Barbamama

Får I spist jeres fisk?

21 indlæg i dette emne

Indtil for et par dage siden vidste jeg ikke engang, hvor meget fisk, det er anbefalet at spise om ugen (det er så 350 gram, såvidt jeg kan læse) og det er virkelig gået op for mig, at vi når sjældent op på det. :blush Og det er torskedumt (tøhø) for vi kan faktisk godt lide fisk! Vi glemmer det vist bare... :rolleyes

Så nu sætter vi ind! Jeg har i denne uge spist en STOR portion laks til frokost og laks til aftensmad igår også, så jeg har spist et sted mellem 300 og 350 gram i denne uge. Og til frokost idag har manden inviteret på fiskerestaurant, så der ryger også noget ind ;)

Imorgen har vi rødspættepakker på madplanen og så vil jeg prøve at have fisk på madplanen minimum én gang om ugen fra nu af, og gerne to. :)

Hvad med jer andre, glemmer I også fisken, eller er I gode til at få det spist? Hvad er jeres yndlingsfiskeret? Har I gode bud på fisk til frokost? (Jeg er kørt sur i makrel i tomat og tun rørt i mayo :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får for det meste fisk en gang om ugen. Enten til aftensmad eller frokost (tun, makrel, laks, fiskedeller).

Vi eeeeeeelsker også fisk, men vi får det ikke til aftensmad mere end den ene gang fordi vi synes det er virkelig dyrt! :( Men nu når vejret bliver lidt bedre kan Elliot godt komme med far ud og fiske, og så kan vi være heldige :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får slet ikke spist nok. Jeg kan ikke li fisk men tvinger mig selv til at spise det engang imellem fordi det er så sundt og for at lillemanden kan få det. Ville ønske jeg kunne nogle flere retter som fik fisk til at smage af noget andet end fisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i at det er dyrt :( Men Rema har fiskefars til en 20'er for 400 gram til og med lørdag :)

Og Føtex har frisk fisk til 25 kr for 200-250 gram. Det synes jeg er lige lidt nok til to voksne og et barn (og jeg synes 50 kr er lige dyrt nok), men jeg tror, jeg skal prøve at vende mig til at tænke, at så er det en af de dage, hvor vi spiser os mætte i grøntsager, og så er lidt fisk bedre end ingenting (som jo ville være resultatet, hvis vi havde købt kylling istedet).

Men ja, vi må sende de mænd ud og fiske, så de kan tage noget mad med hjem! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fiskebil hver torsdag, og mens jeg var gravid, så handlede vi fast der, når han var der. Så var vi i sommerhus 3 uger i ferien, hvor vi nærmest bare lever af fisk, så da vi kom hjem igen, var vi liiiidt trætte af det ;)

Ellers synes jeg alle former for røget fisk er godt - både koldrøget og varmrøget. Spiser tit varmrøget ørred til frokost. Jeg kan godt lide en sildemad nogle gange, og det er i hvert fald sundt. I stedet for fiskefrikadeller, kan man lave en fiskepate af farsen - bland evt. noget spinat i. Og måske nogle rejer... Og ellers måske udnytte når det er på tilbud at spise ekstra meget fisk den uge, og så måske lidt mindre de andre uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger at spise fisk hver dag, hvilket så passer med at jeg nok får fisk fem dage om ugen.

Jeg har det skønt, når jeg får spist min fisk. Hvis jeg fx ikke får spist nok fisk, så jeg jeg med det samme se det på min hud - den bliver knastør og knoppet.

Et godt trick er at indføre forretter til sin aftensmad. Fx lidt røget laks med lidt salat og noget dressing eller flødeost. Og ellers er det jo tosse nemt med fisk til frokost. Jeg får ofte salat til frokost, og det er jo lækkert med fx røget makrel, stegte lakserester fra aftensmaden eller what ever.. Hvis man bestræber sig på at få hver dag, behøver det nemlig ikke være en hel ret.

Desuden får vi gerne fisk til aftensmad to gange ugentligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får det slet slet ikke nok. Min mand er allergisk overfor fisk og jeg/vi gider ik lave to retter mad.. Så de dage Anabella og jeg er alene hjemme får vi som oftest fisk (mest lakselasagne) :) Og så ellers bare tun og makrel til frokost..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger at spise fisk hver dag, hvilket så passer med at jeg nok får fisk fem dage om ugen.

Jeg har det skønt, når jeg får spist min fisk. Hvis jeg fx ikke får spist nok fisk, så jeg jeg med det samme se det på min hud - den bliver knastør og knoppet.

Et godt trick er at indføre forretter til sin aftensmad. Fx lidt røget laks med lidt salat og noget dressing eller flødeost. Og ellers er det jo tosse nemt med fisk til frokost. Jeg får ofte salat til frokost, og det er jo lækkert med fx røget makrel, stegte lakserester fra aftensmaden eller what ever.. Hvis man bestræber sig på at få hver dag, behøver det nemlig ikke være en hel ret.

Desuden får vi gerne fisk til aftensmad to gange ugentligt.

Det er faktisk en super god idé med forretter! :super Det har jeg aldrig tænkt på. Ku godt lige snuppe sådan en lille rulle laks med flødeost inden maden! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm kan varmt anbefale Franks i Sæby, hvis man kommer på de kanter. Deres fiskebuffet er altså god! Har simpelthen skovlet ned af torsk i sennepssovs, røget makrel og mørkssej, rejer med hjemmerørt mayo, stegt sild, fiskefrikadeller og fiskefilet og jeg ved ikke hvad. Og så med udsigt ud over vandet også :kuller

(men lad være med at æde to portioner af deres dessert, sådan som visse andre "kom til" :badgirl SUGARRUSH! :shooter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er desværre ikke de store fiske spisere, og det betyder vores datter absolut ikke vil have det.

Når vi rigtig skal hygge med fiske får vi lakse roulade og tun mousse. Og måske køber vi en skalddyrs salat. Men det er så sjældent vi får noget af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker fisk. Så vi har som regel fisk på menuen en dag om ugen og nogle uger også skaldyr. Jeg har tit salat med på arbejde hvor jeg putter rejer i. Men man kunne også lave en sandwich med røget laks. Fiskefrikadeller, torskerogn og makrel til brød. Eller en gang tunmousse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg er begyndt at spise LCHF får jeg fiske til frokost 3-5 gange om ugen (varierer dog kun mellem røget ørred, varmrøget laks og dåsetun). Vi får fisk hver mandag, da vi får måltidskasse fra årstiderne og så får vi det fisk manden selv fanger, hvilket kun bliver til en 3-5 laks om året.

Har vi gæster får vi altid 1-2 fiskeretter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm kan varmt anbefale Franks i Sæby, hvis man kommer på de kanter. Deres fiskebuffet er altså god! Har simpelthen skovlet ned af torsk i sennepssovs, røget makrel og mørkssej, rejer med hjemmerørt mayo, stegt sild, fiskefrikadeller og fiskefilet og jeg ved ikke hvad. Og så med udsigt ud over vandet også :kuller

(men lad være med at æde to portioner af deres dessert, sådan som visse andre "kom til" :badgirl SUGARRUSH! :shooter)

Så skal i næsten også prøve Jensens fiske restaurant i Sæby, har hørt det er bedre. Vi har kun prøvet Jensens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser fisk til frokost på arbejdet 1-3 gange om ugen og ofte også i weekenden. Vi er ikke så gode til at få det til aftensmad - vi fik en fiskekasse fra Skagenfood hver anden fredag i en lang periode og det var VIRKELIG godt, men Søren er ret fiske-sart og har bedt om en pause :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns simpelthen det ikke smager særlig godt, altså jeg kan godt spise det men jeg syns ikke det er lækkert, og når det så er så tæske dyrt så kommer det bare sjældent på menuen her. 

 

Vi sniger os op på en makrelmad i weekenden, fiskepinde en sjælden gang, og en varmrøget laks til frokosten af og til, lidt sild til jul og en fiskefrikadelle i ny og næ, men sådan som aftensmad en gang eller to om ugen som man nok burde, det kan jeg ikke lige se for mig kommer til at ske før der sker noget alvorligt for priserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal i næsten også prøve Jensens fiske restaurant i Sæby, har hørt det er bedre. Vi har kun prøvet Jensens.

Jeg har prøvet begge og anbefaler gerne Jensens også, men jeg foretrækker Franks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fisk til aftensmad en gang om ugen ca, og vi spiser al slags fisk. I weekenden får vi ofte fisk til frokost, gerne røget ørred eller laks.

Nu er Vega 7,5 mdr gammel og får fisk dagligt på sin rugbrødshapser, smørbart makrel, tun eller torsk. Og så får hun også laks eller torsk til aftensmad en gang om ugen. (Men så får hun det ikke til frokost)

Vi elsker fisk, og går meget op i kvaliteten på fisk og hvordan fisken er opdrættet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får fisk til aftensmad en gang om ugen ca, og vi spiser al slags fisk. I weekenden får vi ofte fisk til frokost, gerne røget ørred eller laks.

Nu er Vega 7,5 mdr gammel og får fisk dagligt på sin rugbrødshapser, smørbart makrel, tun eller torsk. Og så får hun også laks eller torsk til aftensmad en gang om ugen. (Men så får hun det ikke til frokost)

Vi elsker fisk, og går meget op i kvaliteten på fisk og hvordan fisken er opdrættet. :)

det smørbare pålæg, er det noget du laver selv? synes det er smart man kan få fisk på den måde, men er bange for alle de ting der tilsættes i de færdig produkter, plus at fisken ikke er af god kvali. så du må gerne lige komme med tips :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det smørbare pålæg, er det noget du laver selv? synes det er smart man kan få fisk på den måde, men er bange for alle de ting der tilsættes i de færdig produkter, plus at fisken ikke er af god kvali. så du må gerne lige komme med tips :)

Har taget inspiration fra denne tråd :)

http://www.babyklar.dk/forum/21104/soeger-inspiration-til-hjemmelavet-smoerbart-palaeg.html/

Har både lavet selv, men har også en enkelt gang købt amandas smøremakral. :) (og ja, det er tilsat alt muligt crap, er ærgerlig over at babypålæg er tilsat alt sådan noget..

Og ville ønske at det smørbare pålæg også var MSC mærket!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget inspiration fra denne tråd :) http://www.babyklar.dk/forum/21104/soeger-inspiration-til-hjemmelavet-smoerbart-palaeg.html/

Har både lavet selv, men har også en enkelt gang købt amandas smøremakral. :) (og ja, det er tilsat alt muligt crap, er ærgerlig over at babypålæg er tilsat alt sådan noget..

Og ville ønske at det smørbare pålæg også var MSC mærket!

Har taget inspiration fra denne tråd :) http://www.babyklar.dk/forum/21104/soeger-inspiration-til-hjemmelavet-smoerbart-palaeg.html/

Har både lavet selv, men har også en enkelt gang købt amandas smøremakral. :) (og ja, det er tilsat alt muligt crap, er ærgerlig over at babypålæg er tilsat alt sådan noget..

Og ville ønske at det smørbare pålæg også var MSC mærket!

Oh mange tak :) må prøve noget rogn med cremefraiche :) er også lidt hysterisk med fisk- arbejder til dels med det ( altså ikke direkte) og ved hvad der sker rundt omkring i verden, hvordan de opdrætter fisk og alt det der, så der er bare noget jeg IKKE skal have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker fisk, så vi får det slet ikke nok :p Jeg tror dog ikke vi kommer op på 350 g om ugen, men vi ligger nok ikke langt fra.

Vi var i Bilka i sidste uge, hvor der var en promoter der reklamerede for noget luksus-fisk-på-dåse-agtigt. Karla fik lov til at smage, og hun sugede smagen ud af brødet og slikkede den lille bøtte bagefter - vi troede hun var sulten og C rendte ud eften en bolle til hende, men hun blev barer stiktosset. Det var fisken hun ville have :D

Vi får ret varieret fisk, når vi får det. Gerne fiskefrikadeller (købe eller fra fars), laks, muslinger (gerne med pomfrit :sandie) og spiser vi rugbrød får vi altid mindst en slags fisk, gerne røget makrel (eller i tomat) og torskerogn.

Glæder mig til at kunne grille laks til sommer. Mmmmm....

Fik faktisk en lækker wrap med krebsehaler og avokado til frokost i dag :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER