Robinson

Baby i soveværelset når far snorker??

18 indlæg i dette emne

Har lige brug for et råd eller erfaringer...

Vi tænker at vores søn skal sove i soveværelset de første måneder! Tremmesengen kommer til at stå ved fodenden af sengen med liften i :)

MEN!! den kommende far snorker som et savværk.. han blev hårdt såret under en udsendelse til Afghanistan og er derfor i gang med en rekonstruktion af næsen, da hans ansigt blev meget skadet under eksplotionen..

Det er dejligt at det går fremad med operationerne!

Efter sidste operation, hvor næseborerne blev åbnet op stoppede han med at snorker igen! skønt.. men han valgte at han ikke ville bruge de plastik tuber han skulle sove med, fordi det gjorde ondt at sætte dem i.. hvilket har resulteret i at begge næsebor stort set er groet sammen igen!

Så nu snorker han som et savværk igen!! :( det er voldsom snorken og uden rytme..

Jeg sover med ørepropper for at kunne sove for det!

Hvad dælen gør vi når lille manden kommer til verdenen?

1. kan baby sove selvom farmand snorker? eller vil det vække ham unødigt?

2. frygter for min egen nattesøvn (som jo sikkert bliver presset i forvejen)... jeg kan jo ikke sove med ørepropper hvis jeg skal høre når lille manden vågner om natten??

3. havde håbet at jeg kunne amme i sengen om natten, men kan slet ikke finde ro når jeg kan høre hans snorken?!.. er måske lidt sart :( skal jeg bare indstille mig selv på at hoppe ind i stuen for at amme om natten?...

Er i syv sind?? ender det mon med at jeg må sove på babyværelset på luftmadras?? :(

Har termin 27. januar og næste operation er planlagt til Marts, og der er jeg "græsk katolsk" om hvor ondt det gør at stikke gummi tuber op i næseborerne.. så længe de holdes åbne snorker han ikke!?

Men tænker... mange mennesker snorker jo?!.. er der andre der har stået i lignende situation?? og hvad har i gjort? Jeg snorker selv helt vildt for tiden pga. hævede slimhinder, men satser da stærkt på at det forsvinder når jeg har født ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Baby har jo hørt farmand snorke LÆÆÆÆNGE inden h*n kommer ud :)

Og så vender babyer sig enormt hurtigt til lyde, så jeg tror virkeligt ikke du skal bekymre dig om, at baby kan sove for far.

 

Jeg ved at der er nogle mødre herinde, som sover med ørepropper og stadigt høre baby fint.

Jeg kan da også tydeligt huske, at jeg vågnede ved den mindste gispen fra min datter, da hun var født og min mand snorker også så ruderne klirre. Så jeg tror ikke at du skal bekymre dig så meget om det :)

 

Hvis baby vågner af fars snorken, så bliver jeg meget overrasket :P

Nogle babyer kan jo slet ikke sove uden fars og mors lyde :)

 

 

Der ER jo også alternativet, at far ligger sig andetsteds, så I kan få natte-ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke du skal bekymre dig. Vi havde en hund, der gøede meget, og jeg var ret bekymret for at hunden ville vække hende. Men hun hørte ham nærmest ikke, og sov trygt og godt, selv om han gøede lige ved siden af.

Som taz siger, så har babyen hørt lydene mange gange inde i maven, og hvis den lille er vant til at far snorker om natten, tror jeg såmænd bare, at det kan give tryghed, da det er en velkendt lyd.

Og bare rolig, du skal nok høre den lille ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her snorker farmand også, nogle gange lidt nogle gange MEGET. Og vi ser tv hvor William sover i rummet ved siden af, med åben dør og vi snakker. Og Js vækkeur ringer om morgenen. Og William, han sover altså bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vigga var lille kunne Inter vække hende. Kan huske vi brugte boremaskiner lige ved siden af hende og hun ænsede det ikke. Først nu her er hun begyndt at være mere sart og kan vågne bare man åbner opvaskemaskinen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liam sover faktisk ofte bedst der hvor der er lidt larm, så jeg tror heller ikke du skal være bekymret!

Hvad angår at gå i stuen om natten, så er det det jeg gør! Fordi jeg simpelthen sidder bedre og Liam alligevel skal op at bøvse og ud at skiftes, så går det smarte altså lidt af det der liggende amning!

Det eneste du skal være bekymret for er din egen søvn, hvis du ikke kan lide at sove med ørepropper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand snorker HØJT, men Lasse har alle dage kunnet sove fra det og jeg har ammet om natten uden problemer i soveværelset.

Baby ka høre sin fars snorken, mens det er i maven. Så det er jo vant til lyden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn finder lyden fra kaffekværnens yderst beroligende! :lol Tror ikke det bliver et problem.. ;)

Hvis du er bange for ikke at høre ham, så køb evt. en af de der babyalarmer der kan vibrere, så kan du have den under hovedpuden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er min mands snorken medvirkende til, at junior (5 1/2 måned) nu kommer på eget værelse. Jeg ved ikke rigtig, om min mand vækker ham, men det forstyrrer, når junior skal falde i søvn efter natamning, og det driver mig til vanvid ind imellem - med junior ude af soveværelset kan jeg også selv flytte mig om nødvendigt, jeg skal bare tage alarmen med:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand snorker også sådan. Og vi har snakket om at han skal til en øre næse hals læge. Det er så slemt at ikke en gang ørepropper kan fjerne lyden så vi sover nu i hver sit rum. Hellere søvn frem for at sove sammen. Men da vores var baby sov hun fra fars snorken. Hun sov faktisk bedst når hun kunne høre ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hører musik hele natten, fordi vores drenge ikke gider sove i stilhed. Så jeg istemmer mig koret og siger, du ikke skal bekymre dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar alle sammen :)

Vi har aftalt at vi ser det an herhjemme og så må vi løse problemet, hvis det viser sig at det er et problem :)

Lige gyldigt hvad har vi talt om at vores søn kommer på eget værelse så tidligt som muligt uanset hvad! kan selvfølgelig godt være jeg ikke er klar til det "som planlagt" omkring 3-4 mdr.. men umiddelbart så håber jeg at kunne få ham derind så tidligt som muligt! :)

Ser tiden an ;) nu skal vi bare have ham ud i første omgang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar alle sammen :)

Vi har aftalt at vi ser det an herhjemme og så må vi løse problemet, hvis det viser sig at det er et problem :)

Lige gyldigt hvad har vi talt om at vores søn kommer på eget værelse så tidligt som muligt uanset hvad! kan selvfølgelig godt være jeg ikke er klar til det "som planlagt" omkring 3-4 mdr.. men umiddelbart så håber jeg at kunne få ham derind så tidligt som muligt! :)

Ser tiden an ;) nu skal vi bare have ham ud i første omgang :D

Hvorfor vil i have ham på eget værelse så tidligt som muligt? Det bliver jo anbefalet at de sover i samme rum som en indtil de er 6 mdr pga vuggedøds risiko. Så jeg har ikke turdet andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor vil i have ham på eget værelse så tidligt som muligt? Det bliver jo anbefalet at de sover i samme rum som en indtil de er 6 mdr pga vuggedøds risiko. Så jeg har ikke turdet andet ;)

Hvem anbefaler det? Vores SP synes det var en rigtig god ide, at vores drenge kommer på eget værelse nu her, når de bliver to måneder, så de er det før deres far starter på arbejde igen. Hun mener der er risiko for, at vi vækker hinanden for meget nu her. Plus at de to har hinanden og derfor kan finde ro sammen bare de to og ikke behøver at være, hvor vi er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem anbefaler det? Vores SP synes det var en rigtig god ide, at vores drenge kommer på eget værelse nu her, når de bliver to måneder, så de er det før deres far starter på arbejde igen. Hun mener der er risiko for, at vi vækker hinanden for meget nu her. Plus at de to har hinanden og derfor kan finde ro sammen bare de to og ikke behøver at være, hvor vi er.

Det gør sundhedsstyrrelsen... Har høre at det er noget med at når baby kan høre forældrenes åndedrag bliver dets eget åndedræt stimuleret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør sundhedsstyrrelsen... Har høre at det er noget med at når baby kan høre forældrenes åndedrag bliver dets eget åndedræt stimuleret.

Åh, så kan det være, at det er fordi, de er to, at de gerne må. For det var vores SP, som også anbefalede det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, så kan det være, at det er fordi, de er to, at de gerne må. For det var vores SP, som også anbefalede det.

Baby MÅ altså også godt komme på eget værelse selvom der ingen tvilling er. ;) Sundhedsstyrelsen anbefaler kun - det er altså ikke love!

Vores dreng kom på eget værelse da håb var tre måneder, så vidt jeg husker. Vi havde absolut ingen betænkeligheder ved det. Vores SP synes det var super, og det var klart det bedste for os.

Theodor fylder et år i næste måned, så han er altså ikke død af det. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby MÅ altså også godt komme på eget værelse selvom der ingen tvilling er. ;) Sundhedsstyrelsen anbefaler kun - det er altså ikke love!

Vores dreng kom på eget værelse da håb var tre måneder, så vidt jeg husker. Vi havde absolut ingen betænkeligheder ved det. Vores SP synes det var super, og det var klart det bedste for os.

Theodor fylder et år i næste måned, så han er altså ikke død af det. ;)

Jeg er enig i, at det ikke er love. Jeg synes bare aldrig, sundhedsplejersker går imod Sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER