Kamillawn

Pakkekalender til jul - hvornår?

21 indlæg i dette emne

Min søster og jeg er opvokset med en pakkekalender ala denne

http://www.bellabroderioghobby.dk/product.asp?product=721

Det har jeg altid synes var hyggeligt, og det ønsker jeg også Sophia skal opleve. Men hvornår er de "klar" til en pakkekalender?

Sophia vil være 16-17 måneder til jul, og tænker at det er for tidligt til at hun forstår meningen, men at hun vil synes det er hyggeligt

Ved spørgsmålet har været oppe før, men det er jo ikke så mange der færdes inde i juleforummet :) Hvad siger I der har lidt ældre børn, hvornår starter/startede i med pakkekalender? :)

(Grunden til at jeg spørger nu, er fordi jeg selv vil brodere den, og det tager jo noget tid :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tro du kan vente lidt, det er måske noget andet hvis hun havde en storesøskende der fik gaver hver dag. Så ville JEG i hvert fald gøre det ens for dem i den alder.

Mie vil ikke få pakke kalender men adventsgaver i år. Men det er for MIN skyld, hun er nok ligeglad :P jeg er ikke helt hooked på ideen om 24 dage med gaver og så bare ingenting derefter når de er så små, det bliver jo en hverdag for dem og jeg syntes det er nok at de skal vende sig til at nisser, julepynt og juletræer bare forsvinder nærmest fra den ene dag til den anden - og så får de pludselig heller ikke gaver. Derimod syntes jeg gaver er helt i orden, så det er ikke som sådan det materialistiske i det som nogen syntes. Jeg vil bare hellere vente til hun kan forstå at det får en ende den 24 december!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal gøre som du har lyst til... I den alder synes de bestemt det er fwdt at pakke gaver op, men betydningen af det forstår de ikke... kender mange der har gjort det og så også givet praktiske ting..

Vi gør det i år hvor Silje vil være 22 måneder, men det er lige så meget for moderens og faderens skyld ;) Tror når de nærmer sig 3 år forstår de det bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fed strømpe til Felix som han får adventsgaver i. Det er en strømpe hans bedste har fået syet til ham. Og han er knap 3 til jul og får da adventsgaver for 3. gang :D men de andre gange er fordi vi synes det er hyggelig at starte søndagen sådanne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira var 20 mdr da hun fik pakkekalender sidste år.. Hun hyggede sig med at pakke små pakker med legetøj eller et lille stykke snolder op når hun kom hjem fra dagpleje om eftermiddagen.

Og hun kunne jo se at der blev færre og færre pakker tilbage, så hun spurgte kun efter gaver i 2 dage efter fordi pakkekalenderen stadig hang på væggen og så forstod hun at der ikke var flere og ikke kom flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt pakkekalender til Silke Elia. Købte LEGO zoo på bud i Bilka og så pakker jeg den i små pakker.

Jeg fik selv min første min 2. Jul, ligeledes LEGO.

Altså både Silke Elia og Sophia vil sikkert være ligeglad - men JEG synes det er hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bestemt du skal gøre, som du lyster, men Sophia forstår nok ikke ret meget af det. :)

Anna får ikke pakkekalender i år. Måske næste år.

Hun får en god julegave. Det må være tilstrækkeligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja fik sidste år da hun var i den alder og jeg synes det gik godt :) hun synes det var sjovt at pakke ud og selvom den hang på væggen var det ikke nået problem. Efter jul tog vi den ned og der var ingen problemer.

Vi havde købt små ting som hoppebold, sæbebobler, memospil, puslespil, nogle knager og lign.

Tiger-butikken og lign. har faktisk mange gode ting til en pakkekalender :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt ikea legemad i stof og gryder, det deler vi op i små pakker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline skal have pakkekalender i går, hvor hun vil være knap 2 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at Albert skal havde adventsgaver i år, om ikke andet så fordi moderen syntes det er hyggeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for off-topic men nøøøøøj hvor er kalenderne på den side charmerende :kuller Er det svært at brodere? Jeg ville VILDT gerne lave sådan en der til Mar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry for off-topic men nøøøøøj hvor er kalenderne på den side charmerende :kuller Er det svært at brodere? Jeg ville VILDT gerne lave sådan en der til Mar :loveshower

Jeg synes ikke det er svært selvom det er nogen år siden sidst. Jeg lavede en sidste år til Ronja, men det tog lidt tid at få den lavet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er svært selvom det er nogen år siden sidst. Jeg lavede en sidste år til Ronja, men det tog lidt tid at få den lavet ;)

Tror du det er realistisk at lave på en måned eller to, når man ikke har prøvet før? Og følger der en vejledning med til sådan nogle kits eller er det sådan noget med at jeg skal på biblioteket og låne bøger om hvordan man gør? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du det er realistisk at lave på en måned eller to, når man ikke har prøvet før? Og følger der en vejledning med til sådan nogle kits eller er det sådan noget med at jeg skal på biblioteket og låne bøger om hvordan man gør? :help

Så kræver det at du er RIGTIG effektiv hver dag, men kan lade sig gøre, Der mønster med og på den er der en lille vejledning (tegning) af hvordan man gør. Det er ikke særlig svært :) Jeg vil gerne prøve at give lidt råd hvis du beslutter dig for at prøve :) Om ikke andet kan du jo evt. starte op og så kan den være færdig næste år (det var det jeg endte med ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kræver det at du er RIGTIG effektiv hver dag, men kan lade sig gøre, Der mønster med og på den er der en lille vejledning (tegning) af hvordan man gør. Det er ikke særlig svært :) Jeg vil gerne prøve at give lidt råd hvis du beslutter dig for at prøve :) Om ikke andet kan du jo evt. starte op og så kan den være færdig næste år (det var det jeg endte med ;))

Hmm fristende. Og jeg kunne jo sidde og nørkle med det til forelæsninger (eller er det urealistisk at man har koncentration til at høre efter samtidig?). Og ja, hvis det så først blev færdigt til næste år, så går det også. Og tak for tilbud om råd, hvis jeg springer ud i det :kiss

*tænke tænke*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sat min kære moder på en mission. Jeg har ønsket to hjemmestrikkede kæmpe julesokker til jul til mine børn - det er jeg vokset op med, så det vil jeg rigtigt gerne for mine unger.

Vi har aldrig fået kalender-gaver, men derimod advents-gave fra julemanden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm fristende. Og jeg kunne jo sidde og nørkle med det til forelæsninger (eller er det urealistisk at man har koncentration til at høre efter samtidig?). Og ja, hvis det så først blev færdigt til næste år, så går det også. Og tak for tilbud om råd, hvis jeg springer ud i det :kiss

*tænke tænke*

Tror ikke at jeg ville kunne brodere under en forelæsning. Når du broderer skal du hele tiden holde øje med hvor du er og der er en masse tælle-arbejde :) men kan jo ikke svare på om du kan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke at jeg ville kunne brodere under en forelæsning. Når du broderer skal du hele tiden holde øje med hvor du er og der er en masse tælle-arbejde :) men kan jo ikke svare på om du kan :)

:ditto Jeg sidder som regel foran tv'et og gør det, men ikke til noget jeg skal koncenterer mig meget om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar piger :kram2

Tror hun skal have en i år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inger fik altså en sidste år :lolhit Det var nu mest min mor, der købte, men det endte med, at jeg supplerede op, så min 3-4 mdr gamle datter pakkede op hver dag. "pakkede op" :lol Virkelig fjollet

Men i år får hun STEN sikkert 24 gaver!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER