Mannie

Aarrrrg strækmærker??!

15 indlæg i dette emne

Synes dælme det er tidligt, men de er begyndt

De pokkers strækmærker!

På mine bryster!

Hvad gør man? Videnskabeligt eller ej, vil helst undgå tigerstriberne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh de dumme strækmærker!

I sidste graviditet fik jeg kun 5 ganske små strækmærker, men denne gang er jeg blevet indvandret af tiger striber på maven :(

I sidste graviditet brugte jeg Matas olie og creme mod strækmærker - både morgen og aften. Det har jeg ikke gjort denne gang, så måske kan det være det der har gjort forskellen? Det er i hvert fald et forsøg værd, og det koster ikke alverden. Mener at det koster omkring 30 kroner pr stk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte Matas maveolie på maven, og fik ingen strækmærker der. Jeg tænkte ikke over at bruge det på brysterne og de er fyldt med strækmærker.

Om det er et tilfælde ved jeg jo ikke, men jeg regner med at bruge en olie over det hele næste gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan ikke forhindre strækmærker men (hvis man har anlæg til at få dem), kan man gøre dem mindre synlige ved at smøre sin mave og bryster og lår ind i en god olie. Jeg bruger en svangerskabsplejeolie fra Weleda. Jeg har (7-9-13) sluppet for strækmærker i mine to andre graviditeter, så jeg håber sådan, at jeg kan slippe denne gang også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også Matas maveolie og ligner en tiger, så her hjalp det i hvert fald ikke :P :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd søde piger!

Vores Stinna har været forbi her (jaja hun er her endnu) og har tilbudt jeg må købe hendes weleda Oil, hvilket jeg har sagt ja til. Så håber det hjælper! Ellers tyr jeg til Matas!

Så må det bære eller briste

Jeg troede ikke jeg havde strækmærker i generne, da min mor ingen havde (så vidt jeg ved)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også prøve Bio Oil :) Og nu spammer jeg lige med nogle links :D

Pudderdåserne har nemlig anmeldt det: http://pudderdaaserne.dk/2011/11/24/bio-oil-effektiv-hjaelp-mod-straekmaerker/

Man kan købe det i Matas, men det er meget billigere på nettet. F.eks. kan du købe det på den danske hjemmeside Med24.dk: http://www.med24.dk/hudpleje/kropspleje/hud-og-massageolie/bio-oil-125ml/product_info.php/cPath/50_334_335/products_id/7068

Eller endnu billigere på engelske hjemmesider, f.eks. HQHair: http://www.hqhair.com/bio-oil-200ml/10306425.html som ofte har 20% rabat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte olie og strækmærkecreme fra Decleor. Har ingen strækmærker fået, men det kan jo være tilfældigt. Jeg fuldammer, og synes jeg kan se at huden på brysterne er ved at forandre sig, men ikke egentligt til strækmærker. Det er vel næsten uundgåeligt så meget som de strækkes i forbindelse med amning :) Decleor er pebret i pris, men man kan få det billigere fra f. ex. Lookfantastic.com

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh de dumme strækmærker!

I sidste graviditet fik jeg kun 5 ganske små strækmærker, men denne gang er jeg blevet indvandret af tiger striber på maven :(

I sidste graviditet brugte jeg Matas olie og creme mod strækmærker - både morgen og aften. Det har jeg ikke gjort denne gang, så måske kan det være det der har gjort forskellen? Det er i hvert fald et forsøg værd, og det koster ikke alverden. Mener at det koster omkring 30 kroner pr stk.

jeg fik også kun nogle få 1. Gang men det blev ret slemt 2. Gang, tror at det er når huden først er sprækket så spreder det sig hurtigt, lidt ligesom når strømper løber, det er min teori :) Men trist er det da at kigge på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt henne var I, da I begyndte at få strækmærker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt henne var I, da I begyndte at få strækmærker?

Jeg er 32+0 og jeg har ingen strækmærker endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik også kun nogle få 1. Gang men det blev ret slemt 2. Gang, tror at det er når huden først er sprækket så spreder det sig hurtigt, lidt ligesom når strømper løber, det er min teori :) Men trist er det da at kigge på

Det tror jeg at du har ret i :) og så har det måske også betydning, at maven ofte vokser meget hurtigere 2. Gang? Det gjorde min i hvert fald. Det var nærmest fra den ene dag til den anden, at jeg fik strækmærker, lige efter at maven havde haft kæmpe vokseværk :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt henne var I, da I begyndte at få strækmærker?

1. Graviditet var jeg 34-35 uger henne da jeg fik nogle små bitte strækmærker.

2. Graviditet var jeg omkring 18-19 uger henne da de pludselig dukkede op :( jeg har slet ikke lyst til at tænke på, hvor mange der kan nå, at komme inden jeg er færdig med, at være gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bio Oil kan også fås meget billigt over Group On :-) Fik 2x200ml til 200kr. I butikkerne koster en 120ml 200kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er desværre ikke ret meget at gøre, men smør du bare, så har du i hvertfald gjort hvad du kunne.. Og det hjælper dig måske (i hvertfald psykisk) ;)

Jeg kan trøste dig med, at det bliver pænt efter amningen.. Mine så frygtelige ud under graviditeten, med mørke lilla strækmærker. Under amningen var de lyserøde og efter jeg stoppede blev de helt hudfarvede og kunne kun ses tæt på..

Nu er jeg gravid igen og kan indtil videre ikke se noget..

I øvrigt sidder de indenfor bh grænsen, så det er kun min mand der ser dem ;)

Min mave undslap første gang og krydser arme og ben for at jeg også går udenom denne gang :)

Mine kom på én gang omkring uge 15 og blev aldrig værre..

Je håber du slipper for flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER