tazdiginez

Brokke-tråden.

19,339 indlæg i dette emne

Det er en aftale :P

Super :) har brugt meget af Min graviditet på at se csi, så er så klar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:P :kiss

Tak :kram2

Ej men når ammehjernen allerede er SÅ markant, hvad skal der dog ikke ske når jeg så (forhåbentlig) ammer igen :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gad jeg virkelig godt at vores læge havde. Man kan møde op om morgenen og se en sygeplejerske, men det kan jeg ikke bruge til meget i dette tilfælde. Sidder og kigger på lægeskift, men det vrimler jo ikke ligefrem med læger i region nordjylland :unsure

Nej, jeg synes godt nok det er længe.. Man kan jo sagtens vente en uge med en masse småting, men eksem som klør så meget at han ikke sover særlig meget, det er altså ikke noget man bare lige kan vente en uge med..

Må du få helt i Aalborg? Min læge har åben konsultation hver dag fra 8-15 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :) har brugt meget af Min graviditet på at se csi, så er så klar ;)

Ha ha jeg tror en af de ting der fælder forbryderne er når de aftaler forbrydelsen på et åbent forum :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha jeg tror en af de ting der fælder forbryderne er når de aftaler forbrydelsen på et åbent forum :D :lol

Men tricket er jo, at det ikke er mord, men en ulykke :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må du få helt i Aalborg? Min læge har åben konsultation hver dag fra 8-15 :)

 

Nej, vi har regionsklinikken i pandrup..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2

Ej men når ammehjernen allerede er SÅ markant, hvad skal der dog ikke ske når jeg så (forhåbentlig) ammer igen :shooter

Der skal man blive hjemme! :P Ej, mon ikke nok det skal gå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh lille pus :( håber han har fået det bedre! :kram

:kram2 :kram2 :kram2

Det var heldigvis et enkeltstående tilfælde (indtil videre i hvert fald!).. Nu er han tilbage til den humørsvingende tigerspringsbaby jeg kender og elsker! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ringet til lægen for at få en tid til Elliot fordi hans eksem er gået helt amok og han kradser sig selv til blods.. Jeg kan så få en tid d. 17.. Og det var KUN fordi Rasmus blev sur, for den første tid vi fik var d. 20.. Synes simpelthen det er for dårligt! Det er da ikke så underligt at mange benytter vagtlægen!

Synes godt nok det er ringe service.. Men kan selvfølelig godt se problemet, hvis der mangler læger i området, og de så er totalt overbookede.. :prik

Stakkels Elliot! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne brokke mig over min mands total manglende evne på at drage omsorg :( og det har jeg bare SÅ meget brug for..

Tilgængæld ringede han hjem i går og sagde at han skulle arbejde længe, og at han skulle møde tidligere i dag og arbejde længe... Ergo... Jeg står med hele lortet selv... Igen :( og det gør mig så ked af det.. For lige som en dag som i dag... Så magter jeg det simpelthen ikke. Jeg siger op! Gør jeg!

Edit: jeg skal selvfølgelig ikke glemme at han lavede kaffe til mig her til morgen..

I dag ringede jeg selv til ham på jobbet, for at høre hvordan situationen så ud, så jeg ved hvornår han kommer hjem. Har 3 børn der skal hentes, bringes, køres til sport, hentes i gen, lave mad.. Og putte.. Smøre madpakker..

Svaret var: jamen vi har travlt og ved ikke hvornår vi er færdige..

Så må jeg forvente at han ikke kommer hjem "tidligt" for så bliver jeg da ikke skuffet.

Jeg siger til ham at vi skal vende denne atbejdssituation, for jeg har svært ved aldrig at vide hvornår han er hjemme. Og at jeg ikke kan holde til det længere.. Han svarede.. Ja et eller andet koldt.. Som jeg ikke kan huske.. Jeg blev bare ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men tricket er jo, at det ikke er mord, men en ulykke :lol

Nemlig :P

Jeg har set Smid Mor af Toget ;)

Samt diverse krimi-mord serier, inklusiv en med en tryllekunstner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lægerne ingen akuttider??? Hos min læge er der telefontid fra 8-9 hver dag, hvor de så vurderer om det kan vente eller man kan få en akuttid (Noget med at hver læge har en time hver dag til akut sygdom). Og jeg har ALTID kunne få en akuttid til børnene indenfor 48 timer, medmindre jeg selv siger det kan vente en dag mere. Og hvis det drejer sig om fx. mistanke om lungebetændelse, feber osv, så kan jeg altid få en tid samme dag. 

 

Det synes jeg godt nok er ringe hvis man kun kan få en tid efter en uge når en baby klør sig selv til blods!

 

Jo, men det er åbenbart ikke akut.. :unsure :blink Og så skal man også ringe mellem 8-9 og snakke med lægen selv. Jeg synes jo selv det er ret akut og noget de burde tage sig af.. Ikke underligt folk bruger lægevagten!

 

Synes godt nok det er ringe service.. Men kan selvfølelig godt se problemet, hvis der mangler læger i området, og de så er totalt overbookede.. :prik

Stakkels Elliot! :kram2

 

Jeg synes også det er enormt dårlig service.. Og overvejer kraftigt at skifte læge - er bare ikke sikker på det er bedre andre steder, for det er jo netop fordi der er lægemangel heroppe :( Øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig :P

Jeg har set Smid Mor af Toget ;)

Samt diverse krimi-mord serier, inklusiv en med en tryllekunstner ;)

Det er virkelig god inspiration i sådanne serier ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag ringede jeg selv til ham på jobbet, for at høre hvordan situationen så ud, så jeg ved hvornår han kommer hjem. Har 3 børn der skal hentes, bringes, køres til sport, hentes i gen, lave mad.. Og putte.. Smøre madpakker..

Svaret var: jamen vi har travlt og ved ikke hvornår vi er færdige..

Så må jeg forvente at han ikke kommer hjem "tidligt" for så bliver jeg da ikke skuffet.

Jeg siger til ham at vi skal vende denne atbejdssituation, for jeg har svært ved aldrig at vide hvornår han er hjemme. Og at jeg ikke kan holde til det længere.. Han svarede.. Ja et eller andet koldt.. Som jeg ikke kan huske.. Jeg blev bare ked af det.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øjenbetændelse... På mig selv! M. Har åbenbart smittet mig med hendes udbrud fra i går <_<

Stort :kram til alle syge, alle med :numse mænd og svigerforældre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag ringede jeg selv til ham på jobbet, for at høre hvordan situationen så ud, så jeg ved hvornår han kommer hjem. Har 3 børn der skal hentes, bringes, køres til sport, hentes i gen, lave mad.. Og putte.. Smøre madpakker..

Svaret var: jamen vi har travlt og ved ikke hvornår vi er færdige..

Så må jeg forvente at han ikke kommer hjem "tidligt" for så bliver jeg da ikke skuffet.

Jeg siger til ham at vi skal vende denne atbejdssituation, for jeg har svært ved aldrig at vide hvornår han er hjemme. Og at jeg ikke kan holde til det længere.. Han svarede.. Ja et eller andet koldt.. Som jeg ikke kan huske.. Jeg blev bare ked af det.

Ej nu må han altså lige tage sig sammen :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag ringede jeg selv til ham på jobbet, for at høre hvordan situationen så ud, så jeg ved hvornår han kommer hjem. Har 3 børn der skal hentes, bringes, køres til sport, hentes i gen, lave mad.. Og putte.. Smøre madpakker..

Svaret var: jamen vi har travlt og ved ikke hvornår vi er færdige..

Så må jeg forvente at han ikke kommer hjem "tidligt" for så bliver jeg da ikke skuffet.

Jeg siger til ham at vi skal vende denne atbejdssituation, for jeg har svært ved aldrig at vide hvornår han er hjemme. Og at jeg ikke kan holde til det længere.. Han svarede.. Ja et eller andet koldt.. Som jeg ikke kan huske.. Jeg blev bare ked af det.

Den var ikke fair, den der! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kommet en ny pædagog(medhjælper?) på Davids stue, som jeg synes gik over min grænse i dag! David er en dreng med meget stort D, der ganske enkelt ikke har en frygt i livet. Han kravler op på ALT, og hvis man ikke er over ham falder han gerne ned med hovedet først, og lærer desværre ikke noget af det. Vi har store problemer med det herhjemme, og det er blevet kommenteret i vuggestuen flere gange.

I dag, da jeg hentede David, valgte han at kravle op på en bObles elefant midt ude på gulvet, og var på vej til at tage et skridt direkte ud over kanten. Jeg var hurtig og "fløj" hen til ham, og greb ham, inden han kom noget til. Den nye på stuen sagde noget i retning med "Ej, dét gjorde du bare ikke! Næste gang går du stille og roligt hen til ham, i stedet for dét der. Du får ham jo til at tro, at det er farligt" :blink

Jeg blev først ret tavs, og egentlig også ret harm over, at hun valgte at tale sådan til mig, og derudover være af den overbevisning, at jeg ikke må lære min søn, at det kan være farligt + sørge for at han ikke kommer galt af sted. Jeg fik ret bestemt forklaret hende, at David altså (desværre) ikke er bange for NOGET som helst, og at det egentligt ville være hensigtsmæssigt, hvis jeg kunne få lært ham, at det godt kan være lidt farligt, at kaste sig ud fra ting på den måde.

Hun var tilsyneladende ikke enig, men det vil jeg sådan set blæse på. Heldigvis er de andre derned enig med mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kommet en ny pædagog(medhjælper?) på Davids stue, som jeg synes gik over min grænse i dag! David er en dreng med meget stort D, der ganske enkelt ikke har en frygt i livet. Han kravler op på ALT, og hvis man ikke er over ham falder han gerne ned med hovedet først, og lærer desværre ikke noget af det. Vi har store problemer med det herhjemme, og det er blevet kommenteret i vuggestuen flere gange.

I dag, da jeg hentede David, valgte han at kravle op på en bObles elefant midt ude på gulvet, og var på vej til at tage et skridt direkte ud over kanten. Jeg var hurtig og "fløj" hen til ham, og greb ham, inden han kom noget til. Den nye på stuen sagde noget i retning med "Ej, dét gjorde du bare ikke! Næste gang går du stille og roligt hen til ham, i stedet for dét der. Du får ham jo til at tro, at det er farligt" :blink

Jeg blev først ret tavs, og egentlig også ret harm over, at hun valgte at tale sådan til mig, og derudover være af den overbevisning, at jeg ikke må lære min søn, at det kan være farligt + sørge for at han ikke kommer galt af sted. Jeg fik ret bestemt forklaret hende, at David altså (desværre) ikke er bange for NOGET som helst, og at det egentligt ville være hensigtsmæssigt, hvis jeg kunne få lært ham, at det godt kan være lidt farligt, at kaste sig ud fra ting på den måde.

Hun var tilsyneladende ikke enig, men det vil jeg sådan set blæse på. Heldigvis er de andre derned enig med mig :)

 

Det var da en meget belærende og træls kommentar. Uanset om hun havde ret eller ej (hvilket jeg ikke mener), så er det da enormt provokerende at sige det på den måde. Og så når hun er helt ny og ikke kender David særlig godt, eller dig for den sags skyld.

 

Godt du greb ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en meget belærende og træls kommentar. Uanset om hun havde ret eller ej (hvilket jeg ikke mener), så er det da enormt provokerende at sige det på den måde. Og så når hun er helt ny og ikke kender David særlig godt, eller dig for den sags skyld.

 

Godt du greb ham :)

:ditto

 

Den kommentar var malplaceret, og hun skal da bestemt ikke belære dig om hvordan du skal omgås dit barn :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ondt i knæ, håndled, mave og lettere hold i nakken. Hvad sker der lige? Satser på det hele er væk når jeg har sovet. Basta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er kommet en ny pædagog(medhjælper?) på Davids stue, som jeg synes gik over min grænse i dag! David er en dreng med meget stort D, der ganske enkelt ikke har en frygt i livet. Han kravler op på ALT, og hvis man ikke er over ham falder han gerne ned med hovedet først, og lærer desværre ikke noget af det. Vi har store problemer med det herhjemme, og det er blevet kommenteret i vuggestuen flere gange.

I dag, da jeg hentede David, valgte han at kravle op på en bObles elefant midt ude på gulvet, og var på vej til at tage et skridt direkte ud over kanten. Jeg var hurtig og "fløj" hen til ham, og greb ham, inden han kom noget til. Den nye på stuen sagde noget i retning med "Ej, dét gjorde du bare ikke! Næste gang går du stille og roligt hen til ham, i stedet for dét der. Du får ham jo til at tro, at det er farligt" :blink

Jeg blev først ret tavs, og egentlig også ret harm over, at hun valgte at tale sådan til mig, og derudover være af den overbevisning, at jeg ikke må lære min søn, at det kan være farligt + sørge for at han ikke kommer galt af sted. Jeg fik ret bestemt forklaret hende, at David altså (desværre) ikke er bange for NOGET som helst, og at det egentligt ville være hensigtsmæssigt, hvis jeg kunne få lært ham, at det godt kan være lidt farligt, at kaste sig ud fra ting på den måde.

Hun var tilsyneladende ikke enig, men det vil jeg sådan set blæse på. Heldigvis er de andre derned enig med mig :)

Fedt førstehånds indtryk :rolleyes Mon den nye selv har børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt førstehånds indtryk :rolleyes Mon den nye selv har børn?

Lige min tanke... Troede netop at man skulle prøve at lære sine børn at ting kan være farlige og også at beskytte dem "så meget som muligt" uden at overbeskytte dem selvfølgelig. Godt du sagde fra Bolsin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige pillet en halv gren, AKA en stor splint ud af Lunas fod! - hader de gamle dørtærskler i vores hus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt førstehånds indtryk :rolleyes Mon den nye selv har børn?

Sjovt nok tænkte jeg det samme.

Jeg ville være blevet tosset over at blive irettesat på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.