TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Sover så længe? Jeg forstår ikke?

Im har stadig ikke lært at komme videre i søvnen, så vi vågner hver 40-45 min :( hvordan gik det egentlig med at anvende W.? Har overvejet om vi skal prøve at droppe natamningerne :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Im har stadig ikke lært at komme videre i søvnen, så vi vågner hver 40-45 min :( hvordan gik det egentlig med at anvende W.? Har overvejet om vi skal prøve at droppe natamningerne :chin:

Nårh! Nu er jeg med! Ja tænk sig, mit barn sover igennem langt de fleste nætter, det er CRACY!

Det var hårdt!!!! Men gik sådan set ok. Jeg besluttede at JEG tog de nætter, selvom alle sagde at det var bedre med J, men altså, W er tryggest ved mig og jeg ville have at han skulle få alle de kram han havde brug for.

De første nætter sov vi ikke så meget. Men puttede og krammede og jeg tog virkelig ja-hatten på og var meget sådan "jeg passer på dig, jeg er lige her, det er ok" hele tiden! Og så fik han mælk i glas (men I for ikke mælk vel? Måske kan du pumpe ud til ham, 1 step af gangen!).

Men der gik altså noget tid før det sådan virkelig battede på søvnen! Men det blev bedre! Efter 2 uger eller sådan, efterspurgte han ikke amning mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja har over 40 i feber for 3. Dag i træk :(

Vagtlægen var lige ved at indlægge hende i aftes, men vi fik efter mange formaninger lov at tage hende med hjem.

Så var feberen faldet i morges, men efter lur var den over 40 igen :(

Nu er N til lægen med hende og jeg kan slet ikke klare tanken om hvis hun skal indlægges :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh! Nu er jeg med! Ja tænk sig, mit barn sover igennem langt de fleste nætter, det er CRACY!

Det var hårdt!!!! Men gik sådan set ok. Jeg besluttede at JEG tog de nætter, selvom alle sagde at det var bedre med J, men altså, W er tryggest ved mig og jeg ville have at han skulle få alle de kram han havde brug for.

De første nætter sov vi ikke så meget. Men puttede og krammede og jeg tog virkelig ja-hatten på og var meget sådan "jeg passer på dig, jeg er lige her, det er ok" hele tiden! Og så fik han mælk i glas (men I for ikke mælk vel? Måske kan du pumpe ud til ham, 1 step af gangen!).

Men der gik altså noget tid før det sådan virkelig battede på søvnen! Men det blev bedre! Efter 2 uger eller sådan, efterspurgte han ikke amning mere.

Tusind tak fordi du deler :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja har over 40 i feber for 3. Dag i træk :(

Vagtlægen var lige ved at indlægge hende i aftes, men vi fik efter mange formaninger lov at tage hende med hjem.

Så var feberen faldet i morges, men efter lur var den over 40 igen :(

Nu er N til lægen med hende og jeg kan slet ikke klare tanken om hvis hun skal indlægges :boo

God bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bedring :kram

Tak. Vi er desværre på vej på sygehuset :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :-(

Vi fik heldigvis lov til at køre hjem igen, dog med formaning om at få taget infektionstal hos egen læge igen i morgen og ringe hvis der det mindste i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store dreng har tisset på toilettet for første gang :yay Godt nok kun et par dråber men han pressede løs og kæmpede for det og var bare så dygtigt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen bliver min lille prut 1år! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vender mig ALDRIG til at afleverer en ked søn :boo

Han kan slet ikke finde ud af, at blive afleveret ved sin nye dp, og det gør så ondt i hjertet :(

Jeg har prøvet at gå med ind, og sige farvel når han leger, at afleverer lige så stille, hvor vi tager overtøj af i hans tempo, og så den tarvelige, hvor jeg bare afleverer ham og siger farvel :(

Indtil nu, er det kun den sidste som har virket på bedst mulige vis. Så afleder DP ham, og gråden stoppes hurtigt - men ØV!!!

Jeg har lovet mig selv, at jeg giver det maks en uge til to mere, og hvis ikke han er "faldet til" i afleveringen der, så må vi prøve en anden - for det andet her fungerer jo ikke :(

 

Dp er super rar og sød - det er slet ikke det, og børnene er på alder med Logan.. Så det er ikke der "problemet" er...

Suk... :(

Hvorfor kan man ikke "bare" tage sin gamle dp med ved flytning?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååå stolt mor lige nu! For første gang nogensinde er min lille tumling som lige er blevet to år, hen til mig og sagde der var noget i bleen - og det var der! Så gik han så fint op ad trappen og opførte sig helt ordentligt mens han blev skiftet. Normalt så siger han altid "nej" når jeg spørger om der er noget i bleen, og gider ikke afbryde legen for at blive skiftet. Så et stort gennembrud for os! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for et godt råd :)

Jeg passer ret ofte min venindes knægt som er 13 måneder. Han kan ikke helt gå endnu. Jeg plejer bare at lege med ham med forskelligt legetøj, men hvad kan man ellers lave med et barn i den alder?

Jeg plejer at hente ham fra dp og er sammen med ham i 2-3 timer, så det skal være noget der kan foregå derhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har brug for et godt råd :)

Jeg passer ret ofte min venindes knægt som er 13 måneder. Han kan ikke helt gå endnu. Jeg plejer bare at lege med ham med forskelligt legetøj, men hvad kan man ellers lave med et barn i den alder?

Jeg plejer at hente ham fra dp og er sammen med ham i 2-3 timer, så det skal være noget der kan foregå derhjemme.

 

Jamen, lege med forskelligt legetøj plejer da at være populært nok :) Ellers tumle - finde en madras eller andet blødt underlag og rulle rundt sammen, øve i at tage kolbøtter o.l. Ved den alder kan nogle børn også godt lide at tegne og male, og læse bøger og synge fagtesange sammen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha, jeg har allerede glemt hvad man laver i den alder :D Men tumlelege er nærmest altid et hit. Aksel elskede det ihvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååå stolt mor lige nu! For første gang nogensinde er min lille tumling som lige er blevet to år, hen til mig og sagde der var noget i bleen - og det var der! Så gik han så fint op ad trappen og opførte sig helt ordentligt mens han blev skiftet. Normalt så siger han altid "nej" når jeg spørger om der er noget i bleen, og gider ikke afbryde legen for at blive skiftet. Så et stort gennembrud for os!

Der forstår jeg godt du bliver stolt over! :yay Storm siger også altid 'NEJ!' når jeg spørger.. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der forstår jeg godt du bliver stolt over! :yay Storm siger også altid 'NEJ!' når jeg spørger.. :lol

 

Ja, nu er jeg bare spændt på om det var en engangsforestilling eller om det bliver oftere fremover!! Normalt er det nemlig "NEJ" og så måske ligefrem forsøge at gemme sig ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, nu er jeg bare spændt på om det var en engangsforestilling eller om det bliver oftere fremover!! Normalt er det nemlig "NEJ" og så måske ligefrem forsøge at gemme sig ;)

Haha, præcis! :lol Storm kravler også ind under vores sidebord når jeg siger vi skal op og skifte.. Men hvis jeg derimod spørger om han ikke vil vise mig sit værelse, eller om han ikke vil vise hvor god han er til at gå op af trappen, ja så er det en helt anden historie! :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1) Vitus 2 år har lige talt til 8! :)

2) Om lidt har han tømt sin sidste flaske d-dråber. Jeg finder det absurd vemodigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Vi hoppet herind igen... I dag bliver Liff nemlig 1år (hvis nogen skulle være i tvivl :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1) Vitus 2 år har lige talt til 8! :)

2) Om lidt har han tømt sin sidste flaske d-dråber. Jeg finder det absurd vemodigt!

Store dreng :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Vi hoppet herind igen... I dag bliver Liff nemlig 1år (hvis nogen skulle være i tvivl :D )

Stort tillykke!! Husker tydeligt sidste år - hvor er det fantastisk at hun nu er blevet 1 år :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme med V, der har feber.. Er så træt af, at hun er syg hver 2/3.uge - altid 4-9 dage i træk med høj feber.. Utroligt vi begge stadig har et arbejde med efterhånden en del fravær vi begge har....

Men allermest synd er det for stakkels V :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme med V, der har feber.. Er så træt af, at hun er syg hver 2/3.uge - altid 4-9 dage i træk med høj feber.. Utroligt vi begge stadig har et arbejde med efterhånden en del fravær vi begge har....

Men allermest synd er det for stakkels V :(

Åh hvor lyder det hårdt :kram Er det efter hun er startet i institution?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor lyder det hårdt :kram Er det efter hun er startet i institution?

Hun har gået i instution i over et år.. Men hun var også ofte syg, da jeg gik hjemme med hende på barsel :(

Og det har sjældent et fokuspunkt, ala snot eller hoste.. For det meste bare feber (før var det jo samtidig med at det blødte fra ørene, men det har det kun gjort en gang siden vi gik på mælkefri diæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.