Forunderligt

30 kg udfordring

338 indlæg i dette emne

Årh, Saga74, det er jeg virkelig ked af at høre :(

Tusind tak fordi, at du vil dele dine tanker med os :)

Det er bare ikke let, at ændre sit liv og sine vaner, det tror jeg alle herinde kan skrive under på!

Men det, at du forsøger og faktisk er ekstrem ærlig overfor dig selv er et godt skridt på vejen!

Hvis jeg skal stoppe med at heppe og spørge dig ind til, hvordan det går, så sig endelig til! jeg vil dig bare det bedste!!!

Og så får du lige en masse af dem her

:kram2 :kram2 :kram2 x 1000000000

Tak for dine kram og tanker :kiss

 

Nej det er ikke fordi jeg er ked af at få hep osv, nu har jeg jo selv valgt at dele mit slanke projekt her, jeg er egentlig positivt overrasket over at der er andre som gider følge med i det. Jeg har bare brug for at lufte frustrationerne også.

 

Men nu er det mandag og dagen er startet godt, jeg mødte en sød nabo jeg tit snakker lidt med når jeg render på hende, og hun syns jeg sku komme ind til "kaffe" i morgen så vi ku snakke lidt mere, det glæder jeg mig til, for jeg tror vi har meget at snakke om og jeg ku helt sikkert godt bruge en veninde i nærheden. Og nu skal der trænes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:8: 45 min! 15,1 km iflg min motionscykel. :glad

 

Det er helt vildt som det gir power følelse at få det gjort, lige nu har jeg det fantastisk godt i kroppen og føler mig lidt sej igen. Klar til kampen mod køleskabet igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dine kram og tanker :kiss

Nej det er ikke fordi jeg er ked af at få hep osv, nu har jeg jo selv valgt at dele mit slanke projekt her, jeg er egentlig positivt overrasket over at der er andre som gider følge med i det. Jeg har bare brug for at lufte frustrationerne også.

Men nu er det mandag og dagen er startet godt, jeg mødte en sød nabo jeg tit snakker lidt med når jeg render på hende, og hun syns jeg sku komme ind til "kaffe" i morgen så vi ku snakke lidt mere, det glæder jeg mig til, for jeg tror vi har meget at snakke om og jeg ku helt sikkert godt bruge en veninde i nærheden. Og nu skal der trænes.

Årh, det lyder også godt med en veninde tættere på :)

Det er godt, at du kan komme ud med dine frustrationer, de bliver jo også bare værre, af at blive gemt væk .

Så vil jeg fortsætte med masser af hep fra Aalborg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:8: 45 min! 15,1 km iflg min motionscykel. :glad

Det er helt vildt som det gir power følelse at få det gjort, lige nu har jeg det fantastisk godt i kroppen og føler mig lidt sej igen. Klar til kampen mod køleskabet igen ;)

Du er sej!! hep, hep :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutters frustration:

Jeg er ved at blive vanvittig over mig selv og det her slankeprojekt for tiden. Jeg er lidt nået frem til at jeg har ambivalente følelser i forhold til det hele og derfor er det rigtig svært for mig at holde fast i kur og motion hele døgnet. Jeg vågner hver morgen og tænker, i dag går jeg all in, i dag spiser jeg "rigtigt" og gir den gas med motionen. Og hver aften tænker jeg, ej for pokker det gik ikke helt godt, men i morgen gør jeg det bedre... Hvorfor fanen skal det være så svært!? Jeg blir ved med at spise mere og forkert end jeg gerne ville og jeg føler mig som en idiot for slet ikke at have kontrol over mig selv når det gælder mad. Jeg blir ved med at falde i med at hvis jeg ikke har det godt på den ene eller anden måde tror jeg at jeg kan fjerne det ved at spise noget, det er så indgroet en vane at jeg snart ikke ved om jeg er sulten eller bare spiser fordi jeg er træt/har ondt/er ked/keder mig/det er synd for mig/andet!? Jeg har svært ved at tro på, sådan helt inderst inde, at det nok skal lykkes og at det hele nytter. At tro jeg faktisk KAN tabe mig, og at se det for mig, mig i fremtiden lettere, slankere, gladere, sundere osv. Jeg har en lille nagende tvivl om min babydrøm bare er for urealistisk, har vi overhovedet kræfter til en til, sådan en gang sygdom vi har været igennem kan få mig til at frygte de udfordringer jeg ved der også følger med, ud over alt det helt vidunderligt dejlige ved at blive forældre (igen). Selv om jeg super gerne vil tabe mig under alle omstændigheder, så var det den drøm som skubbede mig i gang for snart 8 uger siden, og tvivlen gør det bare super svært på daglig basis. Sammen med julefristelserne altså. Jeg tror bare ikke på at det i sig selv at det blir januar gør at jeg får lettere ved at være på kur. Der skal mere til for mig, selv om det ærgrer mig at det skal være sådan.

Tak piger for jeres hep og følgen med, må indrømme at jeg slet ikke føler jeg fortjener det for tiden. Er sikker på at vægten står stille og kampen med de 30 kg er bare op ad bakke pt. Indtil jeg kan (gen)finde den motivation og tro på det hele er det svært at føle det nytter overhovedet.

Livstilsændring ER hårdt.. Så selvfølgelig vil du møde modstand. Men jeg må pointere søde Saga.. Du er alt for hård ved dig selv..

Lad mig lige nævne: du har allerede tabt 7 kg, du er begyndt at tænke anderledes end du har gjort ifht. Til mad, du er ved at ændre et mønster og du får trænet mere end du har gjort tidligere. Nu vælger du ikke kun den nemmeste løsning.. Du kæmper for det.

Du er altså ret godt på vej! Husk at rose dig selv for det du faktisk har gjort.. Og gjort rigtig godt. Der er de dage hvor du bare ikke orker at træne.. Men gør det alligevel.. Det er da sejt.. Det hele kommer ikke på en gang, men Små skridt er også skridt.

Jeg synes du gør det godt. Måske du har sat lidt for høje forventninger, og derfor glemmer de små men sikre sejre?

Kæmpe kram :kram og JEG TROR PÅ AT DU KAN!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livstilsændring ER hårdt.. Så selvfølgelig vil du møde modstand. Men jeg må pointere søde Saga.. Du er alt for hård ved dig selv..

Lad mig lige nævne: du har allerede tabt 7 kg, du er begyndt at tænke anderledes end du har gjort ifht. Til mad, du er ved at ændre et mønster og du får trænet mere end du har gjort tidligere. Nu vælger du ikke kun den nemmeste løsning.. Du kæmper for det.

Du er altså ret godt på vej! Husk at rose dig selv for det du faktisk har gjort.. Og gjort rigtig godt. Der er de dage hvor du bare ikke orker at træne.. Men gør det alligevel.. Det er da sejt.. Det hele kommer ikke på en gang, men Små skridt er også skridt.

Jeg synes du gør det godt. Måske du har sat lidt for høje forventninger, og derfor glemmer de små men sikre sejre?

Kæmpe kram :kram og JEG TROR PÅ AT DU KAN!!!

Kunne ikke være mere enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste to dage har jeg haft syg tumling for hvad der føles som gang nr 10000. :numse  Men i dag er hun rask og jeg har fået en god snak med min kæreste og er kommet op på cyklen igen.

 

:13: i dag ca uændret, 107,5 kg

 

:8: i dag 45 min + positiv peptalk til mig selv. Så nu har jeg det godt.

 

Mine tanker om resten af december er at jeg vil fortsætte med at træne men at jeg ikke forventer så meget mht vægttab på denne side af nytår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Livstilsændring ER hårdt.. Så selvfølgelig vil du møde modstand. Men jeg må pointere søde Saga.. Du er alt for hård ved dig selv..

Lad mig lige nævne: du har allerede tabt 7 kg, du er begyndt at tænke anderledes end du har gjort ifht. Til mad, du er ved at ændre et mønster og du får trænet mere end du har gjort tidligere. Nu vælger du ikke kun den nemmeste løsning.. Du kæmper for det.

Du er altså ret godt på vej! Husk at rose dig selv for det du faktisk har gjort.. Og gjort rigtig godt. Der er de dage hvor du bare ikke orker at træne.. Men gør det alligevel.. Det er da sejt.. Det hele kommer ikke på en gang, men Små skridt er også skridt.

Jeg synes du gør det godt. Måske du har sat lidt for høje forventninger, og derfor glemmer de små men sikre sejre?

Kæmpe kram :kram og JEG TROR PÅ AT DU KAN!!!

 

 

Kunne ikke være mere enig :)

1000 1000 tak begge to. Må indrømme jeg var tudemarie da jeg læste dit svar Nica, og du har fuldstændig ret. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Soede mine dejlige og effektive plan for projekt rent hus er ogsaa gaaet i vasken pga sygt barn, saadan er det. Jeg vil goere rent, fordi jeg har stoevallergi og du vil motionere og spise sundt for at tabe dig. Well, vi goer vores bedste og jeg synes, du goer det godt. Det tager tid at faa en vane indrette i sit liv, saa klap dig selv paa skuderen. 

 

Se ogsaa paa, hvad det er, der skaber modstand inde i dig... Se loeven i oejnene :) 

 

For mig er det med livsstilsaendringer ofte, at jeg er doven, mangler endelig motivation, overspringshandler, fordi mit liv i grunden ikke er indrettet efter den nye stil. Saa skal den jo indrettes, aka. det skal f.eks. indrettes fysisk saaledes, at jeg ikke skal rydde og og stoevsuge, foer jeg kan komme til at lave yoga i stuen. Saa det er det blevet nu :) Paa samme maade, hvis jeg i en periode vil leve 80 % raw og uden maelkeprodukter - saa skal der vaere raavarer til at leve saadan og jeg skal have tid til at hakke groentsager uden baby haengede om benet. You get the point ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og som Nica siger, saa kan du jo ogsaa lave en "have done" liste istedet for en "to do"! Det er meget mere motiverende end en to do, som det ikke altid lykkedes at overholde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 1000 tak begge to. Må indrømme jeg var tudemarie da jeg læste dit svar Nica, og du har fuldstændig ret. :kiss

Ofte er det lettere at se "udefra" og det manglede da bare at fortælle dig HVOR SEJ du er. For jeg kan sagtens se ændringen, og alle de gode ting du allerede gør..

Men når man selv står i det, er det ikke let at se selv. :kram

Du er godt på vej.. Og du skal nok nå i mål. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lige læst hele tråden igennem - sikke flot gået, du er bare for sej!! 

 

Jeg hepper på dig!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper Saga :)

Du kan godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er weekenden gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Apple kiggeri gælder helt sikkert og det samme gør sex ;)

Jeg hepper også med, men har ikke haft så meget tid til at skrive :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apple kiggeri gælder helt sikkert og det samme gør sex ;)

Jeg hepper også med, men har ikke haft så meget tid til at skrive :kiss

Tak :kiss så vil jeg glæde mig over "gratis motion" som julerengøring og storindkøb osv for jeg har ikke været på cyklen, der har ikke været tid :badgirl

 

:13: 107,4 kg dvs ca uændret, det er jeg faktisk lettet over for jeg føler ikke jeg har gjort nogen anstændig indsats. Prøver at holde den 2 uger endnu trods julefristelserne.

 

Drømte i nat jeg ventede tvillinger og det var derfor jeg føler mig så tyk på maven :D det er vist det man kalder en ønskedrøm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot at du kan holde vægten på trods af julen!  :loveshower

 

Hahaha en sjov drøm!  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Såååååå er vi klar igen lige om et øjeblik :balloon Jeg glæder mig faktisk til at tage fat på det nye år og opnå mine vægtmål, jeg er optimistisk og helt sikker på jeg kan gøre det, yes jeg ka'! Har holdt lidt øje med vægten i julen og den er sådan ca næsten uændret, men kommer lige et tal på med næste opdatering. Jeg blir glad fordi det åbenbart ikke kræver kæmpe indsats for mig at holde vægten - så er det "bare" ned ad vægtstigen som blir tuf, og den kamp er jeg klar til :box med målet for øje.

Jeg har gavekort liggende klar, så for hvert delmål skal jeg ha nyt tøj eller undertøj eller lignende i belønning. Første delmål er selvfølgelig at komme ned under de 100, har sat mig i hovedet at det sker inden vinterferien uge 7.

Jeg har ikke trænet alverden men glæder mig til at ku gøre det noget mere. Jeg syns bare det er svært med huset fuld af børn og folk at finde tid til det, der er hverdagen lidt lettere. Her til morgen trænede jeg dog lidt (i håb om at bedre ømme skuldre) det blev til 25 min på motionscyklen og et par danse til noget fantastisk morgen tv på DR3, med workout for udviklingshæmmede, det var både sjovt og let, lige noget jeg ku deltage i uden at føle mig helt åndssvag :D

Rigtig dejlig nytårsaften til jer alle, vi ses på den anden side til næste år :glad

Synes det lyder helt fornuftigt og fantastisk med delmål til uge 7 og et kg i ugen burde jo sagtens kunne lade sig gøre! Jeg hepper og synes du er piv sej :goodluck

Godt nytår :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kors hvor er jeg piv sur, jeg kan næsten ikke holde mig selv ud. Gir mensen skylden. Og sulten. Og gråvejret. Og prøver ikke at gi min stakkels kæreste skylden også.

 

Jeg startede med at lave en masse grøntsager i går og har spist lidt og sundt, som det var min plan, det har i sig selv ikke været så svært, selv om jeg måtte bekæmpe et snack-attack i går aftes med en lille tur på motionscyklen, :8: 28 min blev det til, jeg er ikke rigtig oppe i gear endnu men jeg arbejder på det.

 

I dag har jeg kun kørt :8:  16 min (so far) inden jeg besluttede mig til at vinduespudsning også er en slags motion og gik i krig med både udendørs og indendørs, hold op hvor det lysner helt fantastisk.

:13: 108,4 kg her til morgen <_< det er jeg pænt utilfreds med for lige før nytår var den 1 kg mindre, men kan muligvis skyldes jeg har fået mens.

 

Nu vil jeg prøve at finde noget at hjælpe humøret op med - som ikke er slik selvfølgelig. Vi er (desværre) endnu ikke HELT udgået for julegodter, men jeg er faktisk så super motiveret for vægttab lige nu at det får lov at ligge til nogen andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad  :glad  :glad  :glad

Du er sej  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, du har stadigvæk tabt dig! :respekt Her er der røget 2 kg på i julen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Mens og surhed på retur, men jeg har haft nogle dårlige dage uden spor af overskud og jeg er stadig ikke kommet i gang med noget regelmæssig motionscykling. Jeg præsterede at tude mig til pizza i torsdags og har været til fødselsdag i går :badgirl Det blir ikke rigtig hverdag for mig før onsdag, da jeg har div møder mandag og tirsdag, og i dag er store rengøringsdag. Men nu skal jeg i hvert fald ha noget sund mad som gir energi på den gode måde de næste dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:13: 107,6 kg så der er ikke rigtig sket noget. Træningen er heller ikke hvad den sku ha været, jeg kan vel bare konstatere at stress er temmelig skidt for mig (og fødselsdagsfester gør ikke noget positivt for vægten :rolleyes )

 

MEN jeg er faktisk optimistisk for tiden. Godt humør, raske børn, masser af kærlighed, det hele skal nok gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER