tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Tak.

Kan man egentlig tillade sig at tage ille bebs med til begravelse? Jeg vil gerne med, men kan jo ikke lige lade E blive hjemme :unsure

Der var flere babyer i kirken til min fars begravelse - no problem - man hørte dem da ind imellem, men på en måde var det meget livsbekræftende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er nemlig rigtig mange penge!

N havde i vrede skrevet at vi ikke betaler den, men trak lidt i land da han kom i tanke om at vores udlejer (som er privat) jo er advokat :(

Vi skal helt klart bede om en opgørelse :unsure

Det skal I! Advokat eller ej, så må han sgu ikke bare sende en opkrævning uden nogen form for dokumentation!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg aldrig betale uden at se en opgørelse! De må jo have regnskab over hvor mange kWh I har betalt for aconto og hvor mange I så i stedet har brugt. 3000 kr er satme mange penge! Det er halvdelen af vores årsforbrug i hus! :blink

Er det privat udlejning?

Edit: og i øvrigt ret sent at sende efterregning for 2014! :chin:

Vi har lige fået 2 opgørelser fra vores lejlighed for 12/13 og 13/14 :blink

Heldigvis skulle vi så i alt have 3000 kr. tilbage. Men det var godt nok også sent at få at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Der var flere babyer i kirken til min fars begravelse - no problem - man hørte dem da ind imellem, men på en måde var det meget livsbekræftende :)

Godt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel an på hvornår udlejer har fået årsopgørelse? Hvis han næsten lige har fået den er vel ok?

Hmm ja, jeg gik bare ud fra at han havde fået den i maj, hvor varmeåret sluttet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Øv hvor er det trist :( Grandmoster lyder måske langt ude, og vi var heller ikke på den måde mega tætte, men jeg plejede da at komme hos dem ca. en gang om året og spise sygt mange æbleskiver (de lavede gerne 50 til os 3 :D) og spille kort, og skrive julekort og sådan. Tænker mest på min grandonkel, han har altså mange år endnu som så skal være uden sin kone :(

 

Kondolerer :kiss

Hun lyder til at have været en dejlig dame - det må være et dejligt minde at have med sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej men selvfølgelig er det mega sure penge. Vores smæk var på 16.000 :blink

Men det var jo vores egen fejl, at vi ikke havde indberettet ændringer i økonomien.

Det havde jeg. Jeg er mega kontrolfreak mht det der... Men det var telefonisk og kan ikke bevises.... Så fred være med det. Nu betaler vi bare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kondolerer :kiss

Hun lyder til at have været en dejlig dame - det må være et dejligt minde at have med sig :)

Ja hun var sgu sød :biglove Og jeg har altid været lidt hendes reserve-barnebarn-agtigt, for hun havde ikke børn selv og derfor naturligt nok heller ingen børnebørn (og så meget desto mere ensomt for min grandonkel :( Men jeg trøster mig lidt i det smukke i, at han passede havde døgnet rundt derhjemme i hendes sidste tid, og hun sov roligt ind i deres seng. Det synes jeg er ret fint :biglove)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun var sgu sød :biglove Og jeg har altid været lidt hendes reserve-barnebarn-agtigt, for hun havde ikke børn selv og derfor naturligt nok heller ingen børnebørn (og så meget desto mere ensomt for min grandonkel :( Men jeg trøster mig lidt i det smukke i, at han passede havde døgnet rundt derhjemme i hendes sidste tid, og hun sov roligt ind i deres seng. Det synes jeg er ret fint :biglove)

Det kan jeg virkelig godt forstå :) i mit job (hjemmesygeplejerske) har vi tit med søens i eget hjem at gøre. Det er ofte nogle ret fine forløb - der er bare en helt anden ro derhjemme og det betyder SÅ meget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster som opfører sig som en 5-årig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg virkelig godt forstå :) i mit job (hjemmesygeplejerske) har vi tit med søens i eget hjem at gøre. Det er ofte nogle ret fine forløb - der er bare en helt anden ro derhjemme og det betyder SÅ meget :kram2

Præcis. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At min krop skal drille mig hele tiden!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig rigtig mange penge!

N havde i vrede skrevet at vi ikke betaler den, men trak lidt i land da han kom i tanke om at vores udlejer (som er privat) jo er advokat :(

Vi skal helt klart bede om en opgørelse :unsure

Advokat eller ej, han kan ikke kræve den betalt uden at forelægge et forbrugsregnskab for jer. Og det forbrugsregnskab skal være fremkommet til jer (på mail eller i postkasse) senest tre måneder efter at jeres udlejer har modtaget det fra leverandøren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja, jeg gik bare ud fra at han havde fået den i maj, hvor varmeåret sluttet :chin:

Det står på opgørelsen hvornår den er lavet og sendt til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har så mega meget betændelse i mit operationssår.. Så en af agrafferne sad mega stramt, og jeg forsøgte så at tage den af (jaaaa dumt!).. Det resulterede i at der pludselig væltede ud med vandigt betændelse.. Og det ville bare ikke stoppe. Før nu 1,5 time efter er det til at kontrollere! Vagtlægen sagde der ofte danner sig en lille vandsamling.. Så det nok var sådan en.. Og at det kunne sive længe.

Men fy for sa*** hvor det lugter! Før lugtede såret af betændelse, men nu er det bare nærmest hele stuen.. Ja undskyld jeg deler!!

Da jeg var til lægen tidligere, mente han i øvrigt at min krop nok reagerer kraftigt på fremmedelegemer. Jeg har haft feber siden to dage efter jeg fik spiral, og normalt når det ikke er klips/agraffer så heler jeg på rekordtid.. Har aldrig haft betændelse før!

Nu ser vi, jeg får penicillin nu.. Hvis ikke jeg har det bedre når betændelsen er væk, så skal spiralen fjernes.. Også er vi altså på røven beskyttelsesnæssigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror der idag har meldt afbud til eigils barnedåb med den mest latterlige begrundelse - nemlig at han ikke vil komme, når vi holder fast i at skal døbes Eigil :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror der idag har meldt afbud til eigils barnedåb med den mest latterlige begrundelse - nemlig at han ikke vil komme, når vi holder fast i at skal døbes Eigil :(

Ej, det er da løgn?!?!? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror der idag har meldt afbud til eigils barnedåb med den mest latterlige begrundelse - nemlig at han ikke vil komme, når vi holder fast i at skal døbes Eigil :(

:kram

Hold kæft hvor er han streng! Det er bare SLET ikke hans sag hvad i vælger at kalde jeres søn, og han skal slet ikk kommentere på det, hvis ikk han har noget positivt at sige!

Og jeg synes i øvrigt Eigil er et super fint navn som passer rigtig godt til jeres søn :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er da løgn?!?!? :blink

Nej den er god nok. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror der idag har meldt afbud til eigils barnedåb med den mest latterlige begrundelse - nemlig at han ikke vil komme, når vi holder fast i at skal døbes Eigil :(

Så er han satme ikke meget værd! Ja, undskyld, men hvis man har så stærk en mening, om et navn, så er man altså ikke så skide vigtig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror der idag har meldt afbud til eigils barnedåb med den mest latterlige begrundelse - nemlig at han ikke vil komme, når vi holder fast i at skal døbes Eigil :(

Nej det lyder da helt tosset.Hvor gammel er han? Fem år håber jeg. Hvordan kan han tænke, at han skal være med til indirekte at bestemme Jeres søns navn. Og så lader han det personligt gå ud over din søn. Hvis han syntes I havde valgt et tosset navn (hvilket man slet ikke bør blande sig i, men det er en anden sag), så burde han da vise sig som det gode eksempel og netop vise at han er en fantastisk onkel, der bakker din søn op uanset om han har forældre der har givet ham ( i hans øjne) et "tosset" navn. Jeg er chokeret. Sender dig et kram. Synes det er et fint navn og i har jo uden tvivl valgt det i kærlighed til Jeres søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hold kæft hvor er han streng! Det er bare SLET ikke hans sag hvad i vælger at kalde jeres søn, og han skal slet ikk kommentere på det, hvis ikk han har noget positivt at sige!

Og jeg synes i øvrigt Eigil er et super fint navn som passer rigtig godt til jeres søn :kram2

Tak. Vi synes jo også det passer perfekt til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror der idag har meldt afbud til eigils barnedåb med den mest latterlige begrundelse - nemlig at han ikke vil komme, når vi holder fast i at skal døbes Eigil :(

 

Min egen far var ikke med til min barnedåb, fordi han var uenig i at jeg skulle døbes, så han blev pænt væk :rolleyes

 

Simpelthen ikke ok, at man ikke kan sætte sig ud over den slags. Det er muligt at din bror selv ville have valgt anderledes, men han må da respektere, at det er jeres beslutning og bare være glad på jeres vegne. og han elsker vel hverken sin nevø mere eller mindre, bare fordi han er døbt? Øv, det gør mig ondt for jer :kram2

 

EDIT: Ahh, misforstod vist hvad du skrev. Det er navnet han er uenig i? Nå, men ovenstående svar gælder i så fald alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er han satme ikke meget værd! Ja, undskyld, men hvis man har så stærk en mening, om et navn, så er man altså ikke så skide vigtig!

Nej han er godt nok faldet en del i mine øjne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.