TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Haha kender det godt, sikke det river i en for at sidde med en lille baby, men heldigvis husker jeg endnu tydeligt de mange måneders søvn tortur, amme helvede og ekstreme opkast i graviditeten og så slapper æggestokkene af igen :P

Din krop er klogere end min :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din krop er klogere end min :P

Haha Mie og jo også lige det yngre end Adam ;) og hun sover stadig ikke igennem om natten, og får flaske endnu. Når de ting er stoppet så er jeg sikkert gravid igen indenfor en måned :LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Mie og jo også lige det yngre end Adam ;) og hun sover stadig ikke igennem om natten, og får flaske endnu. Når de ting er stoppet så er jeg sikkert gravid igen indenfor en måned :LOL

Good point, men Adam sover stadig heller ikke i gennem - i hvert fald ikke konsekvent! :P min krop er vist bare ikke lige så eftertænksom som min hjerne!

Jeg forsøger at lægge en dæmper på det, ved at lægge en plan for hvornår vi skal lave en lillebror/søster, men det gør mig næsten mere skruk. Og sådan en plan gælder vist heller ikke helt, hvis man ikke har sin bedre halvdel med på den :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Good point, men Adam sover stadig heller ikke i gennem - i hvert fald ikke konsekvent! :P min krop er vist bare ikke lige så eftertænksom som min hjerne!

Jeg forsøger at lægge en dæmper på det, ved at lægge en plan for hvornår vi skal lave en lillebror/søster, men det gør mig næsten mere skruk. Og sådan en plan gælder vist heller ikke helt, hvis man ikke har sin bedre halvdel med på den :P

Vi har jo allerede den plan og det er snart, som i meget snart, meeeen kunne godt finde på lige at skyde det et halvt år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo allerede den plan og det er snart, som i meget snart, meeeen kunne godt finde på lige at skyde det et halvt år.

Ej, du er heldig! John nægter at have en plan - 'skal vi ikke bare se på det til den tid?' Øh nej, vi skal da se på det nu :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo allerede den plan og det er snart, som i meget snart, meeeen kunne godt finde på lige at skyde det et halvt år.

Hvornår er planen at prøve at lave nr 2 søde ? :-)

Med alt det i os har været igennem med søvn osv så skal i snildt klare den næste osse...de udfordringer har med garanti kun gjort jer stærkere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, du er heldig! John nægter at have en plan - 'skal vi ikke bare se på det til den tid?' Øh nej, vi skal da se på det nu :lol

Haha ja det er rart nok med en plan - men det er også fordi manden synes han er gammel og gerne vil have alle børn inden han bliver 40 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår er planen at prøve at lave nr 2 søde ? :-)

Med alt det i os har været igennem med søvn osv så skal i snildt klare den næste osse...de udfordringer har med garanti kun gjort jer stærkere ;-)

Ja det har gjort os stærkere, men må også tænke på M, det dur ikke hvis jeg er nedlagt af opkast 4-5 måneder igen som sidst kunne jo intet. Og vi trænger virkelig til mere plads. Nu må vi se. Jamen planen var egentlig om et par måneder. Men nu må vi se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har gjort os stærkere, men må også tænke på M, det dur ikke hvis jeg er nedlagt af opkast 4-5 måneder igen som sidst kunne jo intet. Og vi trænger virkelig til mere plads. Nu må vi se. Jamen planen var egentlig om et par måneder. Men nu må vi se

Kan godt følge dig med kvalme og opkast...har jeg jo selv været igennem igen også denne omgang...men igen der er ikke 2 graviditeter der er ens så man kan aldrig vide hvad tiden bringer...

Men håber da i beslutter jer for en 2'er sådan rimelig snart ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Awww William er blevet total stolt storebror :biglove Vi FaceTime'de tidligere og William ville se lillebror og siger 'Hej lillebror' i telefonen og er bare mega kær at se på :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Awww William er blevet total stolt storebror :biglove Vi FaceTime'de tidligere og William ville se lillebror og siger 'Hej lillebror' i telefonen og er bare mega kær at se på :kuller

Orh, hvor skønt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Awww William er blevet total stolt storebror :biglove Vi FaceTime'de tidligere og William ville se lillebror og siger 'Hej lillebror' i telefonen og er bare mega kær at se på :kuller

:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tigeren er helt klart skredet :yay

Hun er SÅ nem at putte til lur og hun sover til og med godt!

Nu må snot og hoste også godt smutte, så er jeg glad!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er det også hårdt at være W! Han er irriteret på mig og giver mig den kolde skulder :( Jeg håber jeg kan overtale ham til at sidde og se tv lidt senere :goodluck

Det må også være svært! Især med træthed og sygdom oveni.

246475e.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha andre der har prøvet at jeres 1 årige vågner efter kun halvanden times søvn og bare er friske om aftenen...og kommer ind i mor og fars seng og kan slet ikke finde ro...for så efter noget tid at gøre motorisk udvikling...tobias har fra liggende stilling på ryggen i vores seng selv formået at sætte sig op lige pludselig...og endda med hans skinne på...

Derudover har han forsøgt at komme op I rigtig kravle stilling med skinnen på også...heller aldrig sket før...

Er godt nok spændt på om det motoriske fortsætter her i weekenden !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha andre der har prøvet at jeres 1 årige vågner efter kun halvanden times søvn og bare er friske om aftenen...og kommer ind i mor og fars seng og kan slet ikke finde ro...for så efter noget tid at gøre motorisk udvikling...tobias har fra liggende stilling på ryggen i vores seng selv formået at sætte sig op lige pludselig...og endda med hans skinne på...

Derudover har han forsøgt at komme op I rigtig kravle stilling med skinnen på også...heller aldrig sket før...

Er godt nok spændt på om det motoriske fortsætter her i weekenden !

Det er først efter Noah er blevet to at han er begyndt at sove i vores seng. Ellers har han været en spillop hvis vi har tager ham derind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan hun ikke bare sove?

Hun vågner i tide og utide... Er ikke ked, bare vågen og falder lynhurtigt i søvn igen når jeg har tager hende op og vugger.

Fatter ikke at hun ikke bare sover?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan hun ikke bare sove?

Hun vågner i tide og utide... Er ikke ked, bare vågen og falder lynhurtigt i søvn igen når jeg har tager hende op og vugger.

Fatter ikke at hun ikke bare sover?

:kram E laver samme trick her til aften <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skifter i fra Duplo til de små LEGO????

Aron sad igår virkelig længe og byggede med Majas LEGO friends... Byggede jo ikke efter en opskrift eller noget særligt, men egentlig bare satte klodser ovenpå hinanden og skilte ad igen og legede lidt med mændene.

Er det allerede her til foråret når han bliver 3 at han kan få noget ud af ex. LEGO City???

Vi har tænkt på at købe lidt når han bliver 3. Men kun liiiidt og så bliver det en sidde-ved-bordet-aktivitet. Det der står fremme er Dublo endnu, for der kan N så også være med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram E laver samme trick her til aften <_<

Ahmen det er da til at få lange patter af... Hun har gjort det i lang tid nu og føler virkelig ikke at jeg har noget aften, fordi jeg skal rende konstant!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skifter i fra Duplo til de små LEGO????

Aron sad igår virkelig længe og byggede med Majas LEGO friends... Byggede jo ikke efter en opskrift eller noget særligt, men egentlig bare satte klodser ovenpå hinanden og skilte ad igen og legede lidt med mændene.

Er det allerede her til foråret når han bliver 3 at han kan få noget ud af ex. LEGO City???

Synes det er meget forskelligt fra barn til barn.

Freja elskede at dippedutte med sådanne ting, så hun var vist lige omkring de 3, da hun begyndte.

Liva udviste ikke interesse for det, før hun var 4.

Pixie putter stadig ting i munden, så hun kommer ikke i nærheden af den slags, før den tendens er over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skifter i fra Duplo til de små LEGO????

Aron sad igår virkelig længe og byggede med Majas LEGO friends... Byggede jo ikke efter en opskrift eller noget særligt, men egentlig bare satte klodser ovenpå hinanden og skilte ad igen og legede lidt med mændene.

Er det allerede her til foråret når han bliver 3 at han kan få noget ud af ex. LEGO City???

Min fik LEGO junior da han var 3,5 og LEGO City lige før han blev 4. Han er blevet bedre og bedre til selv at samle men kunne stort set ikke til at starte med. Nu bliver han snart 5 og leger stadig med duplo også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im går fuldstændig i baglås over at få børstet tænder, har I gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im går fuldstændig i baglås over at få børstet tænder, har I gode råd?

Vi har faktisk aldrig haft problemer :O Så vores måde er sikkert ikke en hjælp. Jeg synger børste tænder sangen fra Ramasjang, der er 6 "vers", hvor jeg synger et vers pr række tænder. Højre side oppe tæller som en, vestre side som 2, højre bund 3, venstre bund 4, fortænder oppe 5, fortænder nede 6. Lukker han munden eller skubber væk, stopper jeg med at synge, og fortsætter sangen når jeg igen kan børste = det kan ikke betale sig at gøre modstand.

Den er sådan:

Vi skal børste tænder nu, tænder nu, tænder nu. Vi skal børste tænder nu, også lille du

Jeg behøver ikke i dag, ikke i dag, ikke i dag. Jeg behøver ikke i dag, ikke lige i dag

Så får du jo huller ven, huller ven, huller ven. Så får du jo huller ven, hvad siger du til det?

Det kan jeg da ikke li', ikke li', ikke li'. Det kan jeg da ikke li', så nu børster vi.

5. og 6. vers synger man bare "hm hm hm" i samme rytme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk aldrig haft problemer :O Så vores måde er sikkert ikke en hjælp. Jeg synger børste tænder sangen fra Ramasjang, der er 6 "vers", hvor jeg synger et vers pr række tænder. Højre side oppe tæller som en, vestre side som 2, højre bund 3, venstre bund 4, fortænder oppe 5, fortænder nede 6. Lukker han munden eller skubber væk, stopper jeg med at synge, og fortsætter sangen når jeg igen kan børste = det kan ikke betale sig at gøre modstand.

Den er sådan:

Vi skal børste tænder nu, tænder nu, tænder nu. Vi skal børste tænder nu, også lille du

Jeg behøver ikke i dag, ikke i dag, ikke i dag. Jeg behøver ikke i dag, ikke lige i dag

Så får du jo huller ven, huller ven, huller ven. Så får du jo huller ven, hvad siger du til det?

Det kan jeg da ikke li', ikke li', ikke li'. Det kan jeg da ikke li', så nu børster vi.

5. og 6. vers synger man bare "hm hm hm" i samme rytme.

Vi har prøvet det med at synge, at han har en tandbørste selv, at han må børste vores tænder. Nu er det gået helt i hårdknude, så bare det at vi siger det panikker han

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.