FO82

Det der med at tage snakken om PB

62 indlæg i dette emne

Halløj på babyklar.

Der er en tråd omkring det der med at vide hvornår manden er klar..

Denne tråd besvarer bare overhovedet slet ikke det jeg leder efter, så jeg opretter da bare en ny tråd :-D

Sagen er den at jeg efterhånden er blevet 31 år gammel, og i følge min kære moder er tendensen fra hendes side af familien at gå tidligt i overgangsalderen - dvs lige omkring de 40...

Ved et tjek ved en gyn blev jeg gjort opmærksom på, at hun synes at jeg snart skulle se at komme i gang,

En veninde er gravid, og flere af mine veninder har børn.

Min kæreste og jeg har kendt hinanden i knapt 1 år.

Nu er min hjerne så småt begyndt med, at knurre at jeg snart skal have taget den der alvorlige snak med manden om, hvornår osv - MEN HVORDAN???

Vi taler ind i mellem om andre folks opdragelse af børn, og hvordan vi evt ville gøre det.. han har på et tidspunkt sagt i en snak (sådan hygge for sjov) at han lige ville have et år i hus først (der kiggede vi efter hus - sådan ikke helt alvorligt - men bare for at se om der dukkede et drømmehus op) nu er vi så kommet på plads i et hus som bare kom totalt bag på os, men som vi er virkeligt glade for.

Han har ydermere i en brandert over for en kamerat ytret (midt i kameratens 150 hestes branderts fødselsberetning) sagt "når det forhåbentligt en gang bliver vores tur"...

og han har sagt - sker det så sker det (til hvis der kom en upser)

forleden skulle jeg da lige have en krammer, og havde en smule ømme bryster, og giver mig og siger "av" - hvortil han siger "nu er der ikke mælk i???" (hurra for mænds anatomiske viden altså :-P) hvortil jeg kækt svarer: hvad hvis der var??? "så ville jeg løbe skrigende væk - eller nej det ville jeg ikke men det ville være dårlig planlægning"

JAMEN ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvordan finder jeg lie ud af om han er klar til at jeg så småt tænker på at kyle pillerne i toilettet? og hvordan får jeg taget snakken med ham??? JEg bliver jo ikke yngre - og skrukheden er så småt begyndt at melde sig - me thinks...

what to do??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan jo ikke sige hvad der virker for jer, men jeg ville nok selv bare være helt ærlig og udramatisk:

Vælge en dag, hvor i har tid og ikke stresser over 100 andre ting, lave noget dejligt mad, tag evt et glas vin og hyg jer sammen. Når man så alligevel sidder og snakker, så fortæl hvor glad du er for hvor i er, og hvordan du har tænkt over fremtiden. Og nævn hvad gynækologen har sagt. Det er jo heller ikke altid man bliver gravid lige i første forsøg (ikke for at skræmme, men det kan jo tage lidt tid).

Jeg tror, ærlighed og ligefremhed er det som man kommer længst med i et hvilket som helst forhold :) og han lyder jo ikke helt afvisende :)

Held og lykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjaaa... Jeg synes bare det der med at få "taget hul på bylden" er lidt svært - det kan hurtigt komme til at virke som om man presser på?!?!

Ang gyn - den ved han godt - for vi grinte noget over at hun 2 gange med 3 mdr gav mig samme lektion :-D

Men ja som du siger, den er ikke sikker på at være der i første omgang - og leveringstid er jo alligevel 9 mdr ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Jeg har været det med hensyn til nummer 2, så jeg ved hvor svært det er, for vil ikke presse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge måderne - men argh det er ikke nemt at få taget hul på emnet sådan for alvor...

Argumentet med pillerne ligger helt klart på lager ;-)

Jeg ved bare ikke om han bakker helt af hvis jeg mener alvor, indtil nu har snakken jo kun været for skæg og løjer....

I dag er middagen nok ikke lige til alvorsnak - ringriderpølser på grill er sgutte den mest kulinariske udfordring :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det lidt for sent, men hvad der bliver serveret er i min verden lige meget - rødvin kan drikkes til alt. Bare der er tid til snakken og i ikke skal ud af døren lige efter i har spist.

Ved det er svært!!!

Blot til inspiration: Skat jeg har gået og tænkt lidt efter jeg har været ved gynækolog og vil gerne hører hvad du tænker i forhold til børn?

Det skal nok gå godt!! ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja tjo.... Lige pt er han i fuld sving med at isolere og jeg har snart (små)kager i ovnen :-P

Men ja gyn er en god vinkel, men den har vi jo lige som kogt jokes på!?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo sige noget a la: "nu har vi jo grint lidt af gynækologens 'stress og jag', men har du egentlig gjort dig nogle tanker om børn og hvornår mv?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 34, da jeg mødte min mand, og han var 40. Så vi var jo voksne mennesker, og jeg stod jo også i den situation, at jeg jo ikke bare kunne vente i en evighed på det der med børn, hvis det da skulle være. Jeg kunne så ret hurtigt mærke, at jeg blev ret glad for ham, og det faktisk var alvorligt det her. Så vi satte os ned en dag og tog snakken. Dels om børn, dels om hvad vi gerne ville her i livet, hvad ønskede vi os af et parforhold, hvad var uacceptabelt osv. For mig var det noget med, at hvis han svarede, at han 100% bare ikke skulle have børn, så vidste jeg, at så måtte jeg videre, og det ville jeg gerne, mens jeg kunne. Jeg vil sige, at jeg fik ikke et rungende klart JA, men snarere et tjoh, hvis du virkelig synes... Det var så godt nok til mig ;) Nu ved jeg ikke, hvor længe I har kendt hinanden, men når du ligefrem har lægens ord for, at du ikke skal vente for længe, så synes jeg altså, at du om ikke andet skylder dig selv, at I snakker. Hvordan kommer man så elegant ind på det emne? Det tror jeg sgu ikke, man gør! ;) Men jeg tror, man bliver nødt til at kaste sig ud i det, og bare gøre det, og hvis man så ikke får formuleret sig helt perfekt - ja, så er det sådan. Så mand dig op, kvinde ;), og held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den var ikke helt tosset, at tage de jokes vi har lavet op, og bruge den som indgangsvinkel... Hm...

Men det er nu stadig ikke nemt at samle "modet"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den var ikke helt tosset, at tage de jokes vi har lavet op, og bruge den som indgangsvinkel... Hm...

Men det er nu stadig ikke nemt at samle "modet"

Hvad er du bange for? Hvad er det værste der kan ske? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, der sker vel ikke noget ved at sige du er klar og gerne vil høre hvornår han kunne tænke sig børn?

Hvis han siger et eller tre år, så har du noget at forholde dig til, og hvis du så venter minimum et halvt år før du nævner det igen, så er det jo ikke at presse ham.

At i tager snakken behøver jo ikke være det samme som i går i gang. Jeg tror de fleste har planlagt længe inden hvornår de ville gå i gang - det gør ventetiden så meget nemmere, når man har noget at forholde sig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistel: jeg havde lige overset din - du har jo egentligt ret, og jeg bliver jo ikke yngre (gid det var så vel)

Hvad jeg er bange for??? Uh jeg ved det ikke - måske at han siger at der i hvert fald skal gå en 3-4 år?!? For så er jeg lidt bange for at vi måske ikke når det?!?

Jeg kan godt se at man nok skal understrege at det ikke skal være i morgen - men som skrevet ovenfor, så skal det heller ikke først være om 3-4 år...

Argh det her er endnu en af "ulemperne" ved at være kvinde :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mjo, men jeg tænker bare - I to er jo sammen. Og så må man jo finde et kompromis. Hvis han virkelig siger om 4 år, og du siger helst i morgen, jamen så er der måske et kompromis, der hedder 1-2 år. For eksempel. Der er selvfølgelig en meget stor faktor, der handler om parathed, men jeg synes faktisk ikke, man har lov til at bestemme, at der skal gå 4 år, lige så lidt som du har lov til at bestemme, at det skal være i morgen. Så må man arbejde lidt på sin parathed (og sin tålmodighed ;)) Men altså, jeg har nu en eller anden ide om, at den samtale måske ikke bliver så slem, som du frygter, fordi det lader jo til, at din mand er begyndt at arbejde med ideen - joker ganske vist med det, men alligevel.

Og så vil jeg lige minde om - jeg tror ALDRIG, man bliver 100% parat. Som min mand sagde i morges, da vi vågnede - puh, jeg har ikke sovet ret godt i nat. Jeg har haft stressdrømme hele natten om, at vi overhovedet ikke kan finde ud af det med den baby. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan det skal gå! Hvor længe til termin, spørger du? Kan du sige 6 dage? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej stakkels mand :-D du kunne da også godt have købt en dukke han kunne øve med ;-)

Nej det er garanteret slet ikke så slemt som jeg tror - og ja forhold handler i høj grad om konpromisser :-) jeg er heller ikke klar til en positiv test i morgen :-P meeen inden for det næste år måske ;-) min tanke ligger også i, at jeg nægter at skulle være "testmonster" og "præcisionsgymnast" - jeg vil gerne at pillerne smides og så sker det når det sker - og det kan jo tage fra i morgen til om længe :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Mistel. Jeg tror, at uanset hvordan du formulerer dig, med udgangspunkt i jokes eller ej, så risikerer du, at han ikke vil det samme som dig, eller lige så hurtigt som dig. Det er vel deri "frygten" ligger, ved at tage den snak. Det forstår jeg rigtig godt! Der er vel ikke nogen der synes det er sjovt at risikere, at ens elskede føler sig presset eller er uenig med en om noget der betyder så meget. Man risikerer på en måde at blive afvist, og det er vel nok vores største frygt, alle sammen, sådan inderst inde.

Men, når det er sagt, så kommer du ikke udenom, at du bliver nødt til at springe ud i det. Selvsagt har det betydning hvordan du fremlægger det, men det der betyder aller mest, tror jeg, er at I begge to er villige til at strække jer lidt. Måske kan det lette situationen noget, hvis du siger noget i retning af "Det vigtige for mig er ikke, at vi starter med PB i morgen, det er jeg slet ikke selv klar til, men at jeg ved at vi kan finde en enighed om, at vi dropper pillerne indenfor en eller anden overskuelig fremtid. Jeg har brug for at vide, at vi begge har tænkt os at springe ud i det her projekt inden et par år, selv om det selvsagt er skræmmende og ingen af os føler os helt parat. Man føler sig nok aldrig helt parat, men jeg har brug for at vide, at vi kan finde en fælles tidshorisont for hvornår vi springer ud i det sammen."

Held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Millivanilli: der slog du lige hovedet på sømmet!!! For ja - min frygt ligger jo netop i hans reaktion...

Og det er nok det jeg skal samle mod til at kunne face...

Puuuuh - samle samle mod

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det godt.. Herhjemme er det også svært at få gang i snakken (den at min mand føler et kæmpe pres :oops )

Jeg er lidt af en kontrolfreak, og derfor vil jeg gerne vide lidt mere omkring hans tanker - er de lig mine egne mht. hvornår? - som er det, der fylder allermest i mine tanker lige pt.

Vi er ret enige om opdragelse (på langt de fleste punkter), og det er også et emne han gladeligt vil tale om, men tanken om "hvornår", den skræmmer ham sgu! Det kan jeg også godt forstå, jeg er selv skræmt over det, men sådan er det :) Så sent som igår gik vi en tur, og der fik vi talt mere om det (jeg åbnede op med "Jeg bliver nødt til at tale om baby med dig") og det var meget lettere end når vi taler om det i sofaen.. Han ved nu, at jeg er mere skruk end nogensinde og ikke har et behov for at vi absolut skal have et hus først. Vi bor ikke helt ideelt, men for en kortere periode vil det være ganske udemærket. Han kunne sagtens se det fra min side, og vil virkelig gerne, også inden for det næste år, men det skræmmer ham bare fordi det hele er så uvirkeligt. Han sidder ikke og ser på barnevogne, vugger, babytøj mm. på nettet (hvilket jeg gør konstant lige for tiden :badgirl ), for der er ingen baby at købe det til (endnu). Så snart vi står med to streger, hvis vi er så heldige, så vil han have det anderledes med det, for så er det pludselig virkelighed. Jeg ved ikke om det er sådan for andre også, men måske det er værd at tænke på, at tanken om baby kan være lidt mere tåget for en mand?

Jeg syntes helt sikkert at du godt kan smide "der er udløbsdato på de æg her"-kortet, og at du gerne vil vide hvor i står - du kan jo ikke vente i en evighed på at han bliver klar, og hvornår er man nogensinde helt klar til så stor en beslutning? ;)

Det blev en lidt længere smøre, og jeg ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget, men mit råd er egentlig ganske kort: Gå en tur (mens det er godt vejr) og tag hul på bylden :)

Pøj pøj med det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KRAMMMMM og så bare hul på den byld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dooooh så tæt på og alligevel så langt fra - store dumme fjols!!!

Pjattet rundt med det i går igen, grinende af at et pillestop gav lidt for hurtig bonus for et venne par siger han "min kvalitet er i top" - "nåååå det har du måske fået testet??" :-D "nææh" - "ja så bare mand dig op og koble på" :-D "jaja nu rolig" :-D

Og tog jeg så den alvorlige del med det samme? NEJ!!!! Store fjols!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også svært ved at få tage hul på snakken om nummer 2 af flere årsager.. Lige som dig, var lige mange gange lige ved og tæt på. Så forslog min skønne veninde at jeg måske lige fik skrevet ned hvad det var jeg ville sige, for at få styr på alle de tanker der fløj rundt i hovedet, og da jeg så endelig fik taget mig sammen havde jeg dem og holde mig til, så jeg fik sagt det jeg ville..

Forstår udemærket din frustration.. Hvor svært kan det være, but I know, det er skide svært.. :blink

Op på hesten igen, så I ved hvor hinanden er i forhold til børn.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare lidt sur på mig selv i dag :-/ for jeg lå jo alligevel den halve nat og skældte mig selv ud (lydløst - manden skulle jo sove :-P) i øvrigt tænker jeg at han roligt kan gøre som jeg siger - jeg har gået på kompromis i går da jeg gik med til at når min bil skal sættes om kan det da godt blive en nyere Toyota Avensis (stationcar ellers gider jeg ikke) frem for min drømme Audi A4 :-P jeg tabte så da han enerådigt vil bestemme over udskiftningen af hans bil :-P selv om at han fik at vide: husk plads til børnesæder :-P :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare lidt sur på mig selv i dag :-/ for jeg lå jo alligevel den halve nat og skældte mig selv ud (lydløst - manden skulle jo sove :-P) i øvrigt tænker jeg at han roligt kan gøre som jeg siger - jeg har gået på kompromis i går da jeg gik med til at når min bil skal sættes om kan det da godt blive en nyere Toyota Avensis (stationcar ellers gider jeg ikke) frem for min drømme Audi A4 :-P jeg tabte så da han enerådigt vil bestemme over udskiftningen af hans bil :-P selv om at han fik at vide: husk plads til børnesæder :-P :-D

Ihh søde, det nytter ikke noget at bruge natten på at spekulere.. Skyder på at du analysere alle hans siganler og hvordan han reagere når I snakker om børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, skynd dig at sende en sms - lige nu inden du tænker for meget over - hej skat, i aften bliver vi nødt til at sætte os ned og snakke baby sådan lidt alvorligt. Hep - så er katten ude af sækken!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, skynd dig at sende en sms - lige nu inden du tænker for meget over - hej skat, i aften bliver vi nødt til at sætte os ned og snakke baby sådan lidt alvorligt. Hep - så er katten ude af sækken!

Faktisk ikke en dårlig idé, Mistel kommer med - så kan hverken du eller han krybe udenom ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER