Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

Jeg har lige vejet mig her til morgen. Jeg har tabt 1,3 kg på en uge, det forstår jeg altså ikke. Jeg vejede 64 kg inden jeg blev gravid. Nu vejer jeg 65 kg. Bar ellers lige oppe på 66,3. Jeg er i dag 20+5. Tror i jeg skal være bekymret? Jeg har ellers puttet sødmælk på mine havregryn i en uge nu og det plejer jeg aldrig.

Ja, det er ikke helt normalt.

Kaster du op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er ikke helt normalt.

Kaster du op?

Nej ikke mere og jeg er heller ikke dårlig mere, så jeg forstår det altså ikke. Jeg har bare heller ikke rigtig mere i depoterne. Jeg kan også se i ansigtet at jeg er blevet tyndere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke mere og jeg er heller ikke dårlig mere, så jeg forstår det altså ikke. Jeg har bare heller ikke rigtig mere i depoterne. Jeg kan også se i ansigtet at jeg er blevet tyndere.

Det er sådan noget som du skal snakke med din læge om, ret hurtigt :) Hellere en gang for meget, end en gang for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan noget som du skal snakke med din læge om, ret hurtigt :) Hellere en gang for meget, end en gang for lidt.

Hun har ferie indtil på mandag. Nu bliver jeg endnu mere bekymret. Hvad er det de små gør ved en :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ferie indtil på mandag. Nu bliver jeg endnu mere bekymret. Hvad er det de små gør ved en :/

Man kan altid ringe til en anden læge, når ens egen læge har ferie. Bare find én der ligger i nærheden, og fortæl at din egen har ferie :)

Ellers kan man også ringe til fødegangen, hvis du har fået det nummer af din jordmoder?

Der er masser du kan ringe til :) Hvis din jordmoder ikke har telefontid på bestemte tidspunkter, kan man også ringe til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan altid ringe til en anden læge, når ens egen læge har ferie. Bare find én der ligger i nærheden, og fortæl at din egen har ferie :)

Ellers kan man også ringe til fødegangen, hvis du har fået det nummer af din jordmoder?

Der er masser du kan ringe til :) Hvis din jordmoder ikke har telefontid på bestemte tidspunkter, kan man også ringe til hende.

Jeg ringer til det nummer jeg har fået af jordmoderen hvor man altid kan ringe med dumme spørgsmål som hun sagde :) jeg ringer i eftermiddag, for jeg er jo selvfølgelig ikke hjemme hvor nummeret ligger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer til det nummer jeg har fået af jordmoderen hvor man altid kan ringe med dumme spørgsmål som hun sagde :) jeg ringer i eftermiddag, for jeg er jo selvfølgelig ikke hjemme hvor nummeret ligger.

God idé. Jeg tror bestemt heller ikke at det haster mere, end at du kan ringe i eftermiddag, men jeg synes heller ikke at du skal rende rundt i flere dage uden lige at høre nogle kloge mennesker ad  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé. Jeg tror bestemt heller ikke at det haster mere, end at du kan ringe i eftermiddag, men jeg synes heller ikke at du skal rende rundt i flere dage uden lige at høre nogle kloge mennesker ad :)

Det har du ret i. Jeg forstår det bare ikke. Jeg synes altså jeg spiser. Hvad kan årsagen til at jeg ikke tager på være? Jeg var ved vagtlægen i onsdags med mavesmerter i det øverste af maven. Kan sendte mig videre til hospitalet fordi kan ikke kunne finde en årsag og der blev jeg scannet af to læger. Lille pigen havde det skønt og de kunne ikke finde en årsag til smerten. De sagde at det kunne være mine tarme der var blevet trykket fordi de ikke havde fået flyttet dig ordentlig og det gør meget ondt. Nu har jeg ingen smerter længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du ret i. Jeg forstår det bare ikke. Jeg synes altså jeg spiser. Hvad kan årsagen til at jeg ikke tager på være? Jeg var ved vagtlægen i onsdags med mavesmerter i det øverste af maven. Kan sendte mig videre til hospitalet fordi kan ikke kunne finde en årsag og der blev jeg scannet af to læger. Lille pigen havde det skønt og de kunne ikke finde en årsag til smerten. De sagde at det kunne være mine tarme der var blevet trykket fordi de ikke havde fået flyttet dig ordentlig og det gør meget ondt. Nu har jeg ingen smerter længere.

Ja, det er jo et godt spørgsmål. Hvor ofte spiser du? Når nu du ikke har så meget at tage af, så er det jo enormt vigtigt at huske at spise ofte :)

 

Øv, det lyder dumt med mavesmerterne, men godt at der ikke var tegn på noget. Jeg kan også nogle gange få lidt smerter øverst i maven, specielt når jeg sidder lænet forover, så mine tarme og mavesæk bliver trykket sammen. Det har jeg godt nok svært ved at vænne mig til at jeg ikke kan mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er jo et godt spørgsmål. Hvor ofte spiser du? Når nu du ikke har så meget at tage af, så er det jo enormt vigtigt at huske at spise ofte :)

Øv, det lyder dumt med mavesmerterne, men godt at der ikke var tegn på noget. Jeg kan også nogle gange få lidt smerter øverst i maven, specielt når jeg sidder lænet forover, så mine tarme og mavesæk bliver trykket sammen. Det har jeg godt nok svært ved at vænne mig til at jeg ikke kan mere :)

3-4 gange om dagen.

Hvis jeg læner mig forover har jeg en datter som giver sin mor nogle ordenlige spark. Jeg skal altså ikke tage hendes plads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3-4 gange om dagen.

Hvis jeg læner mig forover har jeg en datter som giver sin mor nogle ordenlige spark. Jeg skal altså ikke tage hendes plads ;)

Det virker heller ikke helt som nok. Jeg har fået at vide at jeg i hvert fald skal spise 6 gange om dagen, selvom det virker af meget. Til gengæld spiser jeg heller ikke så meget hver gang. Men det virker stadig mærkeligt at tabe sig så pludseligt, når ikke du lider af opkastninger.

 

Ja, der bliver også sparket til når jeg tager min piges plads :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker heller ikke helt som nok. Jeg har fået at vide at jeg i hvert fald skal spise 6 gange om dagen, selvom det virker af meget. Til gengæld spiser jeg heller ikke så meget hver gang. Men det virker stadig mærkeligt at tabe sig så pludseligt, når ikke du lider af opkastninger.

Ja, der bliver også sparket til når jeg tager min piges plads :D

Jeg prøver også at spise oftere, men det er jeg altså ikke god til, men synes jeg spiser meget når jeg spiser.

Det er fordi de allerede er nogle prinsesser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj 2014, fik du snakket med en læge eller jordmoder om hvad der kunne være galt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maj 2014, fik du snakket med en læge eller jordmoder om hvad der kunne være galt? :)

Nej tænkte jeg ville vente til dagen efter og så sagde vægten pludselig + 3 kg så måske var der noget galt med vægten, men nu er jeg ikke bekymret mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tænkte jeg ville vente til dagen efter og så sagde vægten pludselig + 3 kg så måske var der noget galt med vægten, men nu er jeg ikke bekymret mere.

Nå, det var da dejligt :) Sikke en lettelse. Har tænkt på dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det var da dejligt :) Sikke en lettelse. Har tænkt på dig.[/quote

Det var sødt af dig :)

Ja det er helt sært at være lettet over at man har taget på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder virkelig at glæde mig helt vildt til at møde vores lille pige. Jeg synes det kommer tættere og tættere på. Hvor er det skønt. Jeg mærker hende mange gange om dagen. Forleden dag sang hvedes far for hende og der dansede hun rundt :) det bliver bare så dejligt at blive en lille familie. Fra midt i januar af ca. Går min mand også på barsel, så har vi 6 måneder sammen, sammen med vores datter. Det bliver skønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kender jeg min lille Prinsesses fødselsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ved lægen i dag grundet mange smerte fra ryggen om i maven :(. Der var heldigvis ikke noget med lillebror, men derimod en ordentlig omgang blærebetændelse som var gået i nyren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kender jeg min lille Prinsesses fødselsdag!

Jeg skal have kejsersnit pga. bristninger ved min sidste fødsel. Og har netop modtaget et brev med datoen. D. 3. NOVEMBER 2014 kommer lille Super Karla til verden. Vildt mærkeligt at vide!❤

Wow, hvor villdt!! Øj, hvor er du heldig at du kan gå og glæde dig til den helt rigtige dato :D

 

Har været ved lægen i dag grundet mange smerte fra ryggen om i maven :(. Der var heldigvis ikke noget med lillebror, men derimod en ordentlig omgang blærebetændelse som var gået i nyren . Av av siger jeg bare. Kan ikke finde ro fordi det gør ondt hele tiden og oveni feber og opkast :(.

Nogen gode råd?

Øv, hvor lyder det ikke sjovt. Jeg har selv haft blærebetændelse i de første maaaange uger af min graviditet, men har ikke mærket noget til nogle symptomer. Har du fået antibiotika?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, hvor villdt!! Øj, hvor er du heldig at du kan gå og glæde dig til den helt rigtige dato :D

Øv, hvor lyder det ikke sjovt. Jeg har selv haft blærebetændelse i de første maaaange uger af min graviditet, men har ikke mærket noget til nogle symptomer. Har du fået antibiotika?

Havde heller ingen symptomer, så ingen ved hvor længe jeg har haft det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde heller ingen symptomer, så ingen ved hvor længe jeg har haft det . Har fået antibiotika og det har igså hjulpet, men har stort set ikke sovet, så er smadret i dag :(, og har stadig ondt, men det går bedre.

Øv altså. Håber det bliver bedre i løbet af dagen. Så må du tage en afslapper dag, hvor du får læst en god bog i solen, og tager en lur eller to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså. Håber det bliver bedre i løbet af dagen. Så må du tage en afslapper dag, hvor du får læst en god bog i solen, og tager en lur eller to :)

Ja der er ikke andet for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er ikke andet for . Dog rejser vi på ferie i morgen aften, så skal nok også have kigget på at få pakket lidt..

Ja, det er nok en god idé  ^_^ Men SÅ står den også på afslapning!! I må have en rigtig dejlig ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i andre smerter i underlivet efter sex? Det er som om hele min livmoder spænder og bliver hård som en sten så det gør ondt i omkring 10 min. Efter sex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER