Scarlett

Træt af bumser mm. hjææælp...

10 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Efter at jeg er blevet gravid har jeg fået virkelig fedtet hud i ansigtet, og mange små bumser. Jeg har ellers normalt meget sjælendt bumser.

Har I samme problem og har I fundet en god måde at få dem til at forsvinde på? Eller bare minimere dem lidt?

Jeg er også begyndt at få lidt tørre brystvorter. Er det bare mig eller er der andre der oplever det samme? I så fald hvad smører I dem med?

Håber I kan hjælpe især med mit bumse problem. Jeg føler mig sgu ikke for lækker pt. :wacko

Bare til info så er jeg 12+1 i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Jeg fik en del uren hud på ryggen. Kosmetologen sagde, at det typisk går væk længere henne i graviditeten, hvilket da også holdt stik. Pt (efter fødsel) har jeg egentlig renere hud end før graviditeten.

Det kniber lidt med de gode råd, for man vil jo typisk ikke så gerne bruge for skrappe sager under graviditeten.

Nogen bruger forskellige olier (ex mandelolie) til brystvorterne - delvis ud fra en forestilling om at hærde dem til amningen. Sagkundskaben hævder dog, at det er en rigtig dårlig ide, fordi det forstyrrer kroppens eget system, hvor der også dannes noget, der smører brystvorterne, så jeg sørgede direkte for at undgå brystvorterne, når jeg ellers smurte mig ind. Efter fødslen brugte jeg lanolin, hvilket også vil være mit bud, hvis de virkeligt trænger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har også problemer med uren hud... Jeg er begyndt at bruge en ansigtssæbe - bruger jeg ellers ikke. Og så tror jeg at jeg vil skifte til en mindre fed ansigtscreme. Men jeg er ikke sikker på, at det gør den store forskel, for det skyldes vel hormonerne... Men gode råd modtages gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også slemt ramt :( Bruger Basiron 5% fra apoteket en gang i mellem. Det synes jeg hjælper og det må gerne bruges af gravide. Men helt godt er det stadig ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... så længe ansigtsproduktet er parabene og parfumefrit så er det nok ikke så farligt at bruge i min verden.

Når man er gravid er der så mange ting man ikke må. Og de første mange måneder bliver man bare uformelig og tyk at se på. Lidt af en nedtur :wacko

Så måske det på et andet mentalt plan gør lige så meget godt at give sig selv lov til at bekæmpe den fedtede hud.. med omtanke.

Jeg har haft problemhud, der fedter side jeg var 12. Nu har jeg fået mere styr på det med tiden, men det var først da jeg nåede de 24 at min hud begyndte at få bumsefri perioder, hvor jeg bare fedtede og døjede med hudorme.

Min erfaring siger, at en creme kan blive for fed, og helst skal være let i konsistensen. fx en gele.Men omvendt har jeg tørre kinder. så jeg har faktisk to ansigtscremer. en til kinder og en til t zone og resten. Huden er anderledes om sommeren, hvor den behøver mindre pleje end når frosten sætter ind.

jeg vasker mit ansigt i en vaskegele fra apoteket netop beregnet til fedtet og uren hud hver morgen. Og så bruger jeg en maske efter behov.

stress og for lidt væske samt træthed får min hud til at fedte.

Og en foundation er totalt no go. uanset om der står de lukker porerne til eller ej, så sætter de gang i talgproduktionen... har prøvet 6 forskellige mærker og typer foundation i min tid.

min pudderkvast vasker jeg ofte. det er min erfaring at hvis den ikke holdes helt fri for små kager af fedt og pudder, så er den med til at få gang i fedtet.

tandpastatippet er også rigtigt godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bare vaske og rengøre morgen og aften. Det har hjulpet mig rigtig meget. Du kan også købe noget peeling, som fjerner urenhederne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for besvarelserne. Så er det ikke "bare mig". :-)

 

Så er det bare at gå igang. Håber det kan hjælpe bare en lille smule.

 

Lyder godt at det går lidt i sig selv igen lidt længere henne i graviditeten. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det er så træls!

 

Har også selv døjet meget med bumser, indtil jeg fik ændret vaner og produkter. Heldigvis er det ikke gået så meget amok i graviditeten som jeg havde frygtet. 

 

Her er min erfaring: 

- undgå fede cremer (jeg tillader altså mig selv stadig at bruge Dermalogica Active moist, selvom der er parfume i - den virker for mig og er let)

-  rens for guds skyld din hud for make up HVER aften og sørg for at bruge fugtighedscreme bagefter. ellers udtørrer den og producerer mere fedt --> bumser

-  jeg har mange ar efter bumser og pigmetnforandringer, så jeg bruger makeup til at dække. Her er det vigtigt HVAD du bruger. Youngblood mineral foundation (som er en slags pudder og foundation i ét) har gjort underværker for mig og er det eneste make up jeg ikke har fået grimmere hud af. Tværtimod. Kan jeg kun anbefale. 

- vand vand vand

 

Håber det hjalp lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv eucerin til uren hud fra apoteket uden parfume og parabener. Derudover prøv en.mineralpudder fra la roche posay også uden parfume og parabener. Den lukker ikke porerne og har samtidig en effekt på den urene hud. Er totalt forelsket i min pudder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER