TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvor sidder udslettet henne? Vi har lige været igennem hånd, fod og mundsyge og det startede også med feber

 

Det startede i bleområdet (og jeg overvejede, om det var varmeknopper pga feber), men det har bredt sig til benene, omkring munden og er på vej frem på armene også. Min mand troede også, at det kunne være hånd, fod og mundsyge, men jeg tror ikke, at lægen mente, det kunne være det. Under alle omstændigheder, så skal hun tidligst i vuggestue på mandag, men jeg frygter, at det først kan blive senere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Snuble kunne det være nældefeber ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det startede i bleområdet (og jeg overvejede, om det var varmeknopper pga feber), men det har bredt sig til benene, omkring munden og er på vej frem på armene også. Min mand troede også, at det kunne være hånd, fod og mundsyge, men jeg tror ikke, at lægen mente, det kunne være det. Under alle omstændigheder, så skal hun tidligst i vuggestue på mandag, men jeg frygter, at det først kan blive senere.

Eller 3 dags feber?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kommer vi ind og er med i dette forum :loveshower

Tillykke med tivllingerne :balloon håber I og de har haft en skøn dag 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snuble kunne det være nældefeber ?

 

Det er ikke umuligt. Synes godt, det kan ligne min nældefeber, men det er længe siden, jeg er rookie mht. børneudslet, så derfor er jeg usikker

 

Eller 3 dags feber?

 

Tjah, måske. I så fald burde det vel begynde at aftage? DET ville være en god nyhed :)

Edit: Nu fik jeg tid og overskud til at google forskellige typer udslet. Jeg synes ikke, hun har de skorper, man forbinder med skoldkopper, så jeg er ret sikker på, at det er enten nældefeber, mund-og håndsyge eller 3-dages feber (de ligner hinanden meget, synes jeg). Jeg hælder mest til mund-og håndsyge. Tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu med en lille tut som skal have maske med medicin mod astmatisk bronkitis - håber hun nu kan slippe for hosteanfald og vi kan få bedre nætter og en mindre bekymret far

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke umuligt. Synes godt, det kan ligne min nældefeber, men det er længe siden, jeg er rookie mht. børneudslet, så derfor er jeg usikker

 

 

Tjah, måske. I så fald burde det vel begynde at aftage? DET ville være en god nyhed :)

Edit: Nu fik jeg tid og overskud til at google forskellige typer udslet. Jeg synes ikke, hun har de skorper, man forbinder med skoldkopper, så jeg er ret sikker på, at det er enten nældefeber, mund-og håndsyge eller 3-dages feber (de ligner hinanden meget, synes jeg). Men eftersom det er virus, så kan vi jo ikke gøre så meget andet end at vente. Tak for input :)

Aksel havde udslet (hånd, fod og mundsyge) omkring munden, på fingrene og under fødderne. Derudover var der også knopper i bleområdet og på benene. VI slap gudskelov for dem inde i munden. Næsten alle børn i vuggestuen har været nedlagt - det smitter helt vildt - og de har reageret meget forskelligt på det. Aksel var klart en af de hårdest angrebne.

 

Men som du skriver, så kan man ikke gøre noget, andet end at lade tiden gå, så det er i det mindste forholdsvist nemt at have med at gøre, hvis det er det.

 

Håber hun snart er frisk igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sådanne situationer hvor jeg nærmest kan gøre alt uden at få ønsket reaktion, så afleder jeg i stedet (og i nogle tilfælde ignorerer for dårlig opførsel skal ikke give opmærksomhed (at få hvad han vil have) men selvfølgelig ikke i situationer med dyr). Jeg prøver at hjælpe ham med at få opmærksomhed på en god måde "kan du hente en bog jeg kan læse for dig", "kom vi finder din malebog" osv

Åh ja... Men mine afledningsmuligheder er stærkt indskrænkede i denne her situation, for den opstår stort set kun, når baby kræver opmærksomhed, og far ikke er hjemme :wacko Ignorere er rigtig fint til meget - men den går netop ikke, når det lige præcis er det med hunden :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg i børnehaven i går! Det gik virkelig, virkelig godt! :glad Theodor var helt naturligt stille, observerende og holdt mig i hånden. Men da vi fandt et rum med duplo og biler slap han mig. Han ville også godt lade sig hjælpe af pædagogen i et af puderummene, og i det store tumlerum kravlede han op på en hems og legede helt uden os. Han ville også prøve en rutchetur på en bænk de havde hængt op i ribberne godt nok med far i hånden, men han stod fint i kø mellem de store børn og kravlede selv op.

Legepladsen var også et hit, og det blev bestemt ikke godt modtaget, at vi skulle hjem igen - han ville bo i børnehaven nu. :p

Pædagogen fortalte, at hun skulle ind og spise madpakker med de andre, så da vi kom hjem blev vi nødt til at servere Theodors frokost i en madkasse :D

DET er altså dejligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med tivllingerne :balloon håber I og de har haft en skøn dag

Tak - det havde de/vi.

Det var sidste barslesdag med mor så vi var i br og hente fødselsdagsgaver og i Føtex og handel og få børnebillet. The Joy of free things :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg i børnehaven i går! Det gik virkelig, virkelig godt! :glad Theodor var helt naturligt stille, observerende og holdt mig i hånden. Men da vi fandt et rum med duplo og biler slap han mig. Han ville også godt lade sig hjælpe af pædagogen i et af puderummene, og i det store tumlerum kravlede han op på en hems og legede helt uden os. Han ville også prøve en rutchetur på en bænk de havde hængt op i ribberne godt nok med far i hånden, men han stod fint i kø mellem de store børn og kravlede selv op.

Legepladsen var også et hit, og det blev bestemt ikke godt modtaget, at vi skulle hjem igen - han ville bo i børnehaven nu. :p

Pædagogen fortalte, at hun skulle ind og spise madpakker med de andre, så da vi kom hjem blev vi nødt til at servere Theodors frokost i en madkasse :D

DET er altså dejligt :loveshower

Det lyder som et rigtig godt besøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som et rigtig godt besøg :)

Jeg kunne virkelig ikke have håbet på bedre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg i børnehaven i går! Det gik virkelig, virkelig godt! :glad Theodor var helt naturligt stille, observerende og holdt mig i hånden. Men da vi fandt et rum med duplo og biler slap han mig. Han ville også godt lade sig hjælpe af pædagogen i et af puderummene, og i det store tumlerum kravlede han op på en hems og legede helt uden os. Han ville også prøve en rutchetur på en bænk de havde hængt op i ribberne godt nok med far i hånden, men han stod fint i kø mellem de store børn og kravlede selv op.

Legepladsen var også et hit, og det blev bestemt ikke godt modtaget, at vi skulle hjem igen - han ville bo i børnehaven nu. :p

Pædagogen fortalte, at hun skulle ind og spise madpakker med de andre, så da vi kom hjem blev vi nødt til at servere Theodors frokost i en madkasse :D

DET er altså dejligt :loveshower

Årh, hvor godt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på besøg i børnehaven i går! Det gik virkelig, virkelig godt! :glad Theodor var helt naturligt stille, observerende og holdt mig i hånden. Men da vi fandt et rum med duplo og biler slap han mig. Han ville også godt lade sig hjælpe af pædagogen i et af puderummene, og i det store tumlerum kravlede han op på en hems og legede helt uden os. Han ville også prøve en rutchetur på en bænk de havde hængt op i ribberne godt nok med far i hånden, men han stod fint i kø mellem de store børn og kravlede selv op.

Legepladsen var også et hit, og det blev bestemt ikke godt modtaget, at vi skulle hjem igen - han ville bo i børnehaven nu. :P

Pædagogen fortalte, at hun skulle ind og spise madpakker med de andre, så da vi kom hjem blev vi nødt til at servere Theodors frokost i en madkasse :D

DET er altså dejligt :loveshower

 

Det lyder som et hit :yay

 

Tak - det havde de/vi.

Det var sidste barslesdag med mor så vi var i br og hente fødselsdagsgaver og i Føtex og handel og få børnebillet. The Joy of free things :)

 

Herligt :) Hov, det minder mig om, at jeg må se at få meldt S ind i BR ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, S er stadigvæk syg og i dag var mine forældre forbi og passe. De er begge pensionister men har ikke bil, og det tager 1 1/2 time hver vej for dem med off. transport (en tur jeg selv tager 2-3 gange om måneden for at S skal bibeholde et tæt forhold til dem). De var her fra 8:30-15:00 men har nu meldt ud,at det er for meget for dem at være væk hjemmefra så længe, så vi må finde en anden løsning en anden gang. Øv, det gør mig sgu trist, ærgerlig og også en smule irriteret, selvom jeg er stor tilhænger af, at man skal have lov at sige nej og/eller bestemme betingelser, når man bliver bedt om at passe....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora og jeg hører til her nu efter 1 års fødselsdag i går :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, S er stadigvæk syg og i dag var mine forældre forbi og passe. De er begge pensionister men har ikke bil, og det tager 1 1/2 time hver vej for dem med off. transport (en tur jeg selv tager 2-3 gange om måneden for at S skal bibeholde et tæt forhold til dem). De var her fra 8:30-15:00 men har nu meldt ud,at det er for meget for dem at være væk hjemmefra så længe, så vi må finde en anden løsning en anden gang. Øv, det gør mig sgu trist, ærgerlig og også en smule irriteret, selvom jeg er stor tilhænger af, at man skal have lov at sige nej og/eller bestemme betingelser, når man bliver bedt om at passe....

Åhr det er forståeligt men bestemt også træls for jer <_< :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora og jeg hører til her nu efter 1 års fødselsdag i går :balloons

 

Wuhu, tillykke med hende :hurra

 

Åhr det er forståeligt men bestemt også træls for jer <_< :kram

 

tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora og jeg hører til her nu efter 1 års fødselsdag i går :balloons

Tillykke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D har haft N til tumlinghåndbold i dag, så jeg kunne få fred til at forberede eksamen. Ville så gerne have været med, og han har endnu ikke skrevet om N synes det var sjovt. Mænd altså!

Kan lige forestille mig 20 tumlinge drøne rundt i en hal og lege med bolde :kuller Og så er det kun en gang om måneden, så det er til at overskue for alle parter. Håber sådan det har været en succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay min lille Mie tut har taget sine første skrift idag :wub 

 

Jeg står og er ved at lave flæskesteg og vender mig om - så står hun der på gulvet midt i køkkenet, jeg bliver så overrasket og min mand får også vendt sig om, og så går lille tut de 3-4 skridt der er hen til sin far - jeg græd af lykke og stolthed  :boo  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay min lille Mie tut har taget sine første skrift idag :wub

Jeg står og er ved at lave flæskesteg og vender mig om - så står hun der på gulvet midt i køkkenet, jeg bliver så overrasket og min mand får også vendt sig om, og så går lille tut de 3-4 skridt der er hen til sin far - jeg græd af lykke og stolthed :boo :7himmel

Juhuu hvor fedt altså hun er da super dygtig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuu hvor fedt altså hun er da super dygtig ;-)

Mega fedt og hun er bare super dygtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay min lille Mie tut har taget sine første skrift idag :wub

Jeg står og er ved at lave flæskesteg og vender mig om - så står hun der på gulvet midt i køkkenet, jeg bliver så overrasket og min mand får også vendt sig om, og så går lille tut de 3-4 skridt der er hen til sin far - jeg græd af lykke og stolthed :boo :7himmel

Hvor er hun sej :yay :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun sej :yay :kuller

Mega sej :wub - den lille trold der for 3 uger siden for første gang turde gå med sin gåvogn - ej men altså hun har så travlt - kan slet ikke følge med :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.