Guest

hvor tit vasker i...

26 indlæg i dette emne

jeres egen dyne?

Jeg har lige vasket vores dyne. Vi har en stor dobbeltdyne, og satte den over til vask imorges, da jeg stod op. Og den var først færdig tør her til aften ved en 17 tiden, hvilket vil sige, at den har været i tørretumbleren i over 4 timer <_<

Men den trængte til at blive vasket, for jeg har engang fået af vide, at når den ikke rigtig kan holde en varm om natten og at den ikke længere er så fluffy, så er det fordi den trænger til at blive vasket. Det er noget med, at fjer/dun efter som de suger sved osv til sig så mister de efterhånden deres evne til at være fluffy og varmende.

Men hvor ofte kommer i jeres egen dyne i vaskemaskinen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm.... det ved jeg da ikke lige... Vi fik vores dobbeltdyne i julegave i 2009 (vi bruger den så ikke om sommeren) men den har jeg da ikke vasket endnu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor er din vaskemaskine samt tumbler siden du kan klare en dobbeltdyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor er din vaskemaskine samt tumbler siden du kan klare en dobbeltdyne

vaskemaskinen kan klare 7 kg, og tørretumbleren kan klare almindelig vask, nok derfor tog det så lang tid at tørre den.

Jeg har kun haft vasket dynen 1 gang før siden vi fik den i 2008, men den kommer ud af vinduet og bliver luftet minimum 2 gange om ugen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror aldrig i mit liv jeg har vasket min dyne?! :blink

Men lufter dem tit når jeg skifter sengetøj. Og så skifter jeg den ud med jævne mellemrum ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er sådan en speciel en der ikke må vaskes, men kun luftes... Og det er skutte nemt at lufte den i snevejr, når man ikke har et sted der er overdækket <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vasker vel vores én gang om året.. og selvfølgelig med vaskepulver uden enzymer som man skal bruge...

OG så med tennisbolde i tørretumbleren bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vasker vel vores én gang om året.. og selvfølgelig med vaskepulver uden enzymer som man skal bruge...

OG så med tennisbolde i tørretumbleren bagefter :)

guuuud skal dynen vaskes med vaskepulver uden enzymer, hvor får man sådan noget vaskepulver henne?

og jep jep med tenneisbolde, den havde jeg fanget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 gange om året og som Stinna skriver med en tennisbold i tørren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også kun det er 1 gang om året eller sådan noget, og som de andre ryger den i tumbleren med tennisbolde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

guuuud skal dynen vaskes med vaskepulver uden enzymer, hvor får man sådan noget vaskepulver henne?

og jep jep med tenneisbolde, den havde jeg fanget...

Vaskepulver uden enzymer, det beskytter dunene således at de bevarer deres elasticitet.

Henrik købte det på nettet sidst... det koster noooget mere end almindelig vaskepulver.. men igen - man vasker jo ikke dynen hver uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig vasket min dyne... :blush

Men altså har ingen tørretumbler... men køber ny sådan ret "ofte"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vakser alle vores dyner her hjemme hver 3 månede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig vasket min/vores dyner.

Vi har fælles vaskeri og der er vaskemaskinerne altså ikke beregnet til 2 store dyner og da vi kun må vaske 2 timer af gangen, ja så når den ikke at tørre.

Truntens dyne vaskes et par gange om året og så hvis der sker uheld for den er en del mindre og ikke med fjer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft vore dobbeltdyne på renseriet 1 gang, da jeg passede en kat der tissede på den. Ellers vasker jeg den ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har ikke været vasket endnu.

Vi har heller ingen tørretumbler. Men dynerne kommer da nogle gange til luftning udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aldrig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et par gange om året tror jeg.

Om sommeren er de ude og hænge ca. et par gange om måneden. At komme i seng om aftenen under en dyne der har hængt ude hele dagen og lige fået rent sengetøj er bare SÅ dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

to gange om året, vinterdynen inden den bliver lagt væk og sommerdynen ligeså.

Nu har jeg arbejdet med at sælge dyner så ved hvor vigtigt det er mht. støvmider, det skal lige siges det er ligeså godt at hænge sin dyne ud en dejlig frost morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

to gange om året, vinterdynen inden den bliver lagt væk og sommerdynen ligeså.

Nu har jeg arbejdet med at sælge dyner så ved hvor vigtigt det er mht. støvmider, det skal lige siges det er ligeså godt at hænge sin dyne ud en dejlig frost morgen :)

Nu hænger der 2 stk dyner ude på terrassen - tak for tippet! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hænger der 2 stk dyner ude på terrassen - tak for tippet! :super

Selvtak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige invisteret i et par kronborg dyner og de er endnu ikke vasket :) Men de har været ude en hel dag i de her -10 grader, så alt levende dødede vist der :P :P Det har jeg gjort et par gange og bliver ved med det, så længe det er frostvejr..

Dynerne har rigtig godt ad det og så bliver de så dejlig friske..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dundyner bliver vasket minimum 2-3 gange om året. Jeg er i det hele taget lidt hys med min seng. Topmadrassen bliver vasket ca. 1 gang om måneden, boxmadrassen bliver i samme omgang støvsuget. Jeg kan slet ikke klare tanken om hvor mange timer man tilbringer hver nat i sengen og den så ikke bliver gjort rent ofte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det glemte jeg også lige at tilføje - vi skifter sengetøj ca en gang om ugen eller max hver 14. dag og der bliver sengen også gjort grundigt rent, for jeg kan heller ikke klare tanken og alle de klamme dyr der farer rundt under os når vi sover :puke :puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker den nok et par gange om året eller 3 :)

Vi har en dobbeltdyne med fiberfyld, og den kan lige nøjagtigt være i vores 7 kg. vaskemakine. Vi har ingen tumbler, men jeg plejer at time det med, at vi skal være væk hjemmefra et par dage. Så breder jeg den ud over hele tørrestativet og så er den tør når vi kommer hjem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER