TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jo han tager sut, men den trøster meget lidt. Han har også Muhle (sutteklud) som er guld værd (den blev væk på camping, og jeg var lige ved at tude - vi havde mistet reserven et par dage forinden). Han bruger også begge i barnevognen og nu her, når jeg ammer i søvn brugte han ikke sutten - han nægter den også om natten.

Jeg havde ellers en god SP, men lige angående sensitivitet der var hun decideret ubrugelig - det var faktisk bare mig den var gal med, fordi jeg var overbeskyttende og pyldrende.

Jeg har tænkt PPR flere gange - men hver gang tænker jeg "ej SÅ slemtver det jo heller ikke". Bah! Det er ligesom psykolog til mig, det kunne nok være godt, men andre har det værre så det er jo pinligt at jeg kommer med mine småligheder.

Pyh ha ville have samme skræk hvis Silke Elia' klud (dynebetræk) blev væk. Vi har kun det ene som er hendes et og alt. Hun er til gengæld ret glad for sin sut også, heldigvis. Ammer du også stadig om natten? Er fra mobil og kan ikke helt huske hvor gammel han er?

Hvilken kommune bor du i? Jeg ville altså ikke tøve med at ringe, selvom det langt fra er alle der har erfaring/kendskab til vores børn. Men tænk hvis der rent faktisk var nogle der kunne hjælpe jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har været til 2 års undersøgelse idag og Marius er 89 cm og 14,5 kg. Sådan cirka. Han var ikke nem at arbejde med, da hannikke var tryg ved situationen. Men han vokser som han skal og hans dræn sidder pænt i begge ører :glad

Store dreng :loveshower Silke Elia er heller ikke fan af læger ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store dreng :loveshower Silke Elia er heller ikke fan af læger ;)

Fik at vide at Marius er som alle andre børn i den alder. Han mente 9 ud af 10 børn græder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til 2 års undersøgelse idag og Marius er 89 cm og 14,5 kg. Sådan cirka. Han var ikke nem at arbejde med, da hannikke var tryg ved situationen. Men han vokser som han skal og hans dræn sidder pænt i begge ører :glad

Samme str som Lasse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik at vide at Marius er som alle andre børn i den alder. Han mente 9 ud af 10 børn græder...

Store knægt :loveshower

Vi var afsted med M. I går- det gik fint med højde og vægt, men da lægen kom til og skulle lytte, blev hun utålmodig og sagde "Gider ikke mere, mig skal hjem!! :rolleyes :D

Jeg forstår slet ikke, at den fis der for præcis 2 år siden på lørdag vejede 2750 gram og var 53 cm lang i dag er 91 cm (:O) og vejede 13,2 kg med ble og kjole på :wub :kuller

De bliver så store :blink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Store knægt :loveshower

Vi var afsted med M. I går- det gik fint med højde og vægt, men da lægen kom til og skulle lytte, blev hun utålmodig og sagde "Gider ikke mere, mig skal hjem!! :rolleyes :D

Jeg forstår slet ikke, at den fis der for præcis 2 år siden på lørdag vejede 2750 gram og var 53 cm lang i dag er 91 cm ( :o) og vejede 13,2 kg med ble og kjole på :wub :kuller

De bliver så store :blink :loveshower

 

91 cm?!? :O Og hun bliver 2 på lørdag? Høje tøs :D

Filippa blev målt til 94 cm til sin 3 års undersøgelse :) (lille ski'?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til 2 års undersøgelse idag og Marius er 89 cm og 14,5 kg. Sådan cirka. Han var ikke nem at arbejde med, da hannikke var tryg ved situationen. Men han vokser som han skal og hans dræn sidder pænt i begge ører :glad

Mosters store, kønne knægt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

91 cm?!? :O Og hun bliver 2 på lørdag? Høje tøs :D

Filippa blev målt til 94 cm til sin 3 års undersøgelse :) (lille ski'?)

Hun blev 2 den 19. ;) Men de 2750 gram var da hun var 2 uger gammel :) Ved fødsel var hun 3220 gram og 51 cm :) Alle siger godt nok hun er lang, men hvad ved jeg :P Jeg tænker ikke over det :D

Filippa er lige som hun skal være :loveshower Jeg tror, håber, ikke M. Fortsætter med den fart :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw! Hvor gammel er det hun er?

Hun bliver 2 år om 2 mdr.. Så hun er vist ret høj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker af Ida er så go til at være ved frisøren. Hun sidder så fint i børnestolen med hendes giraf. Mens hun læser frisørens girafbøger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun blev 2 den 19. ;) Men de 2750 gram var da hun var 2 uger gammel :) Ved fødsel var hun 3220 gram og 51 cm :) Alle siger godt nok hun er lang, men hvad ved jeg :P Jeg tænker ikke over det :D

Filippa er lige som hun skal være :loveshower Jeg tror, håber, ikke M. Fortsætter med den fart :P

Selvfølgelig er Filippa det :kuller

Synes bare det er vildt, der kan være så stor forskel allerede :)

Mon ikke M tager en pause på et tidspunkt? Det tror jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft Mies sprog har udviklet sig her i ferien!!!! Fantastisk at møde hendes personlighed på den måde!!!

Hun har længe gjort opmærksom på om hun er glad, sur eller ked af det (total in touch med følelserne :respekt ) siden er der kommet "Mie pyller" på :lol

I onsdags besøgte vi min mor i campingvognen og Mie havde en fantastisk dag men da vi kærte hjem sagde Mie:

"Mie ked af det"

Mig: "hvorfor er du ked af det?"

Mie; "Hej Hej mormor - Mie ked af de" hun fortalte altså direkte at hun var ked af det fordi hun havde sagt farvel til mormor :biglove

Hendes sætninger bliver længere og mere komplekse, udtalen bedre og hun kan gøre sig mere og mere forståelig.

Og så synger hun KONSTANT: koue mark koue mark heste heste heeeste mooar solebrill tur far missekatte Mie... Osv alt hvad hun ser og gør og tænker på bliver lige kørt ind i en sang :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er Filippa det :kuller

Synes bare det er vildt, der kan være så stor forskel allerede :)

Mon ikke M tager en pause på et tidspunkt? Det tror jeg ;)

Det er det også :D

Jeg regner da stærkt med stilstand, SNART :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft Mies sprog har udviklet sig her i ferien!!!! Fantastisk at møde hendes personlighed på den måde!!!

Hun har længe gjort opmærksom på om hun er glad, sur eller ked af det (total in touch med følelserne :respekt ) siden er der kommet "Mie pyller" på :lol

I onsdags besøgte vi min mor i campingvognen og Mie havde en fantastisk dag men da vi kærte hjem sagde Mie:

"Mie ked af det"

Mig: "hvorfor er du ked af det?"

Mie; "Hej Hej mormor - Mie ked af de" hun fortalte altså direkte at hun var ked af det fordi hun havde sagt farvel til mormor :biglove

Hendes sætninger bliver længere og mere komplekse, udtalen bedre og hun kan gøre sig mere og mere forståelig.

Og så synger hun KONSTANT: koue mark koue mark heste heste heeeste mooar solebrill tur far missekatte Mie... Osv alt hvad hun ser og gør og tænker på bliver lige kørt ind i en sang :biglove

Kender det godt! vores DP må få et mindre chok på mandag,! Luna ævler konstant og fortæller og fortæller! små sætninger og længere komplicerede ord, stryger ud af munden på hende!

Super fedt at man begynder at kunne have en rigtig samtale med sit barn, hvor der rent fanktisk er respons der giver mening :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh ha ville have samme skræk hvis Silke Elia' klud (dynebetræk) blev væk. Vi har kun det ene som er hendes et og alt. Hun er til gengæld ret glad for sin sut også, heldigvis. Ammer du også stadig om natten? Er fra mobil og kan ikke helt huske hvor gammel han er?

Hvilken kommune bor du i? Jeg ville altså ikke tøve med at ringe, selvom det langt fra er alle der har erfaring/kendskab til vores børn. Men tænk hvis der rent faktisk var nogle der kunne hjælpe jer?

Han er 16 mdr, så han er jo alt for gammel, men ja, jeg ammer om natten. Når man er så træt som mig, så vælger man den nemme løsning, eller jeg gør i hvert fald. Det betyder at han vågner og sover igen inden for 5 minutter (altså med mindre han har en rigtig dårlig nat og er vågen 2-4 timer).

Jeg har afvendt ham 2 gange, begge gange blev han syg lige efter - og så gik det galt.

Jeg bor i Rinsted kommune. De har sådanne tilbud ved jeg - en fra min mødregruppe har brugt det meget til hendes store pige som er (ekstremt) særligt sensitiv.

Det er bare umulig svært for mig sådan noget. Jeg bryder mig ikke om at ringe op til fremmede (har faktisk kun en håndfuld jeg bryder mig om at snakke telefon med, og kun nogle dage).

Jeg må tænke lidt mere over det. Min SP snakkede om et ekstra besøg når William bliver 1,5 fordi jeg passer ham hjemme, måske jeg kan slå i bordet der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh my, 1 time! Så lang (kort) tid tog det at putte W i dag - i EGEN seng. Og jeg tror han græd ca 15 minutter sammenlagt.

Weeeeee!!!! Lad det ENDELIG fortsætte sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 16 mdr, så han er jo alt for gammel, men ja, jeg ammer om natten. Når man er så træt som mig, så vælger man den nemme løsning, eller jeg gør i hvert fald. Det betyder at han vågner og sover igen inden for 5 minutter (altså med mindre han har en rigtig dårlig nat og er vågen 2-4 timer).

Jeg har afvendt ham 2 gange, begge gange blev han syg lige efter - og så gik det galt.

Jeg bor i Rinsted kommune. De har sådanne tilbud ved jeg - en fra min mødregruppe har brugt det meget til hendes store pige som er (ekstremt) særligt sensitiv.

Det er bare umulig svært for mig sådan noget. Jeg bryder mig ikke om at ringe op til fremmede (har faktisk kun en håndfuld jeg bryder mig om at snakke telefon med, og kun nogle dage).

Jeg må tænke lidt mere over det. Min SP snakkede om et ekstra besøg når William bliver 1,5 fordi jeg passer ham hjemme, måske jeg kan slå i bordet der.

Det skal du ikke undskylde. Jeg havde gjort det samme hvis Silke Elia ikke selv havde sagt fra :kram

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har også svært ved det, men lige når det gælder noget med Silke Elia har jeg ikke. Kan din mand evt hjælpe? Få ham til at ringe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh my, 1 time! Så lang (kort) tid tog det at putte W i dag - i EGEN seng. Og jeg tror han græd ca 15 minutter sammenlagt.

Weeeeee!!!! Lad det ENDELIG fortsætte sådan.

:yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 16 mdr, så han er jo alt for gammel, men ja, jeg ammer om natten. Når man er så træt som mig, så vælger man den nemme løsning, eller jeg gør i hvert fald. Det betyder at han vågner og sover igen inden for 5 minutter (altså med mindre han har en rigtig dårlig nat og er vågen 2-4 timer).

Jeg har afvendt ham 2 gange, begge gange blev han syg lige efter - og så gik det galt.

Jeg bor i Rinsted kommune. De har sådanne tilbud ved jeg - en fra min mødregruppe har brugt det meget til hendes store pige som er (ekstremt) særligt sensitiv.

Det er bare umulig svært for mig sådan noget. Jeg bryder mig ikke om at ringe op til fremmede (har faktisk kun en håndfuld jeg bryder mig om at snakke telefon med, og kun nogle dage).

Jeg må tænke lidt mere over det. Min SP snakkede om et ekstra besøg når William bliver 1,5 fordi jeg passer ham hjemme, måske jeg kan slå i bordet der.

Theodor får altså også flaske om natten når han vågner :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 16 mdr, så han er jo alt for gammel, men ja, jeg ammer om natten. Når man er så træt som mig, så vælger man den nemme løsning, eller jeg gør i hvert fald. Det betyder at han vågner og sover igen inden for 5 minutter (altså med mindre han har en rigtig dårlig nat og er vågen 2-4 timer).

Jeg har afvendt ham 2 gange, begge gange blev han syg lige efter - og så gik det galt.

Jeg bor i Rinsted kommune. De har sådanne tilbud ved jeg - en fra min mødregruppe har brugt det meget til hendes store pige som er (ekstremt) særligt sensitiv.

Det er bare umulig svært for mig sådan noget. Jeg bryder mig ikke om at ringe op til fremmede (har faktisk kun en håndfuld jeg bryder mig om at snakke telefon med, og kun nogle dage).

Jeg må tænke lidt mere over det. Min SP snakkede om et ekstra besøg når William bliver 1,5 fordi jeg passer ham hjemme, måske jeg kan slå i bordet der.

Altså Mie fik flaske om natten til hun var 18 mdr. Godt nok kun vand og til sidst var det koldt vand! Men 5 min ind og så ud - 10 min fra jeg vågnede til jeg lå i min seng igen. 1 kamp af gangen søde - 1 sejr - lille pause og få ro på, vælg tidspunktet med omhu og så kan man tage den næste. Fx når du HAR ramt 2 trimester og træthed og kvalme ikke er dræbende! Ingen stress fordi andre syntes det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det godt! vores DP må få et mindre chok på mandag,! Luna ævler konstant og fortæller og fortæller! små sætninger og længere komplicerede ord, stryger ud af munden på hende!

Super fedt at man begynder at kunne have en rigtig samtale med sit barn, hvor der rent fanktisk er respons der giver mening :p

Ja præcis SAMTALER! Årh det er skønt at snakke om noget der giver mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har lige tisset på potten for første gang! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har lige tisset på potten for første gang! :loveshower

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har lige tisset på potten for første gang! :loveshower

:Yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har lige tisset på potten for første gang! :loveshower

Dygtige dreng :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.