TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvor er i fine begge to! :)

Tak skal du have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Begynder at forstå kommentaren til Felix med ikke jordens største 3 årig, da lægen vejede og målte ham til hans tre års undersøgelse. 94,5 cm og 15,6 kg men helt perfekt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var så også til påskefrokost hos familie idag og hele dagen var Lise sådan lidt mor-syg og pylret, og hun ville ikke rigtig have noget af maden. Der var så mexicansk tema, så jeg troede først at det bare var fordi det var mad hun ikke rigtig kendte, men da vi så kom hjem til aften, tog jeg lige hendes temperatur og hun havde 38,8 :( stakkels lille mus, så var der ikke noget at sige til hun havde en lidt off-dag!

Krydser for at hun er frisk imorgen! Hvordan er det gået for jer andre, der også havde planer idag med feberramte børn?

Hvor er I blevet fine begge to :)

Øv med feber :( håber hun har det bedre imorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw. Valdemar tæller, det er simpelthen så nuttet! :kuller Én er der dog ikke noget af, og han når kun til tre, men alligevel :D

"Tooo too TRE! Haha!" :wub

Åh det er fantastisk! Lucas tæller på akkurat samme måde som Valdemar, og det lyder bare SÅ sødt! :P :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er fantastisk! Lucas tæller på akkurat samme måde som Valdemar, og det lyder bare SÅ sødt! :P :biglove

Lise tællede i lang tid "Eeeen, tooo, otte!" :D Nu er hun så småt ved at have styr på det, men gør det stadig nogle gange :rolleyes de er altså kære de små, som de prøver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I blevet fine begge to :)

Øv med feber :( håber hun har det bedre imorgen :)

Tak skal du have :) 

Ja håber sandelig også hun får det bedre, trist at bruge ferien på sygdom!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så fik jeg endelig taget et par billeder af Lises nye hår :) (og af mit eget :D)

Først lige et før-billede (ikke skide godt og håret er ikke redt, men I kan få en ide :P)

x5aDGNm.jpg

Det nye hår :)

acTbfgR.jpg

Oz7a5BV.jpg

mLi3uSk.jpg

Og så får I også lige mit nye hår at se :P Det er lidt svært at se på billedet, men fik klippet det op i etager - synes godt man kan se det i virkeligheden. Og så kan I lige få den nye kjole at se, som Per havde givet mig som overraskelse (og man kan se maven lidt) :biglove

pUVMs9l.jpg

iOLyGPO.jpg

(skøn i sutsko og det hele :D)

xLz1j6b.jpg

Hvor er i fine (også i tøjet - den grønne er SÅÅÅÅ fin til Lise. Og den hvide nederdel er jeg LIIIDT misundelig på :p )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er fantastisk! Lucas tæller på akkurat samme måde som Valdemar, og det lyder bare SÅ sødt! :P :biglove

 

Ej hvor sjovt, det gør Elin også næsten på samme måde... hun kan godt sige en - og siger fx "kun 1..." og tager 1 vådserviet. Men når hun skal tælle, glemmer hun at sige en først og så bliver det "To, tre, to tre".... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så fik jeg endelig taget et par billeder af Lises nye hår :) (og af mit eget :D)

 

Først lige et før-billede (ikke skide godt og håret er ikke redt, men I kan få en ide :P)

x5aDGNm.jpg

 

Det nye hår :)

acTbfgR.jpg

 

Oz7a5BV.jpg

 

mLi3uSk.jpg

 

Og så får I også lige mit nye hår at se :P Det er lidt svært at se på billedet, men fik klippet det op i etager - synes godt man kan se det i virkeligheden. Og så kan I lige få den nye kjole at se, som Per havde givet mig som overraskelse (og man kan se maven lidt) :biglove

pUVMs9l.jpg

 

iOLyGPO.jpg

 

(skøn i sutsko og det hele :D)

xLz1j6b.jpg

 

Hvor er I flotte begge to med nyt hår og nyt tøj! Hvor er den flot den kjole - hvem der dog havde sådan en flot gravid figur! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit det er meget hun er vokset :O

Det er også mig der ikke kan regne - det er jo 15 mdr siden hun var 13 mdr - og jeg kalder mig selv matematiker :rolleyes

Men 13.5 cm på 15 mdr er da også ret godt :P :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaaw. Valdemar tæller, det er simpelthen så nuttet! :kuller Én er der dog ikke noget af, og han når kun til tre, men alligevel :D

"Tooo too TRE! Haha!" :wub

Haha... David tæller også, men er det tooo, treee, treee, tooo... :D

Hvor er de altså skønne :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også mig der ikke kan regne - det er jo 15 mdr siden hun var 13 mdr - og jeg kalder mig selv matematiker :rolleyes

Men 13.5 cm på 15 mdr er da også ret godt :P :whistling

Jeg overså det jo også :Lol

Fine bankfolk! ;)

Men ja, det er jo stadig en slat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også mig der ikke kan regne - det er jo 15 mdr siden hun var 13 mdr - og jeg kalder mig selv matematiker :rolleyes

Men 13.5 cm på 15 mdr er da også ret godt :P :whistling

Jeg overså det jo også :Lol

Fine bankfolk! ;)

Men ja, det er jo stadig en slat :)

Jeg spekulerer mere over at hun er vokset fra 89 til 93,5 og det giver 13 cm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spekulerer mere over at hun er vokset fra 89 til 93,5 og det giver 13 cm ;)

Den studsede jeg godt over. Men tænkte at det var en tastefejl, og hun mente 79 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Simon kan slet ikke finde ro efter påskefrokost hos svigerinden. så nu putter vi (læs han) på sofaen sammen med mig, det blive vidst en lang nat, for Jacob er puttet med en lidt for høj promille, så kan ikke en gang tage ham med ind i vores seng.

Øv bøv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er fantastisk! Lucas tæller på akkurat samme måde som Valdemar, og det lyder bare SÅ sødt! :P :biglove

Det lyder nemlig vildt sødt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Piiiiift, hvor ser I to godt ud, Mette A :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spekulerer mere over at hun er vokset fra 89 til 93,5 og det giver 13 cm ;)

Haha jeg sad også og undrede mig, men tænkte at det bare var mig, der ikke kunne regne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORFOR spiser Mie som en hest i DP men som en mus herhjemme???

Igår kunne vi få en kvart skive rugbrød i hende, men i DP spiser hun halvanden til 2!!!

Det samme mønster gør sig gældende ved alle andre måltider, undtagen morgenmad som hun 4 ud af 5 morgener også fråder. I dag dog ikke så meget.

Hun vokser som hun skal og trives, men det er altså LIIIIIDT mærkeligt!!!!

Nogen bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORFOR spiser Mie som en hest i DP men som en mus herhjemme???

Igår kunne vi få en kvart skive rugbrød i hende, men i DP spiser hun halvanden til 2!!!

Det samme mønster gør sig gældende ved alle andre måltider, undtagen morgenmad som hun 4 ud af 5 morgener også fråder. I dag dog ikke så meget.

Hun vokser som hun skal og trives, men det er altså LIIIIIDT mærkeligt!!!!

Nogen bud?

Har du spurgt DP hvilken slags rugbrød hun får deromme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal op til noget der hedder modeltraktor i Aars og kigge på britains traktorer til Marius idag. Der står en masse tilbehør ved bedstemor og bedstefar, men traktorerne er gået i stykker og Marius elsker at lege med dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du spurgt DP hvilken slags rugbrød hun får deromme?

Luna gør nøjagtig det samme! :) jeg tænker at det bare er mere spændende at spise i dagplejen sammen med de andre børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVORFOR spiser Mie som en hest i DP men som en mus herhjemme???

Igår kunne vi få en kvart skive rugbrød i hende, men i DP spiser hun halvanden til 2!!!

Det samme mønster gør sig gældende ved alle andre måltider, undtagen morgenmad som hun 4 ud af 5 morgener også fråder. I dag dog ikke så meget.

Hun vokser som hun skal og trives, men det er altså LIIIIIDT mærkeligt!!!!

Nogen bud?

Valdemar har gjort det samme indtil for meget kort tid siden, hvor han begyndte at spise mere herhjemme også. Men i LANG tid spiste han nærmest intet herhjemme i forhold til dp. Vi ved, at vi bruger samme rugbrød ;)

DP mente, at det var fordi, der gik "sport i hvem der kan spise mest" når de sidder tre tumlinge med hver deres rugbrød. Når en får noget, vil den anden også have, og det får man først, når man har spist det, man allerede har ;) Og "Nu spiste han en, så spiser jeg også en!" Og så får en af de andre børn opmærksomhed, fordi hun spiser meget, og så spiser man også selv meget, for tænkt hvis dp også blev imponeret over det?

Det giver mening for mig. Også at selvom vi giver positiv opmærksomhed og spiser sammen med ham, så giver det bare ikke samme "konkurrence" som når der er andre børn.

Nå ja, og så har dp en have med bakker, en stor hund og andre børn, mens vi bor på fjerde og bare ikke er lige så meget ude og rende. Så han bruger også mere energi derovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu blev jeg lige nysgerrig efter hvor høj Ronja er og hvor meget hun egentlig vejer. Hun er godt nok skudt i vejret så hun er 96 cm men vejer stadig 12,5 kg :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar har gjort det samme indtil for meget kort tid siden, hvor han begyndte at spise mere herhjemme også. Men i LANG tid spiste han nærmest intet herhjemme i forhold til dp. Vi ved, at vi bruger samme rugbrød ;)

DP mente, at det var fordi, der gik "sport i hvem der kan spise mest" når de sidder tre tumlinge med hver deres rugbrød. Når en får noget, vil den anden også have, og det får man først, når man har spist det, man allerede har ;) Og "Nu spiste han en, så spiser jeg også en!" Og så får en af de andre børn opmærksomhed, fordi hun spiser meget, og så spiser man også selv meget, for tænkt hvis dp også blev imponeret over det?

Det giver mening for mig. Også at selvom vi giver positiv opmærksomhed og spiser sammen med ham, så giver det bare ikke samme "konkurrence" som når der er andre børn.

Nå ja, og så har dp en have med bakker, en stor hund og andre børn, mens vi bor på fjerde og bare ikke er lige så meget ude og rende. Så han bruger også mere energi derovre.

Tak :kiss det havde jeg lige brug for at høre!

Mie ER ikke mad interesseret, men menneske/børn interesseret, så det giver meget god mening. Jeg er kun bekymret når hun efter måltidet stadig virker sulten, men ikke gider mere. Hun får en sjælden gang imellem tilbudt alternativer (leverpostej mad eller havregryn uden sukker) men ikke så ofte længere. Om aftenen får hun så en banan inden sengetid hvis hun virkelig er småtspisende, og hun siger selv nej tak hvis hun ikke er sulten. Hun sover også igennem de fleste nætter nu, hun vokser og tager på. Så sådan rigtig bekymret er jeg ikke, mere sådan MOR bekymret på den der måde hvor man ønsker det var bedre men ikke noget jeg behøver gå til de proffesionelle med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.