SaraLK

SaraLK - nu skal det være!

369 indlæg i dette emne

Du klare den og tager tyren ved hornene det er jeg sikker på ❤️

Jeg har selv den gode motivator - et væddemål med manden om hvem der kommer først under henholdsvis 90 og 80 kg - taberen skal give brunch

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt med væddemål! :super

Mon mand er bare sådan en tynd tingest... så her er væddemål omkring vægt bare død løb :p

Jeg er bare så forbandet glad for fløde og smør!

(burde gå tilbage til LCHF... men er også glad for brød!)

Ja den duer ikke så når han er tynd.

Åh kender godt det med fløde og smør. Men vi har faktisk tabt os ved at bruge mere af det fuldfede fremfor light produkter - simpelthen fordi det mætter mere. Og så har jeg sat ind på at lave flere slags grønt til maden - fx noget dampet, kogt, råt, stegt så det er en 2-3 slags. Og tomatsovs bliver nu proppet med diverse grøntsager og så blendet fin. Har udskåret agurk, gulerødder og peberfrugt klar i køleskabet samt udskåret melon. Sat vaskede æbler og skåle med bananer og vindruer frem - så står det og lokker og den lille lyst sult kan blive dækket mere fornuftigt. Og boller bliver piftet om med frugt og gulerødder i dejen.

Men du er Sara du er sej og du kan klare det her vægttab om nogen - det er jeg sikker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den duer ikke så når han er tynd.

Åh kender godt det med fløde og smør. Men vi har faktisk tabt os ved at bruge mere af det fuldfede fremfor light produkter - simpelthen fordi det mætter mere. Og så har jeg sat ind på at lave flere slags grønt til maden - fx noget dampet, kogt, råt, stegt så det er en 2-3 slags. Og tomatsovs bliver nu proppet med diverse grøntsager og så blendet fin. Har udskåret agurk, gulerødder og peberfrugt klar i køleskabet samt udskåret melon. Sat vaskede æbler og skåle med bananer og vindruer frem - så står det og lokker og den lille lyst sult kan blive dækket mere fornuftigt. Og boller bliver piftet om med frugt og gulerødder i dejen.

Men du er Sara du er sej og du kan klare det her vægttab om nogen - det er jeg sikker på.

Heldigvis er jeg mest til groft brød i hverdagen - rugbrød og rugknæk.

(Men har en virkelig STOR svaghed for pølsehorn og pizzasnegle OG sandwich fra bageren :rolleyes - men det er jo heldigvis ikke hver dag at jeg er forbi sådan en )

go pointe med mere fuldfede produkter... vi har faktisk sjældent light produkter i huset da jeg ikke bryder mig om smagen.

Og så skal vores aftensmad bare til at indeholde meget mere grønt.

Tror jeg vil tage udskåren grønt i køleskabet til mig! - det var en god ide!

Jeg skal altså ned på 80...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis er jeg mest til groft brød i hverdagen - rugbrød og rugknæk.

(Men har en virkelig STOR svaghed for pølsehorn og pizzasnegle OG sandwich fra bageren :rolleyes - men det er jo heldigvis ikke hver dag at jeg er forbi sådan en )

go pointe med mere fuldfede produkter... vi har faktisk sjældent light produkter i huset da jeg ikke bryder mig om smagen.

Og så skal vores aftensmad bare til at indeholde meget mere grønt.

Tror jeg vil tage udskåren grønt i køleskabet til mig! - det var en god ide!

Jeg skal altså ned på 80...

Det kommer du det er jeg sikker på :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der handlet ind til ppsken + det løse :)

en masse grønt og groft kom i kurven... MEN også lidt lækkert!

fra torsdag i næste uge skal jeg ikke selv planlægge aftensmaden 5 af ugens dage... har bestilt måltidskasser fra retnemt.dk og jeg glæææder mig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger med, kan du tro! Og jeg hepper HØJLYDT på dig søde! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig SÅ ringe til at gøre det her 100%

vi får lagt flere grønsager til aften, men hold nu op jeg spiser bare alt for meget snolder!

-,hvis det er i huset, bliver det spist - hvis vi ikke har det, tænker jeg ikke over søde sager!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig SÅ ringe til at gøre det her 100%

vi får lagt flere grønsager til aften, men hold nu op jeg spiser bare alt for meget snolder!

-,hvis det er i huset, bliver det spist - hvis vi ikke har det, tænker jeg ikke over søde sager!

Kender det! Grrr! eneste løsning er at lade være med at købe det...

Men når det så er sagt - hurra for mere grønt! Det er flot klaret og en god vane at få med! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det! Grrr! eneste løsning er at lade være med at købe det...

Men når det så er sagt - hurra for mere grønt! Det er flot klaret og en god vane at få med! :)

7 Ud af 10 gange er det min mand som slæber godter med hjem... men han kan tåle det!

vi skal vist ha os en kost-snak snart og så må han sq æde søde sager på arbejde, hvis han ikke kan undvære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 Ud af 10 gange er det min mand som slæber godter med hjem... men han kan tåle det!

vi skal vist ha os en kost-snak snart og så må han sq æde søde sager på arbejde, hvis han ikke kan undvære.

For mig fungerer det at sige, at det er ok i weekenden, men resten af tiden er det absolut no go! Det ved jeg ikke om kunne være en løsning for dig/jer?

 

Her skulle jeg også lige have min mand med på vognen - altså sådan rent mentalt. "Ja, det kan da godt være, at du har lyst til Ben and Jerrys onsdag aften! Det har jeg fandme også! Men det er tarveligt at foreslå det - og hvis det bliver købt inden lørdag, bliver det smidt ud!!!" Sådan nogle  - mja - "samtaler" ;) har vi haft. Skal vi sige det sådan, at det var mig der "talte"?! ;) Jeg blev også tosset en dag, han lige pludselig stod og spiste chips foran mig. Især når det bare er sådan hjernedødt køren ind. Det kan sagtens være, at begge vores mænd, kan "tåle" slik og chips i meget større mængder end os, men uanset hvordan man vender det, så er det jo ikke sundt, og på den måde ville det jo være fint for dem også, hvis de nøjedes med at spise det i weekenden. Jeg har ganske enkelt forlangt, at manden bakker op - og det gør han også. I starten skulle han bare lige vænne sig til det. Og jeg var DØDstreng. Han har sådan en eller anden ting med at gnaske rugbrød i sig om aftenen uden noget på. (SÅ mærkeligt, hvis du spørger mig!!) I starten hvor jeg skulle vænne mig til at spise mindre, var jeg bare rigtig sulten meget af tiden, og selvom sådan en tør skive rugbrød bare er noget af det kedeligste man kan tænke sig, så fik han bare ikke lov! Det synes han, var lidt hårdt. Det var det også. Nu hvor jeg i et eller andet omfang har vænnet mig til mindre mad og dermed er mindre sulten, så må han gerne spise sine rugbrødshumbler igen. Men måske skal du have dig en lille snak med manden à la det her - selvom du sikkert er en meget sødere kone end mig! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vil skal ha fundet os en fælles vej! Nu har jeg modtaget de første 5 kasser fra retnemt.dk så nu er der lækker og sund aftensmad de næste 5 dage :yay

Jeg har en meget blød rygrad, så vil bliver nødt til at have en klar aftale omkring søde sager... Det må forbeholdes til weekenden. - basta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt :) giver du ikke lige en update på det der retnemt? Er lidt nysgerrig nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fornuftigt :) giver du ikke lige en update på det der retnemt? Er lidt nysgerrig nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt lækker 1. Menu!

Farseret squash med lammefars, løg, hvidlød, squashkød, rasp, æg, oregano + salt&peber

Der til grov bulgur og tomatsalsa :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart med retnemt! Er der også mad til Luna i en kasse til to voksne, eller hvordan gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart med retnemt! Er der også mad til Luna i en kasse til to voksne, eller hvordan gør I?

Der var en klat fars i overskud som jeg bagte som en frikadelle i ovnen og der var masser af tilbehør! :)

Så jeg satser på at der også sagtens kan være mad nok til hende i kasserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var lige på vægten for sjov i morges.... Nu er mens nemlig helt forduftet igen og jeg er glad! :yay

87,6kg (88,5 i tirsdags)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er spændt på om vores måltidskasse kan klare en ekstra i aften.... Min søster kommer nemlig på besøg.

Vil skal have kyllingesalat med pita, så tror jeg hiver en filet mere af fryseren og håber at der er nok til alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at høre om kassen, håber den er god :) overvejer om vi skulle prøve noget tilsvarende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig imponeret over de måltidskasser indtil videre! :loveshower

Der er masser af mad... Også nok til at min søster har kunnet spise med både fredag og lørdag! - og så smager det bare rigtig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mums! :mam

mvlCAV1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja.. det går den rigtige vej! 800g på tabskontoen i denne uge! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ja.. det går den rigtige vej! 800g på tabskontoen i denne uge! :yay

Seje, seje dame! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg glæder mig til at komme under 87 kg... Det er så længe siden at jeg har set 86,x på vægten.... Håber det bliver allerede i næste uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER