få hende til at tage mit infektionstal.

I nat er første nat siden, hvor jeg ikke har blødt. Det har mystisk nok kun været om natte, når min blære har været fyldt.

 

Men jeg glæder mig til at se min egen søde læge på tirsdag, som jo uroligt sendte mig til scanning i fredags. Hun mente, at der var en stor sandsynlighed for MA (og hun kender vores historie, så hun synes jo, at det var synd) - så jeg glæder mig til at sige, at hun gerne på oprette en vandrejournal på mig. :loveshower  :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor meget ingefær bruger man til hvor meget vand?

Jeg skræller ca 1- 2 cm til et krus, hakker det i tern og lader det trække indtil det har drikketemperatur, og lader bare ingefæren ligge i kruset.

Man kan godt lave 2 kopper på samme portion ingefær, så hælder man bare nyt vand over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første lægebesøg lige om snart :-) Glæder mig til at få vandrejournalen i hus <3

Er omkring 9+0 i morgen - 10. Uge :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må prøve det med ingefær, når kvalmen er værst! Tak, Leras!

Spændende med lægebesøg og vandrejournal, Me2!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sekretæren havde ved en misforståelse kun booket tid til blodprøve, så skal der hen igen fredag og have lavet vandrejournal.

Men godt blodprøven er i hus ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange af jer der kæmper med kvalme :kram2 Håber at I snart slipper af med det igen!

Jeg skal til lægen i morgen og havde taget blodprøver + vandrejournal + får svar på om jeg har haft lussingesyge. Det bliver dejligt at få det gjort. Glæder mig så meget til NF. Bliver dejligt at se spiren, og forhåbentlig se at alt er godt! Meeen det vare jo lidt endnu....! Vente vente...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da melde mig med termin 9 januar. Har desværre allerede -ligesom sidst, bækkenløsning og er delvist sygemeldt. Jeg synes jeg oplever en del mere murren og ligamentsmerter denne gang end sidst, så er egentlig en smule bekymret for en GUL. Om en uge skal jeg til tjek og så må vi se hvad lægen siger. Synes der er mange bekymringer om om spiren sidder rigtigt og om den bliver der. Kommer man til at google for meget er det jo nærmest en umulighed at det bliver til et barn.

Glæder mig til at følge jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen kimilla :-)

Ja, alle de bekymringer! Jeg er stoppet med at google, for det er simpelhen til at blive vanvittig af ;-) men det er sørme svært nogen gange - måske også fordi at man er mere ydmyg omkring hvor fantastisk og unikt, det er :-D

Deva, tak :-) min kvalme er meget svingende, men fuldstændig overhængende voldsom når den er værst.

Hvor blir det dejligt for dig at få lavet vandrejournal - og jeg kan godt forstå at du glæder dig til NF :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Gud! Kvalme :( Igen :( Og er på vej på arbejde. Har lige skyllet en kop hjemmelavet ingefærthe ned. Der går vist ikke lang tid, før de lugter lunten, om at jeg er gravid, på arbejdet :( Piiiv :(

 

Jeg bruger drikkeyoughurt mod kvalme. Det virker fantastisk! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til de? Nye gravide!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til alle de nye!

Her er rart at være :kiss

 

Jeg skal også til første officielle lægebesøg i dag. Glæder mig som sagt til at fortælle lægen, at der ER hjerteblink derinde.

Hverken hun eller jeg troede vist på det i fredags.

Kvalmen er nærmest væk for mit vedkommende, hvilket jeg selvfølgelig også har været bekymret for, da det stoppede smtidig med, at jeg fik den blødning.

Godt lægebesøg til dig, Deva!

Og Me2 - øv, at det kun var blodprøver - men heldigvis er der ikke så længe til fredag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 1. Graviditetsundersøgelse overstået. Dejligt :) Endnu mere skønt er det at man nu slipper for underlivsundersøgelsen :) Tak for det siger jeg bare ;)

Kvalmen; er der stadigvæk :( Buuhuuuu. Glæder mig til det er ovre og jeg kan nyde livet som gravid igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er 1. Graviditetsundersøgelse overstået. Dejligt :) Endnu mere skønt er det at man nu slipper for underlivsundersøgelsen :) Tak for det siger jeg bare ;)

Kvalmen; er der stadigvæk :( Buuhuuuu. Glæder mig til det er ovre og jeg kan nyde livet som gravid igen

Vildt så stor forskel der er på lægerne, jeg fik ikke nogen første gang, men denne gang skulle jeg op på briksen....

Men dejligt med en veloverstået undersøgelse, krydser fingre for at kvalmen snart pakker sammen og forsvinder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt så stor forskel der er på lægerne, jeg fik ikke nogen første gang, men denne gang skulle jeg op på briksen....

Men dejligt med en veloverstået undersøgelse, krydser fingre for at kvalmen snart pakker sammen og forsvinder.

Det er pudsigt at der er så stor forskel om man skal have underlivsundersøgelse. Sidste gang fik j i uge 24. Håber at springe over denne gang. Har fået en ny og yngre læge. Ved ikke om det gør en forskel, min "tese" er at ældre læge gør det mere end yngre?!

Fik lavet vandrejournal idag. Der var gået koks i det. Så kunne ikke få taget blodprøve idag, men skal dog i morgen tidlig. Fik svar vdr blodprøve om jeg har haft lussingesyge,- og det har jeg! Dejligt at slippe for den bekymring :glad

Jeg har ansøgt om at få lov til at føde på et andet hospital end sidst, da jeg ikke havde en god oplevelse med det hospital jeg høre til. Er spændt på om jeg får lov! Min urin blev sendt til dyrkning fordi der var noget, og får i morgen af vide om jeg har blærebetændelse. Har ingen symptomer. Så Alt i alt et fint lægebesøg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med de veloverståede lægebesøg :-)

Jeg selv skal fredag, men først skal jeg igen scannes i morgen. Jeg tror at det er den sidste inden NF,og jeg er så nervøs!

Kryds igen alt hvad i kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med de veloverståede lægebesøg :-)

Jeg selv skal fredag, men først skal jeg igen scannes i morgen. Jeg tror at det er den sidste inden NF,og jeg er så nervøs!

Kryds igen alt hvad i kan!

Krydser alt hvad der kan krydses :-)

Bløder du stadig, eller er alt ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke blødt, deva - men jeg har haft en blødning ( hæmatom ), som sidste gang næsten var væk :-D

Er bare så spændt og nervøs til i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me2 - Så krydser j for at hæmatom er helt væk i morgen og at alt ser fint ud. Men det er jeg nu sikker på det er ;-) !!!

Puha, hvor er jeg bare begyndt at have ondt i lænden. Det synes jeg er meget tidligt. Håber at alle I andre har det ok? Og at kvalme er stilnet af for jer der døjer med det?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så har jeg blødt igen i nat -og lidt i dag.

Denne gang virker det som gammelt blod, det er mere brunligt. Ja, undskyld detaljerne.

Jeg snakkede med min læge, som mente, at jeg ikke skulle være bekymret, da det garanteret er gammelt blod, som har ligget i livmoderen.

Men jeg er sgu så'n lidt...jeg er så træt af det her, det er en følelsesmæssig rutschetur. Så er jeg gravid, så er jeg måske ikke, jo, den er der endnu, øv, nu bløder jeg igen....

Jeg tror ikke længere så meget på det. Og vil bare ha' en normal graviditet :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så har jeg blødt igen i nat -og lidt i dag.

Denne gang virker det som gammelt blod, det er mere brunligt. Ja, undskyld detaljerne.

Jeg snakkede med min læge, som mente, at jeg ikke skulle være bekymret, da det garanteret er gammelt blod, som har ligget i livmoderen.

Men jeg er sgu så'n lidt...jeg er så træt af det her, det er en følelsesmæssig rutschetur. Så er jeg gravid, så er jeg måske ikke, jo, den er der endnu, øv, nu bløder jeg igen....

Jeg tror ikke længere så meget på det. Og vil bare ha' en normal graviditet :-(

:kram, hvis man læser herinde er der faktisk flere end man skulle tro der ser blod under graviditeten. Så tror ikke det er så unnormalt igen, men derfor er det stadig noget røv, at man skal gå og være bekymret.

Håber at alt er som det skal være :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så har jeg blødt igen i nat -og lidt i dag.

Denne gang virker det som gammelt blod, det er mere brunligt. Ja, undskyld detaljerne.

Jeg snakkede med min læge, som mente, at jeg ikke skulle være bekymret, da det garanteret er gammelt blod, som har ligget i livmoderen.

Men jeg er sgu så'n lidt...jeg er så træt af det her, det er en følelsesmæssig rutschetur. Så er jeg gravid, så er jeg måske ikke, jo, den er der endnu, øv, nu bløder jeg igen....

Jeg tror ikke længere så meget på det. Og vil bare ha' en normal graviditet :-(

Åh for pokker da, det er s... Da også noget møg at du skal bløde igen :kram Kan godt forstå, du bare gerne vil have en normal graviditet. Xxx for at alt er ok med spiren på trods af blødning :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak deva. Jeg er allerede vågnet af bare nervøsitet, puh!! Her er kvalmen der stadig, men kan svinge en del. Hvis jeg spiser jævnligt er den til at holde ud, men ellers er den faktisk værst om aftenen.

Guddi, hvor er det bare træls for dig! Kan godt forstå at det må være frustrende for dig - håber det bedste for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER