Robinson

Gode råd til at give d-dråber..

17 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Vores søn er 19 dage gammel og har været i gang med cirkus d-dråber i nogle dage nu!...

vores sundhedsplejerske er på ferie, kan ringe til en afløser men vil lige spørge her først :)

Jeg syntes det er svært at give den rigtige mængde? den der pipette.. kan godt få den til at dryppe lige så fint ned i flasken, men når lille manden ligger og drejer hovedet og bøvler, så aner jeg ikke hvor meget der komme ud af gangen??

Bag efter ser hans kind ofte lidt fedtet ud? spytter han det mon ud igen?

Er der nogle der har et godt råd til hvordan det gives så jeg er sikker på han får hvad han skal have??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi drypper fem dråber på en ske og vipper den ind i munden på drengene, det anbefalede vores SP og det virker fint her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg giver direkte fra flasken, men O elsker også hendes D-dråber. Ske virkede ikke for os, da det ligesom blev siddende på den. Så ingen gode råd her, men jeg tænker altså om de får 3 dråber den ene dag og 6 den anden ikke gør synderligt forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ske. Og nu hvor VItus er gået over til at være flaskebarn, sidder jeg parat med den, så den kommer i munden med det samme, og så glider det som regel ned. Med undtagelser... Jeg regner med, at han i det store hele får det, han skal have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En babyske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også ske og det gjorde vi fra da hun var 14 dage. Da hun startede på skemad havde hun helt styr på skeen fordi hun kendte den så godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver direkte fra flasken, men O elsker også hendes D-dråber. Ske virkede ikke for os, da det ligesom blev siddende på den. Så ingen gode råd her, men jeg tænker altså om de får 3 dråber den ene dag og 6 den anden ikke gør synderligt forskel.

Lige præcis derfor jeg putter modermælk på :) (fif fra SP!) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver også bare fra flasken. Synes ikke det er et problem, men Andrea elsker dem også og ligger pænt stille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver fra en babyske.. Han har fanget ideen med ske, så han sutter det fint af skeen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi drypper bare direkte i munden. Da hun var ny, lagde jeg en finger på hagen så åbner de gerne munden og så drypper jeg bare med pipetten, gerne med god luft imellem så jeg kan tælle. Hun lærte det hurtigt og åbner selv munden nu.

Der sker ikke så meget ved at noget ryger ved siden af en gang imellem og heller at de skulle få et par dråber for meget enkelte gange. Tænk bare at børn jo har overlevet længe før man fandt på at de skulle have d-dråber :-) og oveni det så skal de jo have 5 dråber både som 14 dage gammel og som 12 mdr gammel hvor de er 3 gange så store så mon ikke en nyfødt kan klare sig hvis det kun er 3-4 dråber der ryger ned :-)

Dermed sagt er det jo vigtig at man giver d-vitamin når man bor på den her breddegrad da babyerne slet ikke får nok lys til selv at kunne danne nok d-vitamin, hvilket kan gøre at baby får bløde knogler.

Prøv dig frem og find en metode der fungerer for dig -og så fred med lidt spild indimellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi drypper bare direkte i munden. Da hun var ny, lagde jeg en finger på hagen så åbner de gerne munden og så drypper jeg bare med pipetten, gerne med god luft imellem så jeg kan tælle. Hun lærte det hurtigt og åbner selv munden nu.

 

 

Lige præcis sådan her også :) Dicte kender rutinen og åbner selv munden - tror hun synes de smager godt :) Vi prøvede med skeen på et tidspunkt, men synes ikke det fungerede lige så godt for os. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg supplerer amningen med MME, så jeg propper dråberne i morgenflasken, men det kræver selvfølgelig at din søn får flaske hver dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også ske og det gjorde vi fra da hun var 14 dage. Da hun startede på skemad havde hun helt styr på skeen fordi hun kendte den så godt :)

 

Ditto - det har vaeret saa nemt her :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer KAN slet ikke danne d-vitamin, saa det er derfor, de faar d-vitamin. Noah faar d-pearls, som er 20 enheder og det er jo mere end anbefalingerne. I og med at det er kapsler, jeg prikker hul paa og trykker ud paa skeen, saa faar han maaske 15, plus den vitaminpille, han faar nu :) 

 

Hvis han har haft optraek til noget sygdom, saa giver jeg ham gerne dobbelt - det sker der ikke en pind daarligt ved. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med så mange svar :)

Vil prøve med en babyske og lidt modermælk og se om det hjælper... Sean kan såmænd også godt lide d-dråberne! men han tror han skal spise når han får dem og begynder at ligge og karter rundt med hovedet og åben mund ;)

Der gik lige lidt længe før jeg fik set jeres svar! Vi er igang med første spring, så tiden ved ipaden er minimal i aftentimerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER